FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Unitra ZK 120: budowa wzmacniacza na nim opartego i pytania

Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Beginner Science -> Unitra ZK 120: budowa wzmacniacza na nim opartego i pytania
Author
Poziom 11
Poziom 11

Post#1 Post from the author of the topic 21 Apr 2010 21:42   

Witam!

Zacznę od tego, że to są moje początki z układami lampowymi, do tej pory zajmowałem się tylko sprzętem audio "krzemowym" czyli po prostu tranzystory, hybrydy itd. Jestem technikiem elektronikiem, może nie wiem jeszcze wszystkiego, ale kompletnym laikiem też nie jestem. Przeglądałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Przejdę do sedna sprawy...

Rozpocząłem budowę swojego pierwszego wzmacniacz lampowego. Do tego celu mam przygotowane 2 magnetofony Unitry ZK 120 w słabym stanie wizualnym ale za to sprawne elektrycznie. Chcę zbudować mały wzmacniacz stereo, każdy trzeba od czegoś zacząć swoją przygodę z lampami :D Mam schemat do tego magnetofonu
ale że jak napisałem wyżej jestem laikiem co do lamp to mam kilka pytań:

1. Gdzie najlepiej podawać sygnał? Czy na wejście z głowicy czy bezpośrednio (przez kondensator) na potencjometr P1?
2. Jaką moc ma transformatoro-silnik w tym magnetofonie? Symbol SAZ-5-tr
3. Czy można wyciągnąć silnik z tego transformatora?
4. Czy da radę jedno trafo na dwa wzmacniacze? Tzn dwie elektroniki z ZK 120? Jeśli nie to jakie trafo polecacie alby było ok?
5. Chcę wykorzystać wskaźnik EM84 czyli tzw magiczne oko i jak sprawić aby to działało cały czas a nie tylko po naciśnięciu przycisku nagrywania? Czy wystarczy zewrzeć kontakty 1 i 2?
6. Nie podoba mi się wbudowana regulacja tonów, czy mogę wstawić w miejsce P2 i C14 własny mały korektorek? Czy lepiej pominąć całkowicie lampę ECC83 i zbudować jakiś przedwzmacniacz?