Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 26 Mar 2010 19:38
    pmmlody
    Poziom 11  

    Witam . Mam pytanie do czego służy i za co odpowiada zawór EGR w skodzie octavii.Pytam dlatego że zauważyłem że w\w zawór w mojej skodzie jest zabrudzony w ojeju. Czy to coś poważnego?Proszę o pomoc.

  • #2 26 Mar 2010 19:41
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jak w ojeju to nic strasznego.

  • #3 26 Mar 2010 19:42
    Usunięty
  • #4 26 Mar 2010 19:42
    pmmlody
    Poziom 11  

    a do czego to urządzenie w ogóle służ?

  • #6 26 Mar 2010 19:44
    pmmlody
    Poziom 11  

    Czyli jak bym się go pozbył to też nic złego się nie stanie!? tak?

  • #7 26 Mar 2010 19:46
    dino777
    Poziom 25  

    ile masz nalatane na aucie??/
    może być, że turbina klęka i olej zaczyna podawać

  • #8 26 Mar 2010 19:48
    pmmlody
    Poziom 11  

    na szafie mam 172tyś a ile ma rzeczywiście to mogę się tylko domyślać

  • #9 26 Mar 2010 19:50
    Usunięty
  • #10 26 Mar 2010 19:53
    dino777
    Poziom 25  

    pmmlody napisał:
    na szafie mam 172tyś a ile ma rzeczywiście to mogę się tylko domyślać


    to pomyślałbym o regeneracji turbiny, zaczyna puszczać olej w wydech

    Dodano po 27 [sekundy]:

    ps3store napisał:
    pewnie koledze chodzi o przepustnice dlawiaca przy gaszeniu silnika


    możesz jaśniej??

  • #12 26 Mar 2010 19:55
    Usunięty
  • #13 26 Mar 2010 19:56
    pmmlody
    Poziom 11  

    to jak zaczyna puszczać ojej to większy wydatek się szykuje

  • #14 26 Mar 2010 19:56
    dino777
    Poziom 25  

    ale EGR ni j est do wyłączania silnika, chyba, że autor posta się pomylił

  • #15 26 Mar 2010 20:02
    Usunięty
  • #16 26 Mar 2010 20:03
    dino777
    Poziom 25  

    ps3store napisał:
    to czarne urzadzenie zamyka doplyw powietrza w momecie gaszenia silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mowie o egr tylko o tym silowniku podcisnieniowym ktory steroje przepustnica.tam czesto olej sie wydostaje


    możliwe ale jaki to ma związek z EGR-em, jak napisałeś zamyka dopływ powietrza a my mówimy o EGR, recyrkulacji spalin, czyli z drugiej strony silnika a tam więcej do powiedzenia ma turbina,

    oblukaj turbinę, zdejm rurę i zobacz paluchem czy nie ma oleju na wirniku i łopatkach, jak będzie to masz odpowiedź

  • #17 26 Mar 2010 20:04
    Usunięty
  • #18 26 Mar 2010 20:05
    dino777
    Poziom 25  

    ps3store napisał:


    jak egr pujdze to raczej spaliny beda uchodzic


    EGR można zaślepić i będziesz miał wiecej mocy, chyba, że wyskoczy ci chesk to wtedy trzeba kombinować

  • #20 26 Mar 2010 20:07
    Usunięty
  • #21 26 Mar 2010 20:18
    dino777
    Poziom 25  

    Motronic napisał:
    Co ty za bzdury piszesz?


    hmm o co Ci chodzi ?? o zaślepienie ??
    w primerze 2.0 jest EGR możesz go zaślepić monetą 2 złotową i auto będzie latać, też tego kiedyś nie wiedziałem aż ktoś mi to wyjaśnił, jak masz inne zdanie to OK ale nie mów, że bzdury piszę

    jeszce mały cytacik :
    EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy

    Dodano po 2 [minuty]:

    oczywiście mam nadzieję, że EGR w dieslu działa tak samo jak w benzynie, jeśli nie to zwracam honor :D

  • #22 26 Mar 2010 20:18
    Sztomel
    Poziom 34  

    Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki azotu itp. Można wyrzucić całkowicie zawór EGR z dolotu lub go zaślepić mechanicznie, podciśnieniowo lub elektrycznie, w nowszych silnikach usunięcie zaworu EGR wymaga odpowiedniej korekty w mapach sterownika silnika przez tunera.
    W układzie dolotowym silnika TDI zawsze są pewne ilości oleju, w 95% olej ten pochodzi z odmy silnika (jest to normalny objaw) w 5% pochodzi z uszczelnienia wałka turbiny po stronie zimnej (również normalny objaw w granicach dopuszczalnych związanych z konstrukcją uszczelnienia wałka) ale jeśli zawór EGR przepuszcza ten olej z dolotu w miejscu ośki klapy gaszącej lub z przeciwsobnych dwóch otworków widocznych bezpośrednio pod siłownikiem podciśnieniowym zaworu EGR (jego srebrnym łebkiem) to znakiem tego wyrobiła się już tulejka prowadząca ośkę obrotu klapy gaszącej i/lub tulejka prowadząca trzonka zaworu EGR wewnątrz jego obudowy i efektem są widoczne wycieki oleju na zewnątrz. Można temu zaradzić kupując nowy zawór EGR, regenerując stary (są warsztaty które się tym specjalizują) lub zastępując zawór EGR wraz z klapą gaszącą zwykłą przelotką albo też poprzez wypięcie wężyka odmy z dolotu i dokładne przeczyszczenie dolotu z resztek zalegającego w nim oleju (wtedy można dalej śmigać na tej nieszczelnej obudowie zaworu EGR).

  • #23 26 Mar 2010 20:18
    1078231
    Usunięty  
  • #24 26 Mar 2010 20:21
    dino777
    Poziom 25  

    Sztomel napisał:
    Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki azotu itp. Można wyrzucić całkowicie zawór EGR z dolotu lub go zaślepić mechanicznie, podciśnieniowo lub elektrycznie, w nowszych silnikach usunięcie zaworu EGR wymaga odpowiedniej korekty w mapach sterownika silnika przez tunera.
    W układzie dolotowym silnika TDI zawsze są pewne ilości oleju, w 95% olej ten pochodzi z odmy silnika (jest to normalny objaw) w 5% pochodzi z uszczelnienia wałka turbiny po stronie zimnej (również normalny objaw w granicach dopuszczalnych związanych z konstrukcją uszczelnienia wałka) ale jeśli zawór EGR przepuszcza ten olej z dolotu w miejscu ośki klapy gaszącej lub z przeciwsobnych dwóch otworków widocznych bezpośrednio pod siłownikiem podciśnieniowym zaworu EGR (jego srebrnym łebkiem) to znakiem tego wyrobiła się już tulejka prowadząca ośkę obrotu klapy gaszącej i/lub tulejka prowadząca trzonka zaworu EGR wewnątrz jego obudowy i efektem są widoczne wycieki oleju na zewnątrz. Można temu zaradzić kupując nowy zawór EGR, regenerując stary (są warsztaty które się tym specjalizują) lub zastępując zawór EGR wraz z klapą gaszącą zwykłą przelotką albo też poprzez wypięcie wężyka odmy z dolotu i dokładne przeczyszczenie dolotu z resztek zalegającego w nim oleju (wtedy można dalej śmigać na tej nieszczelnej obudowie zaworu EGR).


    szacun wielki za wyjaśnienie jeśli chodzi o diesla, człowiek uczy się cały czas:D

  • #25 26 Mar 2010 20:23
    Sztomel
    Poziom 34  

    Motronic napisał:
    jak sobie w Octavii czy innym fałwejowatym zaślepisz EGR to zaraz sterownik silnika to wykryje (przez przepływomierz) i już masz ograniczenie mocy.


    nie we wszystkich generacjach TDI, stare 1.9 TDI VP i PD mimo stwierdzenia przez sterownik silnika zaślepienia EGR nie aktywują trybu awaryjnego, nowsze 1.9 TDI np BKC lub 2.0 TDI np. BKD już wchodzą w tryb awaryjny - w tym przypadku EGR można "wyciąć" tylko programowo.

  • #27 26 Mar 2010 20:33
    Sztomel
    Poziom 34  

    Motronic napisał:
    AFN ciął moc.


    Na pewno nie z przyczyny zaślepienia EGR, toż to stary klekot i zaślepianie w nim EGR to popularny zabieg wykonywany przez samych posiadaczy samochodów z tymi silnikami bez skutków ubocznych w mocy.

  • #28 26 Mar 2010 20:35
    dino777
    Poziom 25  

    Sztomel napisał:
    Motronic napisał:
    jak sobie w Octavii czy innym fałwejowatym zaślepisz EGR to zaraz sterownik silnika to wykryje (przez przepływomierz) i już masz ograniczenie mocy.


    nie we wszystkich generacjach TDI, stare 1.9 TDI VP i PD mimo stwierdzenia przez sterownik silnika zaślepienia EGR nie aktywują trybu awaryjnego, nowsze 1.9 TDI np BKC lub 2.0 TDI np. BKD już wchodzą w tryb awaryjny - w tym przypadku EGR można "wyciąć" tylko programowo.


    czyżby każdy się uczył ;)
    szacun dla autora

  • #29 26 Mar 2010 20:39
    1078231
    Usunięty  
  • #30 26 Mar 2010 20:43
    dino777
    Poziom 25  

    EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy

    jeśli chodzi o nissmo jest troszkę inaczej, czyli każdy ma trochę racji i po co się unosić :D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty