FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Junkers EUROMAXX - ciśnienie i wiele innych rzeczy

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Heating Systems Service -> Junkers EUROMAXX - ciśnienie i wiele innych rzeczy
Author
Poziom 4
Poziom 4

Post#1 Post from the author of the topic 19 Mar 2010 17:34   

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem, więc proszę na wstępie wybaczyć mi wszelkie błędy merytoryczne. Z góry przepraszam :)

Mam w domu piec Junkers EUROMAXX (nie mam pojęcia jaki model bo nie widzę nigdzie na piecu żadnego napisu ani naklejki. W każdym razie podgrzewa on wodę oraz zajmuje się ogrzewaniem [grzejnikami]). Jestem totalnym laikiem w sprawach technicznych, więc zaznaczam że trzeba mi tłumaczyć jak dziecku :)

Otóż... już dość dawno (z 2 lata temu) działo się z piecem coś dziwnego. Wyłączał się nagle bez większego powodu (podczas ogrzewania wody bieżącej), wywalał wtedy jakiś błąd na wyświetlaczu (E z jakąś cyfrą... nie pamiętam jaką) i trzeba go było wyłączyć i włączyć ponownie żeby zaczął działać.

Potem wezwaliśmy "fachowca" (ale nie z Junkersa, bo piec ten "odziedziczyliśmy" po moich rodzicach, a nas niestety nie stać na tak drogie usługi), który coś tam pomerdał, pokręcił i porobił... no i błąd przestał wyskakiwać. Właściwie to piec zaczął działać normalnie z tym wyjątkiem że ogrzewanie (grzejniki) nie dawały tyle ciepła co wcześniej. Woda natomiast ogrzewała się normalnie.

Po jakimś czasie zauważyłem że na wskaźniku ciśnienia strzałka wskazuje 0... więc za radą ojca "dopuściłem wody" Takim małym zaworem pod piecem. Ciśnienie wzrosło do wyznaczonej normy (zielona przestrzeń między 1 a 2 bodajże) i było ok przez kilka tygodni... potem znowu trzeba było je zwiększać i tak dalej i tak dalej...

Niedawno, po zwiększeniu ciśnienia spadało ono w bardzo krótkim czasie... dosłownie 10-20 minut. Przy tym słychać było "syczenie" gdzieś u góry pieca.