FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Jak przerobić wentylator 3 pinowy pod USB

Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Tuning PC -> Computer Cooling -> Jak przerobić wentylator 3 pinowy pod USB
Author
Poziom 2
Poziom 2

Post#1 Post from the author of the topic 05 Mar 2010 19:28   

Jak zrobić 3Pin na Usb

Witam szukam poradnika i nic nie mogę zdziałać

Jestem początkujący nigdy nic nie lutowałem,ujmę to tak że nie bawiłem się w te klocki a ostatnio bardzo mnie to zainteresowało
Więc jeżeli teraz napiszę coś śmiesznego lub głupiego proszę "Profesionalnego" Usera o łagodny komentarz :)

A więc przejdę do rzeczy

Czy jest jakiś sposób aby z 3pin zrobić usb?
Chodzi mi o to że w wiatraczku jest złącze 3PIN a ja bym chciał usb

Czy jest jakaś przejściówka lub poradniczek jak sam to zrobić?

Czekam na odp.Pozdrawiam
Back to top

Adrian_1591
Poziom 21
Poziom 21

Post#2 05 Mar 2010 20:30   

Re: Jak zrobić 3Pin na Usb

Witam :)
Opiszę co i jak :)
Wentylatory komputerowe 3-pinowe posiadają takie o to przewody:
-Czerwony -dodatni biegun ( + )
-Czarny -biegun ujemny ( - )
-Żółty -ten przewód odpowiada za kontrolę prędkości wentylatora.

Przewód USB skłąda się z 4 przewodów-kolory mogą sie nieznacznie różnić,ale na pewno poznasz :)
-Czerwony ( + )
-Czarny ( - )
-Biały -przewód od przesyłu danych
-Zielony -drugi przewód do przesyłu danych.

Czyli tak. Przecinasz przewód USB.
Czerwony i czarny przewód z kabla USB zarabiasz,a zielony i biały mozesz uciąć przy samym skraju,żebyś w przyszłości ich nie podłączył przez przypadek :)
Wentylator-żółty kabel sobie odpuść,a czarny i czerwony kabel połącz z tymi samymi kolorami w kablu USB
Gdybys miał wątpliwości:
-W USB korzystasz TYLKO z czarnego i czerwonego
-W wentylatorze tylko z czerwonego i czarnego kabla.
Pozdrawiam :)
Back to top

DriverMSG
Poziom 26
Poziom 26

Post#3 06 Mar 2010 02:02   

Zapamiętajcie sobie raz na zawsze!
"Wiatraczki" nie występują w komputerach.