Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 27 Mar 2010 20:08
    heniekk59
    Poziom 11  

    witam mam problem z silnikiem od kosiarki Briggs & Stratton - SPRINT 375 po zimie chciałem odpalić ale nie moge stwierdziłem że niema iskry świece zmieniałem odkręciłem cewke sprawdziłem miernikiem niby wygląda OK jak ustawić zapłon moze to przyczyna i jeszcze jaka odległość cewki od koła ma być jest jeszcze taki przewód cienki który idzie do małej kostki i jest tam jakiś cięgno chamujące koło magnesowe i jest tam jakaś regulacja moze w tym tkwi problem .

  • Pomocny post
    #2 27 Mar 2010 20:53
    marcpol
    Poziom 20  

    Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.

  • #3 27 Mar 2010 21:27
    heniekk59
    Poziom 11  

    dzięki za podpowiedz ale w jaki sposób to sprawdzić ?czy to ta mała kostka co jest połączona z cewką, no właśnie miałem tak jak by był silnik był zablokowany zatarty jak poluzowałem dwie śruby od tego hamulcato silnik się obraca.

  • Pomocny post
    #4 28 Mar 2010 10:24
    39006
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #5 28 Mar 2010 18:01
    Usunięty
  • #6 28 Mar 2010 20:34
    heniekk59
    Poziom 11  

    wielkie dzięki za wszystkie sugestje jak się okazało to przyczyną była ta mała kostka wyłącznik zapłonu po odłączeniu jest iskra i silnik odpala tylko mam problem gdzie taki wyłącznik zapłonu moge kupić zapewne to groszowa sprawa.

  • Pomocny post
    #7 28 Mar 2010 20:42
    39006
    Usunięty  
  • #8 28 Maj 2010 23:21
    Walduli
    Poziom 9  

    Witam
    Rycho T czy możesz coś jeszcze mi doradzić, widzę że jesteś znawcą tematu :)
    Mam kosiarkę Briggs & Stratton 35 CLASSIC i również u mnie nie ma iskry.
    Co zrobiłem do tej pory:
    1. Zmieniłem świecę, odstęp elektrod 0,75
    2. sprawdzałem wyłącznik zapłonu przy hamulcu, przy odciągniętym hamulcu nie ma zwarcia między czarnym przewodem a masą, przy hamulcu w trakcie hamowania jest zwarcie pomiędzy czarnym przewodem a masą - rozumię że prawidłowo
    3. pomiar cewki fajka - masa = 2,67kOm, obwód do czarnego przewodu - masa = 1,1Om
    Co jeszcze mogę sprawdzić, moje wszystkie podejrzenia kieruję na cewkę. Pod kołem magnesowym nie mam żadnego przerywacza, sprawdzałem dzisiaj :)

    załączam fotkę numerów z obudowy kosiarki, jakby miały pomóc :)

    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry

  • #9 29 Maj 2010 07:47
    39006
    Usunięty  
  • #10 29 Maj 2010 21:55
    Walduli
    Poziom 9  

    Witam
    Jeśli chodzi o cewkę to jej nie obracałem, przerwa od koła magmesowego była ustawiana.
    Dziś chyba udało mi się znaleźć przyczynę moich problemów, przynajmniej tak podejrzewam. Pożyczyłem cewkę, założyłem do siebie i .... hula jak ta lala, ale ściągłem założyłem swoją cewkę i też hula - no i szok, ale drugi raz już mi się jej nie udało zapalić.
    Pytanie dlaczego zapaliła raz?
    Założyłem pożyczoną cewkę i pali, swoją i nie pali :( hmmm - sprawa prosta musi być coś różnego podczas zakładania obu cewek że jedna pali, a druga zapaliła tylko raz. Różnica polega na tym że w mojej cewce jest wyrobiony lewy otwór pod śrubę i trzeba przykręcić z czuciem żeby nie zaklinować "łopatki" od wirnika. Jak się okazało było to na tyle za słabo że po wyciągnięciu szczelinomierza koło magnesowe przyciągało lewą stronę cewki. Zakładam że przez to nie mogłem jej odpalić.

    Poniżej wyrobiony otwór:

    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry

  • #11 30 Maj 2010 08:30
    39006
    Usunięty  
  • #12 03 Cze 2010 23:20
    Walduli
    Poziom 9  

    Witam ponownie
    Jeszcze wrócę do tematu bo się okazuje że cewka płata figle, po założeniu starej z podkładką wszystko niby cacy a nie zapali. Jak miałem tą pożyczoną to sprawdzałem i opór na obu obwodach miały taki sam, zatem co jeszcze może boleć tą cewkę? Mogę jeszcze coś sprawdzić czy odpuścić temat i kupić używkę?

  • #13 04 Cze 2010 08:39
    39006
    Usunięty  
  • #14 04 Cze 2010 12:44
    Walduli
    Poziom 9  

    Tak, nie ma iskry, to wygląda tak jakby raz coś łączyło a raz nie, tylko nie wiem co i gdzie :(

  • #15 04 Cze 2010 15:46
    39006
    Usunięty  
  • #16 04 Cze 2010 16:59
    niutat
    Poziom 37  

    Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.

  • #17 04 Cze 2010 20:54
    Walduli
    Poziom 9  

    zobaczcie na ten filmik, moim zdaniem przerwany kabel do świecy, dlatego takie cuda, no ale ekspertem nie jestem.








    To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that
    supports HTML5 video





    jeśli mam rację to czy można to jakoś naprawić?

  • #18 04 Cze 2010 21:22
    39006
    Usunięty  
  • #19 07 Cze 2010 21:30
    Walduli
    Poziom 9  

    Wymieniłem cały przewód WN ale nie pomogło i nadal nie mogłem odpalić sprzętu i w tym momencie poddałem się co do cewki :)
    Kupiłem za 50zł używkę, dzięki czemu teraz kosiarka z nową świecą, membranami w gaźniku, sprężynką od obrotów śmiga prawie jak nówka ze sklepu.
    Na koniec moich zmagań chciałem podziękować Rycho T na którego odpowiedź zawsze mogłem liczyć i który zawsze podsunął mi jeszcze jakiś pomysł co do przyczyny mojej walki z silnikiem Briggs&Stratton :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty