X

do czego służy zawór EGR w skodzie octavii 1.9 tdi

26 Mar 2010 19:38 PMpmmlody
  • #1 26 Mar 2010 19:38
    pmmlody
    Level 11  
    Helpful post? (+4)
    Witam . Mam pytanie do czego służy i za co odpowiada zawór EGR w skodzie octavii.Pytam dlatego że zauważyłem że w\w zawór w mojej skodzie jest zabrudzony w ojeju. Czy to coś poważnego?Proszę o pomoc.
  • #2 26 Mar 2010 19:41
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jak w ojeju to nic strasznego.
  • #3 26 Mar 2010 19:42
    Removed
    Helpful post? (0)
    za powtórne spalanie spalin, tak na chlopski rozum
  • #4 26 Mar 2010 19:42
    pmmlody
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    a do czego to urządzenie w ogóle służ?
  • #5 26 Mar 2010 19:43
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (-1)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

    nie ma EGR w oktawi czy w innym aucie, zawsze służy do tego samego. A przy okazji zmniejsza moc auta. ;)
  • #6 26 Mar 2010 19:44
    pmmlody
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli jak bym się go pozbył to też nic złego się nie stanie!? tak?
  • #7 26 Mar 2010 19:46
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    ile masz nalatane na aucie??/
    może być, że turbina klęka i olej zaczyna podawać
  • #8 26 Mar 2010 19:48
    pmmlody
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    na szafie mam 172tyś a ile ma rzeczywiście to mogę się tylko domyślać
  • #9 26 Mar 2010 19:50
    Removed
    Helpful post? (+1)
    pewnie koledze chodzi o przepustnice dlawiaca przy gaszeniu silnika
  • #10 26 Mar 2010 19:53
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    pmmlody wrote:
    na szafie mam 172tyś a ile ma rzeczywiście to mogę się tylko domyślać


    to pomyślałbym o regeneracji turbiny, zaczyna puszczać olej w wydech

    Dodano po 27 [sekundy]:

    ps3store wrote:
    pewnie koledze chodzi o przepustnice dlawiaca przy gaszeniu silnika


    możesz jaśniej??
  • #11 26 Mar 2010 19:54
    pmmlody
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (+4)
    do czego służy zawór EGR w skodzie octavii 1.9 tdi
  • #12 26 Mar 2010 19:55
    Removed
    Helpful post? (0)
    jak wylaczas silnik ona zamyka doplyw powietrza
  • #13 26 Mar 2010 19:56
    pmmlody
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    to jak zaczyna puszczać ojej to większy wydatek się szykuje
  • #14 26 Mar 2010 19:56
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    ale EGR ni j est do wyłączania silnika, chyba, że autor posta się pomylił
  • #15 26 Mar 2010 20:02
    Removed
    Helpful post? (0)
    to czarne urzadzenie zamyka doplyw powietrza w momecie gaszenia silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mowie o egr tylko o tym silowniku podcisnieniowym ktory steroje przepustnica.tam czesto olej sie wydostaje po oskach przepustnicy

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak egr pujdze to raczej spaliny beda uchodzic
  • #16 26 Mar 2010 20:03
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    ps3store wrote:
    to czarne urzadzenie zamyka doplyw powietrza w momecie gaszenia silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mowie o egr tylko o tym silowniku podcisnieniowym ktory steroje przepustnica.tam czesto olej sie wydostaje


    możliwe ale jaki to ma związek z EGR-em, jak napisałeś zamyka dopływ powietrza a my mówimy o EGR, recyrkulacji spalin, czyli z drugiej strony silnika a tam więcej do powiedzenia ma turbina,

    oblukaj turbinę, zdejm rurę i zobacz paluchem czy nie ma oleju na wirniku i łopatkach, jak będzie to masz odpowiedź
  • #17 26 Mar 2010 20:04
    Removed
    Helpful post? (+1)
    a w calym ukladzie dolotowym jak juz turbo troche puszcza to bedzie olej
  • #18 26 Mar 2010 20:05
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    ps3store wrote:


    jak egr pujdze to raczej spaliny beda uchodzic


    EGR można zaślepić i będziesz miał wiecej mocy, chyba, że wyskoczy ci chesk to wtedy trzeba kombinować
  • #19 26 Mar 2010 20:06
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Co ty za bzdury piszesz?
  • #20 26 Mar 2010 20:07
    Removed
    Helpful post? (+1)
    dino777 wrote:
    ps3store wrote:
    to czarne urzadzenie zamyka doplyw powietrza w momecie gaszenia silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mowie o egr tylko o tym silowniku podcisnieniowym ktory steroje przepustnica.tam czesto olej sie wydostaje


    możliwe ale jaki to ma związek z EGR-em, jak napisałeś zamyka dopływ powietrza a my mówimy o EGR, recyrkulacji spalin, czyli z drugiej strony silnika a tam więcej do powiedzenia ma turbina,

    oblukaj turbinę, zdejm rurę i zobacz paluchem czy nie ma oleju na wirniku i łopatkach, jak będzie to masz odpowiedź
    powiedz mi skad w egr jest olej
  • #21 26 Mar 2010 20:18
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    Motronic wrote:
    Co ty za bzdury piszesz?


    hmm o co Ci chodzi ?? o zaślepienie ??
    w primerze 2.0 jest EGR możesz go zaślepić monetą 2 złotową i auto będzie latać, też tego kiedyś nie wiedziałem aż ktoś mi to wyjaśnił, jak masz inne zdanie to OK ale nie mów, że bzdury piszę

    jeszce mały cytacik :
    EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy

    Dodano po 2 [minuty]:

    oczywiście mam nadzieję, że EGR w dieslu działa tak samo jak w benzynie, jeśli nie to zwracam honor :D
  • #22 26 Mar 2010 20:18
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (-1)
    Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki azotu itp. Można wyrzucić całkowicie zawór EGR z dolotu lub go zaślepić mechanicznie, podciśnieniowo lub elektrycznie, w nowszych silnikach usunięcie zaworu EGR wymaga odpowiedniej korekty w mapach sterownika silnika przez tunera.
    W układzie dolotowym silnika TDI zawsze są pewne ilości oleju, w 95% olej ten pochodzi z odmy silnika (jest to normalny objaw) w 5% pochodzi z uszczelnienia wałka turbiny po stronie zimnej (również normalny objaw w granicach dopuszczalnych związanych z konstrukcją uszczelnienia wałka) ale jeśli zawór EGR przepuszcza ten olej z dolotu w miejscu ośki klapy gaszącej lub z przeciwsobnych dwóch otworków widocznych bezpośrednio pod siłownikiem podciśnieniowym zaworu EGR (jego srebrnym łebkiem) to znakiem tego wyrobiła się już tulejka prowadząca ośkę obrotu klapy gaszącej i/lub tulejka prowadząca trzonka zaworu EGR wewnątrz jego obudowy i efektem są widoczne wycieki oleju na zewnątrz. Można temu zaradzić kupując nowy zawór EGR, regenerując stary (są warsztaty które się tym specjalizują) lub zastępując zawór EGR wraz z klapą gaszącą zwykłą przelotką albo też poprzez wypięcie wężyka odmy z dolotu i dokładne przeczyszczenie dolotu z resztek zalegającego w nim oleju (wtedy można dalej śmigać na tej nieszczelnej obudowie zaworu EGR).
  • #23 26 Mar 2010 20:18
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Kolego, jak sobie w Octavii czy innym fałwejowatym zaślepisz EGR to zaraz sterownik silnika to wykryje (przez przepływomierz) i już masz ograniczenie mocy. Więc nie pisz bzdur.
  • #24 26 Mar 2010 20:21
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Sztomel wrote:
    Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki azotu itp. Można wyrzucić całkowicie zawór EGR z dolotu lub go zaślepić mechanicznie, podciśnieniowo lub elektrycznie, w nowszych silnikach usunięcie zaworu EGR wymaga odpowiedniej korekty w mapach sterownika silnika przez tunera.
    W układzie dolotowym silnika TDI zawsze są pewne ilości oleju, w 95% olej ten pochodzi z odmy silnika (jest to normalny objaw) w 5% pochodzi z uszczelnienia wałka turbiny po stronie zimnej (również normalny objaw w granicach dopuszczalnych związanych z konstrukcją uszczelnienia wałka) ale jeśli zawór EGR przepuszcza ten olej z dolotu w miejscu ośki klapy gaszącej lub z przeciwsobnych dwóch otworków widocznych bezpośrednio pod siłownikiem podciśnieniowym zaworu EGR (jego srebrnym łebkiem) to znakiem tego wyrobiła się już tulejka prowadząca ośkę obrotu klapy gaszącej i/lub tulejka prowadząca trzonka zaworu EGR wewnątrz jego obudowy i efektem są widoczne wycieki oleju na zewnątrz. Można temu zaradzić kupując nowy zawór EGR, regenerując stary (są warsztaty które się tym specjalizują) lub zastępując zawór EGR wraz z klapą gaszącą zwykłą przelotką albo też poprzez wypięcie wężyka odmy z dolotu i dokładne przeczyszczenie dolotu z resztek zalegającego w nim oleju (wtedy można dalej śmigać na tej nieszczelnej obudowie zaworu EGR).


    szacun wielki za wyjaśnienie jeśli chodzi o diesla, człowiek uczy się cały czas:D
  • #25 26 Mar 2010 20:23
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    jak sobie w Octavii czy innym fałwejowatym zaślepisz EGR to zaraz sterownik silnika to wykryje (przez przepływomierz) i już masz ograniczenie mocy.


    nie we wszystkich generacjach TDI, stare 1.9 TDI VP i PD mimo stwierdzenia przez sterownik silnika zaślepienia EGR nie aktywują trybu awaryjnego, nowsze 1.9 TDI np BKC lub 2.0 TDI np. BKD już wchodzą w tryb awaryjny - w tym przypadku EGR można "wyciąć" tylko programowo.
  • #26 26 Mar 2010 20:26
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    AFN ciął moc.
  • #27 26 Mar 2010 20:33
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    AFN ciął moc.


    Na pewno nie z przyczyny zaślepienia EGR, toż to stary klekot i zaślepianie w nim EGR to popularny zabieg wykonywany przez samych posiadaczy samochodów z tymi silnikami bez skutków ubocznych w mocy.
  • #28 26 Mar 2010 20:35
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Sztomel wrote:
    Motronic wrote:
    jak sobie w Octavii czy innym fałwejowatym zaślepisz EGR to zaraz sterownik silnika to wykryje (przez przepływomierz) i już masz ograniczenie mocy.


    nie we wszystkich generacjach TDI, stare 1.9 TDI VP i PD mimo stwierdzenia przez sterownik silnika zaślepienia EGR nie aktywują trybu awaryjnego, nowsze 1.9 TDI np BKC lub 2.0 TDI np. BKD już wchodzą w tryb awaryjny - w tym przypadku EGR można "wyciąć" tylko programowo.


    czyżby każdy się uczył ;)
    szacun dla autora
  • #29 26 Mar 2010 20:39
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A własnie że ciął. Ze swojej branży dodam ( obsługiwane marki) problem ogrniczenia mocy związany z błędnym działaniem EGR to standard we Fordzie ( zwłaszcza Transit) i to modele już z lat '90
    Zawsze mnie to prześladowało P0403-recylkulacja spalin-stwierdzono za mały przepływ.
    Więc nie pisz bzdur dino, że sobie go tak możesz zaślepić kiedy ci chętka przyjdzie.
  • #30 26 Mar 2010 20:43
    dino777
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy

    jeśli chodzi o nissmo jest troszkę inaczej, czyli każdy ma trochę racji i po co się unosić :D
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products