X

Ford Escort 1,6 16v zetek nierówna praca na wolnych obrotach

19 Feb 2010 21:28 BObogdan_slupsk
  • #1 19 Feb 2010 21:28
    bogdan_slupsk
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam Forda Escorta 1,6 16v zetek, z instalacją gazową sekwencyjną.
    Na wolnych obrotach silnik, gdy jest zimny pracuje nierówno.
    Auto mam od kilku lat z gazem, usterka pojawiła się od niedawna.
    Proszę o poradę.
  • #2 20 Feb 2010 21:37
    RobertLodz09
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Kolego ten problem masz też na gazie jak jest zimny silnik? Jak sie nagrzeje to już trzyma obroty?
  • #3 20 Feb 2010 23:04
    bogdan_slupsk
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    żle pracuje tylko na wolnych obrotach,a gas włącza się po nagrzaniu do 35 stopni.Zła praca tylko przy zimnym silniku.Ponagrzaniu na gazie i bęzynie pracuja równo.


    Moderated By Błażej

    Nie ma prawa w ogóle pracować! Takie paliwo NIE ISTNIEJE!

  • #4 21 Feb 2010 00:46
    RobertLodz09
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Kolego proponuje sprawdzić czujnik temp. płynu który podaje sygnał na komp. Od jego wskazań komp. ustala dawkę paliwa jaka ma być wtryśnięta do komory spalania. Jego sprawdzenie polega na pomiarze rezystancji (oporności) w róznych temp. czyli sprawdzasz jaka jest na zimnym i jak się zmienia stopniowo jak rośnie temp. płynu i czy się zmienia i jak! Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wraz ze wzrostem temp. oporność maleje. Czujnik ten znajduje sie przy głowicy ,od strony skrzyni biegów ,poniżej w lini prostej od korka wlewu oleju. Okrągła wtyczka i gniazdko ,z dwoma okrągłymi pinami.
  • #5 24 Feb 2010 20:40
    bogdan_slupsk
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdziłem czujnik, działa prawidłowo. Proszę o kolejną podpowiedź.
  • #6 03 Apr 2010 21:18
    Dominik1972
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    sprawdz silnik krokowy w wiekszości przypadków to to
    Mi pomogło ostatnio - koszt 62 zł

    czasem pomaga wymycie go w benzynie .. mi nie stety nie pomogło to
    pozd

    Moderated By Błażej

    Regulamin pkt 12. Ostrzeżenie. Zostanie cofnięte, jeśli wskażesz w tym modelu auta silnik krokowy.

  • #7 04 Apr 2010 09:01
    kriso221
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Sonda lawbda
  • #8 04 Apr 2010 19:10
    Dominik1972
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    sonda lambda nie ma wpływy na biegi jałowe gdy silnik nie jest rozgrzany

    do modelatora Błażeja: (moge tez zrobić skan i podesłac)
    'cytat':

    SILNIK KROKOWY (REGULATOR BIEGU JAŁOWEGO) STOSOWANY W SAMOCHODACH MARKI FORD.
    ZASTOSOWANIE :
    FORD
    FORD ESCORT CLASSIC (10.1998 – 07.2000) – 1.6 16V
    SILNIK: L1E
    FORD ESCORT VII (01.1995 – 09.1999) – 1.3; 1.6 16V; 1.6 16V XR3i; 1.6 16V 4x4; 1.6i 16V; 1.8 16V; 1.8 16V XR3i
    SILNIK: J6A; J4B; L1E; L1H; RKC; RQB
    FORD FIESTA III (02.1992 – 12.1995) – 1.6i 16V; 1.8 16V; 1.8 16V XR2i
    SILNIK: L1G; RDB; RQC .... itd.

    Sam z miesiąc temu wymieniłem taki silniczek w aucie i był to silnik 1.6 16V

    każdy tu próbuje pomóc a Pan moderator nie wiem czym się kierując dając te upomnienia
    pozdrawiam
  • #9 04 Apr 2010 19:16
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (-1)
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html
    Chodzi ci o element drugi od prawej? Tzw IACV?
    Więc jeśli to według silnik krokowy, to wytłumacz jeszcze, jak jest realizowana jego praca na dwuprzewodowym zasilaniu?
    Swoją droga gratuluję wymiany elementu, którego nie ma w tym silniku.
  • #10 04 Apr 2010 19:28
    pEndrju
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    witam sprubuj na tym zimnym silniku odpiąć przepływomierz i zobacz jaki jest rezultat.
  • #11 04 Apr 2010 19:31
    Dominik1972
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    to jest ten trzeci element od lewej
    jutro zrobie zdjecie... jak tylko otworze maskę i tutaj dołącze
    narazie jak ktoś szybko chce go zobaczyc to oryginalny wygląda

    Link

    Moderated By Błażej

    Ty na prawdę chcesz się doigrać. Zgodnie z Regulaminem pkt 10.11 zmuszony jestem nałożyć ostrzeżenie. Podziękuj swojej ignorancji. To, że ktoś ten element nazywa "silnikiem krokowym" wcale nie znaczy, że jest to właśnie to. Jeszce raz zapytam: JAK MA BYĆ REALIZOWANA PRACA SILNIKA KROKOWEGO TYLKO NA DWÓCH PRZEWODACH?
    Ja wiem, co siedzi w środku i jak jest sterowane. Ale poczekam, aż sam się dowiesz.

Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products