X

Golf IV 1.6 AKL problemy z równomierną pracą silnika

09 Apr 2010 09:27 MAmagjar0001
  • #1 09 Apr 2010 09:27
    magjar0001
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Golf IV 1.6 AKL ma problemy z nierównomierną pracą silnika na wolnych obrotach na benzynie jak i na gazie, zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym.
    Samochód nie osiąga pełnej mocy. Maksymalna osiągana prędkość na obu paliwach to 140km/h.
    W aucie od 2 miesięcy jest zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa. Po przełączeniu automatycznym z benzyny na gaz (30 stopni) silnik bardzo nierówno pracuje, szarpie, potrafi nawet zgasnąć. Po przełączeniu ręcznym na benzynę szarpanie ustępuje. Po osiągnięciu przez silnik nieco wyższej temperatury i przełączeniu znowu na gaz szarpania brak.
    Gazownik kilkakrotnie zwiększał dawki gazu na początkowej części krzywej temperatury, co nie przyniosło żadnych efektów. Po prostu silnik musi się lepiej rozgrzać żeby prawidłowo pracował na gazie – to moje spostrzeżenie.
    Przed zamontowaniem instalacji gazowej wymieniono na oryginalne, nowe: świece zapłonowe, przewody WN. Auto ma zamontowaną też nową oryginalną sondę lambda i termostat.
    Po podłączeniu VAG-a i diagnozie programami VAG-COM i Polski VAG zauważono 2 błędy (zdjęcie 1). Po ich skasowaniu ponownie pojawia się błąd: 537 związany z sondą lambda.
    Po uruchomieniu bloku pomiarowego w programie Polski VAG, monitorującego działanie sondy lambda, widać jej pracę (zdjęcie 2). Nie wiem czy wykres pracy sondy jest prawidłowy.
    Co może być przyczyną takich problemów?
    Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc.
    Golf IV 1.6 AKL problemy z równomierną pracą silnika Golf IV 1.6 AKL problemy z równomierną pracą silnika
  • #2 09 Apr 2010 18:57
    jkm73
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    sprawdz wskazania czujnika temp silnika,szczegolnie gdy silnik nierozgrzany
  • #3 31 May 2010 15:46
    pp_przemysalw
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam golfa IV z tym samym typem silnika i podobnie jak u pana jakiś czas po założeniu instalacji gazowej na zimnym silniku auto gaśnie i ma nie równe obroty. Też usuwałem błędy takie same jak u pana czyli dosłownie identyczna sytuacja czy mógłby pan napisać czy udało sie juz panu cos z tym zrobić bo ja ciągle szukam i nie moge znaleźć przyczyny powoli trace nadzieje...
    z góry dzięki za odp.
  • #4 13 Mar 2012 21:20
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Hej...

    Mam mały problem.
    Auto od czasu do czasu mi hmmm zamulało, dławiło...
    Czasami nawet było słychać jakby strzelało w filtr powietrza...
    Takie pyk!

    Objawiało się to najczęściej na zimnym silniku - chociaż nie ma na to reguły.
    Auto odpala na dotyk, czasami podczas jazdy czuć jakby się dławiło dodanie gazu do dechy pomaga (czasami podczas tego zabiegu słychać jakby ilość mieszanki paliwowo-powietrznej strzelała w filtr)...
    Dodatkowo obroty wolne trochę falują.. Zwłaszcza widać to stojąc na światłach... Ale nie zawsze!

    Podłączyłem VAGa:
    Golf IV 1.6 AKL problemy z równomierną pracą silnika

    Po usunięciu błędów i przejażdżce wszystko jest OK, w momencie kiedy wystąpi dławienie od razu wywala te same błędy...
    Miał ktoś podobny problem?
    Sonda do wymiany??

    Dodatkowo dodam, że spalanie wydaje mi się duże...
    Wiadomo auto jeździ po mieście, ale na zbiorniku przejeżdża max max 400 km!!!



    Zapomniałem dodać:
    Wymieniłem Świece NGK
    Wymieniłem przewody Beru
    Wymieniłem filtr powietrza
    Wymieniłem filtr paliwa
    Wymieniłem całą rurę łączącą przepływkę (miałem tak dziurę)...
    Przeczyściłem przepływkę...
  • #5 13 Mar 2012 21:26
    SEED_29
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli przed montażem LPG było dobrze to do gazownika na reklamację bo coś spaprał a własna ingerencja pozbawi Pana gwarancji, przyczyn może być sporo
  • #6 13 Mar 2012 21:30
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Niestety miałem te problemy wcześniej...
    Na gazie wszystko jest OK, na tej benzynie nie do końca....
    Gaz założony 3 dni temu...

    Auto mam od miesiąca i od samego początku miałem problemy...
    Myślałem, że to wina tej rury łączącej przepustnicę i tam wlew oleju, wymieniłem ją...
  • #7 13 Mar 2012 21:32
    Albus
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    Wymień sondę , problem ustąpi.
  • #8 13 Mar 2012 21:33
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Albus wrote:

    Wymień sondę , problem ustąpi.


    Mogę jakoś sprawdzić tą sonde VAGiem??
    Bo nowa z 300-400 zł :(
    Nie chcę wydać na marne..
  • #9 13 Mar 2012 21:47
    SEED_29
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sonda oczywiście do sprawdzenia charakterystyka jej pracy ale z tego co widac działa tylko podaje niewłaściwe wartości spowodowane złym składem spalin, popraw styki w kostce sondy i sprawdź co jest z czujnikiem spalania stukowego

    http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzynia-biegow/266575,Do-czego-sluzy-czujnik-spalania-stukowego.html
  • #10 13 Mar 2012 21:50
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    SEED_29 wrote:
    Sonda oczywiście do sprawdzenia charakterystyka jej pracy ale z tego co widac działa tylko podaje niewłaściwe wartości spowodowane złym składem spalin, popraw styki w kostce sondy i sprawdź co jest z czujnikiem spalania stukowego


    Dziękuję za szybką odpowiedź...
    Co do sondy i przewodów OK wiem co i jak..
    A można sprawdzić wartości jakieś poprzez VAGa???

    A ten czujnik gdzie się znajduje?
    I jak można go sprawdzić dokładnie??
  • #11 13 Mar 2012 21:54
    SEED_29
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zależy od oprogramowania jakie posiadasz, a czujnik spalania stukowego masz w poście poprzednim
  • #12 13 Mar 2012 21:55
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    Posiadam zwykły przewód, który wpinam w kostkę auta oraz program:
    Polski VAG 4.9 :)
  • #13 14 Mar 2012 00:11
    Robert SI
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    golfy IV z silnikiem 1.4 i 1.6 16v nie lubią mieć brudnej przepustnicy należy ja dokładnie wyczyścić i przy zakładaniu jej s powrotem na miejsce zwrócić uwagę na szczelność z podstawą i po całej operacji zrobić adaptację przepustnicy powinno pomóc pozdrawiam

    Dodano po 28 [sekundy]:

    golfy IV z silnikiem 1.4 i 1.6 16v nie lubią mieć brudnej przepustnicy należy ja dokładnie wyczyscic i przy zakładaniu je zpowrotem na miejsce zwrócić uwage na szczelność z podstawą i po całej operacji zrobić adaptację przepustnicy powinno pomóc pozdrawiam
  • #14 14 Mar 2012 00:32
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Właśnie zrobiłem kolejny test.
    Błędy wykasowane i dwie próby:

    Golf IV 1.6 AKL problemy z równomierną pracą silnika


    I nie wiem czy obstawiać ten czujnik czy sondę...


    Czuć, że auto w pewnych partiach przyśpieszania zamula się...
    Jakby nie miało mocy po czym po jakiś paru sekundach przestaje zamulać...


    Ja posiadam Skodę silnik AKL 1.6 SR

    Gdzie znajduje się ten czujnik G61??
    Golf IV 1.6 AKL problemy z równomierną pracą silnika
  • #15 14 Mar 2012 20:57
    SEED_29
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Tego silnika dokładnie nie pamiętam ale czujnik zlokalizujesz jeżeli będziesz wiedział jak wydląda jest przykręcony prawdopodobnie gdzieś do bloku, a wygląd znajdź na allegro. Sprawdź 3 razy dopiero wymieniaj
  • #16 15 Mar 2012 21:24
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wymieniłem sondę - autko już lepiej śmiga!
    Obroty nie falują...
    Czasami delikatnie przydławi go...
    Ale wywala mi błąd tego czujnika stukowego...
    Możliwe, że to przez niego...
    Też go wymienię zobaczymy co dalej...
  • #17 04 Nov 2013 23:05
    lorddrems
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam. Jakiś czas temu również kupiłem sobie taki samochód 1.6SR i zamontowałem w nim gaz i po jakimś czasie zaczęły się dziać takie rzeczy jak tu opisane na forum. Wada okazały się uszczelki na kolektorze ssącym które zostały zruszone przy montażu gazu(jest wyciągany kolektor by zamontować wtryski od gazu) a gazownicy podczas montażu nie wymieniają tych uszczelek tylko montują ze starymi a wiąże sie z tym że pobierane jest "lewe" powietrze i dlatego silnik nie równo pracuje. Po wymianie tych uszczelek wszelkie problemy z pracą silnika ustąpiły.
  • #18 06 Jan 2014 11:38
    Sylwester125p
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Ja miałem taki sam problem w octavi 1,6 AKL . Wymieniłem cały zapłon łącznie z dwoma czujnikami i cewką, czyściłem przepustnice a także wymieniłem sondę, kompletnie nic nie pomogło. Po wielokrotnym składaniu reklamacji u gazownika, wyregulował ponownie i zwiększył temperaturę przełączania z 30 na 40 stopni. Na razie jest ok chociaż szkoda benzyny. Moim zdaniem ten silnik po prostu nie lubi gazu i gazownicy nie umieją sobie z tym poradzić.
  • #19 06 Jan 2014 11:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Sylwester125p wrote:
    Moim zdaniem ten silnik po prostu nie lubi gazu i gazownicy nie umieją sobie z tym poradzić.

    To dziwne bo mam taki silnik u siebie w aucie i chodzi idealnie na LPG jak i PB.
    Najlepiej snuć spiskowe teorie rozpowszechniane przez pseudo mechaników - wymieniaczy.
  • #20 06 Jan 2014 12:02
    psilos1
    Level 28  
    Helpful post? (+4)
    Sylwester125p wrote:
    Moim zdaniem ten silnik po prostu nie lubi gazu i gazownicy nie umieją sobie z tym poradzić.

    Bzdura,ta ośmiozaworówka jest wręcz idealna do współpracy z LPG
  • #21 13 Feb 2014 13:27
    kobzi82
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mialem to samo problem zniknol po wymianie gumowych uszczelek kolektora ssacego który w tym silniku jest zmontowany z dwóch czesci po wymianie 4 oringow ktore uszczelniaja kolektor z blokiem silnika problem znikl Sam bym do tego nie doszedl Wymienilem je przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworow A ze trzeba sciagnac plastikowy kolektor rowniez zakupilem oringi

    strona z tematem
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=445830
  • #22 13 Feb 2014 18:43
    collmen
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    1.Czy sonda jest odpowiednia?? tzn. numery ze starej i wymiary się zgadzają?
    Może to być spowodowane użyciem innego czujnika w sondzie i system nie może rozpoznać podzespołu i przeliczyć prawidłowo danych.
    2.Te uszczelki warto wymienić przez nie dostaje "lewego" powietrza i silnik faluje zamula ma podwyższone obroty.
    3. A może jakiś czujnik podciśnienia w kolektorze- typów kolektorów jest chyba z 3 do 1.6 wiec nie orjetuje się czy taki czujnik u cb występuje
  • #23 10 Jan 2015 20:32
    kamilw505
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    @lorddrems wiem ze tema byl bardzo dawno ale powiedz mi kolego ile jest tych uszczelek do wymiany w kolektorze??
  • #24 10 Jan 2015 22:28
    psilos1
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    W sumie 8 sztuk:4 sztuki 06A 133 398 F
    4 sztuki 06A 133 227 B
  Search 4 million + Products
Browse Products