X

Czujnik grzania swiec żarowych

28 Feb 2010 22:39 URurbens
  • #1 28 Feb 2010 22:39
    urbens
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam chciałbym zamontować do swojego t-25 sterownik grzania świec żarowych, tj. w samochodach z dieslem, kiedyś słyszałem o takim patencie w c-330. prosze o opinie. Dziękuje i pozdrawiam
  • #2 28 Feb 2010 22:48
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    jeżeli masz dużo czasu i cierpliwości możesz to zrobić ale czy nie łatwiej i szybciej byłoby założenia oddzielnego przełącznika na świece przy 30 jest tak ze najpierw wciskasz delikatnie dźwignie od startera w celu podgrzania świec a później ja przekręcasz w celu odpalenia może coś takiego lepsze by było i łatwiejsze do zamontowania
  • #3 01 Mar 2010 16:38
    skorpion1272
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Zależy na jakiej zasadzie miało by to działać. Jeśli miało to by być sterowane zależnie od temperatury to według mnie za dużo roboty by było z tym ponieważ trzeba by było kombinować z czujnikami itd. Można by natomiast pomyśleć np. nad tym aby założyć przekaźnik który dawał by prąd przez określony czas i wtedy nie trzeba by było trzymać przełącznika, tylko wystarczyło by wcisnąć go raz i świece by się same grzały.
  • #4 01 Mar 2010 16:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Najprościej to mocny wyłącznik, i dodatkowa świeca w kabinie i na jej podstawie wyłączać (tak, jak "solniczka" w mercedesie 115). Albo zastosować coś gotowego z mercedesa 123, forda, opla, lublina, poloneza... Możliwe, że trzeba będzie podłączyć jakiś dodatkowy czujnik lub oszukać przekaźnik. Albo faktycznie najprostsza czasówka.
  • #5 01 Mar 2010 17:32
    skorpion1272
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ja też uważam że układ z czasówka jest bardzo prosty a przy tym tani. Ale najlepiej niech autor napisze czego oczekuje dokładnie; czy ma to być właśnie układ z czasówką tak jak w samochodzie że grzeje przez kilka sekund po włączeniu zapłonu, czy układ który by regulował długość grzania zależnie od różnych czynników np.; temperatury nagrzania silnika, czy temperatury zasysanego powietrza, czy jeszcze coś innego. Wtedy będziemy mogli dokładnie coś powiedzieć i doradzić.
  • #6 01 Mar 2010 19:58
    pio102201
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    witam
    W ursusie c 330 padł mi włącznik od rozrusznik i świec żarowych i teraz chciałbym zanotować nowy układ i nie wiem czy zastosować same przyciski czy lepiej jak zamontuje układ na przekaźnikach . Ilu amperowy przycisk/przekaźnik zastosować ?
    skorpion1272
    układ z czasówką świetny pomysł muszę nad tym pomyśleć ale czy są to jakieś specjalne przekaźniki z funkcją ustawiania czasu czy trzeb zrobić układ przekaźnik /czasówka ?
  • #7 02 Mar 2010 12:15
    skorpion1272
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Kolego pio102201
    Z twojego postu wnioskuje że chcesz zrobić odpalanie i grzanie świec na oddzielnych włącznikach. Tak więc do opalania wystarczy typowy przycisk rozruchu do Ursusa np C-360, który można kupić w każdym sklepie z częściami do maszyn rolniczych. Jeśli chodzi o świece to każda pobiera 300W co daje razem ok. 50A. Przełącznik na taki prąd będzie trudno kupić, więc lepiej jest zastosować dowolny przycisk chwilowy i dwa zwykłe przekaźniki, po jednym na każdą świece. Jeśli chce kolega zrobić układ czasowy to można zastosować dowolny przekaźnik czasowy np. taki
    http://www.allegro.pl/item943194485_przekaznik_czasowy_zwloczny_uniwersalny.html
    lub można by poszukać gdzieś na złomie z samochodu, ale trzeba pamiętać żeby podtrzymywał napięcie przez odpowiedni czas. Przy montowaniu przekaźnika czasowego trzeba także zastosować dwa przekaźniki zwierne ponieważ on sam nie wytrzyma takiego natężenia prądu.

    Moderated By Błażej

    Regulamin 10.11, 12. Ostrzeżenie. Wystarczy spojrzeć na prąd proponowanego przekaźnika i widać, że jet on nieodpowiedni.

  • #8 03 Mar 2010 13:26
    urbens
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ja myślałem o takim najprostrzym sposobie grzania świec, czyli bez zadnych czujników temperatury, tylko takim, co jest np w polonezie 1,9. Normalnie nie wiem ile trzeba czekać na rozgrzanie świec żarowych w samochodzie, ale swiece w T-25 grzeja sie długo tak ok 40.50 sek do czerwoności i nie chcę, zeby mi świe cnie dogrzewało
  • #9 03 Mar 2010 15:35
    skorpion1272
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Do moderatora Błażej: Przecież napisałem że przy użyciu przekaźnika czasowego trzeba także zastosować dwa przekaźniki zwierne, więc chyba wszystko jest jasne.
    Do kolegi urbens: Musisz zastosować przekaźniki czasowy który by podtrzymywał prąd przez odpowiedni czas oraz dodatkowo w tym układzie zastosować dwa przekaźniki zwierne. Tzn trzeba podłączyć tak aby przekaźnik czasowy włącząc przełącznikiem lub zapłonem, a przekaźniki zwierne sterowane byłyby przekaźnikiem czasowym.
  • #10 03 Mar 2010 18:44
    urbens
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    A ten przekaźnik zwierny to jest taki jak w obwodzie świateł, np. w Fiacie 126p, tylko o większym amperażu. A przekaźnik czasowy ile może kosztować? Może się ktoś orientuje, bo robocizna to się zajmę sam.
  • #11 03 Mar 2010 19:18
    skorpion1272
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Tak przekaźnik zwierny to taki jak od świateł w Fiacie 126p, mają one przeważnie obciążalność 30A i wtedy trzeba zastosować po jednym na świece. Można by zastosować taki o większym amperażu, ale raczej wyjdzie drożej niż dwa standardowe. Jeśli chodzi o ceny, niech kolega zobaczy orientacyjne na Allegro, albo w sklepach elektronicznych lub motoryzacyjnych
  • #12 04 Mar 2010 09:32
    adam0369
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Osobiście uważam że układ z czasowym grzaniem świeć jest troche nie trafiony ponieważ dłużej się świece grzeją zimą gdy jest -20 a krócej jesiennym porankiem jak jest np +2 st , ja bym proponował zastosować przekaźnik od jakiegoś samochodu z silnikiem diesla bo czas podgrzewania jest zależny od prądu jakie pobierają świece , im bardziej świeca cieplejsza to pobiera mniejszy prąd , i na tej zasadzie działa taki przekaźnik .
  • #13 07 Mar 2010 10:10
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    @urbens napisał, że świece grzeją się w ciągu 50 sekund i właśnie na taki czas można ustawić przekaźnik czasowy. I nie ma tu już większego znaczenia jaka będzie temperatura otoczenia. Chodzi mi o to żeby nie komplikować zbytnio układu. Rozwiązanie z przekaźnikiem czasowym i dwoma przekaźnikami zwiernymi np. typu 541 jest najprostsze z możliwych.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products