Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Sie 2004 17:24
    lukego
    Poziom 17  

    Czy napięcie zasilania na silniku na napięcie stałe jest proporcjonalne do obrotów ? Wydaje mi się że tak, ale jeśli ktoś ma informacje na ten temat to proszę o post.

  • #2 12 Sie 2004 18:55
    darek2
    Poziom 11  

    I tak i nie, sam tego nie mierzyłem ale wydaje mis ie że jest wprost proporcjonalne raczej do prądu niż do napięcia ale proszę o komentarz bardziej doświadczonych kolegów.

  • #3 13 Sie 2004 21:21
    sieger
    Poziom 24  

    Napisz o jaki konkretnie silnik pytasz, bo są różne układy połączeń uzwojeń (obcowzbudny, szeregowy, równoległy) czy z magnesami trwałymi, to jakiś mały, taki do zabawek czy większa jednostka?

  • #4 15 Sie 2004 00:12
    lukego
    Poziom 17  

    Taki od samochodzików zdalnie sterowanych malutki, najprostszy. Napięcie się zmienia i zależy od obrotów bo jak się kręci to sam z siebie produkuje trochę prądu, napięcie zasilania się obniża, ale nie tak bardzo jak gdyby był w bezruchu bo napięcie zasilania i wytwarzane dodają się :)
    Czy do regulacji wystarczy komparator i tranzystor, czyli klucz 1 bitowy ? Dzięki za odpowiedzi i proszę o następne

  • #5 15 Sie 2004 17:14
    hunterhouse
    Poziom 26  

    Teoretycznie obroty zależą od prądu ale w praktyce to jest dość nieliniowa charakterystyka a oprócz tego w miarę obciążenia tego silnika obroty silnie spadają
    ja w praktyce stosuje regulacje napięcia niezbyt to poprawne ze względu na straty mocy w tranzystorach sterujących ale daje najlepsze efekty
    kiedyś próbowałem ze sterowaniem PWM ale nie bardzo to wychodzi bo silnik przy wypełnieniu 90% traci większość mocy.
    Ja bym proponował zwykły regulator napięcia

  • #6 15 Sie 2004 23:50
    lukego
    Poziom 17  

    Regulator napięcia ? Problem w tym że silnik przy małym napięciu nie wystartuje ale jak już się ruszy to będzie się kręcił. Jak dokończe mój projekt to przekarze co wyszło :) Dzięki za wiadomości i piszcie dalej !

  • #7 16 Sie 2004 10:09
    zenek1
    Poziom 17  

    A spróbuj startować dużym napięciem i po chwili zejść na zakładany poziom. Taki impuls na starcie powinien poruszyć silnik, tylko musi być krótki aby nie zdążył za bardzo rozpędzić silnika.

  • #8 24 Sie 2004 08:36
    zbigaj
    Poziom 2  

    Obroty silnika pradu stałego z magnesami stałymi, nieobciązonego, zależą prawie liniowo od napięcia. Kążdy silnik ma dodatkowo minimalny prąd uzwojenia, przy którym zaczyna się kręcić.
    Pod obciążeniem obroty spadają, ze względu na spadek napięcia na rezystancji uzwojenia wirnika. Stąd zastosowanie stabilizatorów obrotów, ktore de facto stanowią ujemną rezystancję, kompensującą oporność uzwojenia.
    Podstawowe parametry charakteryzujące taki silnik to:
    Napięcie pracy (zwykle nie da siedużo przewoltować)
    prąd bez obciążenia przy napieciu nominalnym
    prąd przy maksymalnej sprawności (sprawność osiąga max. 50-75%)
    Oporność uzwojenia
    Mając te parametry można zanalizowac właściwości silnika np. programem motocalc (30 dni trial).
    No to tyle.
    Zbig.

  • #9 26 Sie 2004 07:54
    lukego
    Poziom 17  

    Dzięx za posty !!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty