Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Regulacja zaworów w Citroen Berlingo 1,9D

Michal123_la 16 Mar 2010 14:11
  • #1 16 Mar 2010 14:11
    Michal123_la
    Poziom 7  

    Witam
    Mam problem z odpalaniem samochodu gdy temperatura spada poniżej zera.Gdy juz odpali najpierw chodzi na dwóch garach,po jakimś czasie wskakuje 3 gar a po nim 4.Byłem u mechanika od pomp i powiedział ze nie jest to wiina wtrysków,ale musiałbym zostawić samochód na noc żeby rano sprawdzili co sie dzieje.
    Myślę że problem jest z zaworami.Może mi ktoś podpowiedzieć jak je sprawdzić?
    Dodam że silnik nie dymi zbyt mocno(jasny dym),nie pali oleju.Pompa wtryskowa jest lukasa(podobno najbardziej awaryjny element w tym silniku)
    Podobno taki silnik był montowany w fiatach.
    ps.silnik strasznie klekocze na zimnym.
    Pozdrawiam

  • #2 16 Mar 2010 14:27
    Tommy82
    Poziom 39  

    Nie piszesz nic o świecach żarowych ja bym odninich zaczął.

  • #3 16 Mar 2010 15:01
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Sprawdz ciśnienie sprężania na zimnym silniku na 100 za małe jak znam te silniki to głowica w górę

  • #4 16 Mar 2010 15:34
    Michal123_la
    Poziom 7  

    Swiece są wymienione i sprawne.Układ grzeje.Podejrzewam problemy z ciśnieniem ale wolałbym z wiadomych względów żeby były to zawory.Co oznacza stwierdzenie"głowica w górę".Mechanik mi mówił że ten typ silnika jest "niezniszczalny".

  • #5 16 Mar 2010 17:45
    jarsaw
    Poziom 22  

    Żeby wyregulować w tym silniku zawory trzeba zdjąć rozrząd i wałek rozrządu ,regulacja na płytki pod szklankami.

  • #6 16 Mar 2010 18:41
    jfalkows
    Poziom 12  

    Witam,

    Miałem identyczne objawy w zeszłym roku, silnik DW8.
    Po opisaniu problemu, mechanik z zaufanego serwisu Citroena powiedział że to albo świece albo regulacja zaworów.
    Zostawiłem samochód na noc i w moim przypadku były to dwie świece.
    Podsumowując to moim zdaniem w dobrym kierunku kombinujesz z tymi zaworami, jeśli świece masz sprawdzone.

    Mam jedno pytanie przy okazji:
    Jeśli trzeba przy takiej regulacji zdjąć rozrząd, tak jak pisze jarsaw, a zbliża się jego wymiana, to może warto z tym poczekać (najpóźniej do jesieni kiedy będzie znowu zimno) i połączyć to z wymianą rozrządu?

    Pozdrawiam.

  • #7 16 Mar 2010 18:46
    Usunięty
  • #8 17 Mar 2010 10:16
    Michal123_la
    Poziom 7  

    Byłem u mechanika i stwierdził że trzeba zacząc od sprawdzenia ciśnienia .
    Mówił tez że to raczej nie zawory maja za mały skok i nie mogłyby powodować aż takich problemów.Sprawdzę ciśnienie będzie wszystko wiadomo.
    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty