X

Na co zwracać uwagę przy kupnie używanego samochodu?

DJCHUCKY 18 Aug 2004 23:28
  • #1 18 Aug 2004 23:28
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Chciałbym abyście napisali najważniejsze rzeczy jakie należy sprawdzić w trakcie kupna używanego samochodu.


    Napiszcie co można łatwo samemu sprawdzić aby wykryć ważne usterki.
    Krytykujcie również metody którymi nie da się sprawdzić danej usterki.
    Chciałbym aby z tego tematu mogli kożystać wszyscy którzy chcą kupić używany samochód.

    Podam przykłady:

    1. Czy sprzęgło jest sprawne (ruszając pod górę lub na hamulcu)
    2. Czy łożyska w kołach nie są zużyte (podnieść samochód i poruszać
    kołem na boki
    3.Przeguby ("przód napęd" przy ruszaniu przy skręconych kołach nie
    może nic strzelać)
    4. Czy niema dziur w obrotach (przy przyspieszaniu da się to sprawdzić)
    5. Dla własnego bezpieczeństwa pojechać do stacji kontroli pojazdów
    (niepolecanej przez sprzedającego) i zbadać chamulce, luzy w
    zawieszeniu,. amortyzatory, czystość spalin koszt 100 zł jak normalne
    badanie techniczne) nie wieżcie sprzedającemu nie jedźcie na
    polecaną przez niego stację
    6.Czy ABS działa to lepiej sprawdzić hamując na różnych nawieżchniach i
    najlepiej jakby ktoś stal na zewnątrz i patrzal czy koła się nie blokują.
    7.Jeżeli kontrolki od ABS lub poduszek gasną równocześnie z kontrolkami
    ładowania i ciśnienia oleju to znaczy że żarówki są połączoner ze sobą i poduszek może niebyć lub abs również nie działa
    8.Czy drzwi i klapy schodzą się róno ze sobą (jeżeli nie to auto było
    trzaśnięte i lipnie zrobione)
    9. Zdjąć elementy tapicerki aby zobaczyć czy blachy nie są pogięte od
    wewnątrz.
    10.Patrząc na lakier pod różnymi kontami można dostrzec ślady po
    szlifowaniu szpachlu (szpachel nigdy nie będzie wyglądał jak oryginał)
    11. A co do silnika i reszty samochodu to nie wiem nic.
    12. Nigdy nie wieżyć w przebieg chyba że jest udokumentowany na
    kartach serwisowych.(mnie już tak oszukali po odkręceniu licznika
    okazało się że papierowe plomby są zerwane).


    Postarajcie się :D
  • #2 19 Aug 2004 00:55
    Adam D
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    ... Ja bym sprawdził najważniejsze ...czy działają wycieraczki :)
    ... a poza tym czy powietrze w oponach jest świeże...
  • #3 19 Aug 2004 00:55
    SQ9PXB
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    1. W silniku warto sprawdzic czy nie sa mocno zaolejone polaczenia elementow, slady wyciekow, szczegollnie z pompy paliwa, gaznika, rozrzadu, miski olejowej itp.
    2. Podwozie : amortyxatory powinny byc suche, bez sladow wyciekow, drazki ukladu kierowniczego nie moga miec odksztalcen, a przeguby duzych luzow.
    3. Nadwozie : dobrze sprawdzic powierzchnie lakierowane, oryginalny lakier ma charakterystyczna blyszczaca powierzchnie, jest twardy i odporny na dzialanie rozpuszczalnikow, jego stan mozna okreslic przy zachowaniu sie na jego powierzchni wody, jak lakier jest dobry, to woda tworzy kropelki, a jesli sie rozplywa to znaczy, ze bylo cos juz poprawiane.
  • #4 19 Aug 2004 17:42
    iquest
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    No i najważniejsze blacha kurde blacha .
  • #5 19 Aug 2004 18:11
    andrew751
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Hej, moiim zdaniem to najważniejsza żecz na jaką MUSISZ zwrócić uwagę to MARKA samochodu , z pozostałymi żeczami "fachowcy" zawsze zrobią Cię w "balona" jak będą chcvieli , wierz mi. Z różnych marek sam. dostępnych na rynku polecałbym : VW , Toyota, Merc, BMW, Mazda, do tych modeli a zwłaszca starszych [poza Toyotą] części są naprawdę za grosze. Ja osobiście jestem użytkownikiem VW-passat i choć stary , teraz bryknął 1500km z pełnym obciążeniem na wakacje bez zająknięcia , przy 6,5l/100km, czy mogę wymagać czegoś więcej ? Niechcę nic innego. Pozdrawiam.
  • #6 19 Aug 2004 19:16
    jurex2
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    ... a przede wszystkim weź ze sobą fachowca, który nie będzie na ten samochód tak najarany jak ty i spojrzy chłodnym okiem - bez emocji.
    Poza tym wyjedź na szutrówkę, rozpędź i zahamuj - jak pójdzie w odkos to albo hamulce do du.... albo pokrzywiony ostro, bo nasi fachowcy to potrafią z trzech złożyć jeden i twierdzić "nie bity" ......

    kupiłem tak kiedyś opla omegę - też "full wypas", a po jakimś roku robiłem w serwisie opla okablowanie, satelity, etc - dałem chłopakom moje auto do sprawdzenia :-(
    okazało się, że w tym numerze nadwozia NIE MA PRAWA siedzieć taki silnik jak miałem (2,3D), poźniej okazało się, że silnik był od rekorda -> auto sprzedałem, nowy właściciel (młodziak) rozp.... je tak że już nikt niechciał mu tego składać....
  • #7 19 Aug 2004 19:42
    adamjur1
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jak chcesz kupić używany nowy samochód to zagraj w totka. Samochód powinien mieć stan odpowiedni do ceny, jezeli jest w pięknym stanie i tani to kradziony, jeśli odwrotnie to właściciel nie chce go szprzedać ( tak jest do niego przywiązany) Jak będziesz chciał kupić 10 letni uzywany w stanie idealnym to kupisz wypicowany, z błyszczącym silnikiem ( pierwsze trzy dni), cichą skrzynia biegów ( z trocinami), przebiegiem dopasowanym do Twoich wyobrażeń. ( pytanie na giełdzie - jaki to ma przebieg - odp. a ile ma mieć ? )
    POdstawa to numery silnika, nadwozia,jeżeli się znasz to sprawdź "pełną dokumentację" powąchaj czy to nie nurek, jeśli szukasz nie bitego to numery na szybach, jeśli ma mieć mały przebieg to kierownica nie powinna być wyślizgana ( ale już mają na to sposoby - wymieniaja na młodszą). Jeśli ma to słuzyc do dojazdów do pracy po 10 km dziennie nie zawracaj szobie głowy super zbieżnością, spójrz tylko czy opony są równo zużyte, sprawdzanie stanu i jakości oleju też nie ma sensu, na pewno będzie stan ok i błyszczący.
    kupowałem i sprzedawałem ok 10 samochodów przez ostanie 18 lat jako końcowy użytkownik ( nie jestem handlarzem) 5 maluchów, trabant, fiat 125, Opel Kadet, Nissan Primera, Passat i w miedzyczasie nowe Tico( dla żony) o Zawsze aprzedający miał coś do ukrycia ( nawet w Polnisie przy nowym Daewoo)
    Pozdr.J.
  • #8 26 Aug 2004 08:56
    sobi2004
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Kup sobie ostatni numer tygodnika MOTOR,tam jest ciekawy artykuł na ten temat .Może być przydatny.
  • #9 05 Oct 2004 17:25
    happy_man
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź najpierw bude w samochodzie !!!
    Bo ona jest najważniejsza, noi oczywiście ile razy i gdzie był stukany. Jeśli masz wątpliwości to pojedź do jakiegoś serwisu i poproś o sprawdznie grubości lakieru itp. ( to są groszowe sprawy ) Fajnie by było jakby tym samochodem przejechał sie jakiś doświadczony mechanik. Dużą uwagę zwróć na pedały i kierownice. Czy są mocno powycierane(chodzi mi tu o kombinowanie z przebiegem). To widać ile tym samochodem było jeżdżone... Ważna sprawa czy to autko niejest skoszone i czy zostawia 2 ślady a nie 4 :)
    Najważniejsza jest buda, bo silnik od biedy można 2 wsadzić lub poprostu zrobić.
    W silniku to zalecam wziąść ciśnieniomierz, odkręcić świece i poprostu zwyczajnie sprawdzic ciśnienie na cylindrach!!
    Najgorsza sprawa to zawieszenie, jesli chodzi o krajowe samochody to trudno trafic na starszy samochod ze sprawnym zawieszeniem...( urok naszych dróg)
    Wiem jedno jeśli ktoś chce kupić naprawdę dobre autko to jest ciężko, trzeba długo szukać :)


    POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA
  Search 4 million + Products
Browse Products