X

Fiat uno 1.0 wentylator nie włącza sie

malyyymis 15 Mar 2010 16:41
  • #1 15 Mar 2010 16:41
    malyyymis
    Level 7  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Mam uni fire 1.0 problem jest taki ze samochód po pół godziny chodzenia jest juz mocno rozgrzany. Mechanik sprawdzał i wentylator jest ok, ale nie włącza sie . Termostat ok bo wszystkie przewody nagrzewaja sie mocno i równo. Uszczelka ok. grzanie ok. Powinien sie wentylator właczyc jak samochód pochodzi kilka minut i jest mocno rozgrzany. Poza tym wycieka płyn chłodniczy w rejonie pompy. Dziwne jest to ze wycieka do poziomu 1/4 zbiorniczka wyrównawczego i potem stan nie ubywa, ale codziennie widze pod samochodem plame z płynu (czuć ). A gdyby ubywał płyn z przewodów to jego poziom zmniejszał by sie w zbiorniczk , jak dobrze mysle, chyba ze w przewodach nie ma płynu a jest w zbiorniczku? mozliwe?
  • #2 15 Mar 2010 16:59
    Butek10
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A do jakiej mniej więcej temperatury się nagrzewa? Co pokazuje wskaźnik na liczniku?
  • #3 15 Mar 2010 17:03
    Batee
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    A czujnik temperatury sprawdzaliście?
  • #4 15 Mar 2010 17:23
    malyyymis
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czujnika temp nie sprawdzałem. Nie mam w samochodzie wskaźnika do ilu sie nagrzewa niestety. a co z tym płynem który ubywa a w zbiorniczku jest tyle samo. Chyba ze kilka kropli nie ubedzie w zbiorniczku a zrobi plame na suchym chodniku..
  • #5 15 Mar 2010 19:43
    Matyja1982
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jak wentylator jest sprawny, a się nie załącza to sprawdź czujnik od temperatury płynu chłodzącego który załącza wentylator. Znajdziesz go po przewodach od wentylatora. A co do temperatury płynu chłodzącego to skąd wiesz że jest zadurza jego temperatura jak nie masz wskaźnika temperatury. Normalna temperatura cieczy po rozgrzaniu silnika to około 90 stopni, czyli przewody są dość gorące gdy dotyka się je ręką. A jak jest gdzieś wyciek to trzeba go zlokalizować i usunąć.
  • #6 18 Mar 2010 21:41
    pio102201
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Jesteś pewien że wentylator nie włącza się przy odpowiedniej temperaturze (coś ok 88 stopni ) jest łatwy sposób na sprawdzenie czujnika temperatury odpinasz wtyczkę od czujnika ( szukaj gdzieś na chłodnicy ) i mostkujesz styki na kablu idące od czujnika ( nie jestem pewien ale jest ich trzy )jakimś kabelkiem . Jeżeli wentylator zadział prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik załączenia temperatury. Dla pewności możesz go jeszcze sprawdzić zmieniająca się rezystancje czujnika względem temperatury ( musiałbyś poszukać gdzieś tabelki z wynikami). Lecz gdy wentylator nadal nie działa szukaj winy w bezpiecznikach przewodach no i wentylatorze ( chyba że jesteś pewien jego poprawnego działania)
    Jeśli chodzi o wyciek to niestety jest to ciężka sprawa gorący silnik płyn wyparowuje i nie można znaleźć nigdzie źródła wycieku. Ale pisałeś że masz plamę płynu więc wyciek jest dość duży przyj żuj się dobrze, zerknij pod spód samochodu i szukaj .
  • #7 18 Mar 2010 22:00
    pioart
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    pio102201 wrote:
    Dla pewności możesz go jeszcze sprawdzić zmieniająca się rezystancje czujnika względem temperatury ( musiałbyś poszukać gdzieś tabelki z wynikami). Lecz gdy wentylator nadal nie działa szukaj winy w bezpiecznikach przewodach no i wentylatorze ( chyba że jesteś pewien jego poprawnego działania)

    Kolego włącznik wentylatora nie ma parametru , to włącznik bimetalowy i albo rozwarty albo zwarty tak więc twoja rada jest nie trafiona .
    Co do mostka na wtyczce to się zgadza w ten sposób sprawdzić można sprawność wentylatora i nic poza tym .
    Zlokalizuj wyciek i go usuń . jeśli jeździsz na płynie o pewnej barwie to zlokalizujesz ubytek po podbarwieniu okolic wycieku . Jeśli podejrzewasz pompę to po prostu ja wymień .
  • #8 18 Mar 2010 22:14
    pio102201
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam mój błąd ale nie zmienia to że można sprawdzić czujnik kiedy w jakiej temperaturze przełącza się ( uruchamia wentylator ) według zaleceń producenta. Dla bezpieczeństwa można czujnik wykręcić i sprawdzić go po za samochodem ( aby nie przegrzewać samochodu w razie nie prawnego działania czujnika) włożyć go do podgrzewanego naczynia umieść do niego miernik temperatury a do końcówek czujnika jakiś miernik
  • #9 19 Mar 2010 16:48
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A po co te kombinacje, jak z druta idzie i woda w chłodnicy w okolicy czujnika osiąga temperaturę to wymienić czujnik i juz.
  • #10 19 Mar 2010 22:28
    malyyymis
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    ale to czujnik temperatury moze byc czy włacznik wentylatora??? bo to sa 2 rozne czujniki
  • #11 19 Mar 2010 22:32
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jakie dwa różne? Termowłącznik jest jeden ( na chłodnicy) i jezeli jest uszkodzony to najlepiej wstawić od Skody 105/Favorit ( temperatura włączenia około 86 st)
  • #12 19 Mar 2010 23:36
    malyyymis
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli termowłącznik wentylatora a czujnik temperatury to to samo? bo nie mam rozróznienia:)
  • #13 19 Mar 2010 23:41
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A rozróżniasz kobietę od krowy? Ty ty, żebyś się nie pomylił kiedy!
    Nie jest to samo!
  • #14 20 Mar 2010 10:19
    pioart
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    No na pewno , ja nawet widzę podobieństwo .
    Fiat uno 1.0 wentylator nie włącza sie
  • #15 20 Mar 2010 11:27
    kierbedz4
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    W Twoim aucie Masz jeden czujnik temperatury który współpracuje ze wskazówkowym miernikiem temperatury i orientuje kierowcę jaka jest temperatura płynu chłodniczego i prawidłowościach pracy układu chłodzenia. Drugi czujnik jest czujnikiem termostatycznym i wkręcony jest z boku w dolną partię chłodnicy i ten czujnik odpowiada za włączanie i wyłączanie wentylatora chłodnicy przy określonych parametrach temperaturowych.Czujnik ten w przypadku jego uszkodzenia co jest sygnalizowane brakiem pracy wentylatora przy znacznie podwyższonej temperaturze płynu chłodniczego podlega wymianie po spuszczeniu płynu chłodniczego z układu chłodniczego samochodu.Ten wyłącznik termostatyczny pracuje z dosyć dużym prądem pobieranym przez silnik wentylatora rzędu od 10A w zwyż w zależności od typu samochodu.W tańszych markach samochodów ten wyłącznik pracuje bezpośrednio z wentylatorem przez co po jakimś czasie następuje wypalenie się styków w ww wyłączniku i podlega wymianie.W droższych wersjach samochodów ten wyłącznik steruje niewielkim prądem cewkę przekażnika a silnik wentylatora załączany jest przez styki tego przekażnika mogące pracować ze znacznym prądem pobieranym przez silnik wentylatora.Przeróbkę zamontowania przekażnika w obwodzie silnika wentylatora w celu znacznej ochrony styków czujnika termostatycznego można przeprowadzić w każdym modelu samochodu .Dla porównania podaję iż prąd w chwili załączenia wentylatora przez styki tego wyłącznika wynosi powyżej 10A lecz po zabudowaniu przekażnika prąd przez styki wyłącznika termostatycznego wynosi około 100 mA.
  • #16 20 Mar 2010 13:18
    malyyymis
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziekuje bardzo. Bylo to bardzo pomocne. Zakupiłem termowłącznik wentylatora i po weekendzie dam znac czy wentyator zaczal działac.
  Search 4 million + Products
Browse Products