X
  • #1 18 Apr 2010 14:24
    rrmargol
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Mam następujący problem. Dość często wymieniać muszę czujnik ciśnienia oleju. Nie wiem, czy może jakieś nieudane kupuję. Ciągnik ma prawidłowe ciśnienie oleju (badane przez różnych mechaników). Także słyszałem, że jest to dość częsta awaria w tym modelu ursusa (tak mówił ceniony mechanik z serwisu). Proponował on zastąpić ten czujnik czujnikiem z innego ciągnika. Pytanie brzmi, jaki mogę zastosować czujnik?
  • #2 18 Apr 2010 14:37
    ziomus90210
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Nie jestem mechanikiem nie znam się na naprawach i na post trafiłem przypadkiem,wiem jedno,mam(a raczej mój ojciec) wyżej wspomniany model Ursusa i z czujnikiem ciśnienia oleju nie było problemu od kiedy go posiadamy więc już 12 lat.Więc chyba trafiasz na jakieś nowe,nie najlepszej jakości zamienniki.Zapytałbym tych mechaników czy chodzi o stare oryginalne czy obecnie produkowane czujniki,bo jeśli chodzi o jakość to dotyczy to wielu części zamiennych.Nowe-lipa,stare-nie do zarżnięcia.
  • Helpful post
    #3 18 Apr 2010 14:38
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Tak, czujniki montowane w tych ciągnikach nie są rewelacyjne. U mnie wytrzymują średnio pół roku. Obecnie zamontowany pracuje trzy lata, ale już zauważyłem objawy uszkodzenia (migająca lampka przy bardzo rozgrzanym oleju). Można zastosować czujnik od C-330, z tym że należy przerobić króciec wkręcony w magistralę olejową (oryginalny czujnik ma gwint UNF, a ten od C-330 metryczny).
  • #4 18 Apr 2010 14:54
    rrmargol
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Przypomniało się mi, że mechanik ten mówił coś o czujniku z zetora. U mnie czujnik zaczyna przeciekać, po czym wskazania kontrolki olejowej są błędne. Lekko rozgrzany silnik a kontrolka sygnalizuje niskie ciśnienie.
  • Helpful post
    #5 18 Apr 2010 15:25
    olel
    Level 17  
    Helpful post? (+2)
    A ja Kolego proponuje założyc nanmetr np. starowski, wtedy jest święty spokój.
  • #6 18 Apr 2010 15:36
    rrmargol
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chyba olel ma rację. Doprowadzić przewód do kabiny, podłączyć i mieć jasny odczyt tego, co się dzieje. Dziękuję za pomoc i czekam jeszcze na jakieś propozycje
  • Helpful post
    #7 18 Apr 2010 16:18
    Paweł#G
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Mój ojciec w swoim ciągniku też miał problem z czujnikiem ciśnienia oleju(oryginalny działał wiele lat, a następne co chwile się psuły). Najgorsze było to że nie dość, że trzeba było kupować nowy to nigdy nie było pewności że ciśnienie jest w porządku. Po którejś awarii czujnika ojciec kupił wskaźnik ciśnienia od c 385 i przewody. Trzeba było dać dotoczyć przejściówkę do wkręcenia w blok, aby podłączyć przewód. Od tamtej pory jest spokój i zawsze widać co się dzieje. Jakiś czas temu pękło ucho od pompy olejowej i silnik stracił ciśnienie - od razu zgaszony silnik, na czujniku człowiek mógł by pomyśleć że to czujnik i jechać dalej do innych objawów.
  • #8 18 Apr 2010 16:34
    rrmargol
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Paweł#G cenna uwaga. Zajmę się tym w najbliższym czasie. Czujniki teraz straszne robią, nie to co oryginalne.
  • #9 18 Apr 2010 20:21
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Panowie, zgadzam się z wami, jednak nie do końca. Osobiście jestem przeciwnikiem montowania a ciągniku dużej ilości wskaźników nazwijmy to "zegarowych", ponieważ wymaga to ciągłej obserwacji tablicy wskaźników żebzauważyć, że coś jest nie tak. Najlepsze do tego celu są lamki kontrolne, które łatwo zauważyć kiedy jest usterka. Generalnie, kiedy wszystko działa prawidłowo nic ma się nie świecić. Wtedy podczas awarii nwet kiedy nie patrzymy na tablicę łatwo zauważymy świecącą się lampkę. Miałem kilku klientów, którzy zatarli silniki ponieważ do sygnalizacji ciśnienia oleju był tylko manometr. Po tym incydencie zlecili założenie dodatkowo lampek kontrolnych. Zapalenie lampki oznacza awarię, etedy można spojrzeć na tablicę i sprawdzić co jest nie tak. @Paweł#G zapalenie lampki ciśnienia oleju zawsze musi skutkować natychmiastowym wyłączeniem silnika. Należy później podłączyć manometr i sprawdzić co jest nie tak. Zdaję sobie sprawę, że jeżeli manometr mamy w tablicy wskaźników to po prostu jest szybciej. Jednak jeżeli ktoś posiada więcej ciągników to montaż manometru w każdym jest sporym wydatkiem. A tak wystarczy jeden na sytuację awaryjną.
  • #10 18 Apr 2010 21:08
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę.
    Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju i wzbudzenie alternatora. Jedyna wada to sygnał po wciśnięciu kluczyka do chwili uruchomienia silnika, zaleta to przypomnienie o wyjęciu kluczyka po zgaszeniu silnika. Jeżeli smarowanie lub ładowanie zniknie w czasie pracy ciągnika to natychmiast jest sygnalizacja dźwiękowa.
  • #11 18 Apr 2010 22:04
    DJTiesto
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Te czujniki nawet nowe są już zrypane.
    Pozatym dobrze jest mieć wskaźnik ciśnienia i kontrolkę.
  • #12 18 Apr 2010 22:37
    Paweł#G
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Najlepszym rozwiązaniem jest wskaźnik +kontrolka, a najlepiej jeszcze brzęczek. Mój ojciec ma wskaźnik nie na tablicy wskaźników, a na przedniej szybie - jest trochę bardziej w polu widzenia niż prędkościomierz w samochodzie i trudno nie widzieć jego wskazań. Kolego Grzegorz_madera wiem że po każdym zaświeceniu kontrolki trzeba sprawdzić czy to znowu fałszywy alarm ale przy 10 razie zaczynają nachodzić wątpliwości (jednak koszt ewentualnej naprawy jest zbyt duży żeby ryzykować ).
  • #13 19 Apr 2010 06:45
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Możesz założyć dowolny czujnik byle miał ciśnienie reakcji przynajmniej zbliżone do oryginalnego. Końcówki i redukcje na inne rozmiary gwinty można kupić a jeśli nie masz dostępu to każdy tokarz zrobi bez większego problemy. Możesz założyć manometr mechaniczny (rurka stalowa lub miedziana i manometr) lub elektryczny ale według mnie jest to niepotrzebne zagracanie i tak już ciasnej kabiny. Kontrolka jest w zupełności wystarczająca w ciągniku tak samo jak w przynajmniej 90% samochodów.
  • #14 19 Apr 2010 13:07
    karwo
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Poszukaj oryginalnego czujnika ciśnienia oleju do MF 255 (taki sam silnik jak w C360-3P).
    Mam MF 255 i miałem podobny problem, kilka czujników fabrycznie było niesprawnych (niektóre nawet udało się wymienić w sklepie na inne, ale to tylko dzięki dobrej znajomości sprzedającego), potem trafiłem na oryginalny angielski czujnik ciśnienia oleju i od kilku lat pracuje nienagannie. Średnio co roku sprawdzam manometrem ciśnienie w układzie smarowania silnika manometrem przed wymianą oleju, tak kontrolnie.
  • #15 19 Apr 2010 16:21
    rrmargol
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat zamykam :)
  Search 4 million + Products
Browse Products