X

Pralka Ariston AVSF 129 wymiana łożysk bębna.

22 Apr 2010 20:19 PAPawel z Kawęczyna
  • #1 22 Apr 2010 20:19
    Pawel z Kawęczyna
    Level 7  
    Helpful post? (+2)
    Witam,
    Czy ktoś może wie jak dalece skomplikowana jest wymiana łożysk(a) bębna w tralce Ariston AVSF 129? A jakby ktoś wiedział jeszcze jakie tam jest łożysko i ew. uszczelniacze, to już by było bajecznie.
  • #2 22 Apr 2010 21:58
    Haruś
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Łożyska są w krzyżaku. Odkręcasz koło pasowe, krzyżak, wyciągasz go i wymieniasz łożyska.
  • #3 23 Apr 2010 08:46
    january wietrzyk
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    łożyska 6205zz,6204zz simering 30x52x65x7/10
  • #4 24 Apr 2010 07:09
    Pawel z Kawęczyna
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki Wam serdeczne. Biorę się do działania.

    Rzeczywiście wymiana nie nastręcza zbytnich problemów. Cały zestaw naprawczy można kupić tu : http://www.argedo.com.pl/
  • #5 29 Jun 2010 18:54
    SebasTTan
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    To ja dopytam :)
    Czy tam występują oba te łożyska czy jedno z nich ?
    Także właśnie mi siadają i pralka przestała być silent.
  • #6 30 Jun 2010 12:09
    Pawel z Kawęczyna
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Łożyska są dwa (takie jak zostały wymienione powyżej)
    Pamiętaj, że śruby są na klucze typu Torx.
    Miłej zabawy.
  • #7 07 Jul 2010 18:59
    SebasTTan
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    A więc tak.

    Potrzeba Torx 40 gdyby ktoś w przyszłości wymieniał.
    Cztery ramiona po dwie śruby na każde ramię.
  • #8 12 Jul 2010 16:26
    Amarantowy
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Jaki krzyżak? A może ja mam jakąś inną pralkę Ariston AVSF 129? W sobotę rozkręciłem całą pralkę na części pierwsze, ale nie wiem, jak się dobrać do bębna - jest plastikowy, z dwóch elementów razem sklejonych. Da się jedynie zdjąć koło od pasa napędowego (śruba na torx T40), a pod nim widać łożysko 6204zz (czyli to mniejsze). Czy jest jakiś sposób, by się dostać do wnętrza bębna, czy jednak czeka mnie wymiana całego modułu piorącego= ok. 500 zł?
  • #9 14 Aug 2010 11:41
    deLux
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    jak tam, kolego poradziłeś sobie?
    czeka mnie zaraz to samo i nie wiem co kupić zawczasu.
  • #10 16 Aug 2010 01:36
    Amarantowy
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    deLux wrote:
    jak tam, kolego poradziłeś sobie?


    Do kogo to pytanie?
    U mnie nic z tego nie wyszło, bo się okazało, że mam plastikowy bęben (nierozbieralny)- niestety. Ten model pralki był produkowany w dwóch wersjach- takiej, o jakiej wszyscy tu piszą (można rozebrać) i takiej z plastikowym bębnem.
    Koszt nowego modułu piorącego to przynajmniej 700 zł, zatem nie ma co kombinować, tylko trzeba zbierać na nową pralkę, ale tym razem porządną, a nie Ariston (wytrzymała 3 lata).

    Jeśli byłby ktoś zainteresowany, to mam na sprzedaż oba łożyska i simering- nowe, nieużywane, prosto z pudełka, odstąpię za 20 zł plus koszt przesyłki.
  • #11 17 Aug 2010 02:09
    zhudomel
    Specjalista AGD
    Helpful post? (+3)
    Klejony zbiornik w aristonie można rozebrać i łożyska wymienić (robiłem i wszystko gra). Kto szuka ten znajduje:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1245840.html
  • #12 17 Aug 2010 22:17
    Amarantowy
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Bałbym się robić taki numer, bo jak coś pójdzie nie tak, to zostanę zupełnie bez pralki, a teraz nie jest odpowiedni moment na kupno nowej.

    Ale gdybym jednak miał ryzykować (albo ktoś inny), to mógłbyś trochę podpowiedzieć, jak to zrobić bezboleśnie?
    Ciąć starą spoinę, czy w innym miejscu?
    Normalny brzeszczot do metalu czy czymś innym?
    Da się nawiercić otwory nienaruszające szczelności bębna?
    Jakie dawałeś śruby?
    Ile śrub?
    Jaki silikon do uszczelnienia (wysoka temperatura)?
  • #13 18 Aug 2010 02:50
    zhudomel
    Specjalista AGD
    Helpful post? (+1)
    Ja tylko naciąłem trochę zaczynając od góry a potem rozchylałem i rozrywałem w miejscu sklejenia. Na początku jest bardzo ciężko, ale dalej już łatwo idzie, tylko trzeba cały czas pilnować, żeby pęknięcie nie poszło w bok. W miejscu złożenia zbiornika na całym obwodzie jest wystający brzeg i właśnie w nim wywierciłem otwory na blachowkręty co około 8-10cm. Silikon zwykły sanitarny ( jest przecież do 120°).
  • #14 18 Aug 2010 11:13
    Amarantowy
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzięki. Może jednak się skuszę na naprawę.
  • #15 10 Nov 2010 09:55
    gigi1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanie odnośnie wymiany łożysk. Rozciąłem bęben plastikowy ale nie moge wyjąć bębna metalowego, próbowałem go wybić z łożyska ale zaczęła się odkształcać śróba(ten kikut do któego mocuje się koło). łożysko jest ewidentnie do wymiany, odpadła osłonka od niego i widać kulki i pogięty wianek. Mam na hama walić w tą śróbę czy jest inny sposób, boje się, że pęknie mi ten plastikowy bęben tuż przy łożysku. help
  • #16 11 Nov 2010 01:16
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Trzeba było najpierw wkręcić w czop krzyżaka obcą śrubę ,teraz po twoim pukaniu czop może być odkształcony.Ja podpieram rozcięty kocioł z bębnem na trzech równych pieńkach drewnianych , wkręcam w czop obcą śrubę i poprzez miedziany lub mosiężny wałek walę solidnym młotkiem w ten czop.Musi pójść. Potem po wymianie łożysk i uszczelniacza bardzo ładnie to się wszystko skręca na silikon i blachowkręty.W moim mieście jest gość który klei popękane zderzaki samochodowe i niektórzy moi koledzy dają do niego kotły do klejenia, robi to bardzo dobrze i na gorąco, może w twoim mieście też jest ktoś taki.
  • #17 20 Nov 2010 00:12
    Amarantowy
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    gigi1 wrote:
    Mam pytanie odnośnie wymiany łożysk. Rozciąłem bęben plastikowy ale nie moge wyjąć bębna metalowego, próbowałem go wybić z łożyska ale zaczęła się odkształcać śróba(ten kikut do któego mocuje się koło). łożysko jest ewidentnie do wymiany, odpadła osłonka od niego i widać kulki i pogięty wianek. Mam na hama walić w tą śróbę czy jest inny sposób, boje się, że pęknie mi ten plastikowy bęben tuż przy łożysku. help


    Nic nie pęknie. Ja dzisiaj waliłem młotem w łożyska z jednej i z drugiej strony. Tym odkształceniem na osi się za bardzo nie przejmuj- spiłuje się. Dobrze jest oczywiście uderzać przez coś, a nie bezpośrednio młotkiem w oś (kładziesz jakiś wałek, czy drugi młotek na oś i w to walisz), bo w przeciwnym razie rozklepiesz oś, jak nit.
    Obecnie jestem już po wybiciu osi- też się lekko odkształciła, ale z wkręconą śrubą nie próbowałem, żeby mi śruba w środku nie została.
    Zewnętrzne łożysko łatwo wyszło, a kłopoty zaczęły się na łożysku wewnętrznym. Producent najwyraźniej zrobił zbyt małą średnicę pierścienia, w którym siedzi łożysko, przez co takie wciśnięte na chama łożysko szybciej się rozpadło (pralka ma 3 lata). Łożysko wewnętrzne się rozleciało doszczętnie przy wybijaniu i została zewnętrzna bieżnia, którą będę próbował wyciągnąć ściągaczem w przyszłym tygodniu. Przed włożeniem nowego łożyska na pewno trochę powiększę otwór.

    Do wybijania osi oczywiście musisz podłożyć coś pod plastikową część bębna, tak, żeby bęben metalowy wisiał w powietrzu (ja użyłem desek). Gdy już wybijesz oś (łącznie z bębnem), to odwracasz bęben plastikowy i wybijasz zewnętrzne łożysko (można np. oprzeć pierścień, który jest wklejony w plastik o lekko rozwarte imadło albo znowu coś podłożyć). Później znowu odwracasz bęben i wybijasz wewnętrzne łożysko. Stukaj śmiało- ten plastik jest naprawdę mocny.
  • #18 30 Nov 2010 01:14
    zhudomel
    Specjalista AGD
    Helpful post? (0)
    Amarantowy wrote:
    Producent najwyraźniej zrobił zbyt małą średnicę pierścienia, w którym siedzi łożysko, przez co takie wciśnięte na chama łożysko szybciej się rozpadło (pralka ma 3 lata). Łożysko wewnętrzne się rozleciało doszczętnie przy wybijaniu i została zewnętrzna bieżnia, którą będę próbował wyciągnąć ściągaczem w przyszłym tygodniu. Przed włożeniem nowego łożyska na pewno trochę powiększę otwór.

    Nic nie trzeba powiększać. Producent zrobił dobrze. Łożysko się rozleciało z twojej winy, bo zwlekałeś z wymianą co najmniej od lipca.
  • #19 02 Sep 2011 12:34
    kfood
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Koledzy jeśli możecie to napiszcie mi jak wyciągnąć te łożyska bo nie mogę sobie z nimi poradzić
  • #20 02 Sep 2011 14:50
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Przecież Amarantowy ładnie to opisał
    Amarantowy wrote:


    Do wybijania osi oczywiście musisz podłożyć coś pod plastikową część bębna, tak, żeby bęben metalowy wisiał w powietrzu (ja użyłem desek). Gdy już wybijesz oś (łącznie z bębnem), to odwracasz bęben plastikowy i wybijasz zewnętrzne łożysko (można np. oprzeć pierścień, który jest wklejony w plastik o lekko rozwarte imadło albo znowu coś podłożyć). Później znowu odwracasz bęben i wybijasz wewnętrzne łożysko. Stukaj śmiało- ten plastik jest naprawdę mocny.

    Chyba że rozleciały Ci się łożyska i w gniazdach zostały tylko bieżnie zewnętrzne , wtedy trzeba trochę pogłówkować czym ruszyć te bieżnie ale i to da się zrobić :D .
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products