Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Regulacja obrotów silnika prądu stałego


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka- Automatyka Ogólna -> Regulacja obrotów silnika prądu stałego
Autor
Wiadomość
lukego
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Wrz 2003
Posty: 298

Post#1 Post autora tematu 12 Sie 2004 17:24   

Regulacja obrotów silnika prądu stałego


Czy napięcie zasilania na silniku na napięcie stałe jest proporcjonalne do obrotów ? Wydaje mi się że tak, ale jeśli ktoś ma informacje na ten temat to proszę o post.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Sie 2004 17:24   





Powrót do góry
   
darek2
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 06 Maj 2004
Posty: 78

Post#2 12 Sie 2004 18:55   

Re: Regulator obrotów silnika


I tak i nie, sam tego nie mierzyłem ale wydaje mis ie że jest wprost proporcjonalne raczej do prądu niż do napięcia ale proszę o komentarz bardziej doświadczonych kolegów.
Powrót do góry
   
sieger
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 07 Kwi 2003
Posty: 871
Miasto: Wrocław

Post#3 13 Sie 2004 21:21   

Re: Regulator obrotów silnika


Napisz o jaki konkretnie silnik pytasz, bo są różne układy połączeń uzwojeń (obcowzbudny, szeregowy, równoległy) czy z magnesami trwałymi, to jakiś mały, taki do zabawek czy większa jednostka?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Sie 2004 21:21   





Powrót do góry
   
lukego
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Wrz 2003
Posty: 298

Post#4 Post autora tematu 15 Sie 2004 00:12   

Regulator obrotów silnika


Taki od samochodzików zdalnie sterowanych malutki, najprostszy. Napięcie się zmienia i zależy od obrotów bo jak się kręci to sam z siebie produkuje trochę prądu, napięcie zasilania się obniża, ale nie tak bardzo jak gdyby był w bezruchu bo napięcie zasilania i wytwarzane dodają się :)
Czy do regulacji wystarczy komparator i tranzystor, czyli klucz 1 bitowy ? Dzięki za odpowiedzi i proszę o następne
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Sie 2004 00:12   





Powrót do góry
   
hunterhouse
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 894
Miasto: 0xFF8000 czyli okolice Poznania

Post#5 15 Sie 2004 17:14   

Re: Regulator obrotów silnika


Teoretycznie obroty zależą od prądu ale w praktyce to jest dość nieliniowa charakterystyka a oprócz tego w miarę obciążenia tego silnika obroty silnie spadają
ja w praktyce stosuje regulacje napięcia niezbyt to poprawne ze względu na straty mocy w tranzystorach sterujących ale daje najlepsze efekty
kiedyś próbowałem ze sterowaniem PWM ale nie bardzo to wychodzi bo silnik przy wypełnieniu 90% traci większość mocy.
Ja bym proponował zwykły regulator napięcia
Powrót do góry
   
lukego
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Wrz 2003
Posty: 298

Post#6 Post autora tematu 15 Sie 2004 23:50   

Regulator obrotów silnika


Regulator napięcia ? Problem w tym że silnik przy małym napięciu nie wystartuje ale jak już się ruszy to będzie się kręcił. Jak dokończe mój projekt to przekarze co wyszło :) Dzięki za wiadomości i piszcie dalej !
Powrót do góry
   
zenek1
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 09 Mar 2003
Posty: 290
Miasto: Pabianice

Post#7 16 Sie 2004 10:09   

Re: Regulator obrotów silnika


A spróbuj startować dużym napięciem i po chwili zejść na zakładany poziom. Taki impuls na starcie powinien poruszyć silnik, tylko musi być krótki aby nie zdążył za bardzo rozpędzić silnika.
Powrót do góry
   
zbigaj
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 06 Kwi 2004
Posty: 3

Post#8 24 Sie 2004 08:36   

Re: Regulator obrotów silnika


Obroty silnika pradu stałego z magnesami stałymi, nieobciązonego, zależą prawie liniowo od napięcia. Kążdy silnik ma dodatkowo minimalny prąd uzwojenia, przy którym zaczyna się kręcić.
Pod obciążeniem obroty spadają, ze względu na spadek napięcia na rezystancji uzwojenia wirnika. Stąd zastosowanie stabilizatorów obrotów, ktore de facto stanowią ujemną rezystancję, kompensującą oporność uzwojenia.
Podstawowe parametry charakteryzujące taki silnik to:
Napięcie pracy (zwykle nie da siedużo przewoltować)
prąd bez obciążenia przy napieciu nominalnym
prąd przy maksymalnej sprawności (sprawność osiąga max. 50-75%)
Oporność uzwojenia
Mając te parametry można zanalizowac właściwości silnika np. programem motocalc (30 dni trial).
No to tyle.
Zbig.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Sie 2004 08:36   





Powrót do góry
   
lukego
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Wrz 2003
Posty: 298

Post#9 Post autora tematu 26 Sie 2004 07:54   

Myślałem że można jakoś prościej :)


Dzięx za posty !!
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka- Automatyka Ogólna -> Regulacja obrotów silnika prądu stałego
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Regulacja Obrotów silnika prądu stałego (4)
Regulacja obrotów silnika prądu stałego (7)
Regulacja obrotów silnika prądu stałego (8)
Regulacja obrotów silnika prądu stałego - problem (2)
Regulacja płynna obrotów silnika prądu stałego (16)
Radziecki silnik - Regulacja obrotów silnika prądu stałego 230V (14)
Silnik bocznikowy prądu stałego,regulacja obrotów (20)
Mini tokarka T.I.P,silnik prądu stałego,regulacja obrotów. (1)
Regulator obrotów silnika prądu stałego (9)
regulator obrotów silnika prądu stałego 10 kW (9)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.057 seconds

elektroda.pl temat RSS