Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vsi Prins szarpie po przełączeniu na gaz

n.lakomiec 20 Kwi 2010 18:47
  • #1 20 Kwi 2010 18:47
    n.lakomiec
    Poziom 8  

    Mam problem z instalacją Prinsa, po nocnym postoju gaśnie przy przełączeniu na gaz, a jak już się przełączy to szarpie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Komputer samochodu wyświetla błąd „ wypadanie zapłonów”. Komp. Prinsa nie wyświetla żadnych błędów. Wszystko wraca do normy po przejechaniu kilku kilometrów. Próbowałem rozgrzać silnik i dopiero przełączyć na gaz. Efekt jest taki sam. Na benzynie wszystko jest o.k. Może ktoś wie co z tym zrobić. Pozdrawiam!

  • #2 20 Kwi 2010 20:38
    sq4ffp
    Poziom 15  

    Mało paliwa! Filtr gazu zapchany, zacinający się elektrozawór gazu?
    Kolejna sprawa, to układ zapłonowy, który dla gazu ma być w stanie nienagannym. Świece, przewody, kopułka rozdzielacza i cewka WN.
    W jakim stanie są świece zapłonowe? Może zdjęcie?

  • #3 20 Kwi 2010 21:00
    n.lakomiec
    Poziom 8  

    Filty gazu po wymianie, przewody paliwowe i świece nowe, nie ma kopółki układ jest elektroniczny no chyba że to będzie elektrozawór, podejrzewam też wtryskiwacze.

  • #4 20 Kwi 2010 22:13
    gimak
    Poziom 34  

    Przeczytaj to

    Link


    i mój post po poście kolegi.

  • #5 20 Kwi 2010 23:13
    n.lakomiec
    Poziom 8  

    Dzięki kolego za podpowiedź, mam program diagnostyczny spróbuję zrobić ten test, dam znać jaka będzie reakcja.

  • #6 21 Kwi 2010 07:59
    dett
    Poziom 20  

    Witam, proponuje koledze zrobić prosty test, który pozwoli wykluczyć uszkodzenie emulatora, a w prinsie lubiły sobie padać, mianowicie, po odpaleniu samochodu nagrzać auto do momentu przełączenia na gaz, i zaraz po przełączeniu na gaz ręcznie powrócić do zasilania benzyną, jeżeli wraz z powrotem na benzynę silnik dalej będzie pracował nierówno to przyczyną w takim wypadku jest uszkodzony emulator.

  • #7 21 Kwi 2010 08:44
    gimak
    Poziom 34  

    Kolego dett może trochę marudzę, ale przeczytaj ten post

    Link

    u mnie przy nieudanym przełączeniu na LPG w czasie jazdy, jeżeli nadal go męczyłem na LPG wykorzystując rozpęd samochodu, to po przełączeniu na PB (sam nie przechodził) silnik chodził nierówno (utykał). Nie pomagało wyłączenie silnika i zapalenie od rozrusznika, natomiast pomagało tak jak napisałem w czasie jazdy zdjąć nogę z gazu wyłączyć na chwilę zapłon i po ponownym jego włączeniu silnik na benzynie zaskakiwał normalnie. I tu pytanie czy to jest objaw uszkodzonego emulatora i czy może być przejściowe jego uszkodzenie (u mnie samoistnie to ustąpiło i dwa lata mam z tym spokój). Drążę temat, bo gdyby problem powrócił żebym nie szukał po omacku.

  • #8 21 Kwi 2010 09:16
    dett
    Poziom 20  

    Ten post już czytałem, niestety nie mogę się do niego odnieść ponieważ nie próbowałem takich sposobów, co do emulatorów to mogę powiedzieć jedno że odesłane na gwarancji emulatory niejednokrotnie wracały z naklejką że były testowane i są sprawne, a po zamontowaniu ich do auta objaw był taki sam, na innym emulatorze nie występowały takie problemy. Uszkodzenie emulatora może się objawiać na kilka sposobów, mogą być wyłączane cylindry zaraz po przełączeniu, może to być tylko na gorącym silniku, podczas jazdy (przyspieszania) można odczuwać szarpanie, w najgorszym przypadku brak możliwości uruchomienia samochodu, jakieś 2,3 lata temu był taki czas że dziennie wymienianych było kilka emulatorów, wiele aut było przywiezionych na lawetach ponieważ nie odpalały, a serwisy nie mogły sobie poradzić z ustaleniem przyczyny, nie mówię że to jest uszkodzenie emulatora, ale może być. Na szczęście Prins sobie z tym poradził i od około 1,5 roku nie wymieniłem ani jednego.

  • #9 21 Kwi 2010 09:30
    n.lakomiec
    Poziom 8  

    Koledzy u mnie wygląda że emulator jest w porządku, ponieważ po każdym przełączeniu na benzynę silnik pracuje idealnie.

  • #11 23 Kwi 2010 20:21
    saszka09
    Poziom 10  

    ja obstawiam na wtryskiwacze, domyślam sie, że kehiny?? pewnie są tak zasyfiałe, że muszą troche pochodzić zanim brud w nich się rozgrzeje i pozwoli na normalniejszą pracę, jaki przebieg ma instalka i czy przy już nagrzanym silniku i jeździe na lpg, np. po 5 min rozruchu i ponownym postoju sytuacja się powtarza? ja u siebie miałem taki przypadek, że wypięła mi się wtyczka od wtryskiwacza i po przejściu na lpg rzucało autem ,do czasu aż nie wprowadził się w stan awaryjny co równało się pracy 3 wtryskiwaczy na lpg i jednego na pb

  • #12 19 Kwi 2011 21:40
    n.lakomiec
    Poziom 8  

    Witam! Dla zainteresowanych wystarczyło wyczyścić przepustnicę i wszystko O.K.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty