Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

ciagnik c360 cieknacy olej z silnika

michalnienowy1 06 Mar 2010 17:37
  • #1 06 Mar 2010 17:37
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    Widzialem juz na tej stronie opis dotyacy tego problemu ale wszystko co tam bylo napisane zostalo sprawdzone. Moze przypomne problem. Wydobywa sie olej z silnika do korpusu ktory jest lacznikiem miedzy silnikiem a skrzynia (tam jest wycisk itd). Skrzynia ta jest obryzgana cala olejem (na sciankach-na okolo), chocaiz tam nie powinno byc oleju. Fakt ze olej jest rozprowadzony roznomiernie na scianach korpusu sugeruje ze olej wydobywajacy sie jest wyrzucany z wirujacego elementu. Dlatego tez wymienielm odrzutnik oleju -byl metalowy, zamienilem na zimering, wymienialem jendoczesnie obudowe w ktorej ejst ten odrzutnik, Nic nie pomoglo, ciagle olej sie leje a 2 razy zakladalem odrzutnik i 2 razy zimering -wszystko bylo dobrze spasowane. Teraz juz sie zastanawiam skad ten olej moze sie wydobywac. napewno musi z elementu wirujacego (jak sie myle to prosze poprawcie mnie). Bardzo bylbym wdzieczny za wszelka pomoc w tym problemie!Moj adres emailowy to nienowy(malpa)interia.pl

  • #2 06 Mar 2010 18:34
    haker50001
    Poziom 9  

    Moim zdaniem uszczelniacz na wale cieknie i odrzutnik chlapie po obudowie.

  • #3 06 Mar 2010 19:43
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    powiedz jak przykręciłeś kolo zamachowe na śrubach powinny być blaszane zabezpieczenia które maja dwie funkcje uszczelnienia utworów zęby po gwincie śruby olej nie wydostawał się z silnika i drugie zabezpieczenia w celu nieodkręcenia się, niektórzy dają zamiast tych zabezpieczeni podkładki sprężynowe które nie spełnią wyżej wymienionych funkcji, jesteś pewien ze olej wycieka z silnika a nie skrzyni uszczelniacz w ósemce i wałku drugiego stopnia, a bym zapomniał wal może już być tak wyrobiony na panewkach ze nie można go już niczym uszczelnić

  • #4 06 Mar 2010 20:07
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Mam pytanie czy przed wyciekiem nie było coś robione przy wale . Po oleju możesz rozpoznać czy to nie olej ze skrzyni [olej nie brudzący , inny zapach ] , ponieważ jak kolega ftp. kowal wspomniał może to być przyczyną wycieku . Jest jeszcze jedna możliwość wycieku z wałka rozrządy [ z zaślepki ] , choć przy tym wycieku nie byłby tak rozrzucony. tak że stwaiam na skrzynie Pozdrawiam Zbigniew

  • #5 06 Mar 2010 21:50
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    haker50001 napisał:
    moim zdaniem uszczelniacz na wale cieknie i odrzutnik chlapie po obudowie
    Kolego, odrzutnik oleju w C-360 jest uszczelniaczem wału. Więc wyjaśnij o co Ci chodzi.

  • #6 06 Mar 2010 22:02
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Grzegorz_madera napisał:
    Kolego, odrzutnik oleju w C-360 jest uszczelniaczem wału. Więc wyjaśnij o co Ci chodzi.

    Niemożliwe chyba żeby obydwie te rzeczy naraz założył?

  • #7 06 Mar 2010 23:40
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    To nie ejst olej ze skrzyni, po pierwsze mozna te oleje rozroznic a po drugie ciagle dolewam olej do silnika a nie do skrzyni ktory jest na tym samym poziomie. Problem z tym zaczal sie od momentu zrobienia pierwszego szlifu na wale. Zostal zalozony stary odrzutnik oleju, myslalem ze jak zaloze nowy (poniewaz stary mogl sobie wyrobic na wale rowki a po zamontowaniu walu juz odrzytnik sie nie zgral) i bedzie ciasno spasowane to bedzie ok. Ale tak sie nie stalo, zarono byly sprawdzane zimeringi jak i odrzutniki-nic nie pomaga. Czeka mnie na dniach kolejne rozpolowienie ciagnika tylko juz naprawde nie wiem co to moze byc. Sa jeszcze jakies otory, lub szpary ktore moga nie byc dostatecznie uszczelnione i powoduja wyrzut oleju? Myslalem ze takim miejscem jest jedynie miejsce zamontowania odrzutnika. Jesli sie myle to prosze powiedcie mi gdzie.

  • #8 07 Mar 2010 08:18
    endriu078
    Poziom 8  

    Widze ze masz ten sam problem co ja załozylem zimering od zetora taki czerwony i lepszą uszczelke pod miske (korkową) i załozyłem ten zimerng głebiej ze 4 milimetry i pomogło

  • #9 07 Mar 2010 08:23
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    moglbys bardziej sprecyzowac to "glebiej" on znajduje sie w obudowie, wiec jak go wcisne do konca do tej obudowy (ona ejst chyba z duraluminium) to nie wiem jak mozna to zrobic glebiej, jak wloze go glebiej na wale korbotym to znow moze nie siedziec w obudowie, wiec tak czy tak moze cos byc nie tak, chyba ze ten zimering od zetora jest szerszy i dlatego wchodzi glebiej o 4 mm w glab walu korbowego. Prosilbym o sprecyzowanie odpowiedzi.Dziekuje.

  • #10 07 Mar 2010 08:37
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    A jesteś pewien, że wał wyszedł po pierwszym szlifie a nie po drugim?Miałem taki przypadek, że w C-385 założyłem wał po szlifie bez mierzenia. Powiedzieli mi, że wyszedł drugi szlif i założyłem panewki po drugim. Silnik nie trzymał ciśnienia oleju i wyrzucał olej wszędzie, gdzie tylko się dało. Okazało się, że wyszedł trzeci szlif a nie drugi.
    Jak zakładasz pokrywę z uszczelniaczem, czy pasuje na wszystkie otwory śrub, i czy jak się spojrzy prosto na nią uszczelniacz nie jest za mocno przesunięty w jedną stronę, co może powodować szybsze zużycie się go.

  • #11 07 Mar 2010 08:51
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    panweki zostaly zalozone dla 1 szlifu i wyszedl 1 szlif. Nie twierdze ze bylo to super zrobione. Ale pokrywa przykrecila sie bez zadnego problemu-wszystko pasowalo chciaz to co powiedziales z tym dopasowaniem panewk do walu. To moze miec wplyw poniewaz przy duzych obrotach moga powstac bicia i przy zamontowaniu nie bedzie widac czy dobrze lezy uszczelniacz krzywo na ktoras ze stron. Podczas obrotow mzoe sie wyrobic ale az tak szybko....? jesli zostaly one zamontowane to zaraz olej znow sie lal

  • #12 07 Mar 2010 09:11
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Zadałem pytanie czy było coś robione z wałem przed wyciekiem , ponieważ miałem dwa przypadki kiedy , zamontowano wał z 6 otworami a koło z 3 otworami i wyciek bez opamiętania . Jeżeli to jest ok sprawdź ,po rozmontowaniu dokładnie - wałek rozrządu , -czy nie ma pęknięcia gdzieś na bloku ,- i co z uszczelką między misą a pokrywą ponieważ tam też może być problem . Pozdrawiam Zbigniew

  • #13 07 Mar 2010 10:03
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    nie wiem bardzo co by mial z tym wspolnego walek rozrzadu?co do misy, gdyby z niej sie lal olej to raczej nie byloby cale w uleju kolo zamachowe jak rowniez korpust-wszystko jest idealnie okreznym ruchem obrzygane, nie wiem skad to cieknie ale cieknie na element wirujacy, a z misy nie moze cieknac na element wirujacy. Jednym slowem sastanawielm sie nad tym nie raz, nie raz tez bylo to rozkrecane, ale jak powiedzialem od momentu rozebrania silnika aby zrobic szlif walu wszystko sie zaczelo.Kolo jak i wal maja tyle smao otworow poniewaz sa te same.

  • #14 07 Mar 2010 10:22
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Odrzutnik oleju jest wciskany na wał korbowy. Sprawdzałeś, czy przypadkiem tam nie ma wycieku? Tzn. pomiędzy odrzutnikiem a wałem korbowym.

  • #15 07 Mar 2010 11:41
    tomek130
    Poziom 22  

    Należało by sprawdzić osiowość wału w miejscu uszczelnienia, czujnikiem zegarowym, w przypadku odrzutników wycieki są minimalne gdyż działa siła odśrodkowa,jedynie gdy olej jest przelany i odrzutnik "zabiera"olej.śa też pokrywy produkowanie żemieśnicze i tam mogą być problemy z tolerancją, błędy wykonania i dlatego olej cieknie :)

  • #16 07 Mar 2010 12:11
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Będzie ciężko. Jeśli piszesz, że wszystko zostało sprawdzone, to jedynym wyjściem jest to: rób zdjęcia i wstawiaj je tu. Może wtedy będzie łatwiej dojść do przyczyny problemu.

  • #17 08 Mar 2010 16:35
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    Dowiedzialem sie od mechanika (jest dobry, ale ma tak duzo pracy ze nie ma czasu sam mi to zrobic) ze nalezy sprawdzic luz pomiedzy odrzutnikiem a pokrywa i musi on wynosic 0.1 mm. Jak na razie nie wiem czy to cos da. Spotkal sie ktos z tym?

  • #18 08 Mar 2010 19:08
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    dlatego pytałem się o pokrywę czy pasuje na wszystkie śruby i czy nie ma przesunięcia gdy ja zakładam nowa od razu rozwiercam każdy otwór na większy bo ją przykręci ale zostanie ściągnięta w jedna stronę może u Ciebie trafiały się podobne

  • #19 08 Mar 2010 21:47
    zbigniew125
    Poziom 23  

    michalnienowy1 napisał:
    Dowiedzialem sie od mechanika (jest dobry, ale ma tak duzo pracy ze nie ma czasu sam mi to zrobic) ze nalezy sprawdzic luz pomiedzy odrzutnikiem a pokrywa i musi on wynosic 0.1 mm. Jak na razie nie wiem czy to cos da. Spotkal sie ktos z tym?

    Witam Trochę nie rozumię ponieważ w pierwszym poście pisałeś że wymieniłeś na zimering i pokrywe stosowną do owego zimeringu , a teraz piszesz o odrzutniku , to co w końcu masz teraz . Natomiast co do wałka rozrządu ,jest tam zaśleska . no i byc może że olej płynąc z góry jest zabierany [ przy obfitym wycieku] przy pędzącym kole , to samo jest z misą , to wszystko moze się dziać przy dużych wyciekach .A przy wymianie na zimering nie musi byc nawet aż tak bardzo współosiowo i nie powinno być aż tak wielkich wycieków ,należy maksymalnie go wypośrodkować , na co chyba przy wymianie zwróciłeś uwagę .Pozdrawiam Zbyszek

  • #20 08 Mar 2010 22:02
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    Jak zakladalem tamte pokrywy nigdy nie mialem problemu z przykreceniem. Mowisz o rozwierceniu otworu, a to nic nie bedzie przeszkadzalo jak bedzie wiekszy? A ten luz ma wynosic tylko 0.1 mm? Jesli rozwierce otwor poniewaz nie ma osiowosci wowczas z jednej strony raczej bede mial wiekszy luz z drugiej zas taki na jaki bym rozwiercil otwor. Wczesniej nie zwrocilem az tak an to uwagi, a teraz widze ze to moze miec jednak duze znaczenie-mam nadzieje ze to bedzie to.Dzieki!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Teraz mam zalozony odrzutnik, wczesnie mialem zimering i obaj nie zdaly egzaminu.

  • #21 08 Mar 2010 22:26
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    nie chodziło mi o otwór główny tylko o otwory na śruby M8 mogłem przykręcić zawsze tą pokrywę tylko ze odlew i otwory w nim wywiercone były takie ze ściągało delikatnie w jedna stronę całość i później odrzutnik mógł wydrzeć obudowę a uszczelniacz z jednej strony wycierał się bardziej i tak jak kolega zbigniew125 pisze sprawdź zaślepkę od walka i uszczelkę misy

  • #22 29 Mar 2010 20:54
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    osttnio rozebralem ciagnik poniwaz jak sie okzalo wal byl pekniety no ale przy okazji chcialem rozwiazac problem z cieknacym olejem. Zalozylem na nowy wal nowy odrzutnik, i pokrywe dopasowalem z szczelinomierzem. Przy uruchomieniu silnika juz ja ni by7lem poniewaz musialem wyjechac, ale wlasnie ojciec do mnie zadzwonil i mowi ze olej nadal sie leje. Dostlownie po paru przekreceniach silnika olej znow sie leje. Dzisiaj znow ojciec rozkrecil ciagnik, chce zalozyc zimering. Ktos pisal o czerwonych zimeringach. Mozna wiedziec do czego on sluzy i skad on jest ze sie nadaje do pokrywy do walu? Dziekuje

  • #23 29 Mar 2010 21:13
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Zastanawiam się bardzo nad tym co wcześniej pisałem , sprawdzić na ile otworów jest wał [ na pewno 6 ] a na ile koło zamachowe bo może być na 3. Co do zimeringu , czerwony to znaczy sylikonowy bardziej miękki i nie twardnieje od temperatury . Pozdrawiam

  • #24 29 Mar 2010 21:17
    zetor5211
    Poziom 11  

    Witam moze byc jeszce jedna przyczyna w silniku wytwarza sie nadcisnienie (zuzyte pierscienie) a odpowietrznik jest zatkany i wtedy nie bedzie miało gdzie sie wydostac i bedzie szukało wyjscia w odrzutniku albo pokrywie rozrzadu
    ale to jest tylko przypuszczenie

  • #25 29 Mar 2010 22:54
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Przy kolejnym rozbieraniu zrób kilka fotek i wrzuć tu. Może wtedy coś jeszcze się wymyśli, bo w tej chwili raczej były już podane wszystkie możliwe przyczyny. Oczywiście wykluczamy pęknięcie bloku.

  • #26 30 Mar 2010 07:05
    endriu078
    Poziom 8  

    michalnienowy1 napisał:
    osttnio rozebralem ciagnik poniwaz jak sie okzalo wal byl pekniety no ale przy okazji chcialem rozwiazac problem z cieknacym olejem. Zalozylem na nowy wal nowy odrzutnik, i pokrywe dopasowalem z szczelinomierzem. Przy uruchomieniu silnika juz ja ni by7lem poniewaz musialem wyjechac, ale wlasnie ojciec do mnie zadzwonil i mowi ze olej nadal sie leje. Dostlownie po paru przekreceniach silnika olej znow sie leje. Dzisiaj znow ojciec rozkrecil ciagnik, chce zalozyc zimering. Ktos pisal o czerwonych zimeringach. Mozna wiedziec do czego on sluzy i skad on jest ze sie nadaje do pokrywy do walu? Dziekuje

    Czerwony simering jest od Zetora i jest o wiele lepszy.

  • #27 10 Kwi 2010 11:40
    michalnienowy1
    Poziom 8  

    Zalozylem zimering i jak na razie nie widac cieknacego oleju. Dziekuje wszystkim za pomoc :)

  • #28 11 Kwi 2010 08:37
    endriu078
    Poziom 8  

    to ja pisalem wczesniejszy post ale jdnak umnie problem szybko powrocil zobaczymy jak bedzie u ciebie pozdrawiam

  • #29 11 Kwi 2010 10:20
    jaclac26
    Poziom 14  

    ja miałem kiedyś taki problem ale się okazało ze była wadliwa pokrywa kupilem innego producenta załozyłem nowy uszczelniacz i mam juz kilka lat spokuj .a i jak szlifierz mi szlifował wał to mi terz poprawił tą bierznie co chodzi po niej symmering .morzna załorzyć terz lepszy symering tak zwany ciśnieniowy tylko ze jest je cięrzko dostać .

    Dodano po 7 [minuty]:

    zapomniałem dodać ze miałem terz przypadek ze był zapchany odpowietrznik silnika w 60 jest on przy korku wlewu oleju .jast tam taka siadka jak ona bedzie zapchana to terz bedzie wywalać uszczelniacz niby nikt tego nie sprawdza a ma to duze znaczenie .

  • #30 11 Kwi 2010 10:48
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    W jakim języku Ty piszesz? Popraw błędy, bo tego nie da się czytać.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty