X

Pojedynczy wyłącznik światła. Skomplikowany schemat.

13 Apr 2010 23:59 PApafcioc22
  • #1 13 Apr 2010 23:59
    pafcioc22
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam problem z poprawnym podłączeniem pojedynczego wyłącznika. Nie znam się na elektryce. Ze ściany wystają dwa kable czarny i niebieski. Probowalem podłączyć na różne sposoby, ale zawsze wywala korki. Jak to poprawnie podłączyć. Oto schemat do (jak mniemam podwojnego) wyłącznika.
    To view the material on this forum you must be logged in.
  • #2 14 Apr 2010 00:33
    Łukasz-O
    Moderator Elektrycy
    Helpful post? (0)
    Po co nam ten dziwny schemat? Czy on dotyczy Twojego problemu?
    Na ile sposobów podłączałeś "dwa kable" do pojedynczego wyłącznika?
    Co to są za "dwa kable" - wystają ze ściany, czy może z puszki? Do czego służyły wcześniej i kto to robił? Może jakieś zdjęcia?
  • Helpful post
    #3 14 Apr 2010 05:33
    A-Mail
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    dwa przewody do wyłącznika pojedyńczego można podłączyć na 2 sposoby:
    1 żyła czarna do zacisku 1 niebieska do zacisku 2
    2 żyła czarna do zacisku 2 niebieska do zacisku 1

Ale poważnie, jeżeli jesteś pewien że wtym miejscu powinien być wyłącznik, a nie gniazdo ( gdyby miało być gniazdo a Ty podłączysz wyłącznik to bedzie robiło zwarcie) to jedyne co mi przychodzi na myśl to zwarcie w przewodzie do lampy.
  • #4 14 Apr 2010 05:38
    slawekx
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    pafcioc22 wrote:
    Witam, mam problem z poprawnym podłączeniem pojedynczego wyłącznika. wywala korki. Jak to poprawnie podłączyć. Oto schemat do (jak mniemam podwojnego) wyłącznika.

Masz problem z podłączeniem pojedynczego, a podłączasz podwójny. Po co ?
  • #5 14 Apr 2010 05:58
    A-Mail
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    slawekx wrote:
    pafcioc22 wrote:
    Witam, mam problem z poprawnym podłączeniem pojedynczego wyłącznika. wywala korki. Jak to poprawnie podłączyć. Oto schemat do (jak mniemam podwojnego) wyłącznika.