X
  • #1 28 Feb 2010 07:06
    MARKSON43
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Szukam pomocy w tym temacie ponieważ wymontowaem alternator z niego i oprócz regulatora wszystko sprawdzone i jest dobre.Moje pytanie dotyczy czy jest jakis przekaznik po drodze z alternatora bo wychodzą trzy przewody,1-gruby ladowanie,2-cieńki zielony na wsówkę chyba do kontrolki(zaznaczam że jest dioda)3-żólty z czerwonym paskiem na kluczyk ósemkę.Oznaką brak ladowania jest ciagle swiecąca kontrolka ladowania(dioda) i brak ladowania po zmierzeniu miernikiem.Dopiszę że jak są odlaczone wszystkie przewody z alternatora to i tak dalej świeći ta dioda w liczniku.Doczytalem że 3 przewód jest do obrotośćiomierza i ciśnienia oleju ale tam gośc ma inne kolory przewodów(ale wytlumaczyl o co chodzi z tym obr.i olejem)
  • Helpful post
    #2 28 Feb 2010 08:19
    badyl666
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam. Po odłączeniu przewodu 3 żółty z czerwonym kontrolka musi zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to znaczy że masz zwarcie tego przewodu do masy gdzieś po drodze do deski. Zastąp ten przewód żarówką 2W 12V do + akumulatora w szereg jak po rozruchu zgaśnie powinno ładować i regulator jest sprawny.
  • #3 28 Feb 2010 08:55
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Przecież tam nie ma żadnego przekaźnika do lampki, przekaźnik jest do łączania w obwód drugiego akumulatora, tego który zasila te odbiorniki z których się korzysta na postoju, jak to w caravelce.
  • #4 28 Feb 2010 10:21
    MARKSON43
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    No ja też,pierwszy raz się spotkalem żeby kontrolka nie gasla po odlączeniu przewodów od altermatora(wszystkich).Ale czy przez to zwarcie może się nie wzbudzić altek. po logice wychodzi że od diody idzie + a po drodze jak dostaje zwarcie do masy to ona sobie rzeczywiśćie będzie ciągle świecila.Ja go wczoraj napędzilem wiertarką i kontrolka(próbnik12V),nie gaśnie wcale.Może za male obroty.Alternator jest BOSCH NI-14V 34/90A a REGULATOR Bosch 1197 311 028 EL 14V 4C Made in Spain.
    Czyli ten żólty z czerwonym paskiem jest do kontrolki ladowania(wsówka).?

    Dodano po 45 [minuty]:

    Znalazlem dotykający do masy i przerywający się przewód NIEBIESKI który razem z żóltym z czerwonym paskiem i grubym do ladowania szedl do rozrusznika a tam laczony jest przez kostkę(te dwa cienkie),ale co ciekawe myślalem że to,to a tu kontrolka dalej świeci jak świecila a kostka rozpięta i kabel nie polaczony(bo dziśiaj niedziela!Może ona zgaśnie jak zacznie ladować lub dalej jest zwarcie po drodze do kabiny,ale tam jest w grubej koszulce i niema żadnych oznak przetarcia(leży lużnie)może pod licznikami.Bardzo ,bardzo wielkie podziękowania dla badyl666,no i punkty.
  • Helpful post
    #5 28 Feb 2010 10:28
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Zobacz czy z lewej strony nad skrzynką bezpiecznikową masz dodatkowy przekaźnik jeżeli tak to spróbuj wyciągnąć i zobacz kontrolkę.P
  • #6 28 Feb 2010 12:30
    MARKSON43
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak,jest przekażnik nr.38 i tak jak pisaleś po wyciągnięciu kontrolka zgasla :) , Cewka w nim jest O.K a styki ma na zwarciu czyli dobrze bo po tym jak altek.zacznie ladowac to rozwiera styki i kontrolka gaśnie.Jesteś Viper555 dobrym znawcą w tych tematach.Jutro bardzo rano wkladam altka i próbuję czy laduje.Myslę że przyczyną bylo przerwanie niebieskiego przewodu który leci od altka poprzez kosteke kolo rozrusznika(zmienia kolor na niebieski) i do środka(przekażnik+liczniki).Czyli ten zielony jest do kontrolki ladowania? (jest w altku podlaczony do początku diód wzbudzenia)a żólty z czerwonym paskiem(zasówka w altku),jest podlaczony do jednej z 8 diód glównych(prostujących).
  • #7 01 Mar 2010 08:07
    MARKSON43
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    USTERKA USUNIĘTA! Przyczyną byl przetarty o rozrusznik przewód zielony(póżniej po kostce niebieski).badyl666 choć się mylil co do zwarcia tego przewodu do masy to jest jego zaslugą że przepatrzylem w wiązkę lecącą do kabiny i znalazlem usterkę.Ciekawi mnie do czego leci ten drugi cienki zólty z czerwonym paskiem?Tak że nie zamykam tematu,choć dobrze by byo mieć nawet wlasny rozrysowany schemat instalacji ladowania i co jest do niej doczepione.Regulator byl sprawny.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.!
  • #8 01 Mar 2010 09:18
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Drugi przewód to obrotomierz.P
  • #9 01 Mar 2010 10:52
    MARKSON43
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    W tym typie niema obrotomierza!
  • #10 01 Mar 2010 11:15
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Nie musi być ale musi być sygnał informujący że silnik się obraca/między innymi do ciśnienia oleju/.P
  • #11 01 Mar 2010 14:11
    MARKSON43
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    O.K ZAMYKAM TEMAT Pzdr.
  Search 4 million + Products
Browse Products