Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#1 07 Mar 2010 13:25  Topic author   

WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


Witam . Proszę o pomoc z czarnym czujnikiem temperatury. Mianowicie problem polega na tym że wymieniłem go na nowy i podziałał przez kilka uruchomień silnika i padł.Oczywiście wcześniej sprawdziłem omomierzem stary czujnik ,wynik ∞. Nowy przed zamontowaniem dawał wynik około 200Ω, w temperaturze około 0°C.Wraz ze wzrostem temperatury rezystancja malała. Po uszkodzeniu totalnie zwariował. Wtyczka ma dwa złącza . Napięcie na niej to w przybliżeniu 10V.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
emeryt2
Level 42
Location: przemysl
Joined: 11 Jan 2007
Posts: 7695
Helped: 704
Post rating: 126
emeryt2
Level 42
Post#2 07 Mar 2010 17:58    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


Cosik m i się widzi ,że zle mierzyłeś oporność albo wmontowałeś niewłaściwy.
Przy temp.0 st.C winno być powyżej 3 kOmy , a na ciepłym 300 omów. Natomiast napięcie na pinach poniżej 5 V.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#3 08 Mar 2010 20:27  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


emeryt2 wrote:
Cosik m i się widzi ,być powyżej 3 kOmy , a na ciepłym 300 omów. Natomiast napięcie na pinach poniżej 5 V.

Prawdopodobnie masz rację co do oporności, lecz co do napięcia na pinach jestem pewien że oscyluje w granicach 10V, co dziwniejsze po włączeniu świateł wzrasta do ponad 12V , czy wiesz jaka może być tego przyczyna? Dodam jeszcze że na pinach na niebieskim czujniku jest poniżej 5V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Helpful post? + 0
Back to top
179595
Removed
179595
Removed
Post#4 08 Mar 2010 21:28Helpful post    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


Niebieski czujnik - do sterownika, czarny na wskaźnik temperatury.
Na niebieski wychodzi napięcie ze sterownika 5V, a na czarny napięcie z zegarów zdaje się coś koło 9V.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Removed
Removed
Post#5 08 Mar 2010 21:34    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


Jeśli mogę się wtrącić to rezystancja ma wyglądać tak:

temperatura [*C] ............ rezystancja [ kohm]

0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22

Jeśli trzeba sprawdzić napięcie na wtyczce czarnej to mogę sprawdzić (jej nie jestem pewien) bo na czerwonym czujniku ma być 12V a tak jak pisaliście wyżej na niebieskim koło 5V.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#6 08 Mar 2010 22:09  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


audioManiaek wrote:
Niebieski czujnik - do sterownika, czarny na wskaźnik temperatury.
Na niebieski wychodzi napięcie ze sterownika 5V, a na czarny napięcie z zegarów zdaje się coś koło 9V.

Dzięki za odp:D Jeśli chodzi o niebieski to wyniki pomiarów są ok, napięcie jak i rezystancja przy danej temp. Lecz problem mam z czarnym, mianowicie napięcie na wtyczce wynosi około 9,5-10,1V , lecz o dziwo po włączeniu świateł napięcie zamiast spadać pod wpływem dodatkowego odbiornika wzrasta do 12-12,3V. Wymieniłem czarnego na nowy bo przestał działać wskaźnik temp. Po wymianie podziałał bardzo krótko i znowu nie wskazuje bo padł czujnik podejrzewam że przyczyniły się do tego skoki napięcia. Muszę jeszcze sprawdzić jak to wygląda w towarzystwie inny odbiorników np. dmuchawy. Sprawdzałem też regulator napięcia przy zegarach lecz działa bez zarzutu.

Helpful post? + 0
Back to top
autoelektryk
Level 15
Location: wlkp
Joined: 26 Mar 2006
Posts: 219
Helped: 8
Post rating: 2
autoelektryk
Level 15
Post#7 08 Mar 2010 22:11    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


pomijajac wszystko w vw był silnik nz czy w oplu

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#8 08 Mar 2010 22:20  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


autoelektryk wrote:
pomijajac wszystko w vw był silnik nz czy w oplu

Nie jestem zbyt oblatany w tych symbolach a ten skrót mam z książki o golfie 2 jeśli chodzi o opla to nie wiem.

Helpful post? + 0
Back to top
Removed
Removed
Post#9 08 Mar 2010 22:22    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


autoelektryk wrote:
pomijajac wszystko w vw był silnik nz czy w oplu


NZ na 100% był w VW Golfie 2, silnik o pojemności 1.3 litra na wielopunktowym wtrysku.

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#10 08 Mar 2010 22:32  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


gen_ex wrote:
Jeśli mogę się wtrącić to rezystancja ma wyglądać tak:

temperatura [*C] ............ rezystancja [ kohm]

0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22

Jeśli trzeba sprawdzić napięcie na wtyczce czarnej to mogę sprawdzić (jej nie jestem pewien) bo na czerwonym czujniku ma być 12V a tak jak pisaliście wyżej na niebieskim koło 5V.

Pozdro. Z tego co kojarzę wyniki pomiarów które podałeś dotyczą niebieskiego czujnika , czy tak samo jest z czarnym i jeśli możesz to sprawdź napięcie na wtyczce czarnego z włączonymi światłami i bez czy u ciebie występują takie wahania jak u mnie. Z góry dziękuję.

Dodano po 3 [minuty]:

gen_ex wrote:
autoelektryk wrote:
pomijajac wszystko w vw był silnik nz czy w oplu


NZ na 100% był w VW Golfie 2, silnik o pojemności 1.3 litra na wielopunktowym wtrysku.

W 100% potwierdzam bo w książce jak i realu się to zgadza::|

Helpful post? + 0
Back to top
Removed
Removed
Post#11 09 Mar 2010 15:46Helpful post    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


tegez1 wrote:
Z tego co kojarzę wyniki pomiarów które podałeś dotyczą niebieskiego czujnika , czy tak samo jest z czarnym i jeśli możesz to sprawdź napięcie na wtyczce czarnego z włączonymi światłami i bez czy u ciebie występują takie wahania jak u mnie. Z góry dziękuję.


Niebieski a czarny czujnik są identyczne, a mają inny kolor aby było wiadomo co jest co. Więc i te podane wartości dotyczą i czarnego czujnika. Z doświadczenia Ci powiem jeszcze, że raz spotykając się z Golfem z uszkodzonym czarnym czujnikiem miałem niebieski sprawny, zupełnie nie potrzebny, więc go się zamontowało i wskazywał idealnie. 90 stopni silnika- wskazówka pionowo.

Napięcie sprawdzę jutro i napiszę, sprawdzę na zapłonie, na zapalonym silniku i na zapalonym z włączonymi światłami. Czy pojawią się jakieś zawahania.

Więc pomierzyłem wszystko i tak to wygląda:

na samym zapłonie: 9,3V
zapłon + światła: 8,9V
zapalony silnik bez świateł: 10,3V
Zapalony silnik ze światłami: 10,1V

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#12 09 Mar 2010 18:47  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


Wielkie dzięki GEN_EX . Oczywiście bardzo mi pomogłeś ,teraz mam punkt odniesienia.Więc moje przypuszczenia że wzrost napięcia przy włączonych światłach to anomalia , okazały się słuszne. Lecz z całym szacunkiem jedna rzecz mnie nurtuje : jeśli są one takie same i różni je tylko kolor to dlaczego czarny kosztuje około 37zł a niebieski od 65 do 85zł w zależności od firmy.
I jeszcze jedno do wtyczki prowadzą dwa przewody brązowy i żółto czerwony ,brązowy to masa a dokąd prowadzi ten drugi?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Removed
Removed
Post#13 09 Mar 2010 19:53Helpful post    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


Wiesz ja nie jestem na 100% pewien czy te czujniki są identyczne lecz z mojego doświadczenia wychodzi, że tak. Co do ceny to pewnie niebieski czujnik jest droższy bo po prostu bardzo często go ludzie kupują. Prawo rynku części samochodowych :) Bardzo drogie te czujniki znalazłeś, takie ceny są w ASO może?

Co do kabli to Ci zbytnio nie pomogę, brązowy tak to masa ale czy żółto czerwony idzie prosto do licznika czy zahacza o ECU to nie jestem już niestety pewien.

Pisząc, że czujnik nowy Ci padł co miałeś na myśli? Zmienił diametralnie opór od temperatury czy po prostu przestał działać wcale?

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#14 09 Mar 2010 21:19  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


gen_ex wrote:
Wiesz ja nie jestem na 100% pewien czy te czujniki są identyczne lecz z mojego doświadczenia wychodzi, że tak. Co do ceny to pewnie niebieski czujnik jest droższy bo po prostu bardzo często go ludzie kupują. Prawo rynku części samochodowych :) Bardzo drogie te czujniki znalazłeś, takie ceny są w ASO może?

Co do kabli to Ci zbytnio nie pomogę, brązowy tak to masa ale czy żółto czerwony idzie prosto do licznika czy zahacza o ECU to nie jestem już niestety pewien.

Pisząc, że czujnik nowy Ci padł co miałeś na myśli? Zmienił diametralnie opór od temperatury czy po prostu przestał działać wcale?

Jeśli chodzi o ceny to kupowałem w INTER CARS, nie mam porównania do innych sklepów motoryzacyjnych bo szukałem tylko w Płocku i w żadnym innym nie znalazłem w tym mieście. A może znasz w miarę tani i dobrze zaopatrzony w okolicach Płocka lub Warszawy?
Czujnik aktualnie wskazuje

kilka dni temu było to prawie 2Mohm i oczywiście wskaźnik nawet nie drgnie:cry: Jest to dość kłopotliwe ponieważ kontrolowanie temperatury silnika jest (jak wiadomo wszystkim zmotoryzowanym) bardzo ważne.

Helpful post? + 0
Back to top
kwok
Level 38
Location: Kołobrzeg
Joined: 05 Aug 2006
Posts: 4224
Helped: 326
Post rating: 109
kwok
Level 38
Post#15 09 Mar 2010 21:34Helpful post    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


czujniki nie są takie same - różnią się charakterystyką poza tym że czarny przy 90st ma ok 180 Ohm a niebieski ok 300 Ohm
brązowy przewód to masa a drugi wędruje poprzez tablicę bezpieczników do licznika i jeśli jest napięcie na kostce czujnika to tu jest ok (dla potwierdzenia możesz zewrzeć przewody w kostce czujnika - wskaźnik powinien polecieć na totalny max ale nie trzymaj go tak za długo tzn poleciał i wyłącz zapłon)
co do samej awarii nowego czujnika to myślę że złośliwość rzeczy martwych i tandeta w zamiennikach produkowana na szeroką skalę
jedź na szrot i zakup "sprawdzony" z symbolem Boscha i nr katalogowym wytatuowanym na metalowej części za dychę

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#16 09 Mar 2010 22:00  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


kwok wrote:
czujniki nie są takie same - różnią się charakterystyką poza tym że czarny przy 90st ma ok 180 Ohm a niebieski ok 300 Ohm
brązowy przewód to masa a drugi wędruje poprzez tablicę bezpieczników do licznika i jeśli jest napięcie na kostce czujnika to tu jest ok (dla potwierdzenia możesz zewrzeć przewody w kostce czujnika - wskaźnik powinien polecieć na totalny max ale nie trzymaj go tak za długo tzn poleciał i wyłącz zapłon)
co do samej awarii nowego czujnika to myślę że złośliwość rzeczy martwych i tandeta w zamiennikach produkowana na szeroką skalę
jedź na szrot i zakup "sprawdzony" z symbolem Boscha i nr katalogowym wytatuowanym na metalowej części za dychę

Cześć dzięki za odpowiedź. Tę metodę ze zwarciem przewodów już próbowałem i rzeczywiście wskaźnik leci na max.
Na szrotach gdy pytam o Golfa 2 lub Polo z silnikiem 1,3 na pełnej szprycy z katalizatorem , to patrzą na mnie jak na UFO lub mówią że kiedyś o takim słyszeli. Jak już jeden znalazłem to z silnika został sam blok. Zaś ten czujnik który wymieniłem już nie miał "tatuażu",czyli już poprzedniemu właścicielowi coś złego się działo. Jak już pisałem zastanawia mnie ten nagły skok napięcia po włączeniu świateł i obawiam się że tu tkwi przyczyna awarii.

Helpful post? + 0
Back to top
kwok
Level 38
Location: Kołobrzeg
Joined: 05 Aug 2006
Posts: 4224
Helped: 326
Post rating: 109
kwok
Level 38
Post#17 10 Mar 2010 19:27    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


a ja myślę że ten skok to jednak spadek napięcia a miernik zwyczajnie przyświrował
na próbę (w sensie jak będzie się zachowywał wskaźnik) możesz wstawić zamiast czujnika rezystor 200 Ohm
pozatym nawet jeśli chwilowy skok o 2V to nie powinno uwalić czujnika - obwód jest prosty : stab nap. 10V , wskaźnik (50Ω), czujnik (rezystancję znasz), masa.

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#18 11 Mar 2010 19:14  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


kwok wrote:
a ja myślę że ten skok to jednak spadek napięcia a miernik zwyczajnie przyświrował
na próbę (w sensie jak będzie się zachowywał wskaźnik) możesz wstawić zamiast czujnika rezystor 200 Ohm
pozatym nawet jeśli chwilowy skok o 2V to nie powinno uwalić czujnika - obwód jest prosty : stab nap. 10V , wskaźnik (50Ω), czujnik (rezystancję znasz), masa.

Miernik jest sprawdzony , mam go od dłuższego czasu i używam przy pomiarach różnego rodzaju elementów elektrycznych i elektronicznych. Ciekawy pomysł z rezystorem muszę go wypróbować.
Skok napięcia nie jest chwilowy , lecz po włączeniu świateł wartość napięcia jest stała aż do momentu wyłączenia . O pomyłce nie ma mowy bo pomiaru dokonywałem wielokrotnie i mam wieloletnie doświadczenie z elektroniką i nie spotkałem się z tego typu zjawiskiem (bo co ma wspólnego temperatura płynu chłodzącego , do włączonych świateł ).
Sprawdzę jeszcze raz elementy zegarów i przejrzę instalację.
Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top
kwok
Level 38
Location: Kołobrzeg
Joined: 05 Aug 2006
Posts: 4224
Helped: 326
Post rating: 109
kwok
Level 38
Post#19 11 Mar 2010 21:15Helpful post    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


chyba słuszny trop z zegarami
pomierz czy na masie licznika (na złączu) nie robi się ze 2V przy włączonych światłach a jak tam będzie dobrze to pomierz na masie stabilizatora (chyba środkowa nóżka - po ścieżkach znajdziesz) i jak tu będzie ok to pozostaje jedynie zwarcie (albo mały opór) między światłami a przewodem od czujnika (skrzynka bezpieczników - woda), ale wtedy po włączeniu świateł wskaźnik zmieniłby trochę wskazanie
pomierz jeszcze napięcia na wskaźniku z opornikiem w kostce czujnika ze światłami i bez
możesz jeszcze zbadać miernikiem czy nie ma przejścia z przewodu czujnika do świateł oczywiście z odłączonym licznikiem i czujnikem

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#20 13 Mar 2010 10:28  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


kwok wrote:
chyba słuszny trop z zegarami
pomierz czy na masie licznika (na złączu) nie robi się ze 2V przy włączonych światłach a jak tam będzie dobrze to pomierz na masie stabilizatora (chyba środkowa nóżka - po ścieżkach znajdziesz) i jak tu będzie ok to pozostaje jedynie zwarcie (albo mały opór) między światłami a przewodem od czujnika (skrzynka bezpieczników - woda), ale wtedy po włączeniu świateł wskaźnik zmieniłby trochę wskazanie
pomierz jeszcze napięcia na wskaźniku z opornikiem w kostce czujnika ze światłami i bez
możesz jeszcze zbadać miernikiem czy nie ma przejścia z przewodu czujnika do świateł oczywiście z odłączonym licznikiem i czujnikem

Witam ponownie. Mam nowy trop , zauważyłem że gdy odłączę pewien przewód to napięcie normuje się i wszystkie urządzenia działają poprawnie. Przewód ten jest jasnoszary z białym paskiem, prowadzi od włącznika świateł do gniazda przekaźnika nr.5 . W pewnym sensie rozwiązuje to mój problem , lecz jestem przekonany że Niemcy nie montują niczego bez powodu i proszę o podpowiedź do czego on służy. Zaznaczam że przewód jest zamontowany fabrycznie. Napięcie podłączonego przewodu jest analogiczne do wtyczki czarnego czujnika. Załączam zdjęcia i przepraszam za jakość. Bardzo proszę o pomoc.WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperaturyWV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury

Helpful post? + 0
Back to top
kwok
Level 38
Location: Kołobrzeg
Joined: 05 Aug 2006
Posts: 4224
Helped: 326
Post rating: 109
kwok
Level 38
Post#21 13 Mar 2010 11:40Helpful post    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


wsadź kostkę z tym przewodem do gniazda nr 10 ale zanim to zrobisz sprawdź czy masz światło przeciwmgielne z tyłu bo właśnie od tego ten przewód jest

Helpful post? + 0
Back to top
tegez1
Level 8
Location: nowy duninow
Joined: 07 Feb 2010
Posts: 16
Post rating: 2
tegez1
Level 8
Post#22 13 Mar 2010 14:12  Topic author   

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


kwok wrote:
wsadź kostkę z tym przewodem do gniazda nr 10 ale zanim to zrobisz sprawdź czy masz światło przeciwmgielne z tyłu bo właśnie od tego ten przewód jest

Nareszcie!!! Wielkie dzięki. Problem rozwiązany temat zakończony (czułem że sesja zdjęciowa pomoże:D). Tak wsadziłem że aż miło:!: Wielkie Wielkie Pozdro !!!

Helpful post? + 0
Back to top
Zico63
Level 37
Location: Bielsko-Biała
Joined: 23 Jul 2008
Posts: 2697
Helped: 362
Post rating: 97
Zico63
Level 37
Post#23 15 Jul 2011 14:01    

Re: WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury


251 919 501D; czujnik czarny dla WSKAŹNIKA temperatury.

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> WV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury
Page 1 of 1

Similar topics to wV, Golf II , silnik NZ, czarny czujnik temperatury

Golf 3 1993 silnik benzyna 1,6 ABU czujnik temperatury wody (8)
golf III 1.8 silnik ABS \'94 - czujnik temperatury cieczy, nieprawidłowy sygnał (17)
Volkswagen Golf 1,6D silnik JP - Wskaźnik temperatury Golf II 1,6 D silnik JP (9)
Czujnik temperatury LPG (czarny kabel sygnałowy???) (3)
GOLF MK2 GOLF 2 ii czujnik temperatury (3)
golf 2 czujnik temperatury (2)
Golf V czujnik temperatury G 62 (4)
czujnik temperatury zewnetrznej VW GOLF II (6)
Czujnik temperatury Golf III 1,6 94 (1)
golf 3 czujnik temperatury wewnętrznej (1)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.065 seconds