X

silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem

11 Mar 2010 20:37 ELelprzem
  • #1 11 Mar 2010 20:37
    elprzem
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam
    czy ktoś ustawiał rozrząd w takim silniku.
    znalazłem blokadę wałka rozrządu i miejsce ustawienia wału ale brakuje mi przyrządu
    do blokady , nie wiem jak daleko ona się wkręca.
    spróbowałem ustawić górę tłoka ale silnik się nie chce odezwać.
    nie wiem jak sprawdzić te ustawienia
    jak by ktoś miał jakieś pomysły prosiłbym o pomoc

    pozdrawiam przemek
  • #2 19 Apr 2010 20:25
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    Przyrządy wyglądają tak

    silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


    Wymieniałeś tylko rozrząd czy rozkręcałeś cały silnik?
  • #3 19 Apr 2010 21:34
    elprzem
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam panowie
    rozkręcałem cały silnik bo uszczelniacze były do wymiany
    rozrząd zblokowałem na trzpieniu a wał ustawiłem na 52 mm i działa
    miałem problem z odpaleniem bo nie założyłem paska alternatora i silnik zapalał mi i gasł ale człowiek uczy się na błędach
    nie jestem tylko pewny tych 52 mm
    jak dasz rady to możesz mi to sprawdzić i wysłać na PW

    pozdrawiam przemek
  • #4 19 Apr 2010 23:43
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (+5)
    Czyli masz ten silnik w sprężarce. Co do wymiaru mogę zmierzyć ale liczy się jeszcze długość gwintu i ścięcie stożka bo po ustawieniu wprowadzasz jeszcze korektę na uciąg paska.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Tak to mniejwięcej wygląda
    silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem
  • #5 21 Apr 2010 20:18
    elprzem
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    witaj
    dzisiaj zjechała do mnie ta sprężarka bo padła cewka do gaszenia
    i nie zapalał bo wywaliło bezpieczniki
    masz może jakiś patent na nią bo nowa kosztuje 860 zł i nie bardzo widzi mi się ta cena
    a jeszcze coś źle pali i muszę jeszcze raz sprawdzić ustawienia zachowuje się jakby nie dostawał paliwa a po chwili kręcenia zaczyna kopcić na czarno i zapala pojedynczo na cylindry nie wiem jaki wpływ ma ta cewka bo zapalałem go bez niej miałem ją wyciągniętą i gasiłem go ręcznie na cięgnie.
    pozdrawiam
    praemek
  • #6 24 Apr 2010 13:20
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Co do cewki patentu nie ma tylko oryginał. Lub używka, ale nówka kosztuje jakieś 700 z tego, co kojarzę
    Chwilowo można wyjąc z niej crzpień i włożyć ( bo inaczej olejem pryska) i gasić ręcznie.
    Tyle ze wtedy sprężarka nie ma żadnych zabezpieczeń i w razie, czego mogiła.
    Takie dymienie, o którym wspominałeś to może być rozrząd –CZY DOBRZE DOKRĘCIŁEŚ KOŁA!!!!!!!
    Jeżeli tak to może być winne koło od wałka rozrządu na jej tylnej powieszchni ma napyloną warstwę korundu, jeżeli się wytrze to koło lubi się przesuwać- musisz wymienić.
    Może masz też zwalone pompki wtryskowe – zmierz manometrem, zacina ci się listwa lub któraś pompka – sprawdź palcem lub masz rozciągniętą sprężynkę od regulatora obrotów – do wymiany tylko sprawdź kolor – kolor to jej charakterystyka musi być taka sama. W razie problemów pisz opisze odpowiednie procedury

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    Wyciągnięcie cewki nie ma nic do palenia ona tylko gasi silnik - cofa listwę w pozycje stop patrz toco napisałem powyżej
  • #7 24 Apr 2010 23:04
    elprzem
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    cewkę do gaszenia wykorzystałem z lublina zamontowałem na dodatkowej blaszce i działa tylko ma problemy z rozruchem po całej nocy zachowuje sie jakby mu zeszło paliwo jak już pochodzi chwile to pali po paru obrotach można powiedzieć że normalnie. nie jestem pewny do końca tego zapłonu ale spróbuje jeszcze sprawdzić na kapilare pierwszy cylinder z tabliczki odczytałem że ma być na 14 stopniach
    to spróbuje podzielić koło i zobaczę jaki mam wynik
    na razie dzięki
    pozdrawiam przemek
  • #8 25 Apr 2010 02:35
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    Tu masz wzorek

    silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem

    Paliwo może schodzić, ale to rzadkość jak schodzi to i pompka paliwa nie ma pełnej wydajności – do wymiany
    Od strony koła zamachowego pomiędzy chłodnicą a pokrywką zaworów jest łącznik przewodu powrotnego zdejmij go rano i zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem masz tam paliwo, a jak zapali powinien być tam niezły strumień ja idzie, aby to zacznij od wymiany filtrów paliwa a skończ na pompce. Ale główne przyczyny kiepskiego paleni z rana zimnego motoru to rozrząd, pompki wtryskowe, kompresja. Zwłaszcza ze wspominałeś ze pali po jednym cylindrze, czyli pompki, jeżeli oczywiści pozostałe dwa parametry są OK

    Dodano po 15 [minuty]:

    widok na powrót paliwa

    silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem
  • #9 18 May 2010 20:37
    elprzem
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    dutz ciąg dalszy
    zrobiłem wtryski i pompki rzeczywiście były padnięte wtryskiwacze puszczały już przy 180 barach ale problem z zapalaniem jest dalej.
    zmierzyłem ciśnienie na cylindrach przy pierwszym uderzeniu mają 20, 20, 22
    po pokręceniu 24,26,27. nie wiem czy to nie za mało jak na bezpośredni wtrysk.
    robiłem zawory zastanawiam sie czy nie utopiłem ich za głęboko, albo uszczelka pod głowicą jest za gruba. macie jakieś dane co do ciśnienia i wystających zaworów nad gowice
    chyba zostaje mi rozebrać go jeszcze raz i poprzeglądać na nowo

    pozdrawiam przemek
  • #10 24 May 2010 07:48
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Kompresja 25-30 dopuszczalna odchylka 15% jak dlugo nabija to nieszczelna glowica zaglebienie zaworow to 1-1.1mm nominal max 1.5mm. zmierz ile ci wystaja tloki nad blok to ci podam wysokosc uszczelki. Tlokimierzysz w dwuch punktach naprzeciw siebie okolo1-1.5cm od osi cylindrow. Zmierz tez pompki wtryskowe.
  • #11 25 May 2010 19:36
    elprzem
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witaj!
    wymieniłem uszczelkę pod głowicą okazało się, że tą co przysłali mi w zestawie ma 1,8 mm a teraz co mi przyszła miała 1,4 , przeglądnołem jeszcze raz zawory, były ok( do powierzchni głowicy miały od 0.97 mm do 1 mm) poskładałem i sprawdziłem mu ciśnienie i pierwsze miał 26 na wszystkich po pokręceniu ma 30 na wszystkich. po zakręceniu wtrysków zapalił od razu.
    sprawdziłem mu jeszcze zapłon ma jakieś 12 stopni ale nie przestawiałem, na ciepłym pali do razu rano po nocy musi pokręcić jakieś 3 sekundy i pali na wszystkie razem. jak przerobi jakieś 50 godzin wezmę go jeszcze raz do regulacji i wtedy przestawię mu zapłon na 14 stopni sprawdzę jak nowe końcówki wtrysków rozpylają i zobaczę jak będzie zimny palił
    ktoś mi kiedyś powiedział że do tych silników trzeba mieć trochę cierpliwości i zgadzam się z nim.
    pozdrawiam przemek
  • #12 26 May 2010 22:38
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (+2)
    Nie cierpliwość i pokora, ale dokumentacja połączona z wiedzą i oprzyrządowaniem.
    Ja rocznie robię kapitaliki około 20 takich motorków.
  • #13 21 Apr 2011 14:23
    czako3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam, czytam ten watek, ale nie moge dojsc jak ustawic ten rozrzad, prosilbym o wytlumaczenie krok po kroku co zrobic aby rorzad byl dobrze ustawiony w w/w silniku :)

    Czy bez przyrzadu ( bolcy) oryginalnych nie jestem w stanie ustawic? :)
  • #14 21 Apr 2011 16:15
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Krok po kroku ustawianie bez bolcy. Weż silnik i udaj się z nim do autoryzowanego serwisu. Tam ci napewno ustawią. Możesz też umówić serwis na miejscu. I właśnie tak to się robi bez bolcy.
  • #15 21 Apr 2011 21:41
    czako3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    ... kolego chodzi mi o to czy musze miec oryginalne bolce, czy wystarczy ze dorobie je np. ze śruby.

    Wiem ze w starym tranzicie wystarczyly bolce o odpowiedniej srednicy zeby ustawic rozrzad.

    Stad moje pytanie.


    Chcialbym sam ustawic, nie stac mnie na oddawanie silnika do serwisu.:cry:

    Pozdrawiam!
  • #16 21 Apr 2011 22:13
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli dobrze to tylko oryginał. Jest w nich jeden " cymes" , do tego wiedza jak to zrobić. Skoro nie stać cię na serwis to po co to kupujes? A samo ustawienie paska to 200 zł , jak ruszyłeś koła trochę drożej. Koszt paska to 80€ + vat.
  • #17 26 Apr 2011 17:33
    czako3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    A mozesz mi kolego podpowiedziec gdzie znajde w okolicach poznania serwis deutza?, a moze ty w miare blisko mieszkasz to podjade do Ciebie:)

    Pozdrawiam !
  • #18 26 Apr 2011 21:44
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Mieszkam w Zgierzu więc autostradą niedaleko. Lista aktualnych serwisów znajduje się na stronie firmy BTH Fast. W Poznaniu serwisem zajmowała się firma T3.
  • #19 05 May 2011 19:07
    czako3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    rozebralem silnik i sam niewierzylem co sie okazalo:
    wal korbowy pekniety :cry:
    spotkalem sie juz kiedys ze silnik pracowal z peknietym walem i tak bylo tez w tym przypadku,
    w zwiazku z zaistniala sytuacja czy ktos ma moze wal na sprzedaz?
    Albo jakas podpowiedz co zrobic?

    silnik to f3l1011


    ps. czy waly sie spawa? :):D
  • #20 05 May 2011 19:34
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Więc na 99% ktoś w tym silniku grzebał. Najczęstszą przyczyną pękania wałów w tym silniku jest blokowanie go za koło zamachowe przy dokręcaniu rozrządu. Po takim zabiegu wał pęka oczywiście nie od razu parę godzin czasem nawet dość dużo popracuje. Kolejną przyczyną jest nieprawidłowe dokręcenie panewek głównych silnika lub rzadziej zły dobór wysokości tłoków i uszczelki pod głowicę. Wtedy częściej się silnik zaciera, ale wał też potrafi strzelić.
    Po czymś taki powinieneś pomierzyć osiowość wału. Podaj też numer silnika, bo był 2 lub 3 rodzaje wałów podobne do siebie, ale z drobnymi różnicami, co do szlifów i mas przeciwwag.

    P.S. wał się oczywiście spawa. No, bo czego się dla drogiego klienta nie zrobi. Oczywiście liczysz się z tym ze trwałość takiego spawu w porywach dochodzi do 5 min pracy. :D
  • #21 06 May 2011 10:30
    czako3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    grzebał grzebał, bo ten wal wyglada jak by juz byl spawany kiedyś,
    numer silnika to : 8248419

    czyli juz rozumiem ze spawanie wału odpada:)
    musze poszukac inny, moze ktos mogł by polecic miejsce gdzie kupie wał? (bez przesady cenowej :) )
  • #22 10 May 2011 19:35
    czako3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Moze ktos wie jaka wydajnosc w m3 posiada sprezarka:
    Maco Sullair M35 ?
    z gory dziekuje!
  • #23 22 May 2011 22:15
    wlodix
    Level 6  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Potrzebne mi dane regulacyjne dla silnika Deutz F3L1011-F luz zaworowy, zapłon itd Z góry dziekuję.
  • #24 22 May 2011 22:39
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    0,3/0,5 zapłon wybity na tabliczce znamionowej silnika.
  • #25 23 Oct 2011 19:54
    lucjan1946
    Level 11  
    Helpful post? (+3)
    Witam :!:
    Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!:
    Kopalnia wiedzy :!:
    Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem.
    Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków .
    Już podczas rozbiórki zakręciło mi się w głowie :cry:
    Żadnych znaków na rozrządzie :?:
    Aby odkręcić śrubę mocującą koła rozrządu musiałem zawieść silnik do warsztatu gdzie posiadają klucz udarowy.
    Po rozebraniu silnika okazało się że jest zatarty na jednej panewce :cry:
    Po przeszlifowaniu wału i zmontowaniu panewek nadszedł sądny dzień (chwila )
    Nie miałem żadnego schematu ani instrukcji :cry:
    Ustawienie układu rozrządu rozpocząłem przed przykręceniem miski olejowej .
    Wałek rozrządu ustawiłem tak że w pierwszym cylindrze obydwa zawory były zamknięte,natomiast wał ustawiłem tak że tłok był w górnym punkcie zwrotnym.
    Przy tak ustawionym wale korbowym i wałku rozrządu założyłem koła i pasek rozrządu.
    Następnie napinając pasek przykręciłem kluczem koła rozrządu,następnie zawiozłem silnik do warsztatu aby dokręcić kluczem udarowym śruby kół.
    Po zamontowaniu do sprężarki i odpowietrzeniu układu niskiego ciśnienia silnik bez problemu dał się uruchomić i pracuje bez najmniejszego problemu.
  • #26 12 Mar 2012 00:10
    YureQ
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Trochę odgrzeję temat.
    Czy się nie mylę, że w tym silniku aby go uruchomić trzeba podać napięcie na cewkę wyłączającą listwy?
    Bardzo dawno takiej trójeczki nie robiłem i nie pamiętam.
    W czwórkach, szóstkach tak jest, że trzeba podać napięcie na cewkę bo inaczej listwa jest w położeniu gaszenia.
  • #27 12 Mar 2012 07:17
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    YureQ wrote:
    Trochę odgrzeję temat.
    Czy się nie mylę, że w tym silniku aby go uruchomić trzeba podać napięcie na cewkę
    W czwórkach, szóstkach tak jest, że trzeba podać napięcie na cewkę bo inaczej listwa jest w położeniu gaszenia.

    Ot ciekawostka Deutz wyprodukował max 4 cylindry w tej serii, a tu proszę kolega wzioł dwie trójki i za pomocą spawarki stał się cud. :)
    Tak trzeba podać napięcie do pracy silnika na cewkę.
  • #28 12 Mar 2012 07:32
    YureQ
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Dobre.
    Czy ja gdzieś napisałem, że szóstki były z tej samej serii?
  • #29 12 Mar 2012 07:47
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (+2)
    Temat dotyczy serii 1011 i ty też zadałeś pytanie na temat tego silnika.
  • #30 12 Mar 2012 08:26
    YureQ
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Faktycznie, nieprecyzyjnie to napisałem.
    Dostałem odpowiedż. Dzieki.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products