Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Lut 2010 23:31
    michał gustaw
    Poziom 2  

    Witam,
    jestem nowy na forum, witam wszystkich. mam problem z moim opelkiem. ostatnio miałem problemy z zamontowaną w nim instalacją LPG. Do wymiany tym razem poszedł emulator oraz sprzęt, który podaje mieszanke (został wymieniony z automatycznego na "sztywny". nie wiem jak to się nazywa. takie małe utrojstwo w kształcie litery T. Po naprawie zauważyłem, że samochód spala mi niesamowite ilości benzyny. Rozgrzewam samochód przez około 2-3 km na benzynie a potem przełączam na LPG. samochód dziennie odpalam średnio tylko 3 razy a mimo to w ciągu tygodnia (około 20 odpaleń, przejechane na benzynie łącznie około 50 km) samochód spalił mi 20 l benzyny!!. Spalanie rzędu 40 l na 100 km chyba nie jest naturalne:). Na gazie spala mi normalnie - około 12l/100 czyli tyle co od zawsze. Jaki może być kłopot takiego spalania. Czy ostatnia wizyta w zakładzie LPG może być tego przyczyną?bardzo proszę o szybką poradę bo zbankrutuję:)serdecznei pozdrawiam,

  • #2 18 Lut 2010 23:36
    mkpl
    Poziom 37  

    Raczej do sprawdzenia sonda lambda

  • #3 18 Lut 2010 23:55
    gregorio27
    Poziom 31  

    A nie włożyli koledze pseudoserwisanci gąbki do kolektora dolotowego powietrza by zwiększyć podciśnienie po przeróbce regulacji gazu na "sztywno" by uzyskać większe podciśnienie w kolektorze ssącym? Podjedź do "normalnego' warsztatu z komputerem i będzie wiadomo o co chodzi, bo może auto jeździ w "trybie awaryjnym'
    z całą kolekcją błędów ewentualnie poszukaj tematu jak przeprowadzić autodiagnozę
    komputera i samodzielnie odczytać błędy bez sprzętu.

  • #4 19 Lut 2010 07:29
    michał gustaw
    Poziom 2  

    Sonda lambda pracuje dobrze (wymieniałem pół roku temu na nową:) ). jeśli chodzi o gąbkę do kolektora dolotowego też nikt nie wkładał. facet, który robił mi tą usterkę był z polecenia. nie znam się na tym ale miał jakieś tam komputery i coś tam na nie patrzył i mówił, że odczyty są ok

  • #5 19 Lut 2010 07:36
    Usunięty
  • #6 19 Lut 2010 07:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    Może na powrocie paliwa masz uszkodzenia , a w czasie jazdy robisz "ścieżkę" paliwową.

  • #7 19 Lut 2010 08:39
    sanczo606
    Poziom 10  

    Nie realne jest żeby ten samochód tyle palił choćby miał sondę padnięta na amen to i tak tyle nie wyjdzie. Musisz mieć gdzieś wyciek.

  • #8 19 Lut 2010 10:27
    Usunięty
  • #9 19 Lut 2010 10:30
    michał gustaw
    Poziom 2  

    Owik gdybym się na tym znał to pewnie nie byłoby mnie na tym forum więc wybacz moje nieprofesjonalne słownictwo. tak czy inaczej Twoja uwaga niczego nie wnosi. Jak chcesz pomóc to rocznik samochodu to 1995 więc nie jest to nówka sztuka. nie ma nigdzie wycieku (patrzyłem czy pod tym trupem nie ma kałuży jak postoi noc ale ma sucho).

  • #10 19 Lut 2010 11:14
    MG100889
    Poziom 2  

    a nie odczuwasz ze samochód jest słabszy sie dławi nie równo pali . Ja mam taki sam problem w VW polo spalanie zabójcze . Spójrz jak wygląda twój olej u mnie mieszanka oleju z paliwem i cały czas nadmiar na skali. Mój teściu mial taki sam problem spalanie masakryczne na paliwie na gazie normalnie

  • #11 19 Lut 2010 11:43
    Usunięty
  • #12 19 Lut 2010 15:18
    MG100889
    Poziom 2  

    ale mu doradzasz widze mechanik z ciebie ze pożal sie boze nie mozesz mu prosto napisac ze przyczyna moze byc wyciek w czasie jak silnik jest odpalony skoro jak stoi to nigdzie nie wycieka benzyna. A przyczyn moze byc wiele no chyba ze chcesz przeprowadzic ten eksperyment i za kolege wylozysz kase za 40 litrow benzyny

  • #13 19 Lut 2010 18:13
    gregorio27
    Poziom 31  

    Tak jeszcze na spokojnie przeczytałem post i chyba problem polega na tym że kolega mowiąc " na sztywny z automatu" ma na myśli to że sterownik instalacji LPG nie przełącza się automatycznie od obrotów na LPG tylko założyli mu przełącznik ręczny a to coś w kształcie T to register tylko mechaniczny-sztywny ( tak jak to było w instalacjach I generacji do gaźnikowców) a wnioskuję to po tym ze kolega przejeżdża 2-3km by zagrzać auto o co przy automacie trudno by utrzymać na tyle niskie obroty aby podczas jazdy wczesniej automat nie przełączyl na LPG, jesli tak jest to ktoś zapomniał o odcinaniu zasilania pompy i wtrysku i auto jeździ i na gazie i na paliwie jednocześnie więc ztąd to pozornie ogromne zuzycie paliwa . Jeśli tak jest to warsztat z polecenia to "CZARUSIE" i radzę zmienić.

  • #14 19 Lut 2010 20:13
    apolides
    Poziom 8  

    witam . sam mam Astrę 1,4 na jednopunktowym wtrysku miałem dokładnie ten sam problem, mimo że jeździłem na gazie paliła również bęzynę i to sporo choć nie tyle ile tobie pali. Moja astra paliła około 5-6 litrów na 100 km. Okazało się że miałem nieszczelny wtryskiwacz i silnik poprostu wysysal benzynę z przewodów ..... instalacje posiadają co prawda emulatory pracy wtryskiwaczy które podczas jazdy na gazie są zamknięte jednak diagnoza komputerowa może nie wykazać nieszczelności wtryskiwacza i nawet napewno jej nie wykaże ... w trybie pracy na gazie zwykle pomija się pracę sondy lambda więc i w tym przypadku niczego komuter nie stwierdzi (tzw chek system) . Moja propozycja : 1. sprawdź wtryskiwacz lub wtryskiwacze bo nie wiem czy masz astrę na wielopunkcie czy na mono. w jeździe na gazie często dochodzi do uszkodzenia wtryskiwaczy kiedy mieszanka wybucha w kolektorze ssącym. 2. czy po tych modyfikacjach instalacji gazowej panowie gaziarze przypadkiem nie zapomnieli podłączyć emulatorapracy wtrysku (wtrysków)???

  • #15 19 Lut 2010 22:41
    Usunięty
  • #16 19 Lut 2010 22:47
    Usunięty
  • #17 19 Lut 2010 22:48
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ludzie nie jezdzita na benzynie a robicie afery że dużo pali PB.
    Skoro na gazie jest w normie to się cieszcie.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty