Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Stacyjka AUDI B4

guzik777 05 Sie 2004 07:16
  • #1 05 Sie 2004 07:16
    guzik777
    Poziom 12  

    zawiozlem kumpla, zgasilem... chce odpalic ale zero reakcji wszystkie kontrolki sie swieca - czy chce krecic czy wyciagam kluczyK, kolesie mnie popchali ale potem nie moglem zgasic!
    zgasilem na wysokim biegu woczas ale po wyjeciu kluczyka kontorlki sie dalej pala, wyciagnolem teraz klemy z aku.
    o co chodzi?

    AUDI B4 91 NG 2.3

  • #2 05 Sie 2004 07:41
    Usunięty
  • #3 05 Sie 2004 08:50
    commor
    Poziom 25  

    ...czyli trzeba wymienić tzw. kostkę stacyjki.
    Do Passata'94 płaciłem ostatnio za taką raptem ... 32 zł, chociaż był i tańsza wersja za 19 zł - tę zamonotowałem do Golfa III'96.
    Jak się później okazało ta tańsza nie miała pozycji tzw. radiowej, czyli pierwszej służacej w zasadzie jedynie do słuchania radyjka w I pozycji a to po to, żeby nie grzać np. cewki zapłonowej lub świec (w dieslu).
    Jak się później okazało prócz radia służy tez ona do fabrycznie zamontowanego piszczyka włączonych świateł (lub pozostawionego L lub P postojowego).
    Ale to wszystko drobiazgi.
    A pisze o tym dlatego, że zapewne identyczna stacyjka jest w przedmiotowym Audi - toż to ten sam koncern :) .
    Pozdrawiam
    commor

    PS. Montaż, a wcześniej demontaż NIEZWYKLE skomplikowany.
    Wiąże się ze zdjęciem poduszki powietrznej (!) oraz koła kierownicy (potrzebny specjalny ściągacz!) :?

  • #4 05 Sie 2004 12:25
    guzik777
    Poziom 12  

    jestescie pewni? to chyba lepiej wymienic cala stacyjke a z tym pewnie tez nie lada sztuka... chyba ze odpalanie i gaszenie na przyciski

  • #5 05 Sie 2004 13:28
    commor
    Poziom 25  

    Można na przyciski!!!
    Bedziesz miał jak w Formule 1 :D
    Tak zrobiłem (tymczasowo) w wielkim sam. cieżarowym MAN (24 V), gdzie sama tzw. kostka stacyjki (która w każdym przypadku była raczej walcem) kosztowała ponad 400 zł.
    No i oczywiście nie było jej na "już", a że czas to pieniądz - samochód musiał pracować - wiec zrobiłem na przyciski.
    Stacyjką kierowca podawał "kod" kluczyka - no bo musiał ją przekręcić - no a zamiast rozruchu (w końcu stacyjki) wciskał przycisk.
    U Ciebie trochę gorzej by było ponieważ szwankuje właśnie ten plus po przekręceniu stacyjki...
    A całości raczej nie ma co wymieniać - jak sobie rozbierzesz to zobaczysz, że stacyjka kończy się tylko takim małym knypkiem wielkości 2x2 mm i to raczej sie psuje - a wpędzisz się w dodatkowe koszty.
    A całość (stacyjka + kostka) do MAN-a kosztowała ponad 1000 zł(!).
    Inna sprawa, że wszystko się wtedy komplikuje - bo dochodzą nowe kluczyki, które nie pasują do zamków drzwiowych... :?

    Powodzenia!
    commor

  • #6 09 Sie 2004 19:10
    minon
    Poziom 10  

    Nie wygłupiaj się człowieku. Wkład nie jest drogi, dostać go też nie jest trudno. Wymień go i z głowy.

  • #7 05 Sie 2005 12:37
    wilko
    Poziom 16  

    Witam ..
    mam podobny problem tylko ze mu uszkodzil sie i ten knypek i czesc plastikowa stacyjki pękł plastik delikatnie ale jednak .. po godzinie mordegi stwierdzilem ze trzeba bedzie zdjac kierownice aby sie do niej dostac .. tylko czy ten knypek i ten plastik jest naprawde taki tani ?
    kluczyk zachowuje sie tak jak kolega wyzej napisal tylko z tym przypadkiem ze nie odbija a powinien ..

    -----------
    w moim przypadku chodzi o audi 80 b3 92 rok.

  • #8 05 Sie 2005 17:17
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Wkład stacyjki audi powyżej 100 zł./kierownica, zegary,trudny dostęp/

  • #9 05 Sie 2005 18:29
    cjr
    Poziom 20  

    Wkład już od 20 zł. Wymiana trochę kłopotliwa jeżeli robi się to pierwszy raz. Właśnie stoi u mnie B3 z uszkodzoną stacyjka, młotek podciagnął sobie przełącznik do rozrusznika. Wartość tego przełącznika oceniam na 30 zł, wkładu pracy nie liczę. Ale o dziwo nie to jest powodem wizyty w warsztacie:D

  • #10 06 Sie 2005 11:02
    wilko
    Poziom 16  

    Witam .

    ile taka usluga kosztowala by w warsztacie?
    przelacznik plastikowy ulamany
    pletwa ta metalowa ulamana.
    wymiana tego wszystkiego .. + czesci.

    plus przyklejenie lusterka wstecznego .. tak z grubsza orientacyjnie ..

    z tym ze na rynku dostepne sa podroby z plastikowa pletwa .. a ja wolalbym metalowa.
    czy ktos jest zorientowany .. ?

  • #11 07 Sie 2005 13:08
    Slawek J
    Poziom 30  

    Wymien i po sprawie bo zrobienie odpalenia ala formula 1 na pewno taniej cie nie wyniesie i musi byc zrobione niezwykle fachowo bo pozniej wystepuja z tym same klopoty. Kostka pod stacyjke kosztuje niewiele jedynie gorzej moze byc z wymiana dla kogos kto tego nie robil.
    Pozdrawiam.

  • #12 07 Sie 2005 14:54
    amino66
    Poziom 11  

    w vw jest inacyej jak w audi w b4 nie trzeba zdejmowac kierownicy wysterczy zmienic sam wklad lub kostke urwana pletwa mogla spowodowac zblokowanie kostki

  • #13 13 Sie 2005 13:37
    wilko
    Poziom 16  

    Witam ..

    napisze tego posta moze komus to pomoze ..
    Otoz majac audi B3 jak juz pisalem .. mialem uszkodzona pletwe od wkladu stacyjki i plastik (to plastikowe do czego podpina sie wtyczke) w ktorym peknieta byla sprezynka ( moze nie tyle sprezynka co jej umocowanie szlag trafil ) i po prostu nie odbijal kluczyk.
    wklad stacyjki dostalem od szwagra ktory w tym maczal palce i ten plastik rowniez .. o ile nie wiem ile wklad kosztuje to plastik ok 34 zł w Lubelskim ..

    wiec . demontaz stacyjki: aby bylo bezkonfliktowo trzeba wyjac zegary odktrecic dolna polke, kierownice, przelaczniki i kokpit .. wiadomo kupa roboty .. ale mi sie udalo troszke inaczej .. (wiadomo polak potrafi)

    wiec dolna polka i zegary to minimum .. odpiolem wtyczke od stacyjki .. od strony zegarow odkrecilem plastik 2 srubeczki mocujace ..
    Przy demontarzu zegarow trzeba zdjac gorny plastik od przelacznikow .
    Stacyjka jest zamontowana w takim wynalazku od blokady kierownicy .. aby ja zdemontowac nalezy odkrecic srobke ( klucz to cos podobne do ampula ale z dziurko w srodku- prosze mi wybaczyc ale nie znam sie na tym )
    miedzy kokpitem a ramieniem metalowym blokady stacyjki jest cieniutki plastik .. nalezy go przesunac do gory, troszke sily i daje sie, obraca sie na kolumnie kerownicy .. teraz .. nalezy przebic sie przez kokpit (tym kluczem) i trafic w srubke. po przesunieciu plastiku bedzie ja mozna zobaczyc od strony kolumny kierownicy, dziura w kokpicie i tak bedzie niewidoczna , bo zasloni ja gorny plastik od przelacznikow.
    odkrecenie sruby to dopiero polowa sukcesu ... teraz trzeba ten kawalek blokady z wkladem stacyjki wysunac w prawa strone ..
    mozliwe sa dwa warianty .. wysunac calkowicie w prawa strone .. lub wysunac ok 1 cm i krecic w gore .. oba warianty wymagaja sily 2 osob .. poniewaz stacyjka jest umieszczona w dziurze kokpitu i tam jest blacha odpowiednio wygieta tak ze trudna ja wypchnac .. po obdrapaniu gabki od strony bebechow kolo stacyjki stwierdzilem ze blacha jest miekka .. wiec troszke jej usunalem (wygiolem) stacyjka wyszla bez problemu ..
    nastepnym problemem bylo wyjecie jej z tej blokady .. konieczne bylo nawiercenie otworu 2mm od gory w miejscu gdzie znajduje sie blaszka ktora przez nacisniecie uwalniamy stacyjke .. wychodzi gladko .
    Nastepnie .. majac nowy plastik i nowy wklad .. stwierdzilem ze :
    - wklad nie jest taki sam jak stary .. i dziala zle .. poniewaz ten wodzik z pletwa ma inne wyciecia niz ten stary .. i blokada nie zalapuje wtedy kiedy powinna orza zalapuje kiedy kluczyk jest w stacyjce w pozycji zaplon .. to bardzo niebezpieczne .. wiec .. szwagier udal sie do znachorow (mechanikow) a oni zalatwili taki sam wodzik (ten z pletwa) co byl w starej stacyjce .. (nowa juz mi nie potrzebna)
    kolejnym problemem byl ten plastik za 34 zł .. otoz tam tez byl inny wodzik w srodku i cyrki sie dzialy ... zamiast migajacych kierunkow mialem lampy .. (jak w amerykancu :D ) okazalo si jednak ze plastik stary plus gorna czesc plastiku nowego (ta z mocowaniem sprezynki) pasuja do siebie i po problemie ..
    wnioski:
    nie kazdy wklad bedzie dzialal z blokada.
    nie kazdy plastik bedzie dzialal z wkladem.
    wiem ze dlugi post ale przynajmniej ktos kiedys bedzie wiedzial na czym stoi, i nie bedzie musial bulic tym wszystkim znachorom kase ..
    pozdrawiam

  • #14 09 Sie 2006 19:13
    Shel
    Poziom 27  

    witam, a ja mam pytanie, gdzie taki tani wkald mozna kupic? poniewaz mam audi B3 '89 i takze urwala mi sie pletwa zalaczajaca kostke, ale u mnie w miescie taki wklad+kostka=110zl, moze przez sklep internetowy bedzie taniej, tylko znalezienie mi jakos nie wychodzi, dzieki z gory...

  • #15 04 Paź 2006 16:31
    w2c3v4
    Poziom 10  

    Wymiana wkładu stacyjki to prostota. Nie wiem ~wilko po co tyle zachodu. Wystarczy zdjąć zegary, przewiercić stacyjkę w odpowiednim miejscu, wcisnąć sprężynkę i wyjąć wkład. Kupujesz nowy i tylko wciskasz, to wszystko.
    Jeżeli kogoś interesują szczegóły mogę dokładnie podać miejsce i głębokość wiercenia.
    Jedynym minusem tego rozwiązania jest konieczność zdobycia zgrabnej wiertarki akumulatorowej, takiej aby zmieściła się we wnęce zegarów i pozwoliła wywiercić ów otwór.

  • #16 03 Mar 2007 23:38
    macloud
    Poziom 9  

    Panowie, pomocy, w którym miejscu wiercić? Sciągnąłem zegary i próbuje działać według opisu, ale nie moge znaleźć śruby o której pisał wilko-'cos podobne do ampula ale z dziurka w srodku', i chciałbym od razu nawiercić żeby wyjąć wkład stacyjki jeśli dam rade wiertarka we wnęce zegarów tak jak mówił w2c3v4 tylko gdzie? Prosze o opis lub zaznaczenie na rysunku(podaje w załączniku). A jak wymontować kostkę stacyjki, da sie bez wyciągania całej stacyjki, jak bo nie wiem jak ona tam siedzi? Jeśli kluczyk nie odbija(nie ma też rozruchu) i po wyciągnięciu kluczyka świecą sie kontrolki to pewne, że kostka zepsuta czy może tylko sam wkład?Prosze o pomoc.
    audi80 B3 91r.

  • #17 04 Mar 2007 00:39
    arto
    Poziom 17  

    srube trox(gwiazdka)musisz szukac tak od przodu stacyjki,jest ona zaklejona takim niby materialem.kostke spokojnie wyjmiesz po odkreceniu 2 malych srubek na koncu stacyjki.zeby wyjac stacyjke musisz odkrecic te 2 sruby ktorymi przykrecona jest kolumna,kierownice trzeba zdjac.zeby wyjac wklad dobrze miec nowy i wtedy wszystko jasne,chyba ze jest stacyjka wyjeta to trzeba zdjac to czarne,pozagladac,nacisnac sprezynke i juz.

  • #18 08 Mar 2007 20:51
    macloud
    Poziom 9  

    Potwierdzam co mówił wilko- jeśli po przekręceniu kluczyka nie ma rozruchu a dodatkowo kluczyk nie odbija oznacza to, że zepsuta jest kostka stacyjki (ok. 40zl). Jeśli kluczyk odbija to prawie pewne, że wystarczy wymienić tylko wkład stacyjki i wszystko bedzie ok, zreszta kostkę łatwo sie ściąga i wtedy można zobaczyć czy trzpień wkładu (płetwa) jest złamany-tak było u mnie. Napotkałem pewien problem okazalo sie, ze inny jest wkład do audi B3 z lat 86-90 i inny do tego z roku 91, ten pierwszy kosztuje 30zl na allegro, tego drugiego na allegro nie ma a jak sie w hurtowni zapytalem to koles zaczal w kompie szukac, bo na stanie nie mial i stwierdzil ze wyjdzie min 150 i az sam sie zdziwil, musze to jeszcze sprawdzic ,ktos sie z tym zetknął???

    Zacznę dzwonić/jezdzic po szrotach, ale samego wkładu mi nie sprzedadzą tylko całość razem z blokadą i kostką, i tu mam pytanie, czy blokada z kostką i wkładem z B3 86-90 bedzie pasować do rocznika 91?????????????- bo jeszcze tego diabelstwa nie wyciągnąłem (ten klucz torx z dziurką muszę skądś skombinować...)

  • #19 08 Mar 2007 22:08
    king252
    Poziom 16  

    Witam i mam pytanie dlaczego kazdy pisze o B3
    skoro wyraznie jest temat "Stacyjka AUDI B4"
    a to jest wielka roznicabo B3 to B3 a nie B4

  • #20 09 Mar 2007 20:18
    macloud
    Poziom 9  

    Ktoś zaczął problem tej samej natury dla modelu B3 w tym poscie z uwagi na temat:stacyjka audi.. i tak poleciało, istotnie pojazd nie ten sam, ale czy az taka wielka między nimi różnica...

  • #21 10 Mar 2007 12:34
    macloud
    Poziom 9  

    Wie ktoś może jak jest z tą blokadą do
    B3? czy do modelu z 91r. nadda sie z każdego
    innego czy mogą być problemy bo napewno
    wkład jest inny, ale jakby całość z blokadą
    i kostką wymienić??????

  • #22 10 Mar 2007 20:07
    251377
    Usunięty  
  • #23 11 Mar 2007 18:04
    macloud
    Poziom 9  

    czyli jak wymienie całą blokade kierownicy razem z kostką i wkładem z dowolnego innego roku audi B3 (używka ze szrotu albo allegro, ktora 2xtaniej wyjdzie niz wkład-oryginał i kostka) to bedzie ok?

  • #24 13 Mar 2007 21:51
    macloud
    Poziom 9  

    Podam pare faktów może sie komuś kiedyś przydadzą, tak jak mi sie przydał opis wymiany stacyjki i kostki napisany przez wilko i wskazówki napisane przez arto, którym serdecznie dziękuje.
    Wszystkie dane dotyczą B3 (z góry przepraszam, że to nie model z tematu)
    ceny oryginałów:
    -wkład do stacyjki 180zł (salon audi kraków-modlniczka)
    -kostka stacyjki 120zł (salon audi kraków-modlniczka)
    ceny zamienników:
    -wkład (86-lipiec 90r) 50-60zł
    -wkład (od lipca 90r.) NIE MA TAKICH - TYLKO ORYGINAł !!!
    -kostka(pasuje do wszystkich modelów!) 47zł
    Polecam wymiane samemu, szkoda pieniedzy na znachorów, drugi raz nie zajęloby mi to więcej jak 30 minut (+czas na zakup części).
    Pozdrawiam.

  • #25 14 Mar 2007 00:02
    251377
    Usunięty  
  • #26 03 Lip 2007 19:56
    limbo
    Poziom 12  

    chcioalem cos zaznaczyc.. do wycigniecia wkladu nie trzeba nic demontowac ani wiercic... wystarczy wlozyc drucik albo jakis precik pod spod i bloka sie uwolni.
    problem teraz mam tylko z doborem odpowiedniego wkladu!
    dostalem juz dwa i nie pasuje ani ten ani ten!! co jest.
    Mam audi coupe z 91 roku.

  • #27 04 Wrz 2007 19:37
    bania07
    Poziom 2  

    Czesc. Witam wszystkich. Pozdrowienia dla "limbo". Chciałem napisać ze tez mam taki podobny problem. Posiadam Audi 80 Quattro 2,8 rocznik 94. Otóż świeciły sie cały czas kontrolki na desce rozdzielczej a silnika nie szło uruchomić. Powodem tego był złamany palec stacyjki który wchodzi do kostki stacyjki. Złamał sie i uszkodził kostkę. Kostke wymieniłem. Kosztuje 40 zł w każdym sklepie. Żeby ją wymienić trzeba zdjąć górną część osłony kolumny kierownicy odkrecić dwa wkręty trzymiące licznik. Wyjąć go odłanczając kable. Kostke odkręca się od góry malutkim śrubowkrętem (płaski), są tam dwie śrubki (takie bez łepka) wpuszczone w dziurki - wygląd dla tych którzy są słąbsi - jak sam gwint śruby z nacięciem u góry aby je wykręcić.
    Ja natomiast mam kłopot bo nie wiem jak wyjąć zdemontować stacyjkę bo mam ten palec złamany. Chciałbym ją sam sprubować naprawić ale muszę ją wpierw mieć w ręce. Pomóżcie.
    PALEC ale ten ze stacyjki hi hi:D
    Pozdowienia BANIA

  • #28 05 Wrz 2007 07:52
    king252
    Poziom 16  

    Witam
    tak jak juz któryś z kolegów wczesniej pisał aby wyjąć wkład kluczyka trzeba wywiercic otworek w celuprzyciśniecia sprezynki która mocuje wkład w obudowie na wkładzie jest prowadnica i patrzac od przodu znaczy sie od kluczyka 120 stopni przeciwnie do ruchu wskazówek zegara nawiercic 1-1,5 mm i czyns twardym prztcisnac sprezynke
    Pozdrawiam Andrzej

  • #29 06 Wrz 2007 18:57
    bania07
    Poziom 2  

    Witam. Dzieki za podpowiedz. A nie wiecie czy ta stacyjke mozna rozebrac na czesci. Chodzi czy ten palec czy jak tam sie zwie płetwa czy to mozna dorobic? Bo sama stacyjka kosztuje koło 150 zł.
    Pozdrawiam Bania

  • #30 11 Wrz 2007 22:34
    domek111
    Poziom 2  

    witam dziś chciałem odpalić swoje b4 2.0, ale rozrusznik słabo kręcił więc podłączyłem prostownik do akumulatora i zacząłem ładować. po jakim czasie chciałem odpalić autko ale zero reakcji, rozrusznik nawet nie rusza. sprawdziłem połączenie akumulatora z masą i rozrusznikiem, jest wszystko dobrze. po przekręceniu zapłonu nie dopływa prąd do cienkiego kabelka podłczonego do rozrusznika. kontrolki się świeca, ale zauważyłem ze jeśli przekręce kluczyk to radio mi się wylącza. może ktoś wie co sie dzieje z miom audikiem?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty