X

Vsi Prins szarpie po przełączeniu na gaz

20 Apr 2010 18:47 LAn.lakomiec
  • #1 20 Apr 2010 18:47
    n.lakomiec
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z instalacją Prinsa, po nocnym postoju gaśnie przy przełączeniu na gaz, a jak już się przełączy to szarpie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Komputer samochodu wyświetla błąd „ wypadanie zapłonów”. Komp. Prinsa nie wyświetla żadnych błędów. Wszystko wraca do normy po przejechaniu kilku kilometrów. Próbowałem rozgrzać silnik i dopiero przełączyć na gaz. Efekt jest taki sam. Na benzynie wszystko jest o.k. Może ktoś wie co z tym zrobić. Pozdrawiam!
  • #2 20 Apr 2010 20:38
    sq4ffp
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Mało paliwa! Filtr gazu zapchany, zacinający się elektrozawór gazu?
    Kolejna sprawa, to układ zapłonowy, który dla gazu ma być w stanie nienagannym. Świece, przewody, kopułka rozdzielacza i cewka WN.
    W jakim stanie są świece zapłonowe? Może zdjęcie?
  • #3 20 Apr 2010 21:00
    n.lakomiec
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Filty gazu po wymianie, przewody paliwowe i świece nowe, nie ma kopółki układ jest elektroniczny no chyba że to będzie elektrozawór, podejrzewam też wtryskiwacze.
  • #4 20 Apr 2010 22:13
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Przeczytaj to
    Link
    i mój post po poście kolegi.
  • #5 20 Apr 2010 23:13
    n.lakomiec
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki kolego za podpowiedź, mam program diagnostyczny spróbuję zrobić ten test, dam znać jaka będzie reakcja.
  • #6 21 Apr 2010 07:59
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam, proponuje koledze zrobić prosty test, który pozwoli wykluczyć uszkodzenie emulatora, a w prinsie lubiły sobie padać, mianowicie, po odpaleniu samochodu nagrzać auto do momentu przełączenia na gaz, i zaraz po przełączeniu na gaz ręcznie powrócić do zasilania benzyną, jeżeli wraz z powrotem na benzynę silnik dalej będzie pracował nierówno to przyczyną w takim wypadku jest uszkodzony emulator.
  • #7 21 Apr 2010 08:44
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Kolego dett może trochę marudzę, ale przeczytaj ten post Link u mnie przy nieudanym przełączeniu na LPG w czasie jazdy, jeżeli nadal go męczyłem na LPG wykorzystując rozpęd samochodu, to po przełączeniu na PB (sam nie przechodził) silnik chodził nierówno (utykał). Nie pomagało wyłączenie silnika i zapalenie od rozrusznika, natomiast pomagało tak jak napisałem w czasie jazdy zdjąć nogę z gazu wyłączyć na chwilę zapłon i po ponownym jego włączeniu silnik na benzynie zaskakiwał normalnie. I tu pytanie czy to jest objaw uszkodzonego emulatora i czy może być przejściowe jego uszkodzenie (u mnie samoistnie to ustąpiło i dwa lata mam z tym spokój). Drążę temat, bo gdyby problem powrócił żebym nie szukał po omacku.
  • #8 21 Apr 2010 09:16
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Ten post już czytałem, niestety nie mogę się do niego odnieść ponieważ nie próbowałem takich sposobów, co do emulatorów to mogę powiedzieć jedno że odesłane na gwarancji emulatory niejednokrotnie wracały z naklejką że były testowane i są sprawne, a po zamontowaniu ich do auta objaw był taki sam, na innym emulatorze nie występowały takie problemy. Uszkodzenie emulatora może się objawiać na kilka sposobów, mogą być wyłączane cylindry zaraz po przełączeniu, może to być tylko na gorącym silniku, podczas jazdy (przyspieszania) można odczuwać szarpanie, w najgorszym przypadku brak możliwości uruchomienia samochodu, jakieś 2,3 lata temu był taki czas że dziennie wymienianych było kilka emulatorów, wiele aut było przywiezionych na lawetach ponieważ nie odpalały, a serwisy nie mogły sobie poradzić z ustaleniem przyczyny, nie mówię że to jest uszkodzenie emulatora, ale może być. Na szczęście Prins sobie z tym poradził i od około 1,5 roku nie wymieniłem ani jednego.
  • #9 21 Apr 2010 09:30
    n.lakomiec
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koledzy u mnie wygląda że emulator jest w porządku, ponieważ po każdym przełączeniu na benzynę silnik pracuje idealnie.
  • #10 21 Apr 2010 12:06
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (-1)
    dett, dzięki za informację.
  • #11 23 Apr 2010 20:21
    saszka09
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    ja obstawiam na wtryskiwacze, domyślam sie, że kehiny?? pewnie są tak zasyfiałe, że muszą troche pochodzić zanim brud w nich się rozgrzeje i pozwoli na normalniejszą pracę, jaki przebieg ma instalka i czy przy już nagrzanym silniku i jeździe na lpg, np. po 5 min rozruchu i ponownym postoju sytuacja się powtarza? ja u siebie miałem taki przypadek, że wypięła mi się wtyczka od wtryskiwacza i po przejściu na lpg rzucało autem ,do czasu aż nie wprowadził się w stan awaryjny co równało się pracy 3 wtryskiwaczy na lpg i jednego na pb
  • #12 19 Apr 2011 21:40
    n.lakomiec
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam! Dla zainteresowanych wystarczyło wyczyścić przepustnicę i wszystko O.K.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products