X

Skuter -blokada prędkości

flashh 03 Jun 2008 20:10
  • #61 03 Jun 2008 20:10
    TigerTobiasz
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    A wiec ja mam pytanko chce wydac max 4000 do 4700 tys
    I co byście mi polecali (no skuter)
    Ale tkai zeby wyciagął ok 130 czy to mozliwe
    A po zdjeciu blokady moze 140??
    Kolega (jexdził ilomas tam...........) powiedizał ze jego brat kupił
    Za 3,5 tys skuter któru(z blokada czy bez... nie pamietam) jedzie 130 Mozliwe to?????????
    a jak tak to poda ktoas taki link PRsoze???



    Na wszystkich stronach(prawie) jest napsiane ze przedksoc 45...... a po zdjeciu blokady 75(przepraszam ale dal mnei 75 to dosc mało)
    Poniewaz jest taka sytuacija stoisza na swiatłach za toba sznur samochodó ale zanim ty ruszysz a onie tak czekaja(wiem jak to ejst)
    Wiec lepije miec Wiecej mocy tak samo jak na torche dłuszszej trasie ok 14 kM nie chce zpowalniac rucu i sam szyblko dojechac

    Moje gg 5398172
    Moje gg 5398172
  • #62 03 Jun 2008 21:50
    CatanaGTV
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    z blokada max 45-50 raczej mozna jechac. chyba ze z gorki :P a jak chcesz cos mocnego to kup sobie Honde CBR 125ccm zarejestrowana na 50ccm i w swiat :) bedzie troche wiecej mocy jak na zwyklym skuterze. swoim osobiscie po zdjeciu blokad 80ccm max predkosc jaka udalo mi sie wyciagnac to 120km/h. teraz to juz troche malo :D niedlugo czas sie przezucic jak sie prawko zrobi na cos o pojemnosci 750ccm :)

    Wie ktos moze gdzie sa blokady w skuterze Moto Ventus Catena ? kumpel kupil i chcialby zdjac ale nie bardzo wiemy gdzie sie znajduja te blokady.
  • #63 03 Jun 2008 22:42
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    CatanaGTV a ty myślisz że blokada to śrubka którą się wykręca i wyrzuca? Lata praktyki i doświadczeń pozwalaja stwierdzić gdzie jest blokowany skyter pochodzący z chin lub ościennych krajów.
    I PRZEDE wszystkim - sprzęt na warsztacie.

    Kolego TigerTobiasz kup malaguti f12 albo yamahe aerox, jesteś z wawy, ja też. Podjedziesz, powiem co i jak zmienisz aby latać szybko i ze zrywem.
    Warunek, kup skutr chłodzony powietrzem, taniej graty do tuningu wyjdą.
    Kolejna sprawa, nie licz że w tej kwocie ogarniesz 130 km/h, mój demo kosztował koło 15 tys plus zakup sprzęta - bazy.ale koło setki z przyzwoitym przyspieszeniem dasz rade tanio w miare
    I naucz się pisać czytelnie i po polsku
  • #64 03 Jun 2008 23:13
    CatanaGTV
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ten sprzet jest produkcji niemieckiej z tego co mi wiadomo. nie mysle wcale ze to sa jakies srubki jak napisales... n/c chcem sie tylko dowiedziec gdzie te blokady se znajduja.. bo jest kilka miejsc gdzie mga byc. ewentualnie jak to wyglada. osobiscie sam nigdy nie zdejmowalem blokady. nastepnie chcialbym sie dowiedziec co zrobic zeby te skuter pojechal szybko i mial dobre przyspieszenie z mocnym zrywem. a skoro w tym siedzisz to chyba moglbys jakos pomoc?
  • #65 04 Jun 2008 19:01
    sztet
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Ludzie pomozcie!!! Mam skuter firmy OINGQUI i mam zalozona blokade moge na nim jechac tylko 33km/h....
    A chcialbym chociaz te 60km/h jechac....
    Jak zdjac blokade gdzie sie znajduje ta blokada ?????????
    Kupilem go w niemczech ale to jest jakis japoniec.....
    HELP
  • #66 04 Jun 2008 21:25
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Blokada może znajdować się:
    1)Wydech
    2) Wariator
    3) Gaźnik
    4) Uszczelka pod głowicą
    5) Zapłon
    w przypadku czterosuwa dochodzi jeszcze:
    1) Wałek rozrządu
    2) Koła napędowe rozrządu
    3) Moc maksymalna silnika, tutaj kończą się blokady a zaczyna tuning.
    5) Czasem zdarza się czujnik prędkości na wyjściu przekładni spięty z modulem.
  • #67 04 Jun 2008 22:29
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    sztet wrote:
    mam zalozona blokade moge na nim jechac tylko 33km/h....

    Czy to MOFA? Czyli jednoosobowy motorower jeźdżący z prędkością maksymalną 25 km/h (i nie wymagający jazdy w kasku)?
    Dużo nie pomogę, jeśli miał mocno ograniczoną moc - będzie konieczna wymiana wydechu, gaźnika i być może cylindra (2T). Może tylko zdjęcie blokady z wariatora i zmianie przekładni końcowej pomoże.
    PS. Simsony S53, SR50/1, Star i Star Classic też były niesamowicie poblokowane - zębatki, okna w cylindrze, gaźnik 10mm, wydech z niesamowicie długim kolankiem. Produkowane w DDR jeździły z prędkością 60 km/h a produkowane w zjednoczonych niemczech 50km/h - nie każdy o tym wie i twierdzą że są mocniejsze co jest nieprawdą.
  • #68 14 Jun 2008 23:59
    tigerxd
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    WItam.

    Mam pytanko.
    CHcę zakupic Ventus Catena: http://moto.allegro.pl/item375101486_ventus_catena.html
    Mam pytanie ile ten scigacz wyciągnie z blokadami i bez??:?::?: ale szczerze bo nie wydaje mi sie zeby wiciagal 45km/h jak to piszą na innych forach.(zbyt smieszne jka na taki wygląd). z Gory thX
  • #69 15 Jun 2008 01:05
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Klon gilery dna....
    jeśli ten chłodzony powietrzem silnik jest podobny do oryginału piaggio to 70 dla niego nie problem, za kolejne 2kpln można z niego i 120 wycisnąc.... chyba warto polecić
  • #70 15 Jun 2008 15:25
    tigerxd
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    aha. xD thX
    słyszlaem ze poleci z blokadami 60km/h a bez jakies 120km/h ale nie wiem czy to prawda. silnik chlodzony powietrzem jak w skuterach.
  • #71 16 Jun 2008 13:27
    mis_ja
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    [quote="flashh"]Jak zdjąść blokade na module zapłonowym w Kingway Tanco???
  • #72 16 Jun 2008 14:52
    tigerxd
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    tzn ze mam dołozyc 2k na tuning zeby tyle polecial? czy jak? xD
  • #73 17 Jun 2008 13:56
    xXaEnXx
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    siemka wie ktos moze gdzie sa blokady w skuterze kingway coliberprosze o doklady opis dzieki z góry:)pzdr
  • #74 17 Jun 2008 15:32
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Kurfa co to jest informacja turystyczna czy forum elektroniczne?
    Lenie patentowe... tabela blokad w google wpisać i wszystko jak na dloni, jeśli tam nie ma info to trzeba samemu na warsztacie bebeszyć i szukać...
    Co wy myślicie że my - mechanicy to z mlekiem ojca wysysamy gdzie jest jakaś blokada w chińskiej pierdziawce?
  • #75 17 Jun 2008 18:42
    tigerxd
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    "Klon gilery dna....
    jeśli ten chłodzony powietrzem silnik jest podobny do oryginału piaggio to 70 dla niego nie problem, za kolejne 2kpln można z niego i 120 wycisnąc.... chyba warto polecić "


    tzn ze mam wylozyc jescze w niego 2k zeby tyle polecial? xDD

    (nie pytam o jakies pierdziawki z blokadami)
  • #76 19 Jun 2008 05:38
    maszy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    czytam tak i się dziwie.
    Pierdzikółka? fakt. Ale jaka frajda
    Prawko na auta mam juz 12lat a wiosenek 30.
    Skuter kupiłem bo zawsze marzyłem o dwóch kółkach. Nie mam A i nie kupię motocykla póki nie zrobię A. Zanim A zrobię chciałbym w ogóle mieć pojęcie na temat dwóch kółek więc wolę się jeszcze powozić skuterem, doskonalić swoje umiejętności.
    Zakupiłem sobie przeciętnego sprzęta - Kymco Super 9 LC Blokady - tłumik cały wymieniłem na Tecnigasa, po co niszczyc oryginalny. Zmieniłem tuleje na wariatorze razem z całym wariatorem na Malossiego, miększą sprężynę centralną i troszkę lżejsze rolki, natomiast w gaźniku dyszę. i skuter smiga 90km/h. Komfortowo się podróżuje z prędkością 60 - 70km/h.
    Odblokowałem go po kilkudziesięciu kilometrach i docierałem odblokowanego.
    Głupota blokowanie silników, które zdławione mają moc blisko 50% mniejszą od nominalnej.
    Swoją drogą zablokowany skuter przy 45-50km/h wyje niemiłosiernie osiągając dość wysokie obroty. Te same obroty mam powyżej 80km/h.
    Tak więc jesli jadę wolniej niz 80km/h to mniej eksploatuje silnik, prawda?
    Przy braku zwężki w gardzieli tłumika silnik znacznie mniej się grzeje, to chyba kolejny plus.
    Uważacie co niektórzy że jestem szaleńcem?
    Skuter odblokowany jest bezpieczniejszy, dla samego prowadzacego zwłaszcza w mieście. Chodzi mi o osiągi i dynamikę.
    Tandetą bałbym się w ogóle jechać. markowe sprzęty są pod tym względem znacznie trwalsze. Hamulce? Z przodu dwutłoczkowe zaciski, tył również tarcza i jednotłoczkowe zaciski.Hamulce są perfekcyjne.
    Skuterem jezdzę juz do pracy(biuro) i widzę ze coraz więcej moich znajomych się zaraża skuteromanią. Powód? skuterem będę w domu 3 razy szybciej. Z resztą dośc dużo się bujam i żonka też się tym zaraziła więc kupiliśmy drugiego :)
    Czesto jezdzimy czy to nad wode czy gdzies indziej.
    Czesc z nas uzywa auto jak musi.
    Z|atrzymała mnie policja jak jechalem 60km/h. Pogadałem sobie z nimi i przedstawiłem swoje argumenty i mnie puscili i powiedzieli zebym troszkę uważał.
    Z resztą nie w głowie mi stuntowanie i wyscigi od swiateł do swiateł.
    Skuterek traktuje jak relax.

    PS. Sądzę iż to nie wstyd wozić się odkurzaczem :)


    PS2 polecam wszystkim kierowcom czterech kółek przejechac się dwoma kółkami nawet rowerem po miescie. Szybko zmienicie zdanie jak Was się bedzie w tej chwili traktować.
    Jednego dnia miałbym trzy incydenty.
    1. Wymuszenie peirwszeństwa. Gosć skręcał w prawo z ... lewego pasa. Ostro zahamowałem, podszedłem do gościa i zbluzgałem to twierdził iż mnie nie widział.
    2 i 3. Wymuszenie na skrzyżowaniu

    Kolega wylądował w szpitalu tez przez wymuszenie pierwszeństwa przez kobietę która twierdziła inaczej. Całe szczęście ze nie jechał sam bo od razu się postawiliśmy i zeznaliśmy jak faktycznie było.

    Wiekszosc uwaza ze skuter jedzie maks 20km/h i mozna spokojnie przed nim przeleciec, skręcic, zahamowac czy ominąć. Stąd te wszystkie incydenty a 45km/h to nie 20km/h
  • #77 20 Jun 2008 18:59
    bzyq90
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Blokadami w skuterach mogą być:
    - pierścień na tulei wariatora
    - długa tuleja wariatora
    - zła waga rolek (w niektórych skuterach typu ROMET)
    - zawirowywacz spalin przy wydechu
    - zablokowany wydech
    - brak regulacji iglicy w gaźniku
    - za mała dysza gaźnika
    - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora)

    Sam jeżdżę skuterem bo tak mi wygodnie. Prawo jazdy zdaję w te wakacje ale i tak lepiej jeździ się skuterem w godzinach szczytu.

    Pamiętajcie również aby co jakiś czas wymieniać pasek (jeżeli jest zużyty) ponieważ może on się ślizgać i zmniejszy prędkość maksymalną.
  • #78 20 Jun 2008 22:14
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    bzyq90 wrote:
    - zawirowywacz spalin przy wydechu
    - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora)

    Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana do wydechu 4T jak i sam wydech to blokada - :lol:. Ta rurka to układ EGR (recyrkulacja spalin, "dopalanie spalin" - co prawda gdy działa (nieprawidłowo) przy obciążeniu to zmniejsza osiągi, gdyż silnik nie dostaje czystego powietrza. Ma to po prostu zmniejszyć zawartość szkodliwych składników w spalinach. Przepustowość oraz konstrukcja wydechu w 4T nie ma szczególnego znaczenia.

    Co do "różowego kabelka" (poprawnie mówiąc - przewodu) - rzadko zdarzają się takie speedlimitery. Zwykle konstrukcja modułu nie pozwala na pracę na wysokich obrotach. W niedalekiej przyszłości sprawdzę, czy to jest dodatkowy układ, dioda niepotrzebnie zwierająca uzwojenie czy po prostu kondensator modułu ma zbyt dużą pojemność...
    W 4T brakuje zmniennego kąta wyprzedzenia zapłonu, chodziaż sam nie wiem, czy przy tak małej średnicy komory spalania wymagane jest zwiększenie kąta wyprzedzenia na wysokich obrotach. W 2T jest na odwrót - na wysokich musi być mniejsze wyprzedzenie, a na niskich duży kąt wyprzedzenia (wiele czynników o tym decyduje). Dlatego np. w Simsonach był kąt 20.5° a w skuterach ok. 13° gdyż pracują w innych warunkach.

    Jeszcze kwestia blokad w układzie ssącym. Sam nie rozumiem, aby wlot o przekroju równym przekrojowi gaźnika był blokadą. Nawet w jednej serwisówce znalazłem, że blokowane gaźniki miały tylko dużo mniejszą dyszę główną. Uboga mieszanka niekorzystnie wpływa na temperaturę spalania...

    maszy, czemu wybrałeś właśnie skuter, jeśli chcesz się przesiąść na motocykl. Wybrałbym coś z biegami, aby przyzwyczaić się do manualnej skrzyni biegów i operowaniem całym motocyklem. W skuterze to tylko gaz i hamulec. A przy motocyklu musisz jednocześnie hamować, wciskać sprzęgło, zmieniać biegi a na koniec wystawić odpowiednią nogę.
    Z resztą sami wiecie jaka jest przyjemność jazdy moto a puszką (automatyczna klimatyzacja, możliwość podjechania do początku korku/skrzyżowania itd. itp.)
  • #79 20 Jun 2008 22:30
    maszy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Kolejnym motocyklem będzie maxi skuter coś od 600cc w górę :)
    Lubie się wozić prostymi wozidełkami i komfortowymi.
    W sierpniu zacznę nieszczęsny kurs (brak czasu a potem urlop)

    Jedną z blokad w tłumikach 2T jest zwężka w kryzie łączącej tłumik z cylindem. W Kymco miałem dość drastyczną zwężkę. Mam gdzies zdjęcie. Jak znajdę to wrzucę. Oprócz zawirowywacza spalin "ślepej kiszki" miałem jeszcze oczyszczacz spalin. Specjalny filtr którego wylot znajdował się nad tylną lampą. Wszystko wyleciało ze skutera. najdotkliwszą blokadą jest blokada wariatora. Zależnie od konstrukcji. W chińskich tandetach to podkładka włożona między warioator a przeciwtależ. W innych kontrukcjach jest to specjalnie toczona tuleja.
    CDI blokada na module. Cóż, w Kymco swoim blokada się włącza przy ok 9,5 - 10tys obrotów tak więc pasuje mi ta blokada aby nie przesadzać z silnikiem. Nawet po tunie na 70cc cześć zostawia blokowany CDI.

    Zresztą wielu użytkowników mówi że jazda na zablokowanym skuterze (zwłaszcza wariator) szybciej niszczy pasek i sam wariator.
    Pasek nie chodzi po całej powierzchni wariatora a po jego części. Również sam wariator dostaje przy kontakcie z podkładką lub tym rantem na tulei.
    Polecam poczytać fachowe fora odnośnie skuterów.
  • #80 20 Jun 2008 22:42
    bzyq90
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    BANANvanDYK widać że nawet nie wiesz o czym piszesz. Masz w ogóle skuter? Różowy kabelek jest blokadą w 3/4 chińczykach. Dużo skuterów ją posiada. Przeważnie przewód a raczej jego pancerz jest koloru różowego choć zdarzają się wyjątki.

    Zawirowywacz spalin sprawia także że tłumik "pierdzi". U niektórych odcięcie i zaspawanie dziury po nim coś daje na v-maxie. Oczywiście nie każdemu bo jedni go mają a inni nie.

    Zapomniałem dodać że po wyjęciu zwężki w filtrze powietrza również podnosi się v-max. Niektórym zaś skuter zaczyna "mulić" po takiej operacji więc radze wymienić filtr powietrza na stożkowy.

    Niektórzy mają również wkręconą osobną śrubkę w gaźniku.

    Co do iglicy to niektórzy nie mają na niej regulacji i silnik nie może dostać większej dawki paliwa.

    Co do blokady na wariatorze to po ściągnięciu jej v-max wzrasta o 10-15km/h.

    Wariator może być zablokowany albo pierścieniem na tulei, albo dłuższą tuleją. Gdzieś na kompie mam fotke tego pierścienia, jak znajdę to wrzucę.

    Myślałem kiedyś nad wymianą Modułu CDI na sportowy odblokowany ale niestety nie umiem znaleść do swojego. Są moduły na 1 bądź 2 wtyczki. Ja mam na 1. Przeważnie znajdują się w niej 5 bądź 6 pinów a ja mam 4.

    Nie wszystko musi mieć logiczne wytłumaczenie.
    Wiadomo skutery typu aprilia i inne lepsze po odblokowaniu sięgają prędkością maxymalną około 90km/h. Niestety zwykły chińczyk po odblokowaniu jeździ około 70km/h.
  • #81 20 Jun 2008 22:46
    maszy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Stożkowy filtr? ehehe. Spróbuj wyregulować standardowy gaźnik na takim filtrze.
    Bez porządnego gaźnika z króćcem od 17,5 nawet nie podchodź.
  • #82 20 Jun 2008 22:48
    bzyq90
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Tak stożkowy filtr (nie mówie o takim za 30zł z allegro). Jeżeli chcesz go wyregulować z mniejszymi problemami to równie dobrze jest wymienić dyszę na większą.
  • #83 20 Jun 2008 22:49
    maszy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    No właśnie.
    Podstawą będzie odpowiednia dysza np Kymco daje zestaw odblokowujący czyli tuleję wariatora i dodatkową dyszę.
    Jeśli stosujesz stożek to bez ingerencji w bebechy gaxnika się nie obędzie.
    Kłania się regulacja pływaka i iglicy.
    Z opinii unnych userów wiem że ci którzy zakładali stożki do standardów, szybko je demontowali.
    Chodzi o to że gaźniki z małymi króćcami nie potrzebują takich filtrów a zastosowanie takiego filtra znacznie utrudnia jakąkolwiek regulację.
  • #84 20 Jun 2008 22:51
    bzyq90
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Regulacja gaźnika przy "droższym, firmowym" filtrze jest łatwiejsza.
    Te filtry z allegro za 30zł po 3000km są dalej czyste.
  • #85 20 Jun 2008 22:54
    maszy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ależ ja nie mówię o filtrach marki filtr. Mam na mysli dobre marki: Polini, Malossi czy np Stage 6 albo Top Racing.
    Tandeta mnie nawet nie obchodzi.
    Wystarczy tylko dobra mata filtrująca i odpowiedni preparat nasączający.
  • #86 20 Jun 2008 22:58
    bzyq90
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Wiem ;]
    Tutaj są fotki tego pierścienia.

    Skuter -blokada prędkości
    Skuter -blokada prędkości
  • #87 20 Jun 2008 23:14
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    BANANvanDYK wszystko co napisałeś to JEDNA BZDURA, z baaardzo niewielkimi wyjątkami.
    Limiter oparty na różowym kabelku jest w sporej ilości chińczyków, zwężka lub kryza na gaźniku to powszechny sposób blokowania Piaggio, suzuki, czasem chińczyki, jeszcze raz powtarzam dla WSZYSTKICH - nie jedna blokada a zespół decyduje o prędkości maksymalnej.
    Markowe skutery są fabrycznie odblokowane, po wejściu do Polski zostają homologowane/blokowane.
    Niemarkowe są nieprzewidywalne, jak ktoś chce odblokować swój skutr proszę o założenie nowego tematu i poinformowanie mnie, zawsze pomogę.
    Jednocześnie informuję że chińskich czterotaktów często nie da się odblokować bo nie są one blokowane, one po prostu "tyle umią" i już
  • #88 20 Jun 2008 23:25
    bzyq90
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Da się odblokować "chińskie czterotakty" ale wymieniając całe poblokowane części.
    Jeżeli komuś chińczyk odblokowany jedzie 60-70km/h to jest dobrze. Trzeba pamiętać o tym że jest to 50ccm. Po wymianie cylindra prędkość maksymalna wzrasta ale oczywiście nie można przesadzać z pojemnością ponieważ siadają również inne części.
  • #89 20 Jun 2008 23:26
    maszy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    np cylinder z 50cc na 80cc :):):)
    I wróżąc z fusów czy reszta nie zawiedzie :)
  • #90 20 Jun 2008 23:44
    macha
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Zeszliście z tematu.
    Blokady mogą być też elektroniczne, w takim przypadku wystarczy przeciąć odpowiedni kabelek i po krzyku.
  Search 4 million + Products
Browse Products