Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Mar 2010 04:18
    psg
    Poziom 14  

    Witam
    Moje wtryski zavoli powoli jeden po drugim padają nie mam już zastępczych a mycie niewiele zaczyna pomagać. Pojawia się nierówna praca silnika przy prędkości około 70km/h na wysokich biegach 4 i 5 po lekkim przygazowaniu, widać krótkie czasy już nie służą moim wtryskom. Na wolnych obrotach czasem bujnie silnikiem ale jeszcze nie gaśnie bo mycie doraźnie pomaga. W sumie zawsze najczęściej nawala ostatni ósmy wtryskiwacz.

    Auto to:
    A8 4D2 97r 4200cm V8 220KW 300KM, na instalacji przejechane 80tys km

    Komputer KME Diego (komunikuje się z nim programem ver 1.2.7.0 może jest nowszy soft? Soft od g3 nie zadziałał chciał kod aktywacyjny ale pewnie i tak opcje by nie działały)

    Reduktor KME GOLD (ciśnienie pracy 1bar, nie zwiększa się przy cut off, stoi 1.05 do czasu powrotu pracy , przy jeździe pracuje 0,95 – 1.35)

    Wtryski Zavoli 8szt (na wolnych obrotach czasy są większe od benzynowych o około 1ms przy szybkiej jeździe zbliżają się do siebie, w modelowaniu kropka chodzi po wytyczonej lini) wtryski nie posiadają dysz, pełen otwór.

    W sumie mam chyba wszystko ładnie zestrojone wiec zależy mi żeby niczego nie skopać

    1) Musze zmienić wtryski zdecydowałem się na magic jet. W opcjach programu mam do wyboru:
    matrix (chyba te mam wybrać)
    vatlek
    rail
    zavoli

    zastanawiam się skoro matrix i zavoli to 3ohm a magic jet 2ohm to może nie zmieniać na matrix i zostawić na zavoli jak jest ? najwyżej pokombinować z otworami dyszy gdyby coś po zmianie było nie tak. Proszę o sugestię jakie dysze wybrać oczywiście zaczynam od 3.1mm

    2) u mnie zavoli są połączone po dwie sztuki razem żeby wężyki były krótkie, maja one po 12cm dlugości
    Z tego co się orientowałem to magic jet nie można grupować po dwa czyli muszę kupić listwę ale wtedy wydłużą się węże, można pojedynczo ale sporo roboty. Przy pojedynczym układzie będę miał problem z czujnikiem temp gazu (temp w strudze gazu) który jest obecnie wkręcony w ostatni wtryskiwacz z lewej strony więc chyba pozostaje tylko listwa. Proszę o sugestię.

    3) jak się czyści magic jety i czy potem należy robić ich kalibrację tak jak valteki czy zavoli. Ja wtryskiwacze zavoli kalibruję czujnikiem zegarowym podobnie jak kolega który pisał o tym na forum (zdjęcie z deska do mięsa). Coś tam wychodzi ważne że nadal działa, ale nie mam już sprawnych cewek :)

    4) specyfikacja magic jet ze strony HL Propan zawiera info „puls 24ms” to znaczy ze max czas otwarcia magika to 24ms pytam bo gdzieś ktoś chlapnął że magic maja tylko 10ms

    5) w instalacji jest czujnik ciśnienia gazu PS-CC1. podejrzewam go o uszkodzenie. Czasem jak stoję na światłach auto przełącza się na paliwo (gaz pełen zbiornik) a ta mała centralka/przełącznik piszczy tak jakby nie było gazu.
    Po odpytaniu komputera gazu mam tam błąd „zbyt małe ciśnienie gazu”. Na próbę sprawdziłem podczas pracy na gazie wyjąłem wtyczkę od tego czujnika i efekt był taki sam. Sprawdziłem przewody są ok., sprawdziłem napięcie (kwadratowa mała biała kostka) od komputera gazu do tego czujnika i jest 4.59V na dwóch pinach na jednym 5.02V jeden pin to masa.
    Mam pytanie jak „na krótko” obejść ten czujnik aby komputer od gazu miał wrażenie ze cisnienie jest OK.? pewnie może być problem z korektami gazowego kompa bo ten czujnik ma tez podciśnienie z reduktora i z powrotu od wtryskiwaczy więc pewnie nie obejdzie się bez wymiany. Jeśli tak to czy sa zamienniki bo na allegro koszt PS-cc1 to ponad 200zl.


    Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


    Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli

  • #3 29 Mar 2010 18:03
    manio123
    Poziom 33  

    1. nie możesz przenosić średnicy dyszy zavoli na magica bo wyjdzie kaszana. Do Magiców dostawniesz karteluszek z rozpiską dysz zależnie od mocy silnika i ilości garów, przy ciśnieniu roboczym 1 bar. 3,1 mm to horrendalnie za dużo :D:D
    2. magiki tylko pojedyncze, wbrew temu co twierdzisz to najmniej roboty, zasil je ze stosownych

    rozdzielaczy


    Do pomiaru temperatury zainstaluj

    trójnik pomiarowy


    3. magiców się nie kalibruje bo nie ma takiej potrzeby. Zamiast czyścić tepiej zaisntalowac dobry filtr , polecam FL02 prod.Czaja i wymieniac wkłady max co 15kkm
    4. Nie wiem o co chodzi, ważny jest czas minimalny a max wynika już tylko z ryzyka przegraznia cewki. Silnik nie pracuje na takich czasach, przynajmnmiej jeśli dysze są prawidowo dobrane, sztuczny problem
    5. nie powiem Ci jak oszukać czujnik cienienia bo to element na podstawie którego sterownik oblicza korekty czasów wtrysku lpg przy spadku ciśnienia. Przemyj wnętrz środkiem do mycia przepustnik i gaźników (aerozol) a jak nie polepszy się to odżałuj i kup nówkę. W sterownikach 1.4 i 1.5 i oprogramowaniu nie starszym niż 1.45.2.2. istnieje możliwość wyboru czujnika ps-cc1 lub ps-cc-2. Czujnik ps-cc2 eliminuje koniecznośc przyłączania czujnika kalibracyjnego.

  • #4 30 Mar 2010 11:14
    psg
    Poziom 14  

    własnie według karteczki z magica ma byc 3.2

  • #5 30 Mar 2010 15:33
    manio123
    Poziom 33  

    to jakbyś miał 300KM i 6 garów, a masz 8 , więc czytaj dla 150 KM i 4 garów. Na moje oko to bym zaczął od jakich 2,7 mm

  • #6 30 Mar 2010 17:43
    psg
    Poziom 14  

    to juz nic nie rozumiem. nie mam jeszcze tych magikow ale znalazlem rozpiske

    Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli

    czyli skoro mam silnik V'ke to mam podzielić moc na pół?

  • #8 30 Mar 2010 18:50
    manio123
    Poziom 33  

    psg napisał:
    to juz nic nie rozumiem. nie mam jeszcze tych magikow ale znalazlem rozpiske
    czyli skoro mam silnik V'ke to mam podzielić moc na pół?

    nic nie musisz dzielić , tylko jeśli jak pisałeś że masz 8 cylindrów to moc na cylinder wynosi 300/8 a nie jak dobierałeś 300/6. Ja proponuję uznać że 300/8 = 150/4. Wiercenie na 3,2 też chyba nie ma sensu , lepiej zwyczajnie nie wkręcac dyszy bo i tak nic nie zostanie po wierceniu.No może gwint ?:D A to nie jest sekwencja?
    nowsze softy do Twojego "starego" kme :
    http://oldwww.kme.eu/programy.html

  • #10 31 Mar 2010 11:28
    psg
    Poziom 14  

    czyli w zasadzie zrobię tak jak mam teraz przy wtryskach zavoli czyli wogóle nie bede wkrecał dyszy kalibracyjnej bo nie ma sensu.

  • #11 31 Mar 2010 19:28
    manio123
    Poziom 33  

    moim zdaniem będą za duże , ale najlepiej jak sam się przekonasz. Ciśnienie ustaw 0,9 bar

  • #12 01 Kwi 2010 10:39
    psg
    Poziom 14  

    po zakupie nowego czujnika ps-cc1 stary który nadal działa (czasem przestawał) mogę użyć jako kalibracyjny.
    czymogę cały czas jeździć z podłączonym czujnikiem kalibracyjnym ?

  • #13 01 Kwi 2010 14:12
    manio123
    Poziom 33  

    tak , obecnie montuje sie dwa w jednym

  • #14 01 Kwi 2010 14:45
    psg
    Poziom 14  

    Wczoraj wieczorem na szybko zamontowałem nowy czujnik a stary chciałem zrobić jako kalibracyjny ale autokalibracja się nie powiodła – silnik zgasł mimo że kalibracyjny czujnik podciśnienia działał normalnie w programie miałem żółtą kropeczkę na MAPA i pocienienie.

    U mnie jest zrobione tak:

    Listwa wtryskiwaczy lewa -> wężyk ->
    ...........................................................Trójnik -> wężyk do Ciśnienie (pressure) PS-cc1
    Listwa wtryskiwaczy prawa -> wężyk ->

    Reduktor -> wężyk ->
    ...................................................Trójnik -> wężyk do Podciś. Vaccum pscc1
    Podciś. z kolektora ->wężyk ->

    Zamontowałem czujnik kalibracyjny na wężyku podciśnienia niby wszystko działa ale ta autokalibracja nie powiodła się.

    Tak się zastanawiam czy aby dobrze ktoś podłączył ten wężyk z reduktora w trójnik razem z podciśnieniem z kolektora razem do Vaccum w pscc1.
    Wszystko niby działa OK.

  • #15 01 Kwi 2010 15:35
    manio123
    Poziom 33  

    o ile zrozumiałem to pytasz czy podciośnienie reduktora i vacum mapsensora mogą byc połącoznej wspólnie przez trójnik do kolektora ssącego. Może .
    Jeśli nie wychodzi kalibracja to albo jakiś element instalacji jest uszkodzony albo nastawy są dlalekie od oczekiwanych. Autokalibracja nie zatępuje myślenia i pewnego wyczucia bo od czegoś przecież trzeba zacząć. Ropbisz to na starych wtryskach ?

  • #16 01 Kwi 2010 17:34
    psg
    Poziom 14  

    tak, wtryski mam jeszcze stare zavoli
    na widoku mapa/kalibracja żółta kropeczke jest pomiędzy punktami paliwa i gazu czyli niby jest OK.
    podciśnienie pokazuje mi 0.65 chyba powinno byc 0.3 ale może przez wiekszy reduktor?

  • #17 01 Kwi 2010 21:26
    manio123
    Poziom 33  

    :D:D:D nie z pewnością to nie wina reduktora , im większy tym lepiej , a wcale nie masz za dużego , aż się prosi dołożyć drugi :D:D:D. Nie wiem co tam widzisz w kropeczkach , ale to bez znaczenia bo dopiero zebrane po prawidłowej autokonfiguracji mają jakiś sens. Ustaw ręcznie wolne obroty takl aby przy przełączaniu zailania raz gaz a raz benzyna, czasy pracy wtryskiwaczy benzynowych pozostawały bez zmian ( z tolerancją 5%)

    Kalibracyjny masz w porządku , w tej wersji sterownika co masz ciśnienie w kolektorze pokazawane jest jako nadciśnienie w stosumku do ciśnienia absolutnego : czyli im większe podciśnienie tym wskazanie bliżej 0m czylio maleje wraz z obrotami

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty