FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Przetwornica = ładowanie akumlatora???

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Renewable Energy -> Przetwornica = ładowanie akumlatora???
Author
Poziom 15
Poziom 15

Post#1 Post from the author of the topic 12 Mar 2010 17:00   

Przetwornica = ładowanie akumlatora???

Witam. Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem początkujący w elektronice ;) i mam do Was pytanie...bo nie mogę odszukać właściwego tematu na necie...chodzi mi o to jak zrobić przetwornicą do małej elektrowni wodno-wiatrowej nad której konstrukcją się obecnie zastanawiam...jak zrobić przetwornicę napięcia żeby ładowanie akumulatora było dla niego bezpieczne??? bo wiadomo że wartości napięcia jak i prądu będą zmienne w czasie...myślałem o zastosowaniu akumlatora żelowego 12V na początek o pojemności ok. 7Ah (jeszcze się nie zdecydowałem :D ), z tego co czytałem to może by zastosować jakieś ograniczenia napięciowe i prądowe aby gdy napięcie wytworzone i prąd w obwodzie były za wysoki układ przełączał by wytworzone napięcie na inne urządzenie np. jakąś grzałkę, a gdy napięcie wytworzone będzie zbyt niskie do ładowania to układ działał by w podobny sposób :)

Możecie powiedzieć że szkoda zachodu i w ogóle...ale ja sadzę że warto się w to pobawić chodź by dla poszerzenia swojej wiedzy i nabrania doświadczenia :)

Może macie jakiś inny sposób na rozwiązanie tego problemu lub czy moja propozycja jest do zrealizowania???? Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź
Back to top

fuutro
Poziom 25
Poziom 25

Post#2 12 Mar 2010 17:43   

Re: Przetwornica = ładowanie akumlatora???

Właściwie do zrobienia ale ta cała elektrownia to jakie ma możliwości?
Back to top

Google

Google Adsense

Post# 12 Mar 2010 17:43   

Back to top

Krzyś33
Poziom 19
Poziom 19

Post#3 12 Mar 2010 17:46