X
  • #1 17 Apr 2010 07:30
    waldek6530
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    Kupiłem niedawno autko Opel Astra II z silnikiem 1,7 DTI Isuzu - problem mam taki, że wycieka mi olej prawdopodobnie z pod miski olejowej tej aluminiowej od strony rozrządu. Mam tu pytanie czy pod miska olejową jest uszczelka czy misa przykręcana jest na tzw. pastę uszczelniającą.
    Druga sprawa to nie wiem gdzie przy tym silniku jest filtr oleju i jak go wymienić bo planuje wymienić też olej. Dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam.
  • #2 17 Apr 2010 09:28
    domellus
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Misa olejowa nie ma uszczelki jest montowana na specjalnej paście do a co do filtra oleju to masz tam wkład filtra Nr. Filtrona to: OE648/4.
  • #3 17 Apr 2010 20:03
    waldek6530
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za odpowiedzi.
  • #4 17 Apr 2010 22:16
    sputnik1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Kolego upewnij się czy napewno z pod miski (oby tylko z pod niej), bo jak są ślady od strony rozrządu to może lać z góry na uszczelniaczu pompy olejowej i powoli ścieka na dół.
  • #5 18 Apr 2010 09:08
    waldek6530
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za podpowiedź Sputnik1 prawdopodobnie tak będzie jak kolega pisze. Obmyłem tą część silnika i czekam na efekty zobaczę po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. I tu mam pytanie czy ta pompa olejowa jest rozbieralna bo znajomy mi mówił, że jak puścił uszczelniacz na tej pompie to cała pompa jest do wymiany - czy tak ?
  • #6 18 Apr 2010 09:22
    sputnik1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Mam nadzieję że nie będziesz jednak miał problemów z tą pompą.
    Ale gdyby, to każdy uszczelniacz można wymienić osobno bez obaw, tylko dosyć czasochłonne bo trzeba wszystko rozbierać, roboty do licha, ale przy okazji zrobisz rozrząd itp. A patrzyłeś może z simeringu na wale cieknie.
  • #7 11 Sep 2010 16:54
    mikrocb
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Zabraliśmy się dzisiaj z kolegą za ogledziny jego astry i jest to samo co sugerujecie kol. waldek6530. U nas olej jest rozbryzgany przez rozrząd i pasek z alternatorem i resztą niemalże w połowie komory i na prawie całym silniku a od spodu to już wogóle lepiej nie mówić. Z uszczelniacza wału cieknie nam na 100% i to powiedziałbym w zastraszającym tempie. Wygląda na to że z wałka rozrządu też sadzi, mamy nadzieje że nie dojdzie do tego pompa olejowa, ale to sie okaże za kilka dni bo obmyliśmy go troche dobrym zaj-zajerem.

    Tak przy okazji spytam czy macie może jakiś sprawdzony sposób na odkręcenie koła pasowego w tej astrze oprócz kluczem pneumatycznym ?
  • #8 28 Sep 2010 22:54
    pol.1979
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Miski olejowe są dwie mała i duża mała jest na silikon a duża i często z niej właśnie cieknie duża ma uszczelkę
  • #9 29 Sep 2010 03:10
    mikrocb
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    W moim przypadku wymiana 3 uszczelniaczy: rozrządu, pompy olejowej i wału pomogła jak ręką odjął, ale zauważyliśmy delikatne sączenie 2 tygodnie po naprawach i umyciu. Coś jeszcze pewnie dojdzie.
  Search 4 million + Products
Browse Products