Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Instalacje Gazowe -> Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli
Autor
Wiadomość
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#1 Post autora tematu 28 Mar 2010 04:18   

Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


Witam
Moje wtryski zavoli powoli jeden po drugim padają nie mam już zastępczych a mycie niewiele zaczyna pomagać. Pojawia się nierówna praca silnika przy prędkości około 70km/h na wysokich biegach 4 i 5 po lekkim przygazowaniu, widać krótkie czasy już nie służą moim wtryskom. Na wolnych obrotach czasem bujnie silnikiem ale jeszcze nie gaśnie bo mycie doraźnie pomaga. W sumie zawsze najczęściej nawala ostatni ósmy wtryskiwacz.

Auto to:
A8 4D2 97r 4200cm V8 220KW 300KM, na instalacji przejechane 80tys km

Komputer KME Diego (komunikuje się z nim programem ver 1.2.7.0 może jest nowszy soft? Soft od g3 nie zadziałał chciał kod aktywacyjny ale pewnie i tak opcje by nie działały)

Reduktor KME GOLD (ciśnienie pracy 1bar, nie zwiększa się przy cut off, stoi 1.05 do czasu powrotu pracy , przy jeździe pracuje 0,95 – 1.35)

Wtryski Zavoli 8szt (na wolnych obrotach czasy są większe od benzynowych o około 1ms przy szybkiej jeździe zbliżają się do siebie, w modelowaniu kropka chodzi po wytyczonej lini) wtryski nie posiadają dysz, pełen otwór.

W sumie mam chyba wszystko ładnie zestrojone wiec zależy mi żeby niczego nie skopać

1) Musze zmienić wtryski zdecydowałem się na magic jet. W opcjach programu mam do wyboru:
matrix (chyba te mam wybrać)
vatlek
rail
zavoli

zastanawiam się skoro matrix i zavoli to 3ohm a magic jet 2ohm to może nie zmieniać na matrix i zostawić na zavoli jak jest ? najwyżej pokombinować z otworami dyszy gdyby coś po zmianie było nie tak. Proszę o sugestię jakie dysze wybrać oczywiście zaczynam od 3.1mm

2) u mnie zavoli są połączone po dwie sztuki razem żeby wężyki były krótkie, maja one po 12cm dlugości
Z tego co się orientowałem to magic jet nie można grupować po dwa czyli muszę kupić listwę ale wtedy wydłużą się węże, można pojedynczo ale sporo roboty. Przy pojedynczym układzie będę miał problem z czujnikiem temp gazu (temp w strudze gazu) który jest obecnie wkręcony w ostatni wtryskiwacz z lewej strony więc chyba pozostaje tylko listwa. Proszę o sugestię.

3) jak się czyści magic jety i czy potem należy robić ich kalibrację tak jak valteki czy zavoli. Ja wtryskiwacze zavoli kalibruję czujnikiem zegarowym podobnie jak kolega który pisał o tym na forum (zdjęcie z deska do mięsa). Coś tam wychodzi ważne że nadal działa, ale nie mam już sprawnych cewek :)

4) specyfikacja magic jet ze strony HL Propan zawiera info „puls 24ms” to znaczy ze max czas otwarcia magika to 24ms pytam bo gdzieś ktoś chlapnął że magic maja tylko 10ms

5) w instalacji jest czujnik ciśnienia gazu PS-CC1. podejrzewam go o uszkodzenie. Czasem jak stoję na światłach auto przełącza się na paliwo (gaz pełen zbiornik) a ta mała centralka/przełącznik piszczy tak jakby nie było gazu.
Po odpytaniu komputera gazu mam tam błąd „zbyt małe ciśnienie gazu”. Na próbę sprawdziłem podczas pracy na gazie wyjąłem wtyczkę od tego czujnika i efekt był taki sam. Sprawdziłem przewody są ok., sprawdziłem napięcie (kwadratowa mała biała kostka) od komputera gazu do tego czujnika i jest 4.59V na dwóch pinach na jednym 5.02V jeden pin to masa.
Mam pytanie jak „na krótko” obejść ten czujnik aby komputer od gazu miał wrażenie ze cisnienie jest OK.? pewnie może być problem z korektami gazowego kompa bo ten czujnik ma tez podciśnienie z reduktora i z powrotu od wtryskiwaczy więc pewnie nie obejdzie się bez wymiany. Jeśli tak to czy sa zamienniki bo na allegro koszt PS-cc1 to ponad 200zl.


Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli
Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Mar 2010 04:18   





Powrót do góry
   
mirben
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 23 Gru 2003
Posty: 432
Miasto: Zamość

Post#2 29 Mar 2010 08:55   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


Tak a propos czujnika ciśnienia : http://lpg-forum.pl/search.php?mode=results
Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#3 29 Mar 2010 18:03   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


1. nie możesz przenosić średnicy dyszy zavoli na magica bo wyjdzie kaszana. Do Magiców dostawniesz karteluszek z rozpiską dysz zależnie od mocy silnika i ilości garów, przy ciśnieniu roboczym 1 bar. 3,1 mm to horrendalnie za dużo :D:D
2. magiki tylko pojedyncze, wbrew temu co twierdzisz to najmniej roboty, zasil je ze stosownych rozdzielaczy
Do pomiaru temperatury zainstaluj trójnik pomiarowy
3. magiców się nie kalibruje bo nie ma takiej potrzeby. Zamiast czyścić tepiej zaisntalowac dobry filtr , polecam FL02 prod.Czaja i wymieniac wkłady max co 15kkm
4. Nie wiem o co chodzi, ważny jest czas minimalny a max wynika już tylko z ryzyka przegraznia cewki. Silnik nie pracuje na takich czasach, przynajmnmiej jeśli dysze są prawidowo dobrane, sztuczny problem
5. nie powiem Ci jak oszukać czujnik cienienia bo to element na podstawie którego sterownik oblicza korekty czasów wtrysku lpg przy spadku ciśnienia. Przemyj wnętrz środkiem do mycia przepustnik i gaźników (aerozol) a jak nie polepszy się to odżałuj i kup nówkę. W sterownikach 1.4 i 1.5 i oprogramowaniu nie starszym niż 1.45.2.2. istnieje możliwość wyboru czujnika ps-cc1 lub ps-cc-2. Czujnik ps-cc2 eliminuje koniecznośc przyłączania czujnika kalibracyjnego.
Powrót do góry
   
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#4 Post autora tematu 30 Mar 2010 11:14   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


własnie według karteczki z magica ma byc 3.2
Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#5 30 Mar 2010 15:33   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


to jakbyś miał 300KM i 6 garów, a masz 8 , więc czytaj dla 150 KM i 4 garów. Na moje oko to bym zaczął od jakich 2,7 mm
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Mar 2010 15:33   





Powrót do góry
   
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#6 Post autora tematu 30 Mar 2010 17:43   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


to juz nic nie rozumiem. nie mam jeszcze tych magikow ale znalazlem rozpiske

Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli

czyli skoro mam silnik V'ke to mam podzielić moc na pół?
Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 25012
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#7 30 Mar 2010 18:12   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


Tabelka jest poglądowa - dla IV cylindrowego silnika z sekwencyjnym wtryskiem benzyny, jeśli masz pół-sekwencję lub full-group to jest inaczej, podobnie dla innej liczby cylindrów.
Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#8 30 Mar 2010 18:50   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


psg napisał:
to juz nic nie rozumiem. nie mam jeszcze tych magikow ale znalazlem rozpiske
czyli skoro mam silnik V'ke to mam podzielić moc na pół?

nic nie musisz dzielić , tylko jeśli jak pisałeś że masz 8 cylindrów to moc na cylinder wynosi 300/8 a nie jak dobierałeś 300/6. Ja proponuję uznać że 300/8 = 150/4. Wiercenie na 3,2 też chyba nie ma sensu , lepiej zwyczajnie nie wkręcac dyszy bo i tak nic nie zostanie po wierceniu.No może gwint ?:D A to nie jest sekwencja?
nowsze softy do Twojego "starego" kme :
http://oldwww.kme.eu/programy.html
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Mar 2010 18:50   





Powrót do góry
   
poorchava
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 381
Miasto: Wrocław

Post#9 31 Mar 2010 02:38   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


Najlepsze są wtryski matrix, ale w takim silniku to cię trzepnie po kieszeni zdrowo. Listwa 4 wtryskiwaczy to koszt rzędu 500 zł, czyli u ciebie x2=1000zł. Plus jest taki, że przez co najmniej 100 tys.km masz święty spokój.
Powrót do góry
   
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#10 Post autora tematu 31 Mar 2010 11:28   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


czyli w zasadzie zrobię tak jak mam teraz przy wtryskach zavoli czyli wogóle nie bede wkrecał dyszy kalibracyjnej bo nie ma sensu.
Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#11 31 Mar 2010 19:28   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


moim zdaniem będą za duże , ale najlepiej jak sam się przekonasz. Ciśnienie ustaw 0,9 bar
Powrót do góry
   
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#12 Post autora tematu 01 Kwi 2010 10:39   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


po zakupie nowego czujnika ps-cc1 stary który nadal działa (czasem przestawał) mogę użyć jako kalibracyjny.
czymogę cały czas jeździć z podłączonym czujnikiem kalibracyjnym ?
Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#13 01 Kwi 2010 14:12   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


tak , obecnie montuje sie dwa w jednym
Powrót do góry
   
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#14 Post autora tematu 01 Kwi 2010 14:45   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


Wczoraj wieczorem na szybko zamontowałem nowy czujnik a stary chciałem zrobić jako kalibracyjny ale autokalibracja się nie powiodła – silnik zgasł mimo że kalibracyjny czujnik podciśnienia działał normalnie w programie miałem żółtą kropeczkę na MAPA i pocienienie.

U mnie jest zrobione tak:

Listwa wtryskiwaczy lewa -> wężyk ->
...........................................................Trójnik -> wężyk do Ciśnienie (pressure) PS-cc1
Listwa wtryskiwaczy prawa -> wężyk ->

Reduktor -> wężyk ->
...................................................Trójnik -> wężyk do Podciś. Vaccum pscc1
Podciś. z kolektora ->wężyk ->

Zamontowałem czujnik kalibracyjny na wężyku podciśnienia niby wszystko działa ale ta autokalibracja nie powiodła się.

Tak się zastanawiam czy aby dobrze ktoś podłączył ten wężyk z reduktora w trójnik razem z podciśnieniem z kolektora razem do Vaccum w pscc1.
Wszystko niby działa OK.
Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#15 01 Kwi 2010 15:35   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


o ile zrozumiałem to pytasz czy podciośnienie reduktora i vacum mapsensora mogą byc połącoznej wspólnie przez trójnik do kolektora ssącego. Może .
Jeśli nie wychodzi kalibracja to albo jakiś element instalacji jest uszkodzony albo nastawy są dlalekie od oczekiwanych. Autokalibracja nie zatępuje myślenia i pewnego wyczucia bo od czegoś przecież trzeba zacząć. Ropbisz to na starych wtryskach ?
Powrót do góry
   
psg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 141
Miasto: Olsztyn (warm-maz)

Post#16 Post autora tematu 01 Kwi 2010 17:34   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


tak, wtryski mam jeszcze stare zavoli
na widoku mapa/kalibracja żółta kropeczke jest pomiędzy punktami paliwa i gazu czyli niby jest OK.
podciśnienie pokazuje mi 0.65 chyba powinno byc 0.3 ale może przez wiekszy reduktor?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Kwi 2010 17:34   





Powrót do góry
   
manio123
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 2082
Miasto: Mrozy Wielkie

Post#17 01 Kwi 2010 21:26   

Re: Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli


:D:D:D nie z pewnością to nie wina reduktora , im większy tym lepiej , a wcale nie masz za dużego , aż się prosi dołożyć drugi :D:D:D. Nie wiem co tam widzisz w kropeczkach , ale to bez znaczenia bo dopiero zebrane po prawidłowej autokonfiguracji mają jakiś sens. Ustaw ręcznie wolne obroty takl aby przy przełączaniu zailania raz gaz a raz benzyna, czasy pracy wtryskiwaczy benzynowych pozostawały bez zmian ( z tolerancją 5%)

Kalibracyjny masz w porządku , w tej wersji sterownika co masz ciśnienie w kolektorze pokazawane jest jako nadciśnienie w stosumku do ciśnienia absolutnego : czyli im większe podciśnienie tym wskazanie bliżej 0m czylio maleje wraz z obrotami
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Instalacje Gazowe -> Jakie wtryski do KME Diego, aktualnie sa zavoli
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz (7)
Nokia KME DIEGO - interfejs do lpg kme z kabla dku-2 od nokii (1)
różnica KME DIEGO G3 A DIEGO LS (7)
octavia 1,6 102KM instalacja Zavoli Diego (1)
KME Diego (AKME) (2)
Interface do KME Diego G3 (3)
prosba o pomoc KME Diego (21)
Problem z instalacją KME DIEGO!!! (2)
KME DIEGO-Urzadzenie Zablokowane? (12)
KME Diego - padnięty sterownik? (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.086 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony