Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem
Autor
Wiadomość
elprzem
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 88
Miasto: zagórnik k/andrychowa

Post#1 Post autora tematu 11 Mar 2010 21:37   

silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Witam
czy ktoś ustawiał rozrząd w takim silniku.
znalazłem blokadę wałka rozrządu i miejsce ustawienia wału ale brakuje mi przyrządu
do blokady , nie wiem jak daleko ona się wkręca.
spróbowałem ustawić górę tłoka ale silnik się nie chce odezwać.
nie wiem jak sprawdzić te ustawienia
jak by ktoś miał jakieś pomysły prosiłbym o pomoc

pozdrawiam przemek
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#2 19 Kwi 2010 20:25   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Przyrządy wyglądają tak

silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Wymieniałeś tylko rozrząd czy rozkręcałeś cały silnik?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Kwi 2010 20:25   





Powrót do góry
   
elprzem
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 88
Miasto: zagórnik k/andrychowa

Post#3 Post autora tematu 19 Kwi 2010 21:34   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


witam panowie
rozkręcałem cały silnik bo uszczelniacze były do wymiany
rozrząd zblokowałem na trzpieniu a wał ustawiłem na 52 mm i działa
miałem problem z odpaleniem bo nie założyłem paska alternatora i silnik zapalał mi i gasł ale człowiek uczy się na błędach
nie jestem tylko pewny tych 52 mm
jak dasz rady to możesz mi to sprawdzić i wysłać na PW

pozdrawiam przemek
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#4 19 Kwi 2010 23:43   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Czyli masz ten silnik w sprężarce. Co do wymiaru mogę zmierzyć ale liczy się jeszcze długość gwintu i ścięcie stożka bo po ustawieniu wprowadzasz jeszcze korektę na uciąg paska.

Dodano po 41 [minuty]:

Tak to mniejwięcej wygląda
silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem
Powrót do góry
   
elprzem
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 88
Miasto: zagórnik k/andrychowa

Post#5 Post autora tematu 21 Kwi 2010 20:18   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


witaj
dzisiaj zjechała do mnie ta sprężarka bo padła cewka do gaszenia
i nie zapalał bo wywaliło bezpieczniki
masz może jakiś patent na nią bo nowa kosztuje 860 zł i nie bardzo widzi mi się ta cena
a jeszcze coś źle pali i muszę jeszcze raz sprawdzić ustawienia zachowuje się jakby nie dostawał paliwa a po chwili kręcenia zaczyna kopcić na czarno i zapala pojedynczo na cylindry nie wiem jaki wpływ ma ta cewka bo zapalałem go bez niej miałem ją wyciągniętą i gasiłem go ręcznie na cięgnie.
pozdrawiam
praemek
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#6 24 Kwi 2010 13:20   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Co do cewki patentu nie ma tylko oryginał. Lub używka, ale nówka kosztuje jakieś 700 z tego, co kojarzę
Chwilowo można wyjąc z niej crzpień i włożyć ( bo inaczej olejem pryska) i gasić ręcznie.
Tyle ze wtedy sprężarka nie ma żadnych zabezpieczeń i w razie, czego mogiła.
Takie dymienie, o którym wspominałeś to może być rozrząd –CZY DOBRZE DOKRĘCIŁEŚ KOŁA!!!!!!!
Jeżeli tak to może być winne koło od wałka rozrządu na jej tylnej powieszchni ma napyloną warstwę korundu, jeżeli się wytrze to koło lubi się przesuwać- musisz wymienić.
Może masz też zwalone pompki wtryskowe – zmierz manometrem, zacina ci się listwa lub któraś pompka – sprawdź palcem lub masz rozciągniętą sprężynkę od regulatora obrotów – do wymiany tylko sprawdź kolor – kolor to jej charakterystyka musi być taka sama. W razie problemów pisz opisze odpowiednie procedury

Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

Wyciągnięcie cewki nie ma nic do palenia ona tylko gasi silnik - cofa listwę w pozycje stop patrz toco napisałem powyżej
Powrót do góry
   
elprzem
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 88
Miasto: zagórnik k/andrychowa

Post#7 Post autora tematu 24 Kwi 2010 23:04   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


cewkę do gaszenia wykorzystałem z lublina zamontowałem na dodatkowej blaszce i działa tylko ma problemy z rozruchem po całej nocy zachowuje sie jakby mu zeszło paliwo jak już pochodzi chwile to pali po paru obrotach można powiedzieć że normalnie. nie jestem pewny do końca tego zapłonu ale spróbuje jeszcze sprawdzić na kapilare pierwszy cylinder z tabliczki odczytałem że ma być na 14 stopniach
to spróbuje podzielić koło i zobaczę jaki mam wynik
na razie dzięki
pozdrawiam przemek
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#8 25 Kwi 2010 02:35   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Tu masz wzorek

silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem

Paliwo może schodzić, ale to rzadkość jak schodzi to i pompka paliwa nie ma pełnej wydajności – do wymiany
Od strony koła zamachowego pomiędzy chłodnicą a pokrywką zaworów jest łącznik przewodu powrotnego zdejmij go rano i zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem masz tam paliwo, a jak zapali powinien być tam niezły strumień ja idzie, aby to zacznij od wymiany filtrów paliwa a skończ na pompce. Ale główne przyczyny kiepskiego paleni z rana zimnego motoru to rozrząd, pompki wtryskowe, kompresja. Zwłaszcza ze wspominałeś ze pali po jednym cylindrze, czyli pompki, jeżeli oczywiści pozostałe dwa parametry są OK

Dodano po 15 [minuty]:

widok na powrót paliwa

silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem
Powrót do góry
   
elprzem
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 88
Miasto: zagórnik k/andrychowa

Post#9 Post autora tematu 18 Maj 2010 20:37   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


dutz ciąg dalszy
zrobiłem wtryski i pompki rzeczywiście były padnięte wtryskiwacze puszczały już przy 180 barach ale problem z zapalaniem jest dalej.
zmierzyłem ciśnienie na cylindrach przy pierwszym uderzeniu mają 20, 20, 22
po pokręceniu 24,26,27. nie wiem czy to nie za mało jak na bezpośredni wtrysk.
robiłem zawory zastanawiam sie czy nie utopiłem ich za głęboko, albo uszczelka pod głowicą jest za gruba. macie jakieś dane co do ciśnienia i wystających zaworów nad gowice
chyba zostaje mi rozebrać go jeszcze raz i poprzeglądać na nowo

pozdrawiam przemek
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#10 24 Maj 2010 07:48   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Kompresja 25-30 dopuszczalna odchylka 15% jak dlugo nabija to nieszczelna glowica zaglebienie zaworow to 1-1.1mm nominal max 1.5mm. zmierz ile ci wystaja tloki nad blok to ci podam wysokosc uszczelki. Tlokimierzysz w dwuch punktach naprzeciw siebie okolo1-1.5cm od osi cylindrow. Zmierz tez pompki wtryskowe.
Powrót do góry
   
elprzem
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 88
Miasto: zagórnik k/andrychowa

Post#11 Post autora tematu 25 Maj 2010 19:36   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Witaj!
wymieniłem uszczelkę pod głowicą okazało się, że tą co przysłali mi w zestawie ma 1,8 mm a teraz co mi przyszła miała 1,4 , przeglądnołem jeszcze raz zawory, były ok( do powierzchni głowicy miały od 0.97 mm do 1 mm) poskładałem i sprawdziłem mu ciśnienie i pierwsze miał 26 na wszystkich po pokręceniu ma 30 na wszystkich. po zakręceniu wtrysków zapalił od razu.
sprawdziłem mu jeszcze zapłon ma jakieś 12 stopni ale nie przestawiałem, na ciepłym pali do razu rano po nocy musi pokręcić jakieś 3 sekundy i pali na wszystkie razem. jak przerobi jakieś 50 godzin wezmę go jeszcze raz do regulacji i wtedy przestawię mu zapłon na 14 stopni sprawdzę jak nowe końcówki wtrysków rozpylają i zobaczę jak będzie zimny palił
ktoś mi kiedyś powiedział że do tych silników trzeba mieć trochę cierpliwości i zgadzam się z nim.
pozdrawiam przemek
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#12 26 Maj 2010 22:38   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Nie cierpliwość i pokora, ale dokumentacja połączona z wiedzą i oprzyrządowaniem.
Ja rocznie robię kapitaliki około 20 takich motorków.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Maj 2010 22:38   





Powrót do góry
   
czako3
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 6
Miasto: poznan

Post#13 21 Kwi 2011 14:23   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Witam, czytam ten watek, ale nie moge dojsc jak ustawic ten rozrzad, prosilbym o wytlumaczenie krok po kroku co zrobic aby rorzad byl dobrze ustawiony w w/w silniku :)

Czy bez przyrzadu ( bolcy) oryginalnych nie jestem w stanie ustawic? :)
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#14 21 Kwi 2011 16:15   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Krok po kroku ustawianie bez bolcy. Weż silnik i udaj się z nim do autoryzowanego serwisu. Tam ci napewno ustawią. Możesz też umówić serwis na miejscu. I właśnie tak to się robi bez bolcy.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Kwi 2011 16:15   





Powrót do góry
   
czako3
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 6
Miasto: poznan

Post#15 21 Kwi 2011 21:41   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


... kolego chodzi mi o to czy musze miec oryginalne bolce, czy wystarczy ze dorobie je np. ze śruby.

Wiem ze w starym tranzicie wystarczyly bolce o odpowiedniej srednicy zeby ustawic rozrzad.

Stad moje pytanie.


Chcialbym sam ustawic, nie stac mnie na oddawanie silnika do serwisu.:cry:

Pozdrawiam!
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#16 21 Kwi 2011 22:13   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Jeżeli dobrze to tylko oryginał. Jest w nich jeden " cymes" , do tego wiedza jak to zrobić. Skoro nie stać cię na serwis to po co to kupujes? A samo ustawienie paska to 200 zł , jak ruszyłeś koła trochę drożej. Koszt paska to 80€ + vat.
Powrót do góry
   
czako3
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 6
Miasto: poznan

Post#17 26 Kwi 2011 17:33   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


A mozesz mi kolego podpowiedziec gdzie znajde w okolicach poznania serwis deutza?, a moze ty w miare blisko mieszkasz to podjade do Ciebie:)

Pozdrawiam !
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#18 26 Kwi 2011 21:44   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Mieszkam w Zgierzu więc autostradą niedaleko. Lista aktualnych serwisów znajduje się na stronie firmy BTH Fast. W Poznaniu serwisem zajmowała się firma T3.
Powrót do góry
   
czako3
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 6
Miasto: poznan

Post#19 05 Maj 2011 19:07   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Witam,
rozebralem silnik i sam niewierzylem co sie okazalo:
wal korbowy pekniety :cry:
spotkalem sie juz kiedys ze silnik pracowal z peknietym walem i tak bylo tez w tym przypadku,
w zwiazku z zaistniala sytuacja czy ktos ma moze wal na sprzedaz?
Albo jakas podpowiedz co zrobic?

silnik to f3l1011


ps. czy waly sie spawa? :):D
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#20 05 Maj 2011 19:34   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Więc na 99% ktoś w tym silniku grzebał. Najczęstszą przyczyną pękania wałów w tym silniku jest blokowanie go za koło zamachowe przy dokręcaniu rozrządu. Po takim zabiegu wał pęka oczywiście nie od razu parę godzin czasem nawet dość dużo popracuje. Kolejną przyczyną jest nieprawidłowe dokręcenie panewek głównych silnika lub rzadziej zły dobór wysokości tłoków i uszczelki pod głowicę. Wtedy częściej się silnik zaciera, ale wał też potrafi strzelić.
Po czymś taki powinieneś pomierzyć osiowość wału. Podaj też numer silnika, bo był 2 lub 3 rodzaje wałów podobne do siebie, ale z drobnymi różnicami, co do szlifów i mas przeciwwag.

P.S. wał się oczywiście spawa. No, bo czego się dla drogiego klienta nie zrobi. Oczywiście liczysz się z tym ze trwałość takiego spawu w porywach dochodzi do 5 min pracy. :D
Powrót do góry
   
czako3
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 6
Miasto: poznan

Post#21 06 Maj 2011 10:30   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


grzebał grzebał, bo ten wal wyglada jak by juz byl spawany kiedyś,
numer silnika to : 8248419

czyli juz rozumiem ze spawanie wału odpada:)
musze poszukac inny, moze ktos mogł by polecic miejsce gdzie kupie wał? (bez przesady cenowej :) )
Powrót do góry
   
czako3
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 6
Miasto: poznan

Post#22 10 Maj 2011 19:35   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Moze ktos wie jaka wydajnosc w m3 posiada sprezarka:
Maco Sullair M35 ?
z gory dziekuje!
Powrót do góry
   
wlodix
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 8

Post#23 22 Maj 2011 22:15   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Witam
Potrzebne mi dane regulacyjne dla silnika Deutz F3L1011-F luz zaworowy, zapłon itd Z góry dziekuję.
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#24 22 Maj 2011 22:39   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


0,3/0,5 zapłon wybity na tabliczce znamionowej silnika.
Powrót do góry
   
lucjan1946
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 37
Miasto: werbkowice

Post#25 23 Paź 2011 19:54   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Witam :!:
Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!:
Kopalnia wiedzy :!:
Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem.
Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków .
Już podczas rozbiórki zakręciło mi się w głowie :cry:
Żadnych znaków na rozrządzie :?:
Aby odkręcić śrubę mocującą koła rozrządu musiałem zawieść silnik do warsztatu gdzie posiadają klucz udarowy.
Po rozebraniu silnika okazało się że jest zatarty na jednej panewce :cry:
Po przeszlifowaniu wału i zmontowaniu panewek nadszedł sądny dzień (chwila )
Nie miałem żadnego schematu ani instrukcji :cry:
Ustawienie układu rozrządu rozpocząłem przed przykręceniem miski olejowej .
Wałek rozrządu ustawiłem tak że w pierwszym cylindrze obydwa zawory były zamknięte,natomiast wał ustawiłem tak że tłok był w górnym punkcie zwrotnym.
Przy tak ustawionym wale korbowym i wałku rozrządu założyłem koła i pasek rozrządu.
Następnie napinając pasek przykręciłem kluczem koła rozrządu,następnie zawiozłem silnik do warsztatu aby dokręcić kluczem udarowym śruby kół.
Po zamontowaniu do sprężarki i odpowietrzeniu układu niskiego ciśnienia silnik bez problemu dał się uruchomić i pracuje bez najmniejszego problemu.
Powrót do góry
   
YureQ
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 285
Miasto: Kraków

Post#26 12 Mar 2012 01:10   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Trochę odgrzeję temat.
Czy się nie mylę, że w tym silniku aby go uruchomić trzeba podać napięcie na cewkę wyłączającą listwy?
Bardzo dawno takiej trójeczki nie robiłem i nie pamiętam.
W czwórkach, szóstkach tak jest, że trzeba podać napięcie na cewkę bo inaczej listwa jest w położeniu gaszenia.
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#27 12 Mar 2012 08:17   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


YureQ napisał:
Trochę odgrzeję temat.
Czy się nie mylę, że w tym silniku aby go uruchomić trzeba podać napięcie na cewkę
W czwórkach, szóstkach tak jest, że trzeba podać napięcie na cewkę bo inaczej listwa jest w położeniu gaszenia.

Ot ciekawostka Deutz wyprodukował max 4 cylindry w tej serii, a tu proszę kolega wzioł dwie trójki i za pomocą spawarki stał się cud. :)
Tak trzeba podać napięcie do pracy silnika na cewkę.
Powrót do góry
   
YureQ
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 285
Miasto: Kraków

Post#28 12 Mar 2012 08:32   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Dobre.
Czy ja gdzieś napisałem, że szóstki były z tej samej serii?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Mar 2012 08:32   





Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3319

Post#29 12 Mar 2012 08:47   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Temat dotyczy serii 1011 i ty też zadałeś pytanie na temat tego silnika.
Powrót do góry
   
YureQ
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 285
Miasto: Kraków

Post#30 12 Mar 2012 09:26   

Re: silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem


Faktycznie, nieprecyzyjnie to napisałem.
Dostałem odpowiedż. Dzieki.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> silnik deutz f3l 1011 problem z rozrządem
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Silnik Deutz F2l411 - świece żarowe (5)
Silnik DEUTZ BF6L913 - Za wysokie ciśnienie oleju (13)
Silnik Deutz F2L511 szukam manuala (8)
Silnik Deutz TBD - Pomiar obrotów. (7)
silnik Deutz AG bf 4m2012 (11)
Deutz f3L 912 - Jak Wyjąć wtryski w tym silniku ?? (3)
Deutz f3l 912 - Ustawienie kół rozrządu. (5)
Deutz F3L 1011F bierze olej (13)
silnik deutz f2l 411 praca na 3tys obr (9)
Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko (19)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.091 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony