X

Opel Astra H - problem z klimatyzacją.

19 Apr 2010 18:29 MIMichal_2055
  • #1 19 Apr 2010 18:29
    Michal_2055
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Problem z klimatyzacją pojawił się po minionej zimie, klimatyzacja przestała się włączać. Dodam że jest to klimatronik. Pojechałem do stacji zajmującej się klimatyzacją samochodową, tam mechanik po 2 godzinach stwierdził że mam uszkodzony zawór sterujący sprężarką klimatyzacji. Zawór ten nie występuje jako część zamienna w tym modelu, a jest to Delphi i trzeba wymienić całą sprężarkę. Koszt bardzo wysoki w serwisie autoryzowanym 5800 zł. :crazyeyes:
    Czy jestem sam w stanie sprawdzić jakoś ten zawór? Czy zawór ten jest wysterowany napięciem " liniowo", czy sterownik klimy podaje mu coś innego?
  • #2 19 Apr 2010 19:43
    kylujo
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Możesz łatwo sprawdzić sprężarkę.
    Sterowana jest ona masą.Ma stały plus.
    Musisz położyć się pod auto przy prawym przednim kole.Zobaczysz wtyczkę do sprężarki.Odepnij ją.Przygotuj próbówkę 12 v lub żaróweczkę na drucikach.Sprawdź w którym pinie jest plus.Łatwo bo próbnik podpinasz do masy i sprawdzasz.Tam gdzie się zaświeci tam jest plus.Potem podepnij próbnik do plusa i sprawdź czy masz masę.(oczywiście musi być włączona klima na panelu)i silnik musi pracować.
    Jak określisz plus na gniazdku to wykorzystując kabelki to około 1,5 m podłącz sprężarkę na krótko.Plus do plusa a masa do masy.Najpierw podaj plus na sprężarkę a potem dotykaj masą .Jeśli usłyszysz małe stukanie to zawór jest dobry i wtedy powinny wychładzać się przewody klimy.Najlepiej poproś kogoś o pomoc.
    Ja to robiłem w kanale . U mnie padł panel sterowania.
    Dużo ale możesz sprawdzić czy Cię ktoś nie robi w ...
  • #3 21 Apr 2010 20:41
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Podłączyłem "na krótko" zawór sprężarki, może lekko słychać jakieś stuknięcie na pewno pewien prąd pobiera nie zmierzyłem. Zrobiłem próbę na pracującym silniku i sprężarka na pewno nie daje ciśnienia, węże są zimne. Śmiem twierdzić że ten zawór faktycznie jest uszkodzony - prawdopodobnie mechanicznie. Dalej interesuje mnie sprawa jaki sygnał dostaje ten zawór i czy on jest uzależniony od napięcia czy może od jakiegoś przebiegu.
  • #4 21 Apr 2010 21:43
    radekklimat
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Czy w układzie jest gaz, to po pierwsze.
    Jezeli go nie było po zimie to kompresor moze byc zatarty bo to taka konstrukcja i wymiana zaworu nic nie da.
    Napisz mi z kad jestes.
  • #5 22 Apr 2010 18:14
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+2)
    radekklimat wrote:
    Czy w układzie jest gaz, to po pierwsze.
    Jezeli go nie było po zimie to kompresor moze byc zatarty bo to taka konstrukcja i wymiana zaworu nic nie da.
    Napisz mi z kad jestes.


    Jak mechanik podłączył "kombajn do klimy" to powiedział, że czynnika jest na tyle że klimatyzacja powinna działać, ile go było tego nie wiem. Cały proces został przeprowadzony bez błędu. Aktualnie czynnik jest odpompowany "bo i tak klima się nie włączy-powiedział mechanik". Kompresor prawdopodobnie nie jest zatarty bo na kole pasowym jest takie sprzęgiełko przeciążeniowe i jest ono całe.
    Jestem z Czechowic-Dziedzic okolice Bielska Białej.
  • #6 23 Apr 2010 18:15
    radekklimat
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    O to daleko odemnie a z tego opisu wynika ze zawor z tyłu kompresora raczej do wymiany, jezeli po załaczeniu klimy jest napiecie na wtyczce zaworu, a klima i tak nie załacza kompresora.
  • #7 26 Apr 2010 17:40
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Szukałem informacji na temat sprężarek klimatyzacji. Znalazłem sklep z częściami samochodowymi INTER CARS. Mają zamiennik model TEAMEC DQ2 w cenie 1351,28 zł. Co to jest za firma, oraz czy warto to u nich kupić?
  • #8 26 Apr 2010 18:08
    radekklimat
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Brzmi jak China
  • #9 29 Apr 2010 17:56
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Gdzie w Oplu H znajduje się osuszacz klimatyzacji?
  • #10 29 Apr 2010 20:43
    radekklimat
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    W poprzednim modelu był z prawej strony skraplacza na dole.
  • #11 03 May 2010 18:30
    gajdek419
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Michal_2055 wrote:
    Szukałem informacji na temat sprężarek klimatyzacji. Znalazłem sklep z częściami samochodowymi INTER CARS. Mają zamiennik model TEAMEC DQ2 w cenie 1351,28 zł. Co to jest za firma, oraz czy warto to u nich kupić?

    Teamec to belgijska firma zajmująca się regeneracją nie tylko sprezarek do klimy.
    Może warto pomysleć nad regeneracją spręzarki zamiast kupowac druga?
  • #12 04 May 2010 12:59
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Teamec to belgijska firma zajmująca się regeneracją nie tylko sprezarek do klimy.
    Może warto pomysleć nad regeneracją spręzarki zamiast kupowac druga?[/quote]

    Myśle nad regeneracją, ale wtedy muszę odstawić samochód, ponieważ napęd jest tylko jednym paskiem.
  • #13 06 May 2010 09:57
    gajdek419
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    podaj dokładnie jaki masz rocznik i silnik w tej astrze?
  • #14 06 May 2010 17:43
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    gajdek419 wrote:
    podaj dokładnie jaki masz rocznik i silnik w tej astrze?

    Astra H rocznik 2004, silnik 1.4 wersja njoj, climatronic.
  • #15 06 May 2010 18:39
    gajdek419
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Piętą Achillesowa tych sprężarek jest zerwanie wielowypustu na tarczy sprzegłowej tzn moment napędowy nie jest podawany z koła na wałek sprezarki - wypadałoby to sprawdzić.
    Elektrozawór.... też pada ale rzadziej - czy po jego wyjeciu widziałes jakieś ślady opiłków?
    Elektrozawory takie sterowane są sygnałem prostokątnym o zmiennym wspólczynniku wypełnienia ale do sprawdzenia spokojnie mozna zasilić go 12V napięcia stałego. Nie pamiętam w tej chwili ale możliwe, że polaryzacja ma znaczenie ze względu na diodę wstawioną równolegle z cewką elektrozaworu.
  • #16 07 May 2010 19:41
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprzęgło jest całe - nie zerwane. Zaworu nie wyjmowałem aby sprawdzić czy są opiłki. Wg mnie sprężarka nie jest zatarta. Myślę o regeneracji całej sprężarki. Może tam: http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/index.html
  • #17 20 Jul 2010 07:10
    zslawek
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Michal_2055 wrote:
    Gdzie w Oplu H znajduje się osuszacz klimatyzacji?


    u mnie jest zintegrowany ze skaplaczem, po prawej stronie stojąc przodem do samochodu, filtroosuszacz wygląda tak Opel Astra H - problem z klimatyzacją.
  • #18 04 Aug 2010 03:15
    x3non
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witam,

    Mam podobny problem , tylko ze mam silnik 1.8. Jest to specyficzna sprezarka,nie montowana juz w samochodach. Tak sie sklada ,ze mam znajomego w serwisie, ogolnie ciezko znalesc uzywaną. Ale dzwonil do niemieckiego ASO i powiedziano, ze mozna zamienic na sprezarke sprzeglowa. Koszty zamiany sa nie wielkie, oprocz sprezarki trzeba dokupic jakis przekaznik (koszt ~50zl). W nastepnym tygodniu bede regenerowal, albo wymienial na sprzeglowa. Wszystko zalezy od kwoty. Ale raczej stawiam na zamiane ,ze wzgledu na to ,że serwis sprzeglowej jest o wiele tanszy.

    Pozdr
  • #19 24 Oct 2010 15:38
    Michal_2055
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam Wszystkich po długiej nieobecności. Problem z klimatyzacją został rozwiązany w połowie czerwca. Sprężarkę wysłałem do http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/index.html , tam wymieniono zawór sterujący pracą sprężarki. Przesyłkę otrzymałem po tygodniu. Zamontowałem, wymieniłem również filtr osuszacz. Pojechałem do stacji gdzie wcześciej miałem odpompowany gaz, aby nabić instalację. Po załadowaniu gazu klimatyzacja "ożyła" za pierwszym razem. Uważam że firma do której wysłałem sprężarkę jest bardzo rzetelna i mogę ją polecić. Dziękuję Wszystkim za wszelkie wskazówki. Temat uważam za wyczerpany.
  • #20 11 Dec 2010 13:14
    gajdek419
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    W Czechowicach-Dziedzicach tez masz firme która regeneruje spręzarki:)
  • #21 27 Apr 2011 21:55
    margras
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Po zimie pojechałem nabić klime bo też uważałem ze jest problem z pustym zbiornikiem ale po nabiciu okazało się ze i tak nie chłodzi.
    według mechanika to może być problem z wykasowaniem błędu bo podobno jest jak za małe ciśnienie to klima się wyłączy i potem po załadowaniu musi byc wykasowany błąd. Czy to może być problem??? mam Astrę H 2006rok 1,4 enjoh.

    jutro jadę wykasować błąd ale czy to moze byc to?

    Jak załączam klimę to czuć na wolnych obrotach ze się zwalniają czyli jak by coś sie załączyło w sensie sprężarka.


    ratunku!! Jeśli coś ktoś wie na ten temat to proszę o info., Najlepiej na meila bądz daj sygnał to oddzwonie na telefon 602203216 :P

    marcin
  • #22 16 May 2011 09:18
    billcar
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ja mam problem w astrze g gtc z klimatronikiem 1,6 benzyna 2006r następujący
    po nabiciu układu (wczesniej było 60g) klima nie startuje
    na włączonym silniku po podpieciu 12v do sprężarki sprężarka chodzi pompuje bo strona wysokiego cisnienia robi sie gorąca ale na niskim nie czuć zlodzenia (temp zew 22*) wygląda na to że zawór rozprężny jest trafiony
    czemy układ nie wystartował po nabiciu? czy trzeba wykasować błedy z klimy aby układ wystartował czy czujnik ciśnienia też moze być walnięty?
  • #23 07 Jun 2011 18:48
    MARK-62
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jak klima jest sprawna to po nabiciu powinna się włączyć.Pierwszy raz słyszę żeby kasować błędy w klimie.
  • #24 07 Jun 2011 19:20
    kortyleski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    To jeszcze usłyszysz.... kolego MARK-62. Reszcie polecę zmienić fachowca na takiego co umie zdiagnozować układ klimatyzacji a w oplach dodatkowo elektronikę auta. Z nieszczęsnym modułem chłodzenia włącznie. Przecież do tego potrzeba raptem dwóch manowakumetrów za 300 zł. I wiedzy...
  • #25 07 Jun 2011 20:04
    billcar
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mogł bys podpowiedzieć jak ten modół zdiagnozować
  • #26 07 Jun 2011 20:45
    kortyleski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Cdif ledwie daje radę, Proponuję zakup testera TECH 2.
  • #27 07 Jun 2011 22:25
    billcar
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    cdifa mam i nie wywala zadnych usterek
  • #28 07 Jun 2011 22:49
    sobol350
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    MARK-62 wrote:
    Jak klima jest sprawna to po nabiciu powinna się włączyć.Pierwszy raz słyszę żeby kasować błędy w klimie.



    To odpompuj gaz w mercedesie jakimś nowszym i go odpal na pusto,po chwili zgaś i nabij klime.Teraz możesz podrapać się po głowie dlaczego cały czas świeci się EC i nie działa klima.Powodzenia
  • #29 08 Jun 2011 21:05
    kortyleski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    billcar wrote:
    cdifa mam i nie wywala zadnych usterek


    PARAMETRY. Silnika, centralnej elektroniki, klimatyzacji i gdzie tam jeszcze trzeba szukać. Ale widzę że i tak nie znajdziesz... Nie umiesz.
    \
  • #30 08 Jun 2011 22:11
    billcar
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Parametry wszędzie sa dobre
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products