X
  • #1 25 Mar 2010 22:11
    magin
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Przestudiowałem forum i niestety nie znalazłem lekarstwa na ten ból. W pewnym momencie nie mogłem odpalić auta, zaskakiwał i gasł. Diagnoza wstępna uszkodzona pompa paliwa, nie słychać jej przy załączonym zapłonie. Jednak badanie wtyku zasilającego dało odp. brak prądu. Według forum bezpiecznik pompy paliwa nr 19, u mnie brak podłączenia na tym numerze. Inne bezpieczniki oki. Nie wiem, który przekaźnik jest odpowiedzialny za pompę, i jak go sprawdzić. Czy możliwe jest, aby komputer odciął zasilanie, po wystąpieniu błedu czujnika wałka rozrządu? Rozrząd i czujnik wymieniony, błędy nie skasowane, ale auto chodziło normalnie. Proszę o szczegółowe info co dokładnie powinienen sprawdzić i gdzie, by znależć zasilanie tej niesforenej pompy.
  • #2 28 Mar 2010 11:44
    tomasz0703
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Jak bezpiecznik 19 zprawdzony to zewrzyj przekaźnik nr 2 w komorze silnika.A czemu wymieniałeś czujnik na wale ?.czy kontrolka check miga jak nie chce odpalić ?
    Podaj kod silnika
  • #3 28 Mar 2010 17:14
    magin
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem po wielu godz. grzebania w necie i samochodzie wyjaśniony. Otóż na jednym z forum wyczytałem, że po włączeniu zapłonu na pompie paliwowej powinno być napięcie. Skoro go nie było, to szukałem przyczyny w bezpiecznikach, przekaźnikach i błędzie wałka rozrządu ( kontrolka tak wskazywała po odczycie na kompie u mechanika - stąd jego wymiana). Zresztą pojawiły się również objawy pracy silnika w postaci szarpania przy przyśpieszaniu. Jak się jednak okazuje, po włączeniu zapłonu napięcie na pompie pokazuje się na ok 1-2 sek, później pompa dostaje zasilanie po przekręceniu kluczyka na pozycję uruchamianie silnika i ma go aż do zatrzymania silnika. I jest całe sedno sprawy. Po sprawdzeniu napięcia w momencie uruchamiania silnika miałem pewność, że nie jest to sprawa napięcia, czyli jego braku a samej pompy. Po zdemontowaniu, rzeczywiście na krótko nie chciała się załączyć. Po opukaniu, ruszyła ponownie, jednak po kilku odpaleniach znowu się zacięła. Ewidentnie jest do wymiany. Jeśli chodzi o bezp. nr 19 rzeczywiście w mojej skrzynce jest on nieaktywny. Jeśli chodzi o przekaźnik to rzeczywiście po zwarciu pinów 30 i 87 na pompie pokazuje się napięcie.
  Search 4 million + Products
Browse Products