X
  • #1 26 Feb 2010 00:29
    Dragon022
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Proszę o pomoc,
    Fiat Uno 1.4 ma problem z ładowaniem tzn. alternator w ogóle nie ładuje i ciągle świeci się kontrolka ładowania w ogóle nie gaśnie nawet przy dużym gazowaniu. Pasek alternatora ok co to może być ???
    Podejrzewam regulator ale nie wiem czy przy jego uszkodzeniu są powyższe objawy?
    Regulator wykręcałem i szczotki są jeszcze w miarę dobre mają ok 14mm.

    Co oznacza ciągle świecenie się kontrolki co jest uszkodzone?

    Nadmienię iż wcześniej też czasem kontrolka się zapalała podczas jazdy jak auto wpadło w kałużę wody ale potem gasła.

    Czekam na jakieś sugestie??
  • #2 26 Feb 2010 01:38
    888kf
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Może być wina regulatora (koszt około 30PLN) lub spalony stojan ewentualnie mostek diodowy, ale to już więcej pracy i większe koszty. Jak regulator nie pomoże to może lepiej kupić jakąś używkę.
  • #3 26 Feb 2010 01:45
    mickusio
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    może byc regulator, sprawdz napięcie jakie daje aku, powinno byc ponad 14v, jesli nie to, sprawdz mase czy dobrze podłączone od aku, i jeszcze sprawdz kable czy na 100% nie ma zwarcia,
  • #4 26 Feb 2010 08:14
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Nie może to być wina regulatora podpowiadacze bez żadnej wiedzy.
    Panie informatyku z ostatniej podpowiedzi, gdyby to była wina masowania to silnik by nie zapalał.
    Znacie zasadę "wiem-piszę nie wiem-milczę"?
  • #5 26 Feb 2010 08:40
    Dragon022
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Może się mylę ale z mojej wiedzy, jak uwalony jest regulator lub wytarte szczotki to kontrolka nie świeci a w moim przypadku świeci cały czas pełną mocą i na nic nie reaguje, alternator nie ładuje w ogóle.

    Ja obstawiam diodę prostownika główną plusową ale nie mam pewności a szukanie po omacku nie ma sensu bo wejdę w koszty a nie wiadomo czy coś to pomoże.

    Tak więc proszę o poradę kogoś kto miał taki przypadek lub zna się na tym.
  • #6 26 Feb 2010 08:47
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Kolego taki efekt może powodować szereg przyczyn, np zleciał pasek albo np ugnił\przetarł się o dyndającą osłonę mostka zielony kabel łączący mostek pomocniczy z zestykiem regulatora napięcia. Równie dobrze możesz mieć zwarcie na wirniku (po pierścieniami slizgowymi) jak i trzepnięty stojan lub prostownik, albo wszystko naraz.
    Tu ci napisałem najczęstsze przyczyny. :lol:
  • #7 26 Feb 2010 09:30
    Dragon022
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chyba najlepszym wyjściem będzie kupić jakąś używkę.

    Dzięki za odp. Pozdrawiam
  • #8 26 Feb 2010 11:41
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To po co zakładasz temat jak nie masz zamiaru naprawiać podzespołu?
  • #9 26 Feb 2010 12:05
    domellus
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ale dajecie ludziska.....:) może zamiast kupować uzywkę to wypadało by sprawdzic ten stary alternator .... może dioda , może regulator, może stojan itd .... koledzy już pisali co może być uszkodzone ... ale jak nie sprawdzisz to za każdym razem jak ci zaswieci kontrolka to będziesz kupował nowy lub uzywany?
    CHORE....Odrazu zrób sobie miejsce w garażu na te stare które będziesz wymieniał...... Pozdrawiam .....
  Search 4 million + Products
Browse Products