X

VW Passat 2003r 1,9 TDI 74kw problem z esp

23 Feb 2010 23:12 BObobson85
  • #1 23 Feb 2010 23:12
    bobson85
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich zapala się lampka od esp na początku zapalała się tak po 20 km a po tygodniu zapala się po 2 km.Więc podłączyłem vag 4,9 i wyskoczyło mi
    18265 Sygnał obciążenia brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    65535Uszkodzony moduł sterujący
    Więc czy ktoś wie gdzie znajduje się ten moduł i czy ktoś miał już taki przypadek
  • #2 27 Feb 2010 19:46
    autoserwistech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Sterownik ABS/ESP jest umieszczony na pompie ABS.
    Podobny przypadke miałem kiedyś, ale winne było niewłaściwe kodowanie sterownika (klien nie przyznał się, że był wymieniany). Napisz jakie masz kodowanie w sterowniku, jaki typ techniczny silnika, jaka skrzynia to powiem czy jest ok. To jest najszybsze do sprawdzenia - jak to nie pomoże to będziemy myśleć co dalej.
  • #3 01 Mar 2010 12:03
    bobson85
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam więc jest to silnik 1,9 TDI 101 KM oznaczenie silnika AVB (Bosch EDC)Skrzynia biegów 5 manual
    NR ID - 4B0614517G ABS/ESP FRONT 3428
    URZĄDZENIE - 0265950055 BB 28168
    KODOWANIE - 4255
  • #4 01 Mar 2010 12:24
    autoserwistech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Kodowanie jest prawidłowe dla tego pojazdu, więc to odpada - następnym krokiem jest sprawdzenie zasilań na sterowniku ABS, i czy są przejścia na wszystkich kablach.

    Odczytywałeś błędy w sterowniku silnika, liczniku i sterowniku poduszek powietrznych?
  • #5 01 Mar 2010 14:46
    bobson85
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc otczytałem błędy z silnika tylko:

    17978 Moduł sterujący zablokowany
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    18263 Magistrala danych - uszkodzenie programu monitorowania
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17678 Wtryskiwacz 4 - przekroczona granica regulacji
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
  • #6 02 Mar 2010 12:23
    autoserwistech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czyli pozostało sprawdzenie instalacji elektrycznej ABS, poszukam i wrzucę schemat ABS w Twoim samochodzie - jeśli w instalacji będzie ok, to niestety możesz mieć uszkodzony sterownik ABS
  • #7 02 Mar 2010 13:14
    invector
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jeśli sterownik ABS-u jest Boscha to jest duże prawdopodobieństwo że pada. Można go naprawić, lecz nie jest to proste. Należy mieć umiejętności mikrochirurga. W necie masz nawet ładny opis jak to zrobić.
    Sprawdź go najlepiej w ten sposób:
    Wykasuj błędy, odpal auto i wciskaj hamulec. Druga osoba niech rusza wtyczką od pompy (dość intensywnie) Jak zapali ci się ABS i ESP podczas tego testu, to masz już 100% pewność co do usterki. W tych sterownikach są kiepskie połączenia, przewodami o grubości 1/4 włosa i to one najczęściej odpadają . Naprawa polega na przywróceniu tych połączeń.
  • #8 03 Mar 2010 13:35
    autoserwistech
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Schemat ABS
    Attachments:
  • #9 23 Oct 2010 17:36
    kordiank2
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    odgrzewam temat po pół roku, ponieważ nie znalazłem skutecznego rozwiązania:
    - vw passat b5 2004 1,9 TDI, skrzynia 6 manualna
    - błędy abs/esp: 01044 - niepoprawne kodowanie sterownika oraz 00778 czujnik skrętu G85 (błąd sporadyczny)
    - parametry urządzenia (ster.pompy abs) j.w. 4B0614517G front3428, kodowanie ecu - wyskakuje oczywiście 00000
    1. auto po lekkim dzwonie od strony kierowcy
    2. wymieniłem na sprawną w 100% taśmę z czujnikiem kąta skrętu G85 oraz próbowałem wykonać jej adaptację zgodnie z instrukcjami (jednak bez wcześniejszej adaptacji sterownika abs, z którą mam problemy)
    3. próbowałem wykonać adaptację stera abs zgodnie z instrukcją na słynnej niemieckiej stronie (wszystkie możliwe kody zależne od rodzaju silnika, zacisków hamulcowych, skrzyni biegów itp. poprzedzone za każdym razem logowaniem na nowo i... data error)
    pytania:
    - czy sterownik ten powinien dać się zakodować, skoro pokazuje nr części?
    - co jeszcze w związku z tym powinienem sprawdzić?
    - czy na kodowanie tego sterownika mogą mieć wpływ pojawiające się uporczywie błędy zapłonu poduch pasażera-przód? i czy w związku z tym powinienem najpierw zająć się poduchami, które wraz z "igniter" są wymienione, ale kostka pod siedzeniem może ma humory tego nie sprawdziłem jeszcze?
  • #10 12 Jun 2011 12:36
    royal90
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    witam, nic nie zrozumiem z tego co mówicie, o co chodzi z tym kodowaniem sterownika? jak sprawdzić jak mam go teraz za kodowanego?
    mam paska z 2004 roku, 1,9TDi AVB 101 konny i też mam ten błąd
    18265 Sygnał obciążenia brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    wystarczy zgasić silnik i zniknie do ponownego przekroczenia obrotów silnika powyżej 2K podczas jazdy. nie było tego błędu nigdy dopóki nie powstał błąd
    17675 Wtryskiwacz 3 - przekroczona granica regulacji
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    a przy tym błędzie na monitorku w zegarach wyskakuje błąd "emissions workshop"
    skrzynia manualna 5 biegów. proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products