X

klima vw passat

01 Aug 2004 11:28 MImichdaw
  • #1 01 Aug 2004 11:28
    michdaw
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    mam problem z klima w passacie z 95 roku obiawy sa takie klima sie wylacza po przekroczeniu konkretnych obrotow na 4 i 5 biegu zeby ponownie ja wlaczyc trzeba wylaczyc i wlaczyc zaplon inaczej nie da rady ma ktos jakies pomysly?
  • #2 01 Aug 2004 21:13
    arik
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Jest czujnik w układzie klmatyzacji jak wzrasta w obwodzie ciśnienie to włącza wentylator a jak to nie pomaga to ją wyłącza po wyłączeniu resetujesz pompa i historia się powtarza albo cos z kompem albo powietrze sie dostało do obwodu może też czujnik .


    pozdrowienia .
  • #3 01 Aug 2004 21:19
    michdaw
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    a da sie to jakos sprawdzic? zeby cos wykluczyc ?
  • #4 01 Aug 2004 21:34
    arik
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam .

    Trzeba by zobaczyc co tam jest w układzie klimatyzacji może trzeba uzupełnic medium .A nie zaszkodzi przetestować kompa niestety testery są na stacjach autoryzowanych jak masz schemat to znajdź ten czujnik
    i go oglądnij może cos ze stykami .


    pozdrowienia .
  • #5 01 Aug 2004 21:55
    michdaw
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki wielkie :) pokombinuje torche najwyzej cos zepsuje :) i wtedy pojade do serwisu :P jeszcze raz dzieki :)
  • #6 30 May 2005 17:51
    milasek
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    w moim passku mam ten sam efekt. Specjalisci od klimy powiedzieli ze jest to problem z nie wlaczaniem II biegu na wentylotorze na chlodnicy. Nie wiem czy to prawda czy faktycznie musi sie to wlaczycz.
    Jak na razie to wyslali mnie do elektryka ktory na pewno mnie skasuje ale czy to naprawi czy zrobi jakies dziwne obejscie to nie wiem
    Jak mozecie to pomozcie jak to naprawic we wlasnym zakresie??
  • #7 30 May 2005 18:27
    longines
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    michdaw wrote:
    mam problem z klima w passacie z 95 roku obiawy sa takie klima się wylacza po przekroczeniu konkretnych obrotow na 4 i 5 biegu zeby ponownie ja wlaczyc trzeba wylaczyc i wlaczyc zaplon inaczej nie da rady ma ktos jakies pomysly?


    U mnie jest tak samo. Cała sprawa się rozbija o wentylator, który, żeby zaczął kręcić wirnikiem MUSI mieć pewną temperaturę na czujniku chłodnicy. Przy dużych prędkościach na 4 i 5 biegu, wentylator nigdy się nie włącza (no chyba, ze masz niesprawne chłodzenie, wtedy tak). Wtedy też wyłącza się klima. Te passaty po prostu tak już mają :-)

    Jesli masz wentylator III-biegowy możesz pokombinować. Przełożyć kable II biegu na III bieg, a do IIbiegu poprowadzić do kabiny osobny kabelek wprost pod przycisk klimy i zmostkować go. Wada jest tylko jedna ... szybko zarżniesz wiatrak.
  • #8 31 May 2005 13:16
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam to samo - na 4, 5 biegu przy wysokich obrotach klima się wyłącza i jedynym sposobem na ponowne włączenie jest wyłączenie zapłonu. Jeżeli problem rzeczywiście dotyczy nie załączania się wentylatora w takich warunkch (co wydaje się logiczne) - to dlaczego wyłączenie i włączenie zapłonu powoduje ponowne włączenie klimy?. Ponadto nie chce mi się wierzyć, iż występuje to w 100% samochodów tej marki - może ktoś ma inny pomysł - albo jeżeli rzeczywiście tak jest - rozwiązanie - czy każdorazowe włączenie wentylatora na II biegu razem z klimą spowduje szybkie wyeksploatowanie się wiatraka?.
    Obecnie doszedł mi jeszcz jeden problem - klima wcale się nie włącza. Sprawdziłem bezpiecznik - ok. W zeszłym roku był uzupełniony czynnik chłodzący - też ok - w jaki sposób szybko mogę sprawdzić co jest nie tak - gdzie jest umieszczony układ sterujący?. W czasie upałów lepiej mieć klimę niedziałającą na 4 i 5 biegu - niż wcale jej nie mieć - czekam.
  • #9 31 May 2005 14:16
    longines
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    SCICHOSZ wrote:
    czy każdorazowe włączenie wentylatora na II biegu razem z klimą spowduje szybkie wyeksploatowanie się wiatraka?.


    Na drugim biegu nie, jesli mówimy o wentylatorze II-biegowym, bo tak wykombinował przecież producent samochodu. Klima nie jest sterowana połozeniem biegów, ale temperaturą.

    Ustalmy prawidła tego świata ;-)

    1. Jedziesz z prędkością 100km/h na V biegu. Klima się wyłącza, bo strumień powietrza wpadający wprost na chłodnicę, spowodował obniżenie temperatury chłodnicy do normalnej temperatury pracy silnika, co zarejestrował czujnik. Praca wentylatora z punktu widzenia czujnika nie ma sensu, bo całą brudną robotę zaczyna wykonywać pęd powietrza. I dlatego wiatrak zostaje zatrzymany.

    2. Zwalniasz aż do zatrzymania się, pęd powietrza jest coraz to mniej nasilony (w lecie dodatkowo wchodzi w grę wyższa temperatura powietrza), temperatura nieznacznie rośnie, temperatura płynu chłodniczego w chłodnicy także nieznacznie wzrasta, co czujnik temperatury zauważy mniej więcej dopiero po całkowitym zatrzymaniu auta (!!! ale nie silnika !!!) ze względu na swoją dosyć sporą inercyjność.
    Dodatkowo zatrzymanie passata bez gaszenia silnika spowoduje, ze pompa odśrodkowa wymuszająca przepływ cieczy chłodzącej nie działa na postoju. Dlatego są wiatraki, które w pewnych sytuacjach mają wspomóc chłodzenie silnika.

    3. Jeżeli postoisz jeszcze kilka minut na rozgrzanym silniku to klima sama się właczy ze względu na wspomaganie chłodnicy wiatrakiem. I nie potrzba tutaj bawienia sie zapłonem.

    4. Jeśli wyłączysz zapłon to silnik (a zarazem chłodnica) sama się nie wystudza. Przy włączeniu czujnik na chłodnicy zauważy względnie wysoką temperaturę i załaczy na dzień dobry wiatrak, tym samym jeśli klima na przycisku jest włączona, załączy się klima.

    5. Prawda jakie to proste? ;-)

    Dodam jeszce na koniec, że jesli temperatura na postoju będzie dostatecznie wysoka, to wiatrak się właczy by wystudzić chłodnicę i po wyłączeniu zapłonu będzie dalej kręcił, aż do uzyskania włąsciwej temperatury na czujniku.

    PS. Mam nadzieję, ze nie wyłączaliście i włączaliście zapłonu podczas jazdy na 4 czy 5 biegu ;-)
  • #10 31 May 2005 14:38
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A jak wytłumaczyć fakt, iż podczas szybkiej jazdy na 5 biegu (np około 120 km/h) gdy klima jest już samoczynnie wyłączona i nie włącza się od dłuższego czasu - sekwencja (dość niebezpieczna w trakcie jazdy) - wciśnięcie sprzęgła - wyłaczenie zapłonu - włączenie zapłonu i dlasza jazda - powoduje chwilowe (powiedzmy na 1 minutę) ponowne właczenie się klimy.
    Ponadto - robiłem próby - jeżeli podczas jazdy klima się wyłaczy - to jeżeli stanę nie wyłączając silnika - klima się nie załączy - czekałem nawet 10 minut.
    Masz jakież inne pomysły.
    A co z drugim moim problemem - całkowity brak możliwości włączenia klimy - szukać w elektronice, czy od razu sprawdzić ciśnienie płynu w ASO?
  • #11 31 May 2005 16:23
    longines
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    SCICHOSZ wrote:
    A jak wytłumaczyć fakt, iż podczas szybkiej jazdy na 5 biegu (np około 120 km/h) gdy klima jest już samoczynnie wyłączona i nie włącza się od dłuższego czasu - sekwencja (dość niebezpieczna w trakcie jazdy) - wciśnięcie sprzęgła - wyłaczenie zapłonu - włączenie zapłonu i dlasza jazda - powoduje chwilowe (powiedzmy na 1 minutę) ponowne właczenie się klimy.
    Ponadto - robiłem próby - jeżeli podczas jazdy klima się wyłaczy - to jeżeli stanę nie wyłączając silnika - klima się nie załączy - czekałem nawet 10 minut.
    Masz jakież inne pomysły.
    A co z drugim moim problemem - całkowity brak możliwości włączenia klimy - szukać w elektronice, czy od razu sprawdzić ciśnienie płynu w ASO?


    Moge się tylko domyślać, dlaczego klima się włącza podczas tego mocno ryzykanckiego zagrania wyłączania zapłonu podczas jazdy, ale mogę sie też mylić. Pompa odśrodkowa wymuszająca ruch cieczy chłodzącej przy wciśniętym sprzęgle także nie działa, mimo że samochód jest w ruchu. W tym momencie jedynym czynnikiem chłodzącym pozostaje powietrze, które jest nie dość wydajne. Temperatura w chłodnicy mimo pędu powietrza się nieznancznie podnosi, a po włączeniu zapłonu następuje ten sam efekt jak na postoju. Wiatrak się włącza, wyrównuje temperaturę, a resztę zadania przejmuje płyn chłodzący, po zasprzęgleniu pompy odśrodkowej.

    Czy podczas Twoich prób bez wyłączenia silnika w ogóle załaczął się wentylator chłodnicy gdy temperatura na zegarach wskazywała coś powyżej 90stopni?
  • #12 01 Jun 2005 11:34
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Wentylator w moim Passacie załącza sie stosunkowo rzadko - ale podczas tych prób czasami się załączał - jednak nie powodowało to załączenie klimatyzacji.
    Sekwencja była następująca - włączam klimę - jazda na 4-5 biegu na wysokich obrotach - klima się samoczynnie wyłącza i mimo zmniejszenia szybkości, redukcji biegu na niższy, zatrzymania pojazdu klima nie załącza się, nawet jeżeli podczas tych operacji włączy się wentylator. Dopiero wyłączenie i załączenie zapłonu powoduje włączenie klimy.
    Czekam na pomysły i odpowiedź na drugie pytanie - od czego zacząć sprawdzanie gdy klima wcale się nie załącza (nie pracuje sprężarka) - od elektroniki czy od ciśnienia czynnika chłodzącego - czy mimo niskiego ciśnienia sprężarka powinna się załączyć?.
  • #13 01 Jun 2005 16:06
    longines
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    SCICHOSZ wrote:
    Wentylator w moim Passacie załącza się stosunkowo rzadko - ale podczas tych prób czasami się załączał - jednak nie powodowało to załączenie klimatyzacji.


    Pochwal się jaki to passat i jaka to klimatyzacja, bo czegoś w tym nie rozumiem.

    Jeżeli coś się "wali" z klimą musisz raczej szukać w elektryce np. czujniki temperatury, pod warunkiem, ze jesteś pewien, że chłodziwo nie wycieka.
  • #14 01 Jun 2005 16:12
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    19TDi - rok produkcji 1994, klimatyzacja manualna,
    Problem 1 - niekontrolowane wyłączenia na 4-5 biegu przy dużej szybkości) - przy jeździe na 4-5 do 80-90 km/h udawało się nie spowodować wyłączenia.
    Problem 2 - - do zimy chodziła z utrudnieniami (jak wyżej) obecnie nie działa wcale - w ubiegłym roku sprawdzałem ciśnienie czynnika chłodzącego - ok, teraz zacząłem od sprawdzenia bezpiecznika - ok, nie bardzo wiem co dalej - jak to zdiagnozować
  • #15 01 Jun 2005 16:42
    longines
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    U mnie wyłącza się takze na 5 biegu (skrzynia), a załącza jak tylko zacznie pracować wiatrak na drugim biegu (bieg wiatraka). Jezeli u Ciebie tak sie nie dzieje, musisz szukać po kolei:
    Czujnik temperatury chłodnicy, bezpieczniki, termostat na kolektorze dolotowym, sprężarka. Schemat manualnej klimatyzacji do modelu 1,9tdi - rocznik 1994 masz poniżej.
    Przeszukuj głównie miejsca, gdzie wskutek różnicy temperatur może się skraplać wilgoć, powodując zaśniedzenie elektryki.

    ===================

    Ofiarowałem Ci te kilka punktów byś mógł ściągnąć ten manual, bo u Ciebie cienizna ;-)
    Attachments:
  • #16 02 Jun 2005 08:53
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Dzięki za podpowiedź i punkty - niestety nie widzę schematu :-(

    Dodano po 3 [minuty]:

    Już mam - dzięki :-)
  • #17 02 Jul 2006 00:36
    settimo
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    A moze mi powiecie gdzie znajduje sie w passacie B4 czujnik temperatury zewnetrznej(climatronik) po podpieciu interfejsu mam blad ze czujnik tem zewnetrznej ma zwarcie do plusa.Drugie moje pytanie ten wiatraczek przy panelu sterowania w climatroniku? do czego to wogole jest czy to jest czujnik tem. wewnetrznej?
    Pozdrawiam
  • #18 02 Jul 2006 11:43
    _robert_
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Wracając do tego-mam problem z klima w passacie z 95 roku obiawy sa takie klima sie wylacza po przekroczeniu konkretnych obrotow na 4 i 5 biegu zeby ponownie ja wlaczyc trzeba wylaczyc i wlaczyc zaplon inaczej nie da rady ma ktos jakies pomysly?
    W aucie które naprawiłem był identyczny objaw...
    Po odczytaniu usterek silnika okazało się,że sterownik nie ma informacji o prędkości jazdy powyżej około 100km\h.
    Przechodzi w tryb awaryjny i wyłancza sprężarkę aby nie obciążać silnika.
    W tym pasacie B4 wymiana licznika pomogła,choć można wymienić sam element odpowiedzialny za
    informację o prędkości pojazdu...
  • #19 02 Jul 2006 14:15
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jaki licznik wymieniles (lub element odpowiedzialny za sygnal predkosci pojazdu) - gdzie dokladnie on sie znajduje (jaki jest koszt).
    Jak pisalem w moim Pasku na VAG-u mialem blad 625 - sygnal predkosci blad sporadyczny - wiec moze u mnie jest ta sama usterka?
    S.C.
  • #20 21 Jul 2006 01:42
    nieznajoma
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam. A ja mam takie pytanie posiadam passata B4 z Climatroniciem i czy da sie wlaczyc sam nawiew czyli wentylatornie bez uruchamiania sprezarki czyli klimatyzacji? w tym aucie? bo wyglada ze nie :(
    A może ktoś zna jakis sposob jak przerobić ten sterowniki climatronica aby wentylatornie mozna bylo wlaczac. Z gory wielkie dzieki i pozdrawiam.
  • #21 21 Jul 2006 09:10
    camel09
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    a jest tam ECON
  • #22 21 Jul 2006 10:09
    nieznajoma
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    niestety nie ma tego trybu pracy :( Jest to najprostrzy climatronic w pasatach ma takie przyciski jak wentylator szybbkosc gora i dol nawiew szyba przednia, nogi, wewnetrzny obieg na wprost, zmiana temperatury +, - , auto clima czyli wlacz i ostatni przycisk wylacz.

    Brakuje mi wlaczenia tylko samych nawiewow bez klimy. Niestety tego ECON nie ma :(



    No doczytałem sie ze nalezy wypiąć zasilanie sprzegla kompresora. I tutaj moje pytanie czy ktośma jakieś manuale czy schemat climatronica w passacie B4 abym mógł sobie dorobić taki przycisk dwufunkcyjny włączyć/wyłączyć to zasilanie ?

    za info wielkie dzieki.
  • #23 16 Jun 2007 15:25
    Pav
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Prosze o pomoc, w VW passat 1,8 rok 2000 - jak powinien zachowywać się wentylator klimatyzacji? Bo obawiam sie, ze moze być padnięty jakiś przekaźnik, albo coś. Klimatyzacja jest sprawna, chłodzi aż miło. Ale wentylator się nie załącza. Sam wentylator jest sprawny, działa "na krótko". Ale zastanawiam się czy w ogóle jest tu coś nie tak. Wydaje mi się, ze normalna procedura jest taka, ze na gorącym silniku i ciepły dzień ten wentylator powinien się załączyć, a tu nic.

    Pozdrawiam.
  • #24 16 Jun 2007 22:31
    malec2pg
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Klimatyzacja Audi A3 1,9 TDI 97 r. manualna. Szukam pomocy- klimatyzacja osuszona, nabita prawidłowa il0scia czynnika, cisnienie w nie pracujacym układzie 5 bar. Na zimnym silniku (temperatura układu chłodzenia silnika do 40 °C) klimatyzacja normalnie pracuje cisnienia prawidłowe 15/2 bar, pracuje normalnie, pracuje wentylator. Klimatyzacji nie da sie wąłaczyc gdy silnik osiagnie normalna temp. pracy to jest . ok. 90 °C. Czy za pomocą miernika da sie sprawdzic czujniki klimatyzacji, gdzie ich szukac, jaka moze byc przyczyna.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Klimatyzacja Audi A3 1,9 TDI 97 r. manualna. Szukam pomocy- klimatyzacja osuszona, nabita prawidłowa il0scia czynnika, cisnienie w nie pracujacym układzie 5 bar. Na zimnym silniku (temperatura układu chłodzenia silnika do 40 °C) klimatyzacja normalnie pracuje cisnienia prawidłowe 15/2 bar, pracuje normalnie, pracuje wentylator. Klimatyzacji nie da sie wąłaczyc gdy silnik osiagnie normalna temp. pracy to jest . ok. 90 °C. Czy za pomocą miernika da sie sprawdzic czujniki klimatyzacji, gdzie ich szukac, jaka moze byc przyczyna.
  • #25 17 Jun 2007 20:46
    Pav
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Mój problem rozwiązany. całemu zamieszaniu winny był bezpiecznik 40A - taki duzy, na płycie przekaźników. Ale linki do schematów, które znalazłem uzywając "szukaj" bardzo się przydały. :)
  • #26 29 Jun 2009 23:38
    qgoldi
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    _robert_ wrote:
    Wracając do tego-mam problem z klima w passacie z 95 roku obiawy sa takie klima sie wylacza po przekroczeniu konkretnych obrotow na 4 i 5 biegu zeby ponownie ja wlaczyc trzeba wylaczyc i wlaczyc zaplon inaczej nie da rady ma ktos jakies pomysly?
    W aucie które naprawiłem był identyczny objaw...
    Po odczytaniu usterek silnika okazało się,że sterownik nie ma informacji o prędkości jazdy powyżej około 100km\h.
    Przechodzi w tryb awaryjny i wyłancza sprężarkę aby nie obciążać silnika.
    W tym pasacie B4 wymiana licznika pomogła,choć można wymienić sam element odpowiedzialny za
    informację o prędkości pojazdu...

    Czy ktoś może wie co trzeba wymienić przy liczniku żeby klima działała jak należy u mnie występuje błąd 625 sygnał prędkości błąd sporadyczny może wymiana elementu przy liczniku o której napisał robert pomorze
  • #27 30 Jun 2009 08:49
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Cześć!

    Za ten błąd odpowiada mała czarna kostka w tablicy rozdzielczej - ale raczej nie dostaniesz tego elementu i musisz wymienić całą deskę - lub zmostkować przekażnik wykonawczy, który na podstawie tego błędnego sygnału wyłącza klimę przy prędkości około 90 km/h (przekaźnik znajduje się na linii hamulec ręczny radio).

    Pozdrawiam.
    S.C.
  • #28 30 Jun 2009 08:59
    qgoldi
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Gdzieś na którymś forum już widziałem ten temat jakiś gostek wymienił ponoć można dostać tylko nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było
  • #29 30 Jun 2009 14:38
    SCICHOSZ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Cześć!

    Zerknij tu:
    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27873

    Pozdrawiam.
    S.C.
  • #30 30 Jun 2009 18:30
    enauto
    Level 29  
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products