X
  • #1 08 Apr 2010 10:35
    patrykmaster5
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam mam takie pytanie. Zakupiłem nie dawno sprężarkę 80 Litrów i chciałbym teraz dokupić klucze pneumatyczne, Czy sprężarka nie bedzie za słaba do np. odkręcenia kół czy większych śrub. Prosze o pomoc
  • #2 08 Apr 2010 11:52
    RobertLodz09
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    A jaką ma wydajność powietrza na wyjściu? Jlu tłokowy jest kompresor? Sama pojemność butli to nic nie mówi! Pozdrawiam!
  • #3 08 Apr 2010 12:13
    patrykmaster5
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    na sprężarce jest napisane : 230/50Hz 1500W 2.0HP 0.8MPa 50L (Sądząc po 50 L to jest chyba 50 litrowa ?:))
  • #4 08 Apr 2010 12:29
    Axtur
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Tak jest to sprężarka ze zbiornikiem 50l. tak więc o kluczach, szlifierkach itp. możesz zapomnieć jeśli chodzi Ci o takie działanie jak np. u wulkanizatora. Oczywiście wszystkie urządzenia pneumatyczne będą pracować ale zapas sprężonego powietrza jest zbyt mały na zastosowanie nawet półprofesjonalne (więcej nerwów niż to warte) aaale zawsze można się pobawić aha i jeszcze jeśli sprężarka ma więcej niż 1 tłok jest cień szansy że zadowoli Twoje potrzeby bo w przypadku jednotłokowej szkoda kasy na lepszy sprzęt (np. klucz pneumatyczny)
  • #5 08 Apr 2010 12:32
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ciśnienie robocze 0,8MPa wystarczy, co do wydajności, to nie wiem, ale w końcu pneumatem nie tłucze się bez przerwy, chyba że chcesz się bawić w oponiarza.
    Jeśli chodzi o klucz to na co dzień używam King Tony Link
    Jest w stanie odkręcić półoś, a to mi wystarcza
    i jeszcze jedno:
    Mam kompresor 3 cylindrowy z silnikiem 3,5kW i zbiornikiem 150l, jak blacharz coś maluje, to drze się na mnie żebym nie używał pneumata bo zabieram mu powietrze do pistoletu
  • #6 08 Apr 2010 12:57
    patrykmaster5
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie chodzi mi po profesjonalny sprzęt tylko dla domowego użytku nie koniecznie zbyt często :) Chodzi mi o ten komplet http://moto.allegro.pl/item980566585_zestaw_pneumatyczny_udarowy_z_nasadkami_6_14_elem.html plus moja spręzara opisana powyżej. Jak to bedzie działało może wiecie ?
  • Helpful post
    #7 08 Apr 2010 13:01
    Axtur
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jak powyżej napisałem będzie działało ale jak ..................... tego nie wie nikt jeśli masz jeden tłok (cylinder) szkoda zachodu bo ten zestawik ma zapotrzebowanie ok 300l/min a Twoja sprężara w porywach da ok 150 l/min możliwe że do jednej śruby będziesz musiał kilka razy napełniać zbiornik
  • #8 08 Apr 2010 13:13
    patrykmaster5
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    OK DZIĘKI
  • Helpful post
    #9 08 Apr 2010 13:15
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Sprężarka jest za słaba, ale jeżeli napompujesz butlę do pełna to jedną, może dwie śruby odkręcisz i....będziesz czekał, aż sprężarka znowu odklekota swoje.
    Do pracy z gunami powinna być sprężarka o wydajności przynajmniej 400l/min, i z pewnością nie będzie jej napędzał wtedy silnik 2kW.
    Ten zestaw z allegro wydaje mi się za tani, zważywszy na fakt, że byle jaka grzechotka pneumatyczna ( ale taka, co daje się już nią pracować) kosztuje minimum 160zł.
  • #10 08 Apr 2010 13:38
    RobertLodz09
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Taką sprężarką to sobie tylko w powietrzu pokręcisz kluczem pneumatycznym ,min. to musi być dwutłokowa żeby cokolwiek można było na niej pokręcić! Pozdrawiam!
    Na takiej 50 lit. z jednym tłokiem to możesz sobie robić konserwacje podwozia itp. prace.
  • #11 08 Apr 2010 13:43
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jest tak-ja mam właśnie jednocylindrową Einhell ( 50 l,240l/min, 2,5kW) i jakoś ciagnie grzechotkę, ale zapas powietrza starcza na wykręcenie jednej śruby ósemki tak ze 3 cm efektywnego gwintu i do połowy drugiej.
    I musi dobić powietrza, bo bardzo się ślamazarzy pod koniec.
    Do dmuchania to też nie komfort, owszem; jak z kurzu to jest ok, ale jak trzeba wydmuchać po myciu ( zdmuchnąć krople wody) to już tak różowo nie jest.
  • #12 08 Apr 2010 14:00
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Dwa takie klucze jak w linku wywaliłem do śmieci, w warsztacie udało im się przeżyć 3 miesiące, przełącznik prawo-lewo jest bez żadnych o-ringów, po kilkuset przełączeniach wyciera się obudowa klucza i powietrze ucieka koło zaworu, zamiast napędzać turbinę
  • #13 08 Apr 2010 14:06
    patrykmaster5
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    To pozostało mi tylko kupić klucz elektryczny. Tylko nie mogłem znaleźć tego typu grzechotek może ich wcale niema ?
  • #14 08 Apr 2010 14:13
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Są, ale nie są tanie Link
    Raz używałem nawet akumulatorowego na rajdzie, to dopiero jest fajna zabawka, akumulator na szelkach na plecach (tak z 10kg) kawałek kabla i klucz, 4 koła w 3 min
  • #15 08 Apr 2010 14:24
    patrykmaster5
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale cena też niczego sobie takie drogie zabawki dla własnego użytku myśle że mi nie są mi potrzebne :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    dokładniej mi chodzi o coś takiego http://moto.allegro.pl/item986993015_klucz_pneumatyczny_katowy_1_2_122nm_140obr_gisonfv.html tyle żeby był elektryczny takie coś bo nigdzie nie moge znaleźć
  • Helpful post
    #16 08 Apr 2010 20:04
    Axtur
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Noooo taki to może i przy Twoim kompresorku pochula zapotrzebowanie na powietrze ma wg. sprzedającego 150l/min ale zapieczonej śrubki może nie ruszyć a np odkręcanie nim kół to czysta abstrakcja bawiłem się kiedyś takim i max jak dla mnie to M8 ale z tego co czytam Twoje zapędy idą w dobrą stronę - elektryczny klucz udarowy wcale nie są takie drogie - chińszczyzna na alle... już od 150 pln http://moto.allegro.pl/listing/search.php?string=klucz&from_showcat=1&category=28436 . Ja osobiście mam hitachi modelu nie pamiętam i radzi sobie wyśmienicie (nakrętka fabrycznego przegubu w 10-cio letnim dostawczaku dla niego to pestka - normalnie klucz 36 + 2 metry rury) jedynie co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić to dowiedzieć się od przedstawiciela np. hitachi, wurth jak u nich kształtują się ceny ale to dopiero jutro aha taki jak podałeś w powyższym poście w wersji elektrycznej raczej nie występuje przejrzałem już 4 katalogi (różnych firm)
    i nic takiego nie ma
  • #17 08 Apr 2010 20:29
    patrykmaster5
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok dzięki bardzo :)
  • #18 24 Mar 2016 21:45
    Przemo8807
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam takie pytanie odnosnie kompresora 50l, troche poczytalem tu na forum i nie wiem czy dobrze rozumie, poradzi sobie z kluczem do kół ,które ma zapotrzebowanie 150l/m?
  • #19 24 Mar 2016 21:58
    2510731
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Kompresor 50 L to do zastosowań domowych się nadaje. Kluczem udarowy zakreci tylko na pusto.
  • #20 25 Mar 2016 11:36
    Bambek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Kompresor 50 L to do zastosowań domowych się nadaje. Kluczem udarowy zakreci tylko na pusto.
    - 50% nieprawda. Pojemność butli nie do końca ma związek z wartością momentu generowanego na kluczu a bardziej z czasem przez jaki max moment będzie generowany.

    Ja kupiłem kompresor dwutłokowy firmy maktek SKY50V butla 50 litrów oraz do tego pneumatyczny klucz do kół firmy "FORE" (bodajże model FD 2600 ale tego nie jestem teraz pewien pisze z pamięci sprawdzę i skoryguję wypowiedź jakby co). Jedno i drugie "chińszczyzna", smierdziało tak aż trzeba było garaż wietrzyć po rozpakowaniu ;)
    U mnie cykl pracy kompresora miedzy dobijaniem powietrza (zakres włącz - wyłącz wynosi 6-8bar) pozwala na odkręcenie 8-10 śrub mocujących koła w aucie osobowym. I odkręcanie wygląda tak, że musi przy każdej śrubie chwilę 1-2 sek poterkotać zanim odkręcę. Także amatorsko taki zestaw sprawdza się w zupełności do tego zastosowania - zmiana kół zima lato, także bardzo dobrze się sprawdza przy zapieczonych śrubach/nakrętkach. Na wymianę 4 kół załącza się 5-6 razy aby dobić powietrza przy odkręcaniu i dokręcaniu śrub.
    Jeśli ktoś myśli więc u współpracy kompresora z kluczem pneumatycznym to butla minimum 50l i minimum kompresor 2 tłokowy.
    Ważny jest przekrój węża doprowadzającego powietrze do klucza. Na cienkim wężu faktycznie nie odkręcisz nic, ja mam fi 8 mm dł. 10 m i klucz działa.
    Butla mniejsza 25 l nie nadaję się do urządzeń pneumatycznych (sprawdzone) chyba, że do pistoletu do przedmuchiwania.
  • #21 25 Mar 2016 18:32
    Przemo8807
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Aha no ale kontynujac moj watek ,to musi koniecznie dwu tlokowy kompresor? a taki zwykly jednotlokowy nie poradzi sobie? I jeszcze takie pytanie ,przegladalem allegro i zaciekawily mnie trzy takie klucze mianowicie Yato,Asta i Scorpio(modeli niestety nie pamietam)maja pobor powietrza od 120-160l/s i poradzilo by to sobie czy lipa?
  • #22 23 Apr 2016 22:00
    mar111cin
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanie - mam taki sam zestaw jak Bambek, tzn kompresor maktek sky50v i teraz przyszedł do mnie klucz Fore FD-2600, do tego mam wąż o średnicy wewnętrznej 10mm i długości 10m.
    Tym kluczem nie mogę odkręcić nawet koła...
    Jak zacząłem sprawdzać kluczem dynamometrycznym, to dokręcone koła mam na około 140Nm i jest lipa. Jak dokręce nakrętkę na 120Nm, to ten klucz pneumatyczny ją odkręci, ale co śmieszne - nie potrafi odkręcić nakrętki, którą sam dokręcił :)

    U Ciebie to działa bez problemu?
    Masz może bezpośrednio w butle wkręcony wąż? (ja podłączyłem do fabrycznych wyjść u góry butli, za zaworkami)
    Jeszcze pytanie odnośnie pokrętła na kluczu - u mnie wyraźnie czuć przeskok, ale ono w sumie obraca się dookoła, a nie tylko na pozycjach od 0 do 5


    Z góry dzieki za odpowiedź
  • #23 24 Apr 2016 21:32
    Bambek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jutro zrobię Ci fotkę zestawu i wyślę. U mnie działa bez problemu, czasem przy kole zdarzy się śruba, które też nie daje rady ruszyć, ale to pojedyncze przypadki. Po zimie zmieniałem w dwóch autach koła i poszły wszystkie śruby (dokręcane też tym pneumatykiem i jeszcze dodatkowo lekko dociskane kluczem z przedłużką) ale np. nakrętki od przegubu już nie dał rady ruszyć. Pokrętło regulacji to 0-5 u mnie też kręci się dookoła i mam wrażenie, że nie ma różnicy między ustawieniem na "0" a na "5", ale może to tylko takie wrażenie bo zakres regulacji jest niewielki i się nie odczuwa, nie wiem.
    W każdym razie jak jakaś nakrętka/śruba nie idzie na 0 to i nie pójdzie też na 5, tak u mnie jest. Klucz głównie używam do kół, czasem jak coś zardzewiałego i nie chcę ukręcić śruby to też trochę "poterkoczę" i daję radę odkręcić.
    Może trafiłeś na mniej dokładnie wykonaną sztukę. Nie masz strat na złączach jakie ciśnienie masz ustawione na wyjściu bo ja daję 6 bar i więcej, może za małe ciśnienie ustawiasz. U mnie kompresor dobija do 8 bar, na klucz ustawiam około 6-7 bar. Wg instrukcji max ciśnienie robocze dla klucza to 6 bar. Ciśnienie robocze regulujesz pokrętłem przy mniejszym manometrze. Ja też mam podłączone za zaworkami.
  • #24 24 Apr 2016 23:47
    mar111cin
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Acha :/
    Dzięki wielkie za odpowiedź, w sumie to już wszystko jasne - klucz jest słaby... Ja się tam nie szczypię z dokręcaniem kół i mocno je dociągam.
    Dzisiaj zrobiłem próbę z bezpośrednim połączeniem węża do butli (odkręciłem tę nakrętke z przodu butli i kupiłem szybkozłączkę na 1/2" - brak najmniejszej poprawy w działaniu klucza, a miał już 8 bar bez większych strat ciśnienia.

    Nic, mam nadzieję że sklep mi go przyjmie z powrotem, a ja zakupię mocniejszy, chyba wezmę yato 1356Nm, niby serwisy ogumiarskie go używają w tym też do busów.
    Jeszcze raz dzięki za pomoc
  • #25 25 Apr 2016 09:02
    2510731
    Removed  
    Helpful post? (0)
    mar111cin wrote:
    . Ja się tam nie szczypię z dokręcaniem kół i mocno je dociągam.
    mocno to nie znaczy dobrze! Chcesz mieć pewność to używaj klucza dynamometrycznego!
  • #26 25 Apr 2016 09:04
    mar111cin
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Nabyłem i będę teraz używał, jednak moment 140Nm to tak akurat na koło, tylko za dużo żeby chińczyk FD-2600 to odkręcił ;)
  • #27 25 Apr 2016 11:22
    Bambek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    BEZET-AGRO wrote:
    mar111cin wrote:
    . Ja się tam nie szczypię z dokręcaniem kół i mocno je dociągam.
    mocno to nie znaczy dobrze! Chcesz mieć pewność to używaj klucza dynamometrycznego!


    Dokładnie, jak pisze Kolega, mocno nie znaczy dobrze. Znam już kilku takich co to się wyleczyli z dociskania śrub aż "woda cieknie" bo albo pozrywali gwinty albo stanęli przed problemem ukręconej śruby. Lepiej sprawdzić 1-2 razy na sezon niż cisnąć bez umiaru. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się żeby śruby były poluzowane a wcale mocno nie dociągam. Po pneumatyku tylko zawsze delikatnie - dosłownie ułamek obrotu - dociągam kluczem z przedłużką.
  Search 4 million + Products
Browse Products