Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Lut 2010 23:19
    waniuszka
    Poziom 9  

    Witam

    Pewnego dnia w moim Passacie B5 99r kombi (centralny na kluczyk) po zamknięciu wszystkich drzwi, przestały reagować drzwi tylne lewe. Drzwi zostały zaryglowane i nie ma sposobu ich otworzyć ani z zewnątrz ani z wewnątrz.
    Wyczytałem na forum jak się dobrać do drzwi od wewnątrz. Zdjąłem już tapicerkę i blachę. Teraz mam dostęp do zamka, tylko nie wiem jak go odryglować mechanicznie. Piszę mechanicznie bo zamek nie reaguje na elektrykę. Podpinałem do czarnoniebieskiego i czarnozielonego 12V(żyły idące do siłownika zamka) - bez reakcji. Moja diagnoza zamek uszkodzony. Wymienić go mogę dopiero po otwarciu drzwi.
    Tylko jak je otworzyć?

    Czy jest jakiś sposób coś podważyć żeby zamek odpuścił?

    Proszę o pomoc...:cry:

  • #3 01 Mar 2010 09:33
    waniuszka
    Poziom 9  

    yogi009 napisał:
    A jest tam widoczna dźwignia siłownika ?


    Tak to mniej więcej wygląda.

    Jak odryglować zamek mechanicznie passat B5 drzwi tylne lewe



    na innym forum znalazłem jeszcze inne lepsze zdjęcie zamka, na którym lepiej widać poszczególne części


    Jak odryglować zamek mechanicznie passat B5 drzwi tylne lewe

  • #4 01 Mar 2010 09:43
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    generalnie w passacie nie jest to takie proste, najlepiej by było do tego zdemontować siłownik ale problem polega na tym że jest on od drugiej strony przykręcony wkrętem.

    Co do uszkodzenia samego siłownika to sprawdź kable od modułu komfortu pod dywanikiem kierowcy często gniją na odległości ok 40-50cm od modułu, wyjmij też sterownik na stół i zobacz jak się on czuje wewnątrz, najlepiej jak będziesz miał do pomocy vag'a

  • #5 01 Mar 2010 10:17
    waniuszka
    Poziom 9  

    Siłownik ma napięcie i dostaje impulsy. Sprawdzałem miernikiem na czarno zielonym i czarno niebieskim- w momencie otwierania lub zamykania pojawia się prąd.

    Wg mnie to awaria mechaniczna.

    Jak zwolnić mechanizm lub siłownik?

  • #6 02 Mar 2010 11:22
    spil
    Poziom 2  

    spróbuj w ten sposób
    1. zamykasz drzwi pilotem
    2. przytrzymujesz wewnętrzną klamkę w pozycji otwartej (tak że wychodzi bolec do góry)
    3. otwierasz drzwi pilotem
    4. puszczasz klamkę (wewnętrzną) i bolec powinien pozostać u góry, a drzwi dadzą się otwierać od wewnątrz i zewnątrz.

  • #7 03 Mar 2010 08:37
    invector
    Poziom 18  

    Można go odblokować ale kosztem zamka. Odkręć plastikową osłonę która przykrywa silniczek. Nie zejdzie całkowicie, będziesz musiał ją odgiąć, będziesz wtedy miał dostęp do niego. Zacznij kręcić nim ręcznie a raczej za pomocą cienkich narzędzi (nie pamiętam w którą stronę) aż zamek puści. Problem w tym że kręcąc silniczkiem on odbija i trzeba go umiejętnie przytrzymać. Oczywiście powylatuje ci ze środka trochę drobnych elementów, więc dobrze by było przed robotą zaopatrzyć się w drugi zamek i za jednym zamachem wymienić.

  • #8 03 Mar 2010 22:40
    mortalbird
    Poziom 15  

    witam jest dokladnie tak jak opisał invector nie ma innego sposobu miałem ten sam problem rozbierasz dzwi dostajesz sie do siłownika rozkrecasz go lekko odginasz i pokrec kółkiem w lewo (chyba) natomiast zamek centralny juz jest na złom zamkniesz i otworzysz tylko z rygla.
    jezeli potrzebujesz taki zamek mam jak cos to daj znac podesle

  • #9 07 Mar 2010 18:20
    waniuszka
    Poziom 9  

    zrobiłem tak jak radziliscie. zamek stary poszedł w kosz. kupilem nowy na allegro za 85 zl. dwa dni i mam juz wszystko poskladane. wszystko wrocilo do normy.
    dzieki za pomoc

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty