| Author |
looki_86 Poziom 8

|
14 Feb 2010 20:07 DENON PMA-320A / nie działa regulacja barwy dźwięku |
|
|
|
Witam.
Mam problem z naprawą wzmacniacza DENON PMA-320A.
Usterka polega na tym, że na jeden kanał nie działa regulacja barwy dźwięku (bas, treble, loudness). Dźwięk w tym kanale jest czysty, ale o wiele głośniejszy niż w tym drugim co działa poprawnie. Wcześniej były spalone końcówki mocy i po wymianie wystąpiła ta usterka. Końcówki są na 100% sprawne.
Wszystkie tranzystory, kondensatory elektrolityczne, diody i rezystory zostały sprawdzone poza jednym elementem z oznaczeniem FOR1A. Nie wiem, czy to tranzystor, czy coś innego. Miałem trochę części zamiennych wymontowanych z innych wzmacniaczy tego samego modelu więc wymieniłem też układ JRC 2041DD i JRC 4558DD oraz selektor wejść, ale to nie pomogło.
Jestem początkującym w tym temacie i zupełnie nie wiem co to może być.
Jeśli miał ktoś podobny problem proszę o jakąś pomoc w zlokalizowaniu usterki.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
14 Feb 2010 20:07 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
jersey69 Poziom 21

|
14 Feb 2010 22:38 Re: DENON PMA-320A / nie działa regulacja barwy dźwięku |
|
|
|
Witam !
Nie rozumiem tego zamiłowania do wymiany sprawnych elementów na inne , pochodzące z demontażu , będące w stanie nieznanym i do tego hurtem . Ale co zrobić ...
Prawdopodobnie upaliłeś op-amp w trakcie wymiany lub wstawiłeś uszkodzony . Czy tryb "CD direct" działa , a jeśli tak , to czy różnica dźwięku pomiędzy kanałami nadal występuje ?
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
14 Feb 2010 22:38 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
looki_86 Poziom 8

|
15 Feb 2010 23:53 Re: DENON PMA-320A / nie działa regulacja barwy dźwięku |
|
|
|
Tryb CD DIRECT działa, a op-amp jest sprawny - jest sprawdzony na innym wzmacniaczu (nie lutowałem układu tylko wstawiłem tymczasowo podstawkę pod układ na czas naprawy aby nie przegrzać go przy kilkukrotnym lutowaniu).
Różnica między kanałami nadal występuje.
|
|