X

zerwanie lub wypowiedzenie umowy netii

20 Mar 2010 12:59 MAmalutka1554
  • #1 20 Mar 2010 12:59
    malutka1554
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Mam pewien problem. Do 31.03.2010 roku mam podpisaną umowę na internet 512 z neostradą. 12.02.2010 roku podpisałam umowę z netią 2 M. Czy jest mozliwośc żebym powróciła do neostrady? dodam, że oferują mi lepsze warunki. Wiem, że miałam 10 dni na zerwanie umowy z netią, ale czy jest jeszcze taka możliwość zerwania lub wypowiedzenia im umowy? Ich usługa miałaby byc świadczona dopiero od 1.04.2010, więc jest jeszcze czas chyba:) do kogo mam się zgłosić? prosze o pomoc i z góry dziękuje.
  • #2 20 Mar 2010 13:50
    CzłowiekX
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Będzie kara pieniężna jak ją zerwiesz teraz. Teraz to już jest za późno.
  • #3 20 Mar 2010 15:44
    malutka1554
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    a orientujesz sie może jaka to kwota??
  • #4 20 Mar 2010 19:51
    GladiroR
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    W umowie masz napisane lub regulaminie. Zapraszam do lektury :)
  • #5 20 Mar 2010 20:00
    malutka1554
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    otóż przeczytałam i nic nie znalazłam, chyba że cos przeoczyłam, ale nie sądzę:)
  • #6 20 Mar 2010 20:03
    GladiroR
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Może podpisałaś coś o czym nie wiesz? :) W regulaminie musi być napisane jakie kary są przewidywane. Jak niby nie ma to zadzwoń i zapytaj ich.
  • #7 20 Mar 2010 20:09
    krzysiek1959
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Moim zdaniem jeszcze umowa nie weszła w zycie i jest taka możliwość aby od niej odstąpić .Szybko udaj się lub zadzwoń do Rzecznika Konsumentów
    aby się upewnić -czy umowa w tym momencie jest wiążąca
  • #8 20 Mar 2010 20:14
    basilio2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    krzysiek1959 wrote:
    Moim zdaniem jeszcze umowa nie weszła w zycie i jest taka możliwość aby od niej odstąpić .Szybko udaj się lub zadzwoń do Rzecznika Konsumentów
    aby się upewnić -czy umowa w tym momencie jest wiążąca


    Liczy się data podpisania umowy i ustawowe 10 dni na rozwiązanie
  • #9 20 Mar 2010 20:30
    CzłowiekX
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    malutka1554 wrote:
    a orientujesz sie może jaka to kwota??


    http://www.netia.pl/files//dom/uslugi/swp_promo/styczen_10///swp_-_internet_superliga.pdf

    Kara jest taka, że musisz zapłacić im za rabat promocyjny który dają za aktywowanie usługi czyli 198.81/298.81zł.

    Do tego dochodzi jeszcze kara za każdy okres rozliczeniowy korzystania z promocyjnej usługi i wynosi ona tyle ile różnica między cenną w cenniku na czas nieokreślony a ceną na czas określony * ilość miesięcy jakie skorzystałaś z promocji. Czyli jeśli zapłaciłaś już za pierwszy miesiąc to musisz zapłacić im 111.80zł bo tyle wynosi rabat promocyjny za pierwszy miesiąc.
  • #10 20 Mar 2010 20:38
    malutka1554
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    tylko, że ja jeszcze mam neostradę( do 31.03.2010), usługa netii nie została jeszcze aktywowana, więc nie dostałam żadnego rachunku do zapłacenia
  • #11 20 Mar 2010 20:44
    CzłowiekX
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    malutka1554 wrote:
    tylko, że ja jeszcze mam neostradę( do 31.03.2010), usługa netii nie została jeszcze aktywowana, więc nie dostałam żadnego rachunku do zapłacenia


    No to jeśli nie zapłaciłaś jeszcze za pierwszy miesiąc to kara za okres rozliczeniowy wynosi 0zł.
    W takim przypadku musisz zapłacić tylko karę za aktywacje usługi czyli te 198.81zł/298.81zł
    Samo podpisanie umowy to już jest zaliczane jako aktywacja usługi.
  • #12 20 Mar 2010 21:46
    malutka1554
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chciałam dodać, że pani, która zadzwoniła do mnie z tp powiedziała, że nie dostanę żanej kary (poinformowałam ją, że podpisałam juz umowe z netią), ponieważ netia nie wysłała do nich żadnego pisma z wypowiedzeniem. Pogmatwało to sie wszystko, naczytałam się z resztą troszkę na temat tej całej netii, ich terminu aktywacji usługi czy tez obsługi klienta i naprawde chce trzymac się od nich z daleka.

    Dodano po 30 [minuty]:

    A gdyby umowa z neostradą została przedłużona automatycznie, czy ta umowa z netią nie zostałaby uznana za nieważną? być może większości z Was moje pytania wydadzą się głupie, ale nie znam się na tym naprawdę i już żałuję, że podjęłam zbyt pochopną decyzję.
  • #13 20 Mar 2010 22:01
    CzłowiekX
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    malutka1554 wrote:
    Chciałam dodać, że pani, która zadzwoniła do mnie z tp powiedziała, że nie dostanę żanej kary (poinformowałam ją, że podpisałam juz umowe z netią), ponieważ netia nie wysłała do nich żadnego pisma z wypowiedzeniem. Pogmatwało to sie wszystko, naczytałam się z resztą troszkę na temat tej całej netii, ich terminu aktywacji usługi czy tez obsługi klienta i naprawde chce trzymac się od nich z daleka.


    To że Netia nie wysłała jeszcze pisma do TP to już inna sprawa. Najwyżej Netia dostanie karę za zbyt długie aktywowanie usługi jak ci jej nie aktywują w wyznaczonym w umowie terminie.

    Tak więc nie możesz zerwać umowy teraz bez zapłacenia kary. Netia ma do kwietnia jeszcze czas na aktywację twojej usługi.

    malutka1554 wrote:

    A gdyby umowa z neostradą została przedłużona automatycznie, czy ta umowa z netią nie zostałaby uznana za nieważną? być może większości z Was moje pytania wydadzą się głupie, ale nie znam się na tym naprawdę i już żałuję, że podjęłam zbyt pochopną decyzję.


    Nie ma takiego czegoś jak przedłużenie automatyczne. Kończy ci się umowa na Neostradę to musisz podpisać ręcznie następną umowę z TP.

    Jeśli Netia jeszcze nie wysłała pisma do TP to możesz szybko podpisać umowę z TP i wtedy pismo Netii o wypowiedzenie będzie odrzucone przez TP ( jest to jedyny sposób na ominięcie kary). Umowę Netii musi odrzucić TP jeśli ty ją odrzucisz to zapłacisz karę.
  • #14 21 Mar 2010 01:52
    Fredw
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Nie ma takiego czegoś jak przedłużenie automatyczne. Kończy ci się umowa na Neostradę to musisz podpisać ręcznie następną umowę z TP.

    Przypadkiem umowa nie przechodzi automatycznie na DROŻSZĄ bezterminową ? To się chyba dalej nie zmieniło.
  • #15 21 Mar 2010 13:02
    CzłowiekX
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Fredw wrote:
    Quote:
    Nie ma takiego czegoś jak przedłużenie automatyczne. Kończy ci się umowa na Neostradę to musisz podpisać ręcznie następną umowę z TP.

    Przypadkiem umowa nie przechodzi automatycznie na DROŻSZĄ bezterminową ? To się chyba dalej nie zmieniło.


    No tak ale malutkiej chodziło o automatyczne przedłużenie umowy na terminową.:D
  • #16 21 Mar 2010 13:47
    Fredw
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Malutka w zasadzie nie sprecyzowała o jakie dokładnie przedłużenie chodzi. Z automatu umowa przedłuża się tylko na wariant bezterminowy, więc lepiej uświadomić zawczasu aby uniknąć pytania "czemu przyszła faktura na 200 pln ?".

    Quote:
    wtedy pismo Netii o wypowiedzenie będzie odrzucone przez TP

    Ja jestem prosty człowiek i rozumiem to tak: umowa terminowa się kończy, Netia w imieniu klienta składa wniosek o rezygnację. Wyjaśnij mi więc proszę na jakiej podstawie TP odrzuci to wypowiedzenie ?
    Jak jest jakiś kruczek mocno podparty przepisami/regulaminami/umowami wewnętrznymi to warto go znać :wink:

    Temu co mówią panie konsultantki z TP to ja bym nie wierzył do końca, bo mówić jest łatwo tylko w razie czego to na klienta spada odpowiedzialność za podwójną umowę.
    Ja bym skontaktował się z Netią (wymyślając nawet jakąś bajeczkę o konieczności rezygnacji) lub z rzecznikiem konsumenta lub dla świętego spokoju złożył wypowiedzenie, zapłacił tę "karę", WZIĄŁ papier o dopełnieniu warunków rozwiązania umowy i miał święty spokój.
  • #17 21 Mar 2010 14:53
    malutka1554
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    CzłowiekX napisał: Jeśli Netia jeszcze nie wysłała pisma do TP to możesz szybko podpisać umowę z TP i wtedy pismo Netii o wypowiedzenie będzie odrzucone przez TP ( jest to jedyny sposób na ominięcie kary). Umowę Netii musi odrzucić TP jeśli ty ją odrzucisz to zapłacisz karę.

    to samo usłyszałam w rozmowie (z panią z TP) przez telefon, jutro spróbuję dowiedzieć się czegoś wiecej, wybiorę się osobiście do TP. a wracając do umowy, którą chciałam przedłużyć z TP to 24 miesiące.
    Dziękuję serdecznie za wszystkie opinie i rady:)
  • #18 13 Jun 2010 16:03
    kwadry
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam mam taki problem od około 3 tygodni nie mam telefonu domowego ani internetu , tata kilka razy dzwonił na infolinie i za kazdym razem pajce mowili co innego , raz ze umowa nie wazna a pozniej ze trzeba poczekac, czekamy i nic w tym kierunku sie nie dzieje a cierpiwość sie konczy, czy w takim wypadku mozna zerwac z nimi umowe bez dodatkowych kosztow bo niby jest to niedotrzymywanie umowy ?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products