| Author |
prociomen007 Poziom 12

|
10 Mar 2010 10:24 Robot i urządzenia kontrolujące ruch. |
|
|
|
Witam, jestem studentem elektroniki na Politechnice Koszalińskiej i od pewnego czasu postanowiłem przymierzam się do rozpoczęcia budowy pewnego robota(humanoidalnego). Oto szczegóły:
Robot połączony był by z komputerem i za jego pośrednictwem od użytkownika otrzymywał by polecenia typu: WSTAN, ROZGLADAJ_SIE, MACHAJ, USIADŹ itp.
Robot nie miał by robić nic innego jak tylko poruszać się. Chciałbym osiągnąć jednak ruchy najlepszej jakości - mam na myśli płynność, zwinność, zakres ruchów. Chciałbym was zapytać o poradę z czego najlepiej wykonać szkielet aby zapewnić mu odpowiednią giętkość, co zastosować jako stawy (zwykłe zawiasy w moim wypadku to lipa - niektóre stawy np. stawy kuliste wykonują złożone kombinacje ruchów a nie tylko góra - dół). I najważniejsza sprawa co użyć zamiast mięśni, silniczki ruchowe średnio mnie zadowalają bo zapewniają małą płynność i zakres ruchów. (Np. staw o którym wspominałem wcześniej kulisty potrafi wykonać ruchy zorientowane w bardzo rożnych kierunkach z silniczkami w takim wypadku byłby kłopot.
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
10 Mar 2010 10:24 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Mr.Darooo Poziom 12

|
10 Mar 2010 11:00 Re: Robot i urządzenia kontrolujące ruch. |
|
|
|
wszystko zależy od wielkości oraz wagi tego robota...
jeśli chodzi o stawy typu kolano czyli umożliwiający ruchy zginania oraz prostowania bez możliwości obrotów to można by było zastosować siłownik ale jaki to ma być siłownik trzeba chociaż orientacyjnie znać jego wagę ...
jeśli można zapytać--> jak zamierzasz zrobić sterowanie? na przewodach czy może radiowo? :D
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
10 Mar 2010 11:00 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
prociomen007 Poziom 12

|
10 Mar 2010 11:49 Re: Robot i urządzenia kontrolujące ruch. |
|
|
|