X

Jumpy 1.9D DW8, pompa wtryskowa lucas

05 Mar 2010 15:49 SIsiwy24
  • #1 05 Mar 2010 15:49
    siwy24
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich, mam problem z odpaleniem Citroena Jumpy
    starter kreci elegancko ale wyglada na to ze paliwo nie dociera do wtryskow
    Sprawdzalem elektrozawor i wydaje sie ze dziala ok. Moje pytania to;
    jak dlugo odpowietrza sie taka pompe?
    Jakies kabeliki sa doprowadzone do dupki i nie wiem do czego to sluzy ale czy one odcinaja paliwo?
    Widac ze byl zainstalowany jaki immobiliser wiec moze cos z elektronika jest pogmatwane.
    Blagam pomozcie...bo ktos musial z takim problemem sie spotkac?
  • #2 05 Mar 2010 22:02
    Mirek.tok
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz wyłącznik udarowy on wyłączy pompe (może być koło akumulatora) i napisz co było robione wcześniej zawór stop jest wkręcony w głowice pompy niedaleko przewodu zasilającego .W DW8 imo. był razem z zaworem Stop ukryty pod grubą blachą wtyczka czarna jak dobrze pamiętam sprawdz czy stuka po rozpięciu
  • #3 08 Mar 2010 15:16
    jfalkows
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Odpowiadam na jedno z pytań:
    Pompa się odpowietrza w kilka sekund, jeśli filtr jest odpowietrzony.
    Żeby odpowietrzyć filtr zdejmij z niego wężyk u gury i pompuj ręczną pompką aż tryśnie paliwo. Czy silnik nagle przestał odpalać czy coś robiłeś i teraz nie możesz uruchomić? Jeśli np zmieniałeś pompę to masz pewnie problem z imobilizerem.

    Pozdrawiam
  • #4 09 Mar 2010 17:32
    siwy24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Witam panowie i dizeki za odpowiedzi.
    Dzis zminilem pompe na innego lucasa ale nadal to samo. po podlaczeniu elektrozaworu pod baterie cos tam paliwa daje ale tylko symbolicznie. Co sie okazuje jakis specjalista zle ustawil rozrzad.....najdziwniejsze jest to ze palil.
    Autko kupilem 2 tygodnie temu i palilo normalnie po wiezdzie do ogrodu nie moglem go odpalic przez kilka dni ale w koncu zalapal i ladnie chodzil przez 20 minut.gazowalem go itd. myslalem ze problem bedzie zglowy gdyz dolalem paliwa i sadzilem ze sie zapowietrzyl.

    Wlasnie chodzi mi o to co jest tam pod ta obudowa na dupce pompy. dochodza tam 3 cieniutkie kabelki...na 2ch jest prad 12 i 9V na 3cim nic. Wiec z powyzszych informacji wynika ze tam jest immo i prawdopodobienstwo ze nie jest zgrane z kluczykiem?....czy jest sposob na obejscie tego...rozebranie pompy czy cos w tym stylu?
    w aucie nie ma zadnego wylacznika wstrzasowego wiec to nie to.

    Powiedzcie mi panowie czy jest tam w jumpy jakis sterownik silnika i gdzie on sie znajduje?mialem podlaczony samochod do Lexia i nie ma komunikacji....nie wiem juz o co chodzi.....
    Stara pompe mam wyciagnieta tak ze nie zasugerujcie co moge dalej zrobic....
    zmienilem tez filt paliwa by sie upewnic ze uklad jest szczelny...

    Dodano po 4 [minuty]:

    w mojej mompie jeden kabelek idzie do elektrozaworu drugi od elektrozaworu do masy....
    od czarnej kosteczki ida mi wlasnie 3 kabelki do tego jak to jest "nazwane zaworu stop"......jak odlanczam ta czarna kostke ne ma zadej reakcji....
    dodam ze nie zalezy mi juz na niczym...centralnym immo itd chce po prostu odpalic autko bo w koncu kipilem je do pracy

    Ma ktos moze jakiegos guida o Citroenach jumpy lub linki gdzie sa jakies schematy elektryczne?
    Pozdrawiam
  • #5 10 Mar 2010 23:42
    siwy24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Witam
    Udalo mi sie "odpalic" dziada...
    Wyciagnalem ten dzyndzelek z zawru stop i wszystko chodzi porawnie. autko sie gasi na kluczyk tak jak powinno....
    zainteresowanym dziekuje za odpowiedzi
  • #6 11 Mar 2010 21:46
    Mirek.tok
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Kup zwykły zawór stop od lucasa podłącz prąd po kluczyku( jeden z trzech przewodów) i bedzie gasił a o imo. zapomnij
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products