FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

aparatura RC prośba o pomoc

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Robotics, Scale Models -> aparatura RC prośba o pomoc
Author
Poziom 2
Poziom 2

Post#1 Post from the author of the topic 13 Mar 2010 22:53   

aparatura RC prośba o pomoc

Hej jestem dość początkującą osobą która zaczyna zabawę z zdalnym sterowaniem i mam taki problem trafiłem już nie pierwszy raz na stronę http://www.kubaw.it.pl/aparatura_433mhz.html i jak już zdążyłem się zorientować to układów które tam są dostępne czyli BR27 i BT27 już nie ma w sprzedaży. A przeglądając forum wspominaliście że można użyć modułu CC1000PP. I tu kieruje się moje pytanie jak podłączyć ten moduł i co by trzeba w nim zmienić żeby działał. Proszę o wyrozumiałość jestem jeszcze laikiem .

Z góry dziękuje za pomoc :)
Back to top

Madrik
Poziom 23
Poziom 23

Post#2 14 Mar 2010 01:52   

Re: aparatura RC prośba o pomoc

W Artykule oszukują. ;)

Pasma przeznaczone do zdalnego sterowania w Polsce, to 27MHz, 35MHz, 40Mhz i 2,4GHz.
Wszystkie inne pasma są do tego celu nielegalne. Tak mamy niestety Ustawy.

A nadajnik tej klasy na 35Mhz, kosztuje 80zł z czterema kanałami proporcjonalnymi, a nie tylko dwoma.

Słowem - projekt dla samej sztuki. Niewygodne to to, wielkie, mało funkcjonalne, niezbyt legalne.
Za 400zł spokojnie kupisz używaną aparaturę z komputerem, a w tym projekcie nie masz nawet porządnych trymerów czy rewersów.

Ps - A zaczynanie zabawy z RC, od budowy własnej aparatury jest delikatnie mówiąc - debilizmem. Jeśli jesteś słaby z elektroniki, to czy zaufałbyś własnej producji urządzenia od którego zalezy kontrola nad rozpędzonym i ciężkim modelem?
Pół biedy w samochodzie czy łódce.Ale latanie, to już zupełnie inna para kaloszy.
Tu nie można sobie robić eksperymentów i odwalać tandety.