Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę
Autor
Wiadomość
Kamar75
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 6
Miasto: Kraków

Post#1 Post autora tematu 03 Kwi 2010 15:38   

Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Witam i jednocześnie proszę o pomoc.

Od pewnego czasu miałem niewielkie ubytki płynu chłodzącego i uzupełniałem w miarę potrzeb. (Ostatnio coraz bardziej się zwiększały lecz nie mogłem namierzyć żadnego wycieku)
W ubiegły poniedziałek pojechałem wymienić olej silnikowy przy okazji dolano mi do odpowiedniego poziomu również płyn chłodzący (nie wiem co dolali ale skasowali za to 20 złotych). Mechanik stwierdził, że być może nieszczelny jest korek (ja nie zauważyłem wcześniej żeby się pocił itp.)

Dzisiaj jadąc wyparskało mi cały płyn chłodzący pod maskę (z nasileniem na tylną oraz lewą stronę patrząc od przodu samochodu) w ciągu 3-5 minut jazdy.

Zalało wszystko do tego stopnia, że nawet pasek klinowy zaczął piszczeć w trakcie podjazdu pod górkę. (czy o tym również czeka mnie wymiana pasków rozrządu, klinowego i innych jeszcze rzeczy? elektryka też pozalewana :( )

Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) lecz nie wiem czym mogę zalać układ chłodzenia, bo szkoda mi pieniędzy na płyn chłodzący który i tak za chwilę wywali pod maskę.

Chcę wyeliminować potencjalne usterki za które ktoś chętnie by wziął ode mnie pieniądze, a ja i tak nie będę wiedział czy płacę za faktyczną usterkę.

Wiem, że możliwe przyczyny to uszczelka pod głowicą, nieszczelność przewodów, słabe już opaski, uszczelka kolektora ssącego. Być może coś pominąłem więc proszę również o wskazanie możliwości kolejnych przyczyn.

Jeszcze jedna prośba, może jest ktoś z Krakowa kto zna naprawdę godnego polecenia mechanika znającego się na marce Daewoo, a nie laika zdziercę?

Pozdrawiam i mam nadzieję, że uporam się z tym przez święta (też mi święta jak mam taki problem na głowie :( ), gdyż auto teraz stoi i jestem uziemiony na maxa :( .
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Kwi 2010 15:38   





Powrót do góry
   
kukiz1986
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1130
Miasto: Mierzęcice

Post#2 03 Kwi 2010 16:45pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie do komory spalania.
Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1789
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#3 03 Kwi 2010 20:22pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Cytat:
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku)

Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach odpaliłbym silnik i niech sobie chodzi na wolnych obrotach i się nagrzewa. W trakcie nagrzewania obserwowałbym wskaźnik temperatury (jeżeli jest lub kontrolkę – zakładam, że są sprawne) oraz jaka jest temperatura przewodów do chłodnicy (szczególnie górny). Na początku górny wąż powinien być zimny, a po osiągnięciu przez silnik temperatury zbliżonej do właściwej temperatury pracy powinien zrobić się gorący - to świadczy o tym, ze termostat się otwiera (nie wiadomo jeszcze czy całkowicie), po chwili dolny przewód z chłodnicy powinien zrobić się gorący. Jeżeli jest zimny to znaczy, że termostat jest niesprawny. Silnik pracuje nadal i temperatura rośnie (i tutaj nie jestem pewny czy wskaźniku to będzie dostrzegalne) powinien załączyć się wentylator. Jeżeli się nie załącza to może być:
- brak zasilania wentylatora (bezpiecznik),
- niesprawny wentylator,
- niesprawny czujnik temperatury załączający wentylator (jeżeli jest osobny).
Wentylator powinien chwilę popracować i się wyłączyć. Jeżeli się nie wyłącza to należy sprawdzić temperatury przewodów do chłodnicy, górnego i dolnego. Jeżeli jest duża różnica (wyraźna) temperatur to świadczyłoby o niepełnym przepływie przez chłodnicę. Może to być spowodowane:
- niepełnym otwarciem termostatu,
- nie w pełni drożną chłodnicą,
- niewydajną pompą wodną.
Wyniki w/w postępowania powinny odpowiedzieć czy układ chłodzenia (jego elementy) jest sprawny, a w przypadku negatywnym zasugerować przyczynę niesprawności.
Przyczyną niesprawności może być mocno zapowietrzony układ chłodzenia – objaw jak przy niesprawnym termostacie, brak lub ograniczony przepływ przez chłodnicę. Po właściwym odpowietrzeniu problem ustępuje i nie pojawia się więcej. Natomiast jak są przedmuchy do układu to zapowietrzanie układu jest stałe i odpowietrzanie układu daje tylko chwilową poprawę.
Na to czy są przedmuchy czy ich nie ma daje jednoznaczną odpowiedź test z butelką, który opisywałem już na tym forum wystarczy poszukać.
Po zalaniu układu wodą możesz na nim jeździć do jesieni, do uzupełniania ubytków stosuj wodę przegotowaną. Na zimę wodę spuścić i zalać układ właściwym płynem.
Powrót do góry
   
pEndrju
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 58
Miasto: Nasielsk

Post#4 03 Kwi 2010 20:48pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


to wina uszczelki pod głowicą jest do wymiany,auto odstawic do warsztatu,chyba ze zalewac układ wodą i jeżdzić tak, ale gorzej bedzie jak po kolejnym zagotowani woda dostanie sie do oleju i wtedy koszty naprawy się zwiekszą,wiec czy warto kompinować??
Powrót do góry
   
Kamar75
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 6
Miasto: Kraków

Post#5 Post autora tematu 03 Kwi 2010 21:15   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Witam ponownie. Postaram się zastosować do waszych podpowiedzi panowie i zobaczymy jakie są objawy. Podziękowania za podpowiedź odnośnie tej wody przegotowanej! Jak już ustale mniej wiecej gdzie moze byc przyczyna to wtedy na pewno od razu dam znać tutaj jak to wszystko wygląda. Może wtedy bedzie można cos dokładniej ustalić.

Jeszcze jedno pytanie do Gimaka odnośnie zapowietrzenia się tego układu, czy jeśli po prostu wleje ta wodę i nie odpowietrzę układu, to czy będzie w ogóle możliwe stwierdzenie przyczyn tak jak to opisałeś? Czy jednak powinienem stanowczo odpowietrzyć?
I drugie pytanie, czy bez odpowietrzenia zalewając tą wodą zakładam, że wody nie wywali pod maskę to czy dojadę do serwisu jakieś 3 km? A może lepiej po prostu na hol? I druga opcja - wodę wywali znowu - holować? (wydaje mi się że raczej tak)

Aha, a propos wentylatora, nie wiem nawet czy się włącza :/ Po prostu przez cały czas użytkowania samochodu (rok czasu) nie zwróciłem na to uwagi... Wiem, że to śmieszne, ale umknęło mi to - z tego co mi się jednak wydaje to nie włączył się w trakcie jazdy kiedy wywaliło mi ten płyn (w trakcie tych 3-5 minut jazdy wg wskaźnika temperatury ona nie skoczyła gwałtownie w górę tylko normalnie tak jak zawsze doszła do połowy tak jakby silnik łapał temperaturę normalnie nie przegrzewając się, być może to istotna informacja)
Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1789
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#6 03 Kwi 2010 22:54pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku wyrównawczym i chłodnicy (jeżeli jest), wtedy nie powinno dojść (cały czas silnik na wolnych obrotach) do gwałtownego wyrzucenia cieczy (jeżeli układ jest samo odpowietrzający się to powinno nastąpić jego odpowietrzenie). Po zalaniu układu i odpaleniu silnika włącz ogrzewanie kabiny, jeżeli będzie dmuchać coraz cieplejsze powietrze, to oznacza działanie małego obiegu i próbę można kontynuować. Jeżeli mały obieg nie działa to próbę trzeba przerwać, żeby nie doprowadzić do przegrzania silnika (prawdopodobnie układ wymaga jednak odpowietrzenia).
Cytat:
Aha, a propos wentylatora, nie wiem nawet czy się włącza :/ Po prostu przez cały czas użytkowania samochodu (rok czasu) nie zwróciłem na to uwagi... Wiem, że to śmieszne, ale umknęło mi to - z tego co mi się jednak wydaje to nie włączył się w trakcie jazdy kiedy wywaliło mi ten płyn (w trakcie tych 3-5 minut jazdy wg wskaźnika temperatury ona nie skoczyła gwałtownie w górę tylko normalnie tak jak zawsze doszła do połowy tak jakby silnik łapał temperaturę normalnie nie przegrzewając się, być może to istotna informacja)

Ta informacja jest o tyle istotna, że wygląda na to, że nie doszło do zagotowania (przegrzania) płynu, ale raczej doszło do gwałtownego wzrostu ciśnienia w układzie w wyniku przedmuchu o dużym natężeniu i to się uwidoczni już na początku próby na wolnych obrotach. Chwilę po odpaleniu silnika obieg będzie puchł i woda będzie się wylewać przez niezakręcone korki.
Przypuszczam, że kolega ma raczej małe doświadczenie w tej materii, więc chyba lepiej będzie skorzystać z usług serwisu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Kwi 2010 22:54pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
steyr
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 80
Miasto: wadowice

Post#7 03 Kwi 2010 23:02pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


jak dla mnie to albo z kolektora cieknie,albo z pompy,ale z nastawieniem na kolektor[ częsta przypadłość tego modelu],bo piszesz ze masz zachlapana ścianę za silnikiem,układ w matizie sam się odpowietrza,niema dodatkowych odpowietrzników,ale dla pewności na pracującym silniku odkrec korek wyrównawczy,no i co ważne jak reszta pisze możne po prostu go zagotowujesz? jak temp na desce,wchodzi na czerwone pole podczas jazdy?Wentylator w matizie rzadko się włącza,tzn przez to ze ma 2 biegi prędkości obrotowej,wiec miałeś prawa go rzadko słyszeć.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Kwi 2010 23:02pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
Kamar75
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 6
Miasto: Kraków

Post#8 Post autora tematu 04 Kwi 2010 15:07   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Dziękuję za odpowiedzi jeszcze raz i jednak odstawię samochód do warsztatu. Myślę, że mógłbym wyrządzić więcej szkód aniżeli to warte.

Jeszcze tylko informacyjnie dodam, że nigdy temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej nie podniosła się ponad normę (standardowa temperatura - do połowy skali czy to lato czy zima) więc nie został płyn zagotowany na 100%.

Ostatnie pytanie z mojej strony panowie. Czy jak zaleję wodą układ to mógłbym podjechać samodzielnie do warsztatu oddalonego 3 km? Czy po prostu lepiej będzie jeśli go tam jakoś zaholuje?
Mam po prostu obawy co do tego czy nie wyrządzę większych szkód jadąc samochodem samodzielnie, a z drugiej strony ciężko mi będzie znaleźć pomoc w zaholowaniu autka we wtorek rano i to w zasadzie jedyny powód dla którego zadaję to pytanie.

Tymczasem życzę wam wesołych świąt i spokojnego odpoczynku :)

ps. za pomoc oczywiście dziękuję - pozdrawiam
Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1789
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#9 04 Kwi 2010 18:26   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Cytat:
Ostatnie pytanie z mojej strony panowie. Czy jak zaleję wodą układ to mógłbym podjechać samodzielnie do warsztatu oddalonego 3 km? Czy po prostu lepiej będzie jeśli go tam jakoś zaholuje?
Mam po prostu obawy co do tego czy nie wyrządzę większych szkód jadąc samochodem samodzielnie, a z drugiej strony ciężko mi będzie znaleźć pomoc w zaholowaniu autka we wtorek rano i to w zasadzie jedyny powód dla którego zadaję to pytanie.

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy jaka jest przyczyna tego ambarasu. Jedno jest pewne, jak nie doszło do zagotowania (wg autora i mnie nie doszło) nieszczelność układu musi być duża i powstała nagle. Nieszczelność na zewnątrz o których kolega steyr pisał można spróbować zlokalizować przez dokładne oględziny elemenów zewnętrznych układu i trochę temu pomóc przez wytworzenie nadciśnienia w układzie chłodzenia (sprężone powietrze nie wiem jakimi warunkami dysponuje kolega). W takim przypadku można by defekt usunąć na miejscu.
Natomiast w przypadku przedmuchania uszczelki pod głowicą może dojść do przedostania się wody do układu smarowania bezpośrednio lub przez cylindry (zależy od miejsca przedmuchu), o ile to już nie nastąpiło. Szkoda że kolega nie sprawdził zaraz po zdarzeniu jaki był olej na bagnecie (woda z olejem w czasie pracy silnika tworzy emulsję koloru kawy z mlekiem, która ma tendencję w czasie postoju zanikać). W tym przypadku wg mnie po wymianie uszczelki konieczna jest wymiana oleju.
Jeszcze jedna uwaga nawet w silnikach samo odpowietrzających się do samo odpowietrzenia konieczne jest nagrzanie silnika do otwarcia termostatu.
Ja na podstawie przemyśleń wyłuszczonych w moich postach zaryzykowałbym. Napełniłbym układ wodą i przy otwartych korkach uruchomił silnik. Jeżeli jest duży przedmuch na uszczelce to zaraz po uruchomieniu silnika zacznie przez jeden z otworów wlewowych wyrzucać wodę i w tym przypadku pozostaje holowanie. Jeżeli nie wywala wody to są dwa wyjścia. Jedno, to doprowadziłbym do odpowietrzenia silnika przez nagrzanie na wolnych obrotach do temperatury otwarcia termostatu, po uzupełnieniu wody, zakręciłbym korki i zaraz do warsztatu. Drugie, zaraz zakręciłbym korki i do warsztatu. W czasie jazdy nie męczyłbym silnika wysokimi obrotami oraz obserwowałbym wskazania temperatury silnika, wykorzystywałbym każdą możliwość zatrzymania się i zobaczenia co dzieje się pod maską silnika (może ujawni się źródło wycieku). W przypadku wycieków lub wyrzucania wody przez korek, wyłączyłbym silnik, poczekał aż trochę przestygnie dolałbym wody i tak na raty dojechał do warsztatu. W przypadku zbliżania się wskazania temperatury do normalnego poziomu też bym się zatrzymywał i pozwolił silnikowi trochę ostygnąć oraz zajrzał pod maskę. Oczywiście postępowanie korygowałbym a zależności od sytuacji jak się rozwinie, a to trudno przewidzieć.
To co napisałem, są to tylko przemyślenia jak bym postąpił w takim przypadku, ponieważ w rzeczywistości nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Decyzja oczywiście należy do kolegi.
Powodzenia!
Powrót do góry
   
witoj
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 843

Post#10 04 Kwi 2010 18:46pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Korek wlewowy został wymieniony? Bo w nim jest odpowietrzanie i uszkodzony nie wypuszcza ciśnienia na zewnątrz wtedy puszcza uszczelnienie na pompie.
Testowo zalej wodą układ i zamiast korka szmatka albo nic i sprawdź.
Powrót do góry
   
stanleym126
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 284
Miasto: Siedlce, woj. mazow.

Post#11 05 Kwi 2010 09:09pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają.
Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.

Załączniki:
Powrót do góry
   
3fazypradu
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 62
Miasto: Gorlice

Post#12 05 Kwi 2010 10:09pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje.
Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje.
Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje.
Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości .
Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd cieknie.

Bez tego ten temat jest bez sensu dalszego pisania.
Powrót do góry
   
Kamar75
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 6
Miasto: Kraków

Post#13 Post autora tematu 05 Kwi 2010 13:20   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Zastosuje się do waszych porad i dam znać jak się sprawy potoczyły.
(dla innych mogą tu być ciekawe informacje na przyszłość)
Powrót do góry
   
Toni_TT
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 2
Miasto: Białystok

Post#14 16 Kwi 2010 13:36pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Według mnie to jest ewidentnie przeciek z kolektora ssącego.

Odpowiedź znajdziesz w tym wątku: -> matiz 99r pojemnosc 800 ubytek plynu chlodniczego

Napisałeś że "wywaliło" płyn i ludzie myślą, że się zagotował. Płyn po porostu popłynął po silniku z nieszczelnego kolektora. Miałem to samo, też się nieźle lało.
Powrót do góry
   
stan2300
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 145
Miasto: gdansk

Post#15 16 Kwi 2010 14:46pomocny post - solucja   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


proponowal bym sprawdzenie termostatu ,przy niesprawnie dzialajacym wentylator sie nie wlaczy gdyz nie ma obiegu ,a narasta cisnienie w bloku silnika wowczas przez cisnienie woda z bloku zostaje wypychana spowrotem do zbiorniczka i po przekroczeniu cis. 1 at wyleci przez zawor nadcisnieniowy,dzieje sie to nie tylko w matizach mialem to w seacie ibiza ,czesto w polonezach i innych autach sie to zdarza rowniez
Powrót do góry
   
Kamar75
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 6
Miasto: Kraków

Post#16 Post autora tematu 16 Kwi 2010 18:54   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Witam panowie :)

Na szczęście udało mi się samochód zaholować do zakładu mechanicznego i znaleźć przyczynę tej usterki o której pisałem.

Okazało się, że doszło do wycieku płynu chłodzącego z kolektora ssącego (wypryskało cały płyn chłodniczy pod maskę samochodu - dla uściślenia), który znajduje się z tyłu silnika po lewej stronie. Kolektor ssący został wymieniony na inny i awaria całkowicie ustąpiła. Nie ma również żadnego ubytku płynu chłodzącego po tygodniu użytkowania pojazdu.

Usunięcie awarii kosztowało mnie 430 złotych
(robocizna + części - kolektor zregenerowany z innego matiza z identyczną usterką, facet miał już kilka takich usterek kolektorów i ma patent na ich trwałą naprawę, daje gwarancję, że się samo od siebie nie zrypie ponownie)

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieję, że ten temat pomoże też komuś w podobnym kłopocie jak mój.
Pozdrowienia dla wszystkich :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Kwi 2010 18:54   





Powrót do góry
   
Jacek Grabowski
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 3
Miasto: Warszawa

Post#17 29 Sie 2010 20:14   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Witam.
Jak cieknie płyn chłodzący z kolektora ssącego w Matizie, to nie odkręcajcie kolektora, bo to podła robota. Po stwierdzeniu wycieku z kolektora wystarczy wziąć brzeszczot bez ramki i odciąć koniec kolektora zatykający kanał wodny. Po odcięciu odkręcam dwie śruby i wyjmuje kawałek kolektora, który służy mi za wzór do dorobienia dekla z płytki aluminiowej o grubości 10 mm. Smaruję płytkę płynną uszczelką, przykręcam i po kłopocie. Zrobiłem kilka takich cięć i jest to szybka i pewna naprawa.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Kamar75
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 6
Miasto: Kraków

Post#18 Post autora tematu 21 Maj 2011 19:42   

Re: Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę


Temat do zamknięcia. Uwalony kolektor ssący.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Daewoo Matiz 800, wywaliło cały płyn chłodzący pod maskę
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Audi A3 - gdzie znika płyn chłodzący ? (28)
astra 1,7dti - znikający płyn chłodzący (26)
Jak zmienić płyn chłodzący v VWII (7)
Atego 1223 - Płyn chłodzący (5)
Znikający płyn chłodzący. Clio I (25)
znika płyn chłodzący i olej... (13)
Daewoo Matiz 800 friend 2002 - brak swiateł (8)
Tryska płyn chłodzący tylko na ssaniu, tico-matiz (3)
Passat B5 1.9 110KM brudny płyn chłodzący (8)
Daf XF płyn chłodzący na końcówce wydechu. (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.086 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony