Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Powolne przełączanie sie na gaz.

walus501 14 Mar 2010 13:08
  • #1 14 Mar 2010 13:08
    walus501
    Poziom 9  

    Witam!
    Ma instalacje lpg ze sterownikiem Zenit i reduktorem Tomasetto.
    Strasznie długo mi się przełącza na gaz. muszę zrobić około 4 km żeby mi się załączył.
    gadałem z kolegami i mówili ze coś trzeba wyczyścić żeby się szybciej przełączył.
    Tylko oni nie wiedzą co to jest i gdzie to jest.
    macie jakieś pomysły albo coś??

  • #2 14 Mar 2010 14:41
    gimak
    Poziom 34  

    Co decyduje o możliwości przełączenia? - chyba temperatura reduktora. Jeżeli tak, to trzeba sprawdzić jaka jest ustawiona temperatura umożliwiająca przełączenie oraz ewentualnie dlaczego reduktor tak wolno się nagrzewa. Filterki nie mają na to żadnego wpływu.

  • #3 14 Mar 2010 14:46
    walus501
    Poziom 9  

    25 stopni.
    reduktor wpięty pod nagrzewnice

    Dodano po 39 [sekundy]:

    z nawiewu wali już ciepłem a ja jade nadal na pb

  • #4 14 Mar 2010 16:01
    gimak
    Poziom 34  

    No to w tej sytuacji trzeba zmierzyć jaka jest temperatura reduktora, a jaką widzi centralka (raczej konieczne jest podpięcie pod program diagnostyczny). Może być, że czujnik temperatury szwankuje (zaniża) - będzie różnica między temperaturą zmierzoną i odczytaną przez program diagnostyczny, wtedy wymiana czujnika. Może też być tak, że reduktor jest w takim miejscu, że jest doskonale chłodzony (na przeciągu) i wolniej się nagrzewa. Może być również sprawa włączenia reduktora pod nagrzewnicę. Jeżeli reduktor jest włączony w szereg z nagrzewnicą, to powinien być wpięty jako pierwszy (ciepły płyn powinien trafić najpierw do reduktora a następnie do nagrzewnicy. Jeżeli reduktor jest wpięty równolegle do nagrzewnicy, to może być tak że więcej płynu płynie przez nagrzewnicę niż reduktor. W tym przypadku można spróbować zdławić (zmniejszyć) przepływ przez nagrzewnicę, wtedy więcej będzie płynąć przez reduktor i szybciej będzie się nagrzewał. Trzeba się też liczyć, że w samym reduktorze może być jakieś ciało obce dławiące przepływ płynu.
    Ja podałem możliwe przyczyny, ale to już kolega musi to wszystko sprawdzić, przeanalizować i podjąć decyzję.

  • #5 14 Mar 2010 16:59
    walus501
    Poziom 9  

    Powolne przełączanie sie na gaz.
    tak mam wpięty.

    a nie lepiej by było gdybym miał tak??

    Powolne przełączanie sie na gaz.

  • #6 14 Mar 2010 18:48
    gimak
    Poziom 34  

    O tym układzie na dolnym rysunku pisałem, ale przy takim połączeniu nie może być żadnego zaworu odcinającego (regulującego) przepływ przez nagrzewnicę. W niektórych układach taki zawór jest i wtedy pozostaje ten układ górny.

  • #7 14 Mar 2010 19:42
    wojtek.k55
    Poziom 11  

    A od kiedy masz taki problem? Pojawiło się to teraz czy od dawna?

  • #8 14 Mar 2010 23:07
    walus501
    Poziom 9  

    mam Passata b4 2.0
    a tak szczerze to nie pamietam od kiedy

  • #9 15 Mar 2010 15:13
    JeepAss
    Poziom 11  

    ten reduktor tomasetto jest wyposazony w czujnik temperatury i moze on przeklamuje , tak jak kolega wczesniej pisal musisz sprawdzić jaka jest temperatura w programie diagnostyczyym i jak szybko ci sie nagrzewa jak jedziesz.kup sobie soft i sam sobie to sprawdzisz.
    gdzie masz umieszczony reduktor ?
    spotkalem sie z czyms takim ze byl zamontowany na podloznicy na dole i chlodzil go mocno w zime pęd zimnego powietrza i sie pozno przelaczal.

  • #10 15 Mar 2010 19:22
    walus501
    Poziom 9  

    mam 25 stopni ustawione. programy i kable diagnostyczne mam.
    reduktor jest na wysokości głowicy koło akumulatora.
    z tym ze z nawiewów leci Ciepłe powietrze a on jeszcze na pb jedzie,

  • #11 17 Mar 2010 23:31
    JeepAss
    Poziom 11  

    moze masz wlaniety czujnik temperatury jak pisalem bo ja mam taki sam reduktor, tak samo wpiety i do tego mam go przy samym zderzaku na dole gdzie duzo zimnego powietrza wieje z niego przez kratki podczas jazdy.

    w temperaturze 0 stopni przelacza sie po przejechaniu 1 km przy czym mam jeszcze mala nieszczelnosc w chlodnicy.jak pojezdze i np wroce za 3 godziny do auta to przelacza sie po przejechaniu 300 metrów na gaz a tez mam temperature 25 stopni ustawona.

    samochod to audi a3 1.8

  • #12 18 Mar 2010 15:36
    walus501
    Poziom 9  

    jak najlepiej sprawdzić ten czujnik??
    a mogło coś na nim osiąść??

  • #13 18 Mar 2010 18:18
    gimak
    Poziom 34  

    walus501 napisał:
    jak najlepiej sprawdzić ten czujnik??
    a mogło coś na nim osiąść??

    Osiąść to tam nie ma co. Czujnik mierzy temperaturę obudowy reduktora. Przyczyną zaniżania temperatury mogą być zanieczyszczone (skorodowane) styki na połączeniu czujnika z centralką (zaniżanie temperatury - w czujnikach z reguły maleje oporność ze wzrostem temperatury). Sprawdzić to można tylko przez porównanie faktycznej temperatury reduktora z tą którą widzi centralka (program diagnostyczny). Jak masz program diagnostyczny to najprościej można to zrobić przyklejając czujnik temperatury zewnętrznej termometru samochodowego (za parę złotych z lidl'a - zakres do 70*C) na reduktorze w pobliżu oryginalnego czujnika i dodatkowo go okryć kawałkiem gąbki (jako izolacja od otoczenia). Podłączyć program diagnostyczny i porównać pokazywane temperatury. Trzeba się liczyć z opóźnieniem wskazania przez naklejony czujnik spowodowany przez podkładkę przez którą się czujnik przykleja. Można tego uniknąć przez wyjęcie tej podkładki, ale wtedy czujnik trzeba przymocować w inny sposób, np. plastrem.

  • #14 24 Lis 2010 16:45
    mwars
    Poziom 9  

    Witam - mam taki sam problem jeszcze rok temu samochód przełączał się na gaz o wiele wcześniej. Ale zauważyłem jedną nieścisłość po przejechaniu około 1 km (w momencie kiedy jeszcze nie przełączył się na gaz) wężyk doprowadzający płyn do reduktora jest ciepły a powrót zimny. W tym momencie gaz nie zaczął się jeszcze rozprężać więc nie mógł wychładzać płynu więc dlaczego powrót nie jest zbliżony temperaturą do zasilania? Czy tak może być?

  • #15 24 Lis 2010 22:01
    gimak
    Poziom 34  

    mwars napisał:
    zauważyłem jedną nieścisłość po przejechaniu około 1 km (w momencie kiedy jeszcze nie przełączył się na gaz) wężyk doprowadzający płyn do reduktora jest ciepły a powrót zimny. W tym momencie gaz nie zaczął się jeszcze rozprężać więc nie mógł wychładzać płynu więc dlaczego powrót nie jest zbliżony temperaturą do zasilania? Czy tak może być?

    Może tak być w przypadku gdy przepływ płynu przez reduktor jest niepełny.
    Obrazowo można to porównać do kaloryfera. Jak zawór przed kaloryferem jest całkowicie otwarty (pełny przepływ), to między dopływem i odpływem nie ma praktycznie różnicy temperatur. Sytuacja zmienia się radykalnie jeżeli mocno przykręcimy zawór (nie zakręcimy) - zmniejszymy przepływ, wtedy może być nawet taka sytuacja, że góra jest gorąca, a dół całkowicie zimny.
    Taka sama sytuacja może występować w przypadku niedomagań dużego obiegu - chłodnicy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty