X

Ford Mondeo MK3 2003 2.0TDCI 115km, migająca sprężynka

18 Feb 2010 16:39 MAMaky001
  • #1 18 Feb 2010 16:39
    Maky001
    Level 2  
    Posts: 3 | Help: 0
    • Location: Kalisz
    Helpful post? (-1)
    Witam.
    Problem jest taki: podczas jazdy po ok. 10km zdarza się, że silnik gaśnie i zapala się kontrolka "sprężynka". Po zresetowaniu kluczykiem gaśnie i nie chce odpalić, po kilku minutach przerwy odpala. Drugi problem to podczas jazdy w mieście, po kilku postojach w końcu za 5 czy 6 razem nie odpala. Wszelkie próby odpalenia (kręcenia) nie udają się i kończą zapaloną kontrolką "sprężynką". Po pół do godziny przerwy odpala za pierwszym razem i tak znowuod początku.
    Wczoraj byłem w ASO. Podłączyli pod komputer. Wyszedł ogólny błąd komputera (?) tak mi przekazano. Sprawdzono wiązki, przeczyszczono kości, usunięty błąd, wgrano program od nowa. Wyjechałem z ASO pojeździłem po mieście i niestety to samo po kilku postojach w końcu nie odpalił i zaświeciła się sprężynka, po restarcie kluczykiem gasła, ale nie odpaliłem ( próba ok. 25 razy) po upływie godz. odpalił za 1 razem. Auto nie kopci, nie wchodzi tryb awaryjny, nie klekocze głośniej niz zwykle, ma przyspieszenie bez zmian. Poczytałem sporo forum na zbliżony temat, ale takiego przypadku nie znalazłem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
  • #2 19 Feb 2010 07:20
    Scalak5
    Level 22  
    Posts: 430 | Help: 46
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    Z przodu silnika masz listwę paliwową pod nią po środku czujnik wałka w głowicy na trzy przewody ,zobacz jaki kolor ma ten czujnik jeśli czarny to wymień na nowy jest szary.
  • #3 19 Feb 2010 11:43
    Piasek80
    Level 27  
    Posts: 1230 | Help: 65
    • Location: CRA
  • #4 19 Feb 2010 12:45
    Maky001
    Level 2  
    Posts: 3 | Help: 0
    • Location: Kalisz
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dzięki za szybką podpowiedź. Dziś od rana auto jest ponownie w Aso. Gdy go zawoziłem, po ok. 6 km zgasł mi (oczywiście na światłach :-)). Po kilkunastu próbach odpalenia i chwili przerwy w tych próbach w końcu odpalił i dojechałem. Po przeczytaniu twojej sugestii, zadzwoniłem do kolegi z ASO i sprawdził, że czujnik połozenia wałka o którym pisałeś jest szary. Pomimo to poprosiłem, żeby wymienili na nowy ( 112,00zł ). Niestety nie mają na miejscu i będzie w sobotę od rana. Tak więc zobaczymy jutro. Jeszcze raz dzięki za podpowiedz. Pozdrawiam
  • #5 22 Feb 2010 13:37
    Maky001
    Level 2  
    Posts: 3 | Help: 0
    • Location: Kalisz
    Topic author Helpful post? (0)
    Po kolejnej wizycie w ASO. Wymieniony czujnik położenia wałka. Wygląda na to, że pomogło. Co prawda, mało jeździłem ( kilkanaście km) ale nie zgasł ani razu oraz odpalał za każdym razem. Zobaczymy co będzie dalej. Ciekawostka jest taka, że powymianie czujnika, mam wrażenie mniej klekocze. Wcześniej chodził głośniej i ze względu na wyrobienie "dwumasy" klekotał przy wciskaniu sprzęgła. Może to złudzenie, ale wydaje mi się, że klekotanie ustało. Czy to możliwe aby wymiana tego czujnika, wpłynęła na lepszą kulturę pracy?
  • #6 02 Jul 2010 22:20
    Witekstar
    Level 10  
    Posts: 18 | Help: 0
    • Location: Lubin
    Helpful post? (+1)
    Mialem podobny przypadek, z początku nagła utrata mocy, migająca sprężynka, po wyłaczeniu u zapaleniu silnika ok. Po pewnym czasie zaczął gasnąć nagle silnik i migała sprężynka. mozna było odpalic po ok 5 minutach.Pewnego dnia nie odpalił wcale. Idąc za radą forumowiczów wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i wszystkie usterki jak reką odjął.
  • #7 01 Mar 2012 08:47
    gdyńsk
    Level 1  
    Posts: 1 | Help: 0
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Proszę forumowiczów o pomoc.
    Ford Mondeo 2.0 TDCI 2003r.
    Problem z migającą sprężynką zaczął się kilka tygodni temu podczas mroźnych styczniowych poranków (-15st). Auto odpalało, jednak przy jeździe na zimnym silniku i przekroczeniu ok 2000obr zapalała się sławna sprężynka i auto traciło moc - kilka razy mi nawet zgasł. Ratowałem się tym, że do czasu nagrzania się silnika, jeździłem po mieście BARDZO DELIKATNIE - silnik jak się względnie nagrzał, to problem ustępował i można było normalnie jeździć. A wydawało mi się, że objaw całkowicie ustąpił, po tym jak ustąpiły duże mrozy - sprężynka przestała się zapalać.
    Jednak myliłem się, ponieważ ostatnio wybrałem się w trasę (przy temp. zewn ok 0st) i po przejechaniu ok 100km (czyli tym razem po pełnym nagrzaniu się silnika) sprężynka zaczęła znowu się zapalać - w trakcie wyprzedzania (o zgrozo!) i przy obrotach ok 2500-3000. Zrobił tak kilka razy.
    Idąc za radami forumowiczów wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (mimo że stary miałem koloru szarego) oraz dodatkowo olej i filtry. Przyznam, że czuję pewną różnicę w kulturze pracy silnika.
    Jednak wczoraj podczas nieco ostrzejszej jazdy po mieście, (znowu przy pełnym nagrzaniu się silnika), przy obrotach ok 2500 NIESTETY sprężynka znowu się zapaliła.
    Przy "średnio" nagrzanym silniku problem nie występuje.
    Dodam, że turbina (przynajmniej na ucho oraz wzrokowo - nie ma żadnych wycieków) chodzi bardzo dobrze - auto dobrze wkręca się na obroty od ok 1800, a od 2500 BARDZO dobrze (no chyba, że zapali się sprężynka :-)).
    Proszę o poradę co można jeszcze w temacie zrobić.
  • #8 01 Mar 2012 16:51
    Scalak5
    Level 22  
    Posts: 430 | Help: 46
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    Można odczytać kody z czym jest związane zapalanie sprężynki /prawdopodobnie układ wtryskowy do diagnostyki.
  • #9 18 Mar 2012 17:03
    ella81
    Level 2  
    Posts: 3 | Help: 0
    Helpful post? (0)
    cześć miałem ten sam problem podczas tych mrozów sprężynka,gaśnięcie i utrata mocy tylko u mnie jeszcze dochodzi nierówna praca silnika na wolnych obrotach zajechałem na warsztat miałem uszkodzony jeden wtryskiwacz (zaworek przelewu)i kodowanie dwóch wtryskiwaczy wszystko minęło oprócz nierównej pracy silnika
  • #10 20 Mar 2012 22:00
    Grzesiek...22
    Level 1  
    Posts: 1 | Help: 0
    • Location: Wawa
    Helpful post? (0)
    Witam mam ten sam problem...
    Posiadam mondeo z 02 roku 2,0 tdci na zimnym silniku auto chodzi bez zarzutów ale gdy tylko silnik sie rozgrzeje zaczynaja sie problemy...;/ A mianowicie przy wyprzedzaniu gdy obroty znacznie wzrastaja zapala sie "sprężynka" i auto traci moc . Co zrobic żeby rozwiązać ten problem ?
    Ponadto przy małych obrotach temperatura auta wogóle nie wzrasta i utrzymuj e sie na stałej (minimalnej) pozycji , dopiero w czasie jazdy wskaźnik znajduje sie w odpowiedniej pozycji lecz wtedy przy większych obrotach tak ok 2500 w góre pokazuje sie sprężynka i auto nie ma siły... po zghaszeniu silnika spręzynka ginie i mozna kontynuować jazde... Która część jest do wymiany ???
  • #11 20 Mar 2012 22:12
    janek1815
    Level 37  
    Posts: 3853 | Help: 316
    • Location: śląsk
    Helpful post? (0)
    Grzesiek...22 wrote:
    Która część jest do wymiany ???

    Podłącz komputer i odczytaj błędy ja obstawiam wtryskiwacze jednak przyczyn może być wiele. W tym momencie to tylko wróżenie.
  • #12 21 Mar 2012 13:36
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Posts: 663 | Help: 76
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Grzesiek...22 wrote:
    A mianowicie przy wyprzedzaniu gdy obroty znacznie wzrastaja zapala sie "sprężynka" i auto traci moc . Co zrobic żeby rozwiązać ten problem ?
    Masz typowe objawy wypracowania układu wtryskowego (Delphi), które powodują wchodzenie silnika w tryb awaryjny.
    Prawidłowo postępując powinieneś - tak jak kolega janek1815 napisał - wpierw podłączyć auto pod tester (najlepiej oryginalny fordowski, np IDS) i sczytać zapisane błędy. Prawdopodobnie będą to błędy P0251 i P1211

    Jeżeli potwierdzą się błędy układu paliwowego, to niestety szykuj się na spore koszty: co najmniej regeneracja wtryskiwaczy i możliwe, że także pompy wtryskowej.
    Regeneracja wtryskiwaczy to ok.1500-2000 zł, pompy ok 2.100 zł. Mówię tu o regeneracji na oryginalnych częściach Delphi w dobrych autoryzowanych zakładach. Odradzam kupowanie używek i regenerowanych rzeczy z firm typy "krzak" - masz duże szanse, że kupisz rzecz taką samą jak już masz lub... gorszą.
    Grzesiek...22 wrote:
    Ponadto przy małych obrotach temperatura auta wogóle nie wzrasta i utrzymuj e sie na stałej (minimalnej) pozycji , dopiero w czasie jazdy wskaźnik znajduje sie w odpowiedniej pozycji
    Niedogrzanie tych silników w niskich temperaturach to ich typowa przypadłość (latem jest ok), trzeba trochę mocniej pojechać, wtedy łapią temperaturę (a ty nie możesz, bo wchodzi wtedy w tryb awaryjny). W późniejszych modelach wprowadzono elektryczne dogrzewacze płynu. Niezależnie od tego warto sprawdzić termostat główny i tzw mały (czyli "olejowy") - mogą być uszkodzone.
  • #13 22 Mar 2012 22:40
    tomasz13100
    Level 1  
    Posts: 1 | Help: 0
    • Location: skarżysko-kamienna
    Helpful post? (0)
    Mam taki sam problem jak wy przy wyprzedzaniu na wiekszych obrotach traci moc i zapala sie sprreżynka podpinalem go po kompa i pokazalo blad:zawór regulacji cisnienia paliwa wiec go wyczyscilem dalem ten zawor do firmy ktora czysci takie czesci ultra dzwieki ale po wyczyszczeniu jest to samo co bylo mechanik podejrzewa ze leje sie z ktoregos wtrysku ile moze kosztowac regeneracja takiego jednego wtrysku??
  • #14 23 Mar 2012 09:42
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Posts: 663 | Help: 76
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (+1)
    tomasz13100 wrote:
    mechanik podejrzewa ze leje sie z ktoregos wtrysku ile moze kosztowac regeneracja takiego jednego wtrysku??
    Podejrzewa? Hm... I nie leje z wtrysku, tylko wtrysk przelewa - to dwie całkowicie różne przypadłości... Zrób próbę przelewową, wtedy będziesz wiedział czy jakieś wtryski są do regeneracji - to prosty, tani i dobry test.
    Najczęściej przelewa jeden lub dwa, ale pozostałe też już są skatowane - i w zasadzie dobrze jest zrobić wszystkie - jeżeli autem chcesz jeździć dłużej.
    Same zaworki oryginalne Delphi są po ok. 400 zł/szt., w zakładzie z wymianą nieco drożej.
    Życie pokazuje, że zrobienie wtryskiwaczy to jest tylko odroczony wyrok na pompę - może o pół roku, może na rok. Bo brak ciśnienia na listwie to nie tylko wyeksploatowane wtryski, ale także wyeksploatowana pompa...
  • #15 26 Mar 2012 17:14
    coromant
    Level 1  
    Posts: 1 | Help: 0
    • Location: Radomsko
    Helpful post? (0)
    Witam

    Ja mam Mondeo MK3 2004 2,0TDCI 130KM i ... zimą jak piszecie przy niskich temperaturach jechałem i ... i migająca sprężynka na desce :cry: Pierwsze myśli to świece żarowe , zawór EGR itd. Jak się okazało problem tkwił w filtrze paliwa ! a dokładniej chodzi o parafinę która wydzieliła się ze złej jakości paliwa w niskich temperaturach i pozostała w filtrze paliwa. Nie wiem czy u Was też może w tym być problem ale wszelkie naprawy proponuje zacząć od wymiany tego elementu. Też miałem takie objawy jak opisujecie wyżej. Odpalał "na dotyk" wolne obroty "na piątkę" i nie migająca sprężynka. Po ruszeniu z miejsca i przekroczeniu 1500 obr/min auto zwalniało tracąc moc a nawet gasło no i oczywiście pojawiała się migająca sprężynka. Dodam na koniec , że ja wymieniając filtr paliwa wymieniłem również to złej jakości paliwo.
  • #16 07 Jun 2012 11:06
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Witam, potrzebuję instrukcję wymiany czujnika wałka rozrządu w Fordzie Mondeo MK III 2001 r. 2.0 diesel. Mam rysunek dołączony do części, którą chcę wymienić ale nie mogę tego znaleźć w rzeczywistości. Próbuję wymienić we własnym zakresie jak się nie uda to oczywiście wstawiam do mechanika. Poniżej zamieszczam rysunek o którym wyżej napisałem. Problem polega na tym, że w obudowie nie widzę takiego miejsca gdzie jest zaznaczony czujnik. Dodam, że nie dokonywałem demontażu jakichkolwiek elementów.
    Ford Mondeo MK3 2003 2.0TDCI 115km, migająca sprężynka
  • #17 07 Jun 2012 11:29
    Scalak5
    Level 22  
    Posts: 430 | Help: 46
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    1.Przeczytaj cały temat bo było o tym pisane .
    2.Masz TDDI czy TDCI.-i tych dotyczy ten czujnik
    3.Instrukcja
    - zlokalizować pod listwą ciśnieniową silnik TDCI
    - odkręcić śrubkę klucz nasadowy 8
    - wyjąć stary włożyć nowy
    - przykręcić
    Prościej nie da się.
  • #18 07 Jun 2012 12:02
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Mam silnik TDCI, o mocy 90 km. Nie mogę go zlokalizować, może dlatego, że się na tym nie znam, ale z opisu jest prosty do namierzenia, ale go nie widzę :cry: Żeby zobaczyć czujnik potrzebny jest jakiś demontaż oprócz słony silnika?
  • #19 07 Jun 2012 12:18
    Scalak5
    Level 22  
    Posts: 430 | Help: 46
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    Nic więcej nie trzeba demontować .
  • #20 07 Jun 2012 12:35
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    ok. czyli diagnozując jestem ślepy albo czujnik jest w innym miejscu. macie może jakieś zdjęcie z umiejscowieniem czujnika w moim modelu samochodu???
  • #21 07 Jun 2012 13:57
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Posts: 663 | Help: 76
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Braun78 wrote:
    macie może jakieś zdjęcie z umiejscowieniem czujnika w moim modelu samochodu?
    Mamy:

    Ford Mondeo MK3 2003 2.0TDCI 115km, migająca sprężynka

    Wtyk czujnika jest widoczny mniej więcej pod odejściem przewodu z listwy przewodu paliwowego na trzeci cylinder (licząc od lewej, na zdjęciu dochodzą do niego dwa żółte przewody)...
  • #22 07 Jun 2012 14:16
    Scalak5
    Level 22  
    Posts: 430 | Help: 46
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    I nie znajdziesz tego czujnika bo masz TDDI nie TDCI.
    Zwykły diesel.
    2.0L Duratorq DI (90PS)
  • #23 07 Jun 2012 15:45
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    ok. W moim modeluj czujnik jest przy skrzyni biegów. Tylko nie wiem dokładnie w którym miejscu.
  • #24 07 Jun 2012 17:00
    Scalak5
    Level 22  
    Posts: 430 | Help: 46
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    W jednym jak i w drugim jest czujnik przy skrzyni ale to czujnik wału.
  • #25 07 Jun 2012 17:11
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    to w takim razie gdzie znajdę czujnik walka ?
  • #26 08 Jun 2012 09:17
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Posts: 663 | Help: 76
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Braun78 wrote:
    to w takim razie gdzie znajdę czujnik walka ?
    Kolego, czytaj i pisz tekst ze zrozumieniem - jeżeli masz silnik tddi (napisałeś, że tdci), to nie masz czujnika położenia wałka rozrządu. Jeżeli masz silnik tdci, to ten czujnik jest zlokalizowany jak na załączonym zdjęciu...
    A czujnik położenia wału korbowego to... inna historia. Dostęp do niego jest najlepszy w Mondeo po zdemontowaniu filtra powietrza.
  • #27 08 Jun 2012 09:28
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    to jeżeli mam takie same objawy jak w pierwszym poście to co może być ich przyczyną ?
  • #28 08 Jun 2012 09:33
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Posts: 663 | Help: 76
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Jeżeli chodzi ci o gaśnięcie nagrzanego silnika, który po wystygnięciu pali normalnie, to owszem - są to typowe objawy awarii występujące przy uszkodzonym czujniku położenia wału korbowego.
    Ale przyczyny mogą być oczywiście inne...

    Moim zdaniem warto wymienić czujnik - nie kosztuje dużo...
  • #29 08 Jun 2012 09:37
    Braun78
    Level 9  
    Posts: 33 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    czyli czujnik położenia wału korbowego a nie czujnik położenia wałka rozrządu?? Nie złośćcie się na moje pytania. Jestem totalnym laikiem i dlatego potrzebuję wiedzieć wszystko czarne na białym, żeby nie popełnić gafy.
  • #30 08 Jun 2012 09:42
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Posts: 663 | Help: 76
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Braun78 wrote:
    Nie złośćcie się na moje pytania. Jestem totalnym laikiem
    Skoro tak, to co chcesz sam zrobić? Pojedź do dobrego warsztatu (hm...) i tam powinni ci pomóc.
    Ponieważ jesteś z Warszawy, służę ci - jeżeli chcesz - dobrym adresem...
    Braun78 wrote:
    czyli czujnik położenia wału korbowego a nie czujnik położenia wałka rozrządu?
    No... chyba tak, jeżeli masz silnik tddi...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products