Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Kwi 2010 21:52
    darekk_1
    Poziom 9  

    Witam

    Od pewnego czasu miga mi kod blyskowy 16. Sprawdzilem i oznacza to problem z mata- czujnikiem obecnosci pasazera. Przegladalem forum i nie znalazlem konkretnych informacji jak sprawdzic ten czujnik. Namierzylem odpowiednie przewody i wtyczke pod fotelem. Wpiecie i wypiecie oraz popsikanie wd40 nic nie poprawilo. Mierzylem opornosc na roznych stykach(sa 4 styki), ale nie znam odpowiednich wartosci. Jesli ktos moglby udzielic konkretnych informacji jak sprawdzic ten czujnik to prosze o pomoc w mojej sprawie.

    Samochod to Ford Mondeo mk3, model przed liftingiem.

    Dodatkowo chcialem sie dowiedziec odnosnie sterownikow airbag do tego auta. Na allegro mozna bez problemu dokupic taki sterownik, lecz roznia sie one jedna np.
    BH CD132
    BG CD132
    BF CD132
    BE CD132

    Czy ma to jakies szczegolne znaczenie _

    Pozdrwiam

  • #2 19 Kwi 2010 18:59
    Andiv
    Poziom 32  

    Mierz dalej.. przy odrobinie szczęścia (pecha) wywalisz tym multimetrem boczną poduche. Tam nie ma nic do mierzenia, nie licząc drutów do sterownika. Sam nie zrobisz trzeba mieć sprzęt.

  • #4 19 Kwi 2010 21:20
    darekk_1
    Poziom 9  

    Andiv napisał:
    Mierz dalej.. przy odrobinie szczęścia (pecha) wywalisz tym multimetrem boczną poduche. Tam nie ma nic do mierzenia, nie licząc drutów do sterownika. Sam nie zrobisz trzeba mieć sprzęt.


    Poduszka boczna jest na innej wtyczce, wiec nie widze tu podstaw do wywalenia poduchy.

    Odnosnie drugiej czesci odpowiedzi to jak wyglada naprawa takiej maty _

  • #5 19 Kwi 2010 21:40
    Andiv
    Poziom 32  

    Może i prąd z miernika jest znikomy mimo wszystko widziałem na własne oczy jak facet na szkoleniu odpalał poduche właśnie multimetrem...

    Co do maty - nie naprawia się. Je sie wymienia, ewentualnie wstawia emulator. Tyle w temacie.

  • #6 19 Kwi 2010 22:27
    darekk_1
    Poziom 9  

    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Sterownik airbag wywala blad maty, natomiast gdy ktos usiadzie na miejscu pasazera to mimo to slychac dzwiek przypominajacy o niezapieciu pasow, wiec teoretycznie mata daje informacje o zajetosci fotela.

  • #7 20 Kwi 2010 12:26
    Meteor80
    Poziom 15  

    Można zastosować emulator maty, choć faktycznie to dziwne że sygnalizuje zajęcie fotela.
    A możesz sprawdzić podłączając zamiennie maty: prawy fotel z lewej strony lewy z prawej i odczytać błędy.
    Co do poduszek to chyba w Fordzie są odpalane napięciem zmiennym i dosyć wysokim (około 30V) więc miernikiem nie odpalisz.

  • #8 20 Kwi 2010 14:35
    darekk_1
    Poziom 9  

    Meteor80 napisał:
    Można zastosować emulator maty, choć faktycznie to dziwne że sygnalizuje zajęcie fotela.
    A możesz sprawdzić podłączając zamiennie maty: prawy fotel z lewej strony lewy z prawej i odczytać błędy.
    Co do poduszek to chyba w Fordzie są odpalane napięciem zmiennym i dosyć wysokim (około 30V) więc miernikiem nie odpalisz.



    W fotelu kierowcy nie montowano maty. Co do emulatora maty to przegladalem allegro i do Forda nie widzialem. sa do BMW, VW, Mazdy ale do Forda nie ma.

  • #9 14 Lip 2010 12:46
    tyszek
    Poziom 17  

    Witam,
    Mam podobny problem, na allegro znalazłem jakąś firmę co oferuje wyrejestrowanie tej maty z układu poduszki. że będzie myślał że jest pasażer nawet jak by go nie było. Co prawda większy koszt naprawy w przypadku nieuzasadnionego wybuchu ale może życie ocalić komuś.

    Ja ze swojej strony mam pytanie czy w mondeo MK3 z 2001 roku są poduszki jedno czy dwustopniowe??
    Gdzie można kupić taką matę w internecie albo w okolicach warszawy??
    I jaki mw jest jej cena??

  • #10 14 Lip 2010 15:57
    darekk_1
    Poziom 9  

    tyszek napisał:
    Witam,
    Mam podobny problem, na allegro znalazłem jakąś firmę co oferuje wyrejestrowanie tej maty z układu poduszki. że będzie myślał że jest pasażer nawet jak by go nie było. Co prawda większy koszt naprawy w przypadku nieuzasadnionego wybuchu ale może życie ocalić komuś.

    Ja ze swojej strony mam pytanie czy w mondeo MK3 z 2001 roku są poduszki jedno czy dwustopniowe??
    Gdzie można kupić taką matę w internecie albo w okolicach warszawy??
    I jaki mw jest jej cena??



    ja rozwiazalem ten problem w inny sposob. Zakupilem sensor airbag z modelu po faceliftingu czyli po drugiej polowie 2003. Wazne, aby ilosc poduszek sie zgadzala. Jak wiadomo po 2003 zrezygnowano z maty, ale wtedy w razie wypadku wybuchaja dwie poduszki, nawet jak nie ma pasazera. Podlaczamy nowy modul, a nastepnie pod siedzeniem pasazera odlaczamy wtyczke od zapiecia pasa pasazera oraz wtyczke od maty. W siedzeniu kierowcy rowniez wypinamy wtyczke od czujnika zapiecia pasa oraz wypinamy czujnik polozenia fotela kierowcy.

    Po tej przerobce system airbag nie rozni sie niczym od modeli po liftingu.
    Ja za sensor dalem 80zł, z rozbieranego auta.


    Co do pytania to w mk3 wszystkie mialy poduszki dwustopniowe. Maty siedzenia szukalem ale dostanie sprawnej uzywki graniczy z cudem, a nowa kosztuje kupe kasy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty