Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Nie działa centralny zamek Opel Vectra B

barteqqq 18 Kwi 2010 14:31
  • #1 18 Kwi 2010 14:31
    barteqqq
    Poziom 21  

    Witam. Tak jak w temacie posiadam Opla Vectre B i mam problem z centralnym zamkiem a konkretnie z prawymi przednimi drzwiami - zamek ten nie reaguje na pilota ani na przekręcenie kluczyka w drzwiach, muszę zamykać i otwierać drzwi ręcznie. Po zdjęciu poszycia z przednich drzwi ( prawych i lewych ) i po odklejeniu folii widoczna jest wiązka która idzie do siłowniczka , na tej wiązce zamontowana jest kostka w której jest 10 pinów, od strony kierowcy nie używane są tylko 2 piny a reszta jest wykorzystana, natomiast po stronie pasażera wykorzystane są tylko 3 piny. Jak kupowałem auto poprzedni właściciel powiedział że w prawych przednich drzwiach została wybita szyba kiedy auto było zamknięte i że normalnie po takim zdarzeniu zamek się blokuje i nie da się go otworzyć i że został on odłączony. nie wiem czy to w czymś pomoże ale na zamku w prawych drzwiach jest napisane ( jest biały kwadrat a w nim pisze AD i pod tym 90 507 060 , w górnej części jest wytłoczony napis GM a na dole >PBT< R3 ) a w lewych drzwiach na zamku pisze ( jest biały kwadrat a w nim pisze BC i pod tym 90 585 021 też jest wytłoczenie z napisem GM i na dole >PBT< L2 . czy ktoś może mi pomóc bo już nie wiem co z tym robić.

    Nie działa centralny zamek Opel Vectra B

    Nie działa centralny zamek Opel Vectra B




    LEWE:
    1-BRĄZOWY
    2-BRĄZOWO BIAŁY
    3-CZERWONO BIAŁY
    4-BRĄZOWO CZERWONY ( lub CZARNO CZERWONY )
    5-puste
    6-puste
    7-CZERWONO NIEBIESKI
    8-CZERWONO CZARNY
    9-CZARNY
    10ŻÓŁTO CZARNY

    PRAWE
    1-puste
    2-puste
    3-CZERWONO CZARNY
    4-NIEBIESKO CZRNY
    5-ŻÓŁTO CZARNY
    6-puste
    7-puste
    8-puste
    9-puste
    10-puste

  • #2 18 Kwi 2010 15:51
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Do wtyku siłownika wewnątrz drzwi podłącz miernik i sprawdź, czy dochodzi tam napięcie w czasie zamykania i otwierania centralnego zamka.
    Jeżeli tak, to rozbierz siłownik i sprawdź mikroprzełączniki, jeżeli nie , to sprawdź przewody i złącza.

  • #3 19 Kwi 2010 21:04
    Andiv
    Poziom 32  

    Próbówka między czarno-czerwony i czarno żółty/niebieski zależnie od zamknij/otwórz. Jak brak napięcia to masz połamane kable w przelotce.

  • #4 19 Kwi 2010 21:26
    barteqqq
    Poziom 21  

    Dzisiaj się troszkę pobawiłem i stwierdziłem że jest to wina samego silniczka. Napięcie na przewodach jest poprawne ale dla pewności podciągnąłem napięcie z tylnich drzwi od silniczka i też to nic nie dało. Jutro wymontuje silniczek i zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • #5 20 Kwi 2010 13:20
    barteqqq
    Poziom 21  

    wymontowałem siłowniczek z prawych przednich drzwi i mam problem żeby do rozebrać. Odkręciłem 3 wkręty i jak go próbuję podważyć coś trzyma i nie chce się rozpołowić a nie chcę używać większej siły żeby go bardziej nie uszkodzić. Może ktoś już rozbierał to ustrojstwo i wie jak to się robi lub może ma ktoś jakiś schemat czy coś takiego?

    Proszę , piszcie co wam przyjdzie do głowy - może ktoś trafi ;D

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha i najważniejszego oczywiście zapomniałem siłowniczek jest firmy KIERKERT GM

  • #6 20 Kwi 2010 14:11
    autoas
    Poziom 41  

    Wymieniasz w całości, kup używany pewny i po bólu

    I jeszcze jedno, to co ci nagadał poprzedni właściciel to głupoty

  • #7 20 Kwi 2010 14:42
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Trzeba rozwiercić nit.

  • #8 20 Kwi 2010 15:13
    barteqqq
    Poziom 21  

    :arrow: autoas

    Jednak nie jesteś taki mądry za jakiego się uważasz :D

    :arrow: CammeR

    Masz rację trzeba rozwiercić nit i już ma się rozpołowione ;)
    A nie wiecie ile może kosztować ten mikroprzełącznik i gdzie go można kupić bo byłem u znajomego co ma sklep z większością motoryzacyjnych pierdół i powiedział żebym poszukał w elektronicznych bo u niego i w inny motoryzacyjnych na bank takiego czegoś nie dostanę.

  • #9 20 Kwi 2010 15:46
    autoas
    Poziom 41  

    I tak tego nie naprawisz, a już na pewno się nie przyznasz że wstawiłeś inny zamek
    I tak kupisz używkę bo na nowy cię nie stać
    Za dużo miałem do czynienia z tymi zamkami

  • #10 20 Kwi 2010 15:55
    saly
    Poziom 32  

    Ja te switche wymieniam w vectrach b w przerwie na kawe albo papierosa, pół godziny z wyjęciem zamka.
    Masz tu link bo p****** się z tym już dwa dni.

    Ja wstawiam te switche i nigdy nie miałem reklamacji.

    Link



    Tą blaszke sobie wyłam


    Moderowany przez Błażej:

    Mimo wszystko proszę o więcej spokoju i kultury.

  • #11 20 Kwi 2010 17:54
    barteqqq
    Poziom 21  

    Jak miałbyś codziennie po 40 min wolnego czasu i chciałbyś wszystko sprawdzić tak jak to się robi ( czyli nie co 5 rzecz ) to też byś się z tym tyle pier***** !


    :arrow: autoas

    według Ciebie ile kosztuje używany a ile nowy zamek tego typu ?

  • #12 20 Kwi 2010 18:15
    autoas
    Poziom 41  

    Używka od 50zł
    Nowy ostatnio 490zł

  • #13 20 Kwi 2010 18:19
    barteqqq
    Poziom 21  

    ... a mikro przełącznik do 10zł :D
    tylko trochę chęci a obawy nie ma bo i tak nie działa więc spartolić nie ma co najwyżej 10 zł i 30 min roboty na marne , ale jak będzie działać to zaoszczędzone 50 zł ( 490 dla ambitniejszych) i jaka satysfakcja :)))

  • #14 20 Kwi 2010 18:29
    autoas
    Poziom 41  

    Oby ci się udało, ja nie ryzykuję potem reklamacji, wolę najwyżej nie robić

  • #15 20 Kwi 2010 18:48
    barteqqq
    Poziom 21  

    Zaopatrze sięw ten mikroprzełącznik rozbiorę siłowniczek , porobię fotki i wrzucę żeby potomni wiedzieli dlaczego im zamek nie działa. ;D

  • #16 21 Kwi 2010 06:07
    saly
    Poziom 32  

    autoas napisał:
    Oby ci się udało, ja nie ryzykuję potem reklamacji, wolę najwyżej nie robić


    Usterka tego switcha to standardowa usterka w oplu vectra. Trzeba tylko delikatnie rozwiercić nit i odgiąć dwie blaszki które trzymają obudowe zamka i wymienić mikroswitch, a najlepiej dwa jeśli to zamek kierowcy, bo w nim są aż trzy krańcówki ale ta trzecia się nie psuje.
    Zawsze można kupić używany zamek ale też istnieje ryzyko reklamacji bo switche siadają bardzo często więc i w używanym może paść.
    Naprawde narobiłem tego sporo i nie miałem zwrotu, switche z AVT są raczej sprawdzone, a koszt jednego 1.50 plus przesyłka.

  • #17 25 Kwi 2011 16:40
    barteqqq
    Poziom 21  

    Witam , przeglądałem niedawno swoje archiwum tematów i zobaczyłem że ten założyłem już dość dawno, no i oczywiście problem też dość dawno rozwiązany.
    A eliminacja problemu następowała tak:
    wymontowałem zamek , rozwierciłem nit - trzeba to robić bardzo delikatnie, później 3 śrubki i zamek rozebrany, wyciągamy układzik gdzie jest wlutowana krańcówka, wylutowujemy ją i lutujemy nową, składamy zamek, montujemy w drzwiach i po problemie.
    Jak moderator nie zamknie tematu to w najbliższych dniach postaram się zrobić tutorial :D
    A jeśli komuś sprawiało by to problem to proszę pisać :D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty