Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Montaż czujników parkowania

Proc3k 23 Kwi 2010 13:32
  • #1 23 Kwi 2010 13:32
    Proc3k
    Poziom 8  

    Witam
    Zakupiłem czujniki parkowania Perferct PF-GCR286P tylko nie mam żadnej instrukcji ani schematu. Nie wiem gdzie się z tym wpiąć. Mam czerwony i czarny kabelek.
    Czujniki mają się załączać z włączeniem biegu wstecznego.

  • #2 23 Kwi 2010 13:52
    Marek Nawrocki
    Poziom 25  

    Witam !!
    Jeśli jest to zasilanie całej centralki to czerwony daj do plusa zasilania a czarny na wyłącznik cofania w skrzyni ,jednym słowem tam gdzie pojawia się masa gdy wkleszczasz wsteczny,Jesli znasz lub masz schemat auta to możesz zobaczyć jak podłączyć , generalnie czarny masa a czerwony plus , na wyłączniku cofania w skrzyni biegów pojawia sie masa po wkleszczeniu wstecznego

  • #3 23 Kwi 2010 13:54
    Piotr Pajkert
    Poziom 31  

    Witam!
    Czujniki są podłączone do centralki, którą należy umieścić w komorze bagażnika (za wykładziną) i zasilić z przewodu wstecznego oświetlenia. Czarny na masę, czerwony +.
    Cześć!

  • #4 23 Kwi 2010 14:08
    Proc3k
    Poziom 8  

    Tak właśnie myślałem. Dzięk za pomoc.

  • #5 23 Kwi 2010 14:09
    darek_wp
    Poziom 28  

    Najprościej podłączyć się pod przewody żarówki świateł cofania w bagażniku.

  • #6 23 Kwi 2010 19:20
    Ireneo
    Poziom 39  

    Kolega marek chyba nigdy nie montował czujników skoro nie oświetla go że zasilanie można wziąć z lampy wstecznego i plus i minus i w momencie włączenia wstecznego,nie muszę chyba nadmieniać że niekoniecznie sterowanie jest masą przy samej skrzyni i jego podłączenie zrobi pobór prądu gdy zostawimy auto na wstecznym biegu

  • #7 24 Kwi 2010 14:28
    kendzi1
    Poziom 2  

    Ja dzisiaj probowalem zamontowac czujnik cofania backscan do toyota corolla i po otwarciu tylnej klapy i zabezpieczenia tylnych lamp zlokalizowalem ktore kable sa od swiatla cofania i mam jeden problem jak otworzyc kostke elektryczna za nic nie moge wysunac bocznego zabezpieczenia chcialem tylko nadmienic ze kostke rozlaczylem od klosza z lampami i tylko samej kostki nie moge rozebrac zeby swobodnie dolozyc dwa dodatkowe kabelki z sytemu do ostrzegania-cofania za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje Toyota corolla 1.3 1999 :idea:

  • #8 24 Kwi 2010 21:00
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Marek Nawrocki napisał:
    Witam !!
    Jeśli jest to zasilanie całej centralki to czerwony daj do plusa zasilania a czarny na wyłącznik cofania w skrzyni ,jednym słowem tam gdzie pojawia się masa gdy wkleszczasz wsteczny,Jesli znasz lub masz schemat auta to możesz zobaczyć jak podłączyć , generalnie czarny masa a czerwony plus , na wyłączniku cofania w skrzyni biegów pojawia sie masa po wkleszczeniu wstecznego

    Długo myślałeś nad tymi bredniami?

  • #9 24 Kwi 2010 22:42
    1078231
    Usunięty  
  • #10 24 Kwi 2010 22:47
    Marek Nawrocki
    Poziom 25  

    Witam !!
    Jeśli coś z tego co napisałem jest nie prawdą to napiszcie co?? bardzo lubię posty w stylu napisałeś bzdury lub tak jak kolega napisał że zabiłem go tą wiadomością , wygląda mi to na chęć pozyskania 2 punktów i zaistnienie z wiadomościa na forum a nie na rzetelną odpowiedź , ale tu może każdy pisać , więc piszcie piszcie, czy to że na wyłączniku skrzyni pojawia się masa czy kolory kabelków nie odpowiadają ??

  • #11 24 Kwi 2010 22:53
    milejow
    Poziom 42  

    kendzi1 napisał:
    Ja dzisiaj probowalem zamontowac czujnik cofania backscan do toyota corolla i po otwarciu tylnej klapy i zabezpieczenia tylnych lamp zlokalizowalem ktore kable sa od swiatla cofania i mam jeden problem jak otworzyc kostke elektryczna za nic nie moge wysunac bocznego zabezpieczenia chcialem tylko nadmienic ze kostke rozlaczylem od klosza z lampami i tylko samej kostki nie moge rozebrac zeby swobodnie dolozyc dwa dodatkowe kabelki z sytemu do ostrzegania-cofania za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje Toyota corolla 1.3 1999 :idea:

    A pomyślałeś o ściągnięciu izolacji z kabla żarówki cofania i wlutowaniu się tam zasilaniem, to samo z masą???

    Dodano po 4 [minuty]:

    Marek Nawrocki napisał:
    Witam !!
    Jeśli coś z tego co napisałem jest nie prawdą to napiszcie co?? bardzo lubię posty w stylu napisałeś bzdury lub tak jak kolega napisał że zabiłem go tą wiadomością , wygląda mi to na chęć pozyskania 2 punktów i zaistnienie z wiadomościa na forum a nie na rzetelną odpowiedź , ale tu może każdy pisać , więc piszcie piszcie, czy to że na wyłączniku skrzyni pojawia się masa czy kolory kabelków nie odpowiadają ??

    Masa na włączniku wstecznego, do tej pory(od kilkunastu lat) chyba raz spotkałem auto z takim zasilaniem wstecznego, nie pamiętam jednak co to było

  • #12 24 Kwi 2010 22:59
    Marek Nawrocki
    Poziom 25  

    Witam !!
    Może sie mylę , ale tak jest wyłącznik w skrzyni łączy do masy , nie wiem jakie samochody robisz od tych kilkunastu lat ale jak się przyjrzysz to ze skrzyni wchodzi jeden przewód i dołączany jest do masy (obudowy skrzyni ) po wkleszczeniu wstecznego , tak samo z czujników zużycia klocków hamulcowych itd. ale życzę powodzenia w następnych naprawach

  • #13 24 Kwi 2010 23:11
    milejow
    Poziom 42  

    Marek Nawrocki napisał:
    Witam !!
    Może sie mylę , ale tak jest wyłącznik w skrzyni łączy do masy , nie wiem jakie samochody robisz od tych kilkunastu lat ale jak się przyjrzysz to ze skrzyni wchodzi jeden przewód i dołączany jest do masy (obudowy skrzyni ) po wkleszczeniu wstecznego , tak samo z czujników zużycia klocków hamulcowych itd. ale życzę powodzenia w następnych naprawach

    Chyba tylko w Poznaniu wchodzi jeden:D Co Ty bredzisz???? Idź do pierwszego. lepszego sklepu moto. i poproś o włącznik wstecznego, obojętnie do jakiej marki, tylko dobrze się przyjrzyj:D

  • #14 24 Kwi 2010 23:16
    Marek Nawrocki
    Poziom 25  

    Witam !!
    Nie chce mi się już odpowiadać na wasze posty, wiecie lepiej , ale tak jak kolega zauważył tylko w poznaniu sprzedają z jednym przewodem, albo za dużo ziela.
    Powinno się to zgłosić do moderatora bo nasze posty nic nie wnoszą do tematu

  • #15 25 Kwi 2010 13:13
    Ireneo
    Poziom 39  

    Jaki uparty nie przyzna się do błędu,czym się zajmujesz że tyle rzekomo wiesz Marku Nawrocki?

  • #16 25 Kwi 2010 13:24
    1078231
    Usunięty  
  • #17 20 Lip 2010 18:11
    marek_z_81
    Poziom 7  

    Witam. Chciałbym zamontować czujnik parkowania w VC kombi i mam w związku z tym pytanie: czy zasilanie centralki musi być podpięte do świateł cofania które się znajdują w klapie bagażnika czy też jest jakieś inne rozwiązanie?

  • #18 24 Lip 2010 11:20
    Ireneo
    Poziom 39  

    Znajdź te kabelki przed przejściem do klapy bagażnika.

  • #19 25 Lip 2010 12:04
    marek_z_81
    Poziom 7  

    Dzięki za zainteresowanie moim pytaniem bo już traciłem nadzieję. Są w schowku z lewej strony jakieś wtyczki, bezpieczniki i wiele kabelków podejrzewam że któreś służą do świateł wstecznego tylko które to mogą być?

  • #20 26 Lip 2010 18:53
    marek_z_81
    Poziom 7  

    Może nie uzyskałem odpowiedzi ale poradziłem sobie sam. Poszperałem na forum i znalazłem w temacie "niefabryczne czujniki parkowania" http://forum.vectrak...showtopic=25083,, post 7 Piotr z Gdańska wszystko ładnie opisał i dodał foto. Dzięki niemu dołączyłem do CZUJNYCH. Pozdrawiam.

  • #21 24 Lip 2013 11:37
    slawek986
    Poziom 2  

    Witam
    Potrzebowałbym informacji jak zamontować czujniki parkowania z przodu do Alfy Romeo 159. Zakupiłem czujniki firmy Valeo. Maja one swoją centralkę. Mam pytanie czy można podłączyć + do akumulatora bezpośrednio a minus dowolnie i czy to będzie działać??? Czy czujniki będą pracować wtedy cały czas nawet po wyjęciu kluczyka czy centralka je też wyłączy???
    Ewentualnie proszę o pomoc jak i co podłączyć aby zadziałało.
    Pozdrawiam

  • #22 24 Lip 2013 12:32
    wiesiekj

    Poziom 26  

    A co piszą w instrukcji?

  • #23 24 Lip 2013 12:53
    slawek986
    Poziom 2  

    nie znam się pisze coś takiego:
    czarny przewód (stawiam że to -
    różowy + ACC
    czerwony +
    i te przewody idą sobie do centralki sterującej ECU
    Przewody czerwony i różowy maja na sobie zamontowane bezpieczniki.

    Piszą też żeby zlecić to elektrykowi i tyle

  • #24 24 Lip 2013 13:03
    wiesiekj

    Poziom 26  

    I tak podłącz

  • #25 24 Lip 2013 13:14
    slawek986
    Poziom 2  

    No właśnie ja nie chcę przeciągać wiązki do środka bo nie obeszłoby się bez wiercenia dziury w przegrodzie. Dlatego pytam czy można inaczej wszystko zostawiając w komorze silnika. Więc nie wiem jak i gdzie podłączyć ten różowy +ACC. Co więc można zrobić???

  • #26 24 Lip 2013 20:59
    Ireneo
    Poziom 39  

    slawek986 napisał:
    ja nie chcę przeciągać wiązki do środka

    Tak bez obrazy ale jakiś wyświetlacz czy buzer zamontujesz na masce?
    ACC myślisz że jest nie do znalezienia w komorze silnika?

  • #27 24 Lip 2013 21:25
    slawek986
    Poziom 2  

    Nie obrażę się i odpowiem, że buzer zamontuję w podszybiu i z tego miejsca jest on bardzo dobrze słyszalny do wnętrza samochodu.
    A jeżelibym wiedział czego szukać, to raczej bym nie pytał i nie zawracał innym głowy. Nie wiem i dlatego pytam. Jeżeli możesz mi pomóc i powiedzieć który to kabel + ACC w całym gąszczu innych przewodów, to będę bardzo wdzięczny.
    Tak jak pisałem nie chcę wiercić dodatkowych otworów w przegrodzie choć i to byłoby bardzo trudne,bo musiałbym pewno rozbierać całą deskę.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty