Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pojedynczy wyłącznik światła. Skomplikowany schemat.

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Kosz Archiwum -> Pojedynczy wyłącznik światła. Skomplikowany schemat.
Autor
Wiadomość
pafcioc22
Poziom 8
Poziom 8

Miasto: Bolesławiec

Post#1 Post autora tematu 13 Kwi 2010 23:59   

Pojedynczy wyłącznik światła. Skomplikowany schemat.

Witam, mam problem z poprawnym podłączeniem pojedynczego wyłącznika. Nie znam się na elektryce. Ze ściany wystają dwa kable czarny i niebieski. Probowalem podłączyć na różne sposoby, ale zawsze wywala korki. Jak to poprawnie podłączyć. Oto schemat do (jak mniemam podwojnego) wyłącznika.
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Powrót do góry

Łukasz-O
Moderator Elektrycy
Moderator Elektrycy

Miasto: Warszawa

Post#2 14 Kwi 2010 00:33   

Re: Pojedynczy wyłącznik światła. Skomplikowany schemat.

Po co nam ten dziwny schemat? Czy on dotyczy Twojego problemu?
Na ile sposobów podłączałeś "dwa kable" do pojedynczego wyłącznika?
Co to są za "dwa kable" - wystają ze ściany, czy może z puszki? Do czego służyły wcześniej i kto to robił? Może jakieś zdjęcia?
Powrót do góry

A-Mail
Poziom 19
Poziom 19

Miasto: Grudziadz

Post#3 14 Kwi 2010 05:33pomocny post - solucja   

dwa przewody do wyłącznika pojedyńczego można podłączyć na 2 sposoby:
1 żyła czarna do zacisku 1 niebieska do zacisku 2
2 żyła czarna do zacisku 2 niebieska do zacisku 1

Ale poważnie, jeżeli jesteś pewien że wtym miejscu powinien być wyłącznik, a nie gniazdo ( gdyby miało być gniazdo a Ty podłączysz wyłącznik to bedzie robiło zwarcie) to jedyne co mi przychodzi na myśl to zwarcie w przewodzie do lampy.