Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 23 Lut 2010 17:08
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam co to za czujniki w pompie od 1.9 TD AAZ.

    -Do 1 idzie kostka z dwoma pinami i dalej kablem na górę pompy (kabel widoczny na foto),
    -Do nr 2 idzie pojedynczy przewód.

    Gdzie na pompie jest zawór zwrotny?

    Czy w tym silniku plastikowy element na filtrze paliwa to zawór zwrotny (po jego wyciągnięciu przy dmuchaniu puszcza powietrze z jednej i z drugiej strony, więc chyba nie)? Czy może podgrzewacz filtra, który kieruje dodatkowo paliwo dodatkowo przez filtr, gdy te nie jest dogrzane do jakiejś temperatury?

    1.9 TD AAZ Pompa wtryskowa elementy identyfikacja

  • Pomocny post
    #2 23 Lut 2010 17:23
    Butek10
    Poziom 14  

    Plastikowy zaworek na filtrze powoduje że paliwo (podgrzane)z powrotu nie musi wracać do zbiornika paliwa tylko od razu do filtra robiąc krótszą drogę. Zawór zwrotny znajduje się w pompie.Jeżeli jest uszkodzony i paliwo cofa się do baku przewodem dolotowym załóż zaworek zwrotny (koszt 20 zł) przed filtrem paliwa na dolocie.

  • #3 23 Lut 2010 21:03
    aron20000
    Poziom 22  

    Element 2 na rysunku już udało mi się zidentyfikować, jest to zawór wyłączający silnik, odcinający paliwo. Jeszcze numer 1 do czego jest ta złączka na dwa piny i z której wychodzi przewód, który idzie na górę pompy (przecież niema w tej pompie żadnej elektroniki)?
    Zawór zwrotny jest wkręcany do korpusu czy może jest gdzieś wewnątrz?

  • #4 24 Lut 2010 01:08
    gaav
    Poziom 15  

    Jak u ciebie jest rozwiazana sprawa ''ssania'' moze to jest to oczywiscie o ile nie masz ciegna

  • #5 24 Lut 2010 14:38
    aron20000
    Poziom 22  

    Jest cięgno, tak samo jak w w silniku bez turbiny, więc to nie "ssanie". Może jeszcze jakieś pomysły?

  • Pomocny post
    #6 24 Lut 2010 15:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    stycznik przy dźwigni gazu do zaworu EGR.

  • #7 24 Lut 2010 15:23
    aron20000
    Poziom 22  

    Tutaj jest to lepiej widoczne:

    1.9 TD AAZ Pompa wtryskowa elementy identyfikacja


    trans-serwis, a pokrótce mógłbyś wyjaśnić jak to działa.

  • #8 12 Lip 2014 16:02
    Megawe
    Poziom 26  

    Witam, pompa wtryskowa na powyższym zdjęciu jest przykręcona do silnika bez możliwości jej regulacji. W żeliwnym uchwycie są okrągłe otwory przez , które przechodzą 3 śruby mocujące pompę, gwint jest w pompie. Chciałem ustawić pompę na czujnik zegarowy ale nie da się jej obrócić. W momencie OT czujnik pokazuje 0,5 mm a silnik twardo chodzi.
    Jak się ustawia tą pompę ?
    Żeby wkręcić czujnik zegarowy wykręciłem kluczem 17 jakiś czujnik z dwoma przewodami.
    Do czego służy ten czujnik ?

  • #9 12 Lip 2014 17:24
    coperfild
    Poziom 30  

    Luzujesz trzy śruby na kole pasowym pompy i kręcisz wałkiem pompy .

  • #10 12 Lip 2014 21:40
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    Na dole pompy zawór przestawiacza kąta wtrysku przy rozruchu. Na głowicy pompy, ta metalowa część z wyjściem na przewody wtryskiwaczy znajduje się zawór odcinający. Reszta kabelków jeśli są, to styczniki do EGR-u.

  • #11 12 Lip 2014 22:49
    Megawe
    Poziom 26  

    Koło pasowe pompy jest przykręcone jedną nakrętką, nie ma trzech śrub jak w oplu.
    Może być stożek bez klina ale nie jestem pewien.
    W głowicę pompy jest wkręcony jakiś czujnik na klucz 17 gwint M 8 x 1 do niego dochodzą dwa kabelki.
    Nie jest to zawór do gaszenia. Schemat pomógł by to zrozumieć.

  • #12 13 Lip 2014 05:13
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ktoś coś dał ze starego a coś z nowego typu. Teraz masz problem.

  • #13 13 Lip 2014 06:54
    manta
    Moderator Samochody

    Możesz mieć pompę od skody razem z wspornikiem, a koło od vw. W skodzie regulacja jest na kole, podobnie jak w oplu, stąd brak regulacji na korpusie. Przekładałem kiedyś taką pompę w felicji i ile dobrze pamiętam jest to zawór zimnego startu, pompa vw ma cięgło, a skody realizuje to na drodze elektrycznej.

  • #15 13 Lip 2014 21:57
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    Megawe napisał:
    zawór początku wtrysku
    Zawór REGULACJI początku wtrysku.

  • #16 13 Lip 2014 23:12
    manta
    Moderator Samochody

    Masz cięgło zimnego startu? Masz ten niby sterownik? W obu przypadkach masz regulację na korpusie jeśli chodzi o vw. Spojrzałem w literaturę i mam jedynie opisy pomp mechanicznych dla golfa i passata z tym oznaczeniem silnika. Jedynie toleranc podaje ten schemat który zamieściłeś, ale metoda regulacji jest za pomocą czujnika zegarowego na 0,8 mm. Dalej twierdzę, że jest to elektroniczna forma zimnego rozruchu, a zawór jedynie przestawia początek wtrysku o określoną wartość, a nie reguluje kątem w czasie rzeczywistym. Patrząc na schemat, nie ma czujnika położenia wału, ani prędkości obrotowej, więc na jakiej podstawie sterownik ma wyznaczyć kąt wtrysku? Ale mamy czujnik temperatury i to jest jedyna informacja dla tego sterownika. Dlatego twierdzę że masz poskładane to z przypadkowych części.

  • #17 13 Lip 2014 23:16
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    manta napisał:
    mamy czujnik temperatury i to jest jedyna informacja dla tego sterownika
    Praktycznie chodzi jeszcze o sygnał z alternatora i rozrusznika. Pod resztą też się podpisuję.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty