X

Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A

valenty 21 Feb 2010 20:38
  • #1 21 Feb 2010 20:38
    valenty
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. jestem amatorem- a może to i tak zbyt wygórowane określenie... ale lutować potrafię ;-)
    posiadam Prostownik BR-12/10, który chciałbym zreaktywować.
    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A
    "jakiś" elektronik mówił, że padł układ hybrydowy (ten na foto TELPOD GL-043/A1).
    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A
    - czy da się to czymś zastąpić? - jakimś konkretnym układem dostępnym jako gotowiec??
    - czy może porozbijać ten pancerz i powymieniać konkretne podzespoły??
    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A
    - a może ktoś ma taki układzik i chce go sprzedać albo stworzyć coś takiego??

    widziałem te różne posty dotyczące tego układu, ale są dla mnie niezrozumiałe - jakieś ściemniacze zamiast tego układu albo inne cuda...
    chciałbym odtworzyć ten układzik.
  • #2 21 Feb 2010 21:45
    slawek87
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    możesz wrzucić fotkę wewnątrz tego prostownika
  • #3 23 Feb 2010 21:02
    valenty
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A
    no to porobiłem fotki wnętrza tego prostownika
    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A

    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A
    a tu rysunek, który przedstawia zapewne podłączenie tego układu hybrydowego... myślę że to chodzi o piny przy włączniku ale pewności nie mam... (ten układ był wylutowany jakieś 10 lat temu)
  • Helpful post
    #4 23 Feb 2010 21:46
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Wow... elektroniczna regulacja prądu ładowania i prostownik selenowy - cóż za połączenie.

    Na Twoim miejscu darowałbym sobie próbę naprawy tego ustrojstwa a jedynie wykorzystał obudowę i transformator do budowy nowego prostownika. Regulację prądu można zrobić na triaku (tak jak była, po stronie pierwotnej), a prostownik selenowy wymienić na współczesny mostek Graetza 25A.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic379091.html
    Prostownik BR-12/10 TELPOD GL-043/ 1A
  • #5 23 Feb 2010 23:07
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    [quote="tzok"] Regulację prądu można zrobić na tyrystorze (tak jak była, po stronie pierwotnej)

    Na tym schemacie jest Triak a nie Tyrystor
  • #6 24 Feb 2010 08:00
    tzok
    Moderator Samochody
  • #7 24 Feb 2010 08:38
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Teraz tak zamiennik KT207/500 to BT136-600 o obciążalności max 4 A
  • #8 25 Feb 2010 22:28
    valenty
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pisałem, że określenie mnie amator - to jest na wyrost.
    więc jeśli nie dostanę spisu elementów o jakie mam pytać w sklepie elektronicznym, i może schematu płytki, którą może uda mi się wydrukować - nie wykorzystam Waszych porad. ;-(
  • Helpful post
    #9 26 Feb 2010 10:49
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    To może być problem, bo choć elementy na schemacie są opisane, to układ jest montowany po stronie pierwotnej, czyli zasilany jest z sieci 230V (dokładnie tak samo jak ten uszkodzony układ hybrydowy), więc jego uruchamianie może być niebezpieczne.

    Nie masz jakiegoś znajomego elektronika? Mając ten schemat nawet uczeń technikum elektronicznego nie powinien mieć problemów z uruchomieniem tego układu. Poza tym wydaje mi się, że warto wydać nawet kilkadziesiąt zł na naprawę tego prostownika, niż kupić jakąś chińską jednorazówkę.
  Search 4 million + Products
Browse Products