X

kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry

27 Mar 2010 20:08 HEheniekk59
  • #1 27 Mar 2010 20:08
    heniekk59
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    witam mam problem z silnikiem od kosiarki Briggs & Stratton - SPRINT 375 po zimie chciałem odpalić ale nie moge stwierdziłem że niema iskry świece zmieniałem odkręciłem cewke sprawdziłem miernikiem niby wygląda OK jak ustawić zapłon moze to przyczyna i jeszcze jaka odległość cewki od koła ma być jest jeszcze taki przewód cienki który idzie do małej kostki i jest tam jakiś cięgno chamujące koło magnesowe i jest tam jakaś regulacja moze w tym tkwi problem .
  • Helpful post
    #2 27 Mar 2010 20:53
    marcpol
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
  • #3 27 Mar 2010 21:27
    heniekk59
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (+1)
    dzięki za podpowiedz ale w jaki sposób to sprawdzić ?czy to ta mała kostka co jest połączona z cewką, no właśnie miałem tak jak by był silnik był zablokowany zatarty jak poluzowałem dwie śruby od tego hamulcato silnik się obraca.
  • Helpful post
    #4 28 Mar 2010 10:24
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli przyciśniesz dźwignię hamulca (naciskasz ją w ogóle) to automatycznie powinien rozłączyć się wył. zapłonu i powinna być iskra, po jej zwolnieniu silnik się wyłącza.
    Regulacja linki hamulca, odepnij ten kabelek od tej kostki i spróbuj odpalić. Jeżeli silnik zapali to jest problem z wyłącznikiem zapłonu.
    Ta mała kostka to właśnie wyłącznik.
  • Helpful post
    #5 28 Mar 2010 18:01
    Removed
    Helpful post? (0)
    Od siebie dorzucę jeszcze takie małe zapytanie. Czy ustawiłeś prawidłową odległość cewki od koła przy ponownym montażu (napisałeś że odkręciłeś cewkę). Zbyt dalekie odsunięcie cewki spowoduje brak iskry - co w twojej obecej sytuacji, może wprowadzać w błąd co do przyczyny jej nie występowania.
  • #6 28 Mar 2010 20:34
    heniekk59
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (-1)
    wielkie dzięki za wszystkie sugestje jak się okazało to przyczyną była ta mała kostka wyłącznik zapłonu po odłączeniu jest iskra i silnik odpala tylko mam problem gdzie taki wyłącznik zapłonu moge kupić zapewne to groszowa sprawa.
  • Helpful post
    #7 28 Mar 2010 20:42
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To jest tak proste ustrojstwo, że powinieneś to naprawić. Przyjrzyj się, temu dokładnie. Zasada działania jest taka, aby zgasić silnik trzeba dołączyć kabelek z kostki do masy.
    Samego wyłącznika nie kupisz, musiał byś kupić cały mechanizm hamulca.
  • #8 28 May 2010 23:21
    Walduli
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Rycho T czy możesz coś jeszcze mi doradzić, widzę że jesteś znawcą tematu :)
    Mam kosiarkę Briggs & Stratton 35 CLASSIC i również u mnie nie ma iskry.
    Co zrobiłem do tej pory:
    1. Zmieniłem świecę, odstęp elektrod 0,75
    2. sprawdzałem wyłącznik zapłonu przy hamulcu, przy odciągniętym hamulcu nie ma zwarcia między czarnym przewodem a masą, przy hamulcu w trakcie hamowania jest zwarcie pomiędzy czarnym przewodem a masą - rozumię że prawidłowo
    3. pomiar cewki fajka - masa = 2,67kOm, obwód do czarnego przewodu - masa = 1,1Om
    Co jeszcze mogę sprawdzić, moje wszystkie podejrzenia kieruję na cewkę. Pod kołem magnesowym nie mam żadnego przerywacza, sprawdzałem dzisiaj :)

    załączam fotkę numerów z obudowy kosiarki, jakby miały pomóc :)

    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry
  • #9 29 May 2010 07:47
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+5)
    Ustaw odległość cewki od koła na 0,3 mm
    Nie obracałeś przypadkiem cewki o 180 stopni, wtedy nie będzie iskry.
    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry
  • #10 29 May 2010 21:55
    Walduli
    Level 8  
    Helpful post? (+3)
    Witam
    Jeśli chodzi o cewkę to jej nie obracałem, przerwa od koła magmesowego była ustawiana.
    Dziś chyba udało mi się znaleźć przyczynę moich problemów, przynajmniej tak podejrzewam. Pożyczyłem cewkę, założyłem do siebie i .... hula jak ta lala, ale ściągłem założyłem swoją cewkę i też hula - no i szok, ale drugi raz już mi się jej nie udało zapalić.
    Pytanie dlaczego zapaliła raz?
    Założyłem pożyczoną cewkę i pali, swoją i nie pali :( hmmm - sprawa prosta musi być coś różnego podczas zakładania obu cewek że jedna pali, a druga zapaliła tylko raz. Różnica polega na tym że w mojej cewce jest wyrobiony lewy otwór pod śrubę i trzeba przykręcić z czuciem żeby nie zaklinować "łopatki" od wirnika. Jak się okazało było to na tyle za słabo że po wyciągnięciu szczelinomierza koło magnesowe przyciągało lewą stronę cewki. Zakładam że przez to nie mogłem jej odpalić.

    Poniżej wyrobiony otwór:
    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry
  • #11 30 May 2010 08:30
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Podłóż jakąś podkładkę pod śrubę.
  • #12 03 Jun 2010 23:20
    Walduli
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie
    Jeszcze wrócę do tematu bo się okazuje że cewka płata figle, po założeniu starej z podkładką wszystko niby cacy a nie zapali. Jak miałem tą pożyczoną to sprawdzałem i opór na obu obwodach miały taki sam, zatem co jeszcze może boleć tą cewkę? Mogę jeszcze coś sprawdzić czy odpuścić temat i kupić używkę?
  • #13 04 Jun 2010 08:39
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+3)
    Dlaczego nie pali, brak iskry?
    Zdejmij gumową fajkę i sprawdź.
  • #14 04 Jun 2010 12:44
    Walduli
    Level 8  
    Helpful post? (-1)
    Tak, nie ma iskry, to wygląda tak jakby raz coś łączyło a raz nie, tylko nie wiem co i gdzie :(
  • #15 04 Jun 2010 15:46
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Z cewki wychodzą właściwie trzy kabelki, jeden do świecy, drugi do wyłączania, jest jeszcze jeden, który powinien być połączony z rdzeniem cewki.
    Czasami jest to blaszka zgrzana do rdzenia lub kabelek przykręcany śrubą mocująca rdzeń do cylindra.

    Sprawdź ten od fajki i ten przymocowany do rdzenia.
  • #16 04 Jun 2010 16:59
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (+1)
    Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
  • #17 04 Jun 2010 20:54
    Walduli
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    zobaczcie na ten filmik, moim zdaniem przerwany kabel do świecy, dlatego takie cuda, no ale ekspertem nie jestem.










    jeśli mam rację to czy można to jakoś naprawić?
  • #18 04 Jun 2010 21:22
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ten kabel jest chyba uszkodzony. Wepnij się do niego w połowie długości i sprawdź. Jeżeli będzie dobrze to możesz go dosztukować, jeżeli dobrze zaizolujesz, powinno chodzić. Ta cewka nie wytwarza aż tak dużego napięcia.
  • #19 07 Jun 2010 21:30
    Walduli
    Level 8  
    Helpful post? (+5)
    Wymieniłem cały przewód WN ale nie pomogło i nadal nie mogłem odpalić sprzętu i w tym momencie poddałem się co do cewki :)
    Kupiłem za 50zł używkę, dzięki czemu teraz kosiarka z nową świecą, membranami w gaźniku, sprężynką od obrotów śmiga prawie jak nówka ze sklepu.
    Na koniec moich zmagań chciałem podziękować Rycho T na którego odpowiedź zawsze mogłem liczyć i który zawsze podsunął mi jeszcze jakiś pomysł co do przyczyny mojej walki z silnikiem Briggs&Stratton :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products