X
  • #1 30 Apr 2010 20:51
    magro
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam. Od około tygodnia mam problem z moją "trzydziestką" a polega on na tym, że bardzo ciężko odpala, zazwyczaj jak jest zimny silnik.
    Przede wszystkim moje zdziwienie jest większe tym, że jakieś pół roku temu silnik miał pół-kapitalny remont górnych partii silnika. Między innymi głowica została splanowana, pierścienie wymienione oczywiście nowa uszczelka, regulacja zaworów, regeneracja pompy paliwa no i olej też był wymieniany.
    Zazwyczaj rano podczas pierwszego odpalenia jest jedna wielka masakra.
    Chcę odpalić ciągnik (nie stosuje odprężnika) i tak gdzieś przez 20-30 sekund a czasem nawet dłużej po prostu silnik nie odpala (już nie chcę wiedzieć jak akumulatory dostają po du*ie). Najlepiej pali jak gaz jest "do dechy" lecz po odpaleniu silnika (nawet po zdjęciu całkowicie nogi z gazu) silnik pracuje na pełnych obrotach ile fabryka dała gdzieś tak 10 sekund. Jeżeli szybko nie dam gazu do dechy to silnik gaśnie. Dzień w dzień ta sama katorga.
    Jeżeli jest taka potrzeba to nagram filmik ale dopiero jutro bo szkoda tylko akumulatorów.
  • #2 30 Apr 2010 21:12
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Pompa wtryskowa + wtryskiwacze do remontu/sprawdzenia. Dzisiejsi pompiarze to żenada (oczywiście nie wszyscy).
    A początek wtrysku dobrze ustawiony czy na oko?
  • #3 30 Apr 2010 21:21
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Witam, sprawdź luzy na zaworach, wykręć wtryskiwacze z cylindrów i zobacz jak rozpylają paliwo (mają "skrzypieć" nawet przy bardzo wolnym obracaniu wałem).
    Sprawdź czy koło zębate pompy jest dobrze dokręcone po remoncie (mógł się przestawić kąt wtrysku jak pisze poprzednik).
  • #4 30 Apr 2010 21:24
    magro
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie ani wtryski ani pompa nie wchodzą w rachubę, ponieważ zapomniałem dodać, że po rozgrzaniu cyka silnik normalnie. Lecz godzina postoju i znowu nie chce zapalić.
    Nie wiem czy to cos pomoże ale jak już silnik odpali to dym jest koloru szarego, niebieskawego taki wręcz metaliczny.
  • #5 30 Apr 2010 21:29
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Silnik nie pobiera czasem oleju?.
    Jeśli silnik był zbytnio wysilony w czasie docierania to pierścienie mogą być zapieczone. Silnik spala olej i dymi na niebiesko.
  • #6 30 Apr 2010 21:40
    magro
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie jestem pewien ponieważ słyszałem już wiele opinii. Jak pobiera olej to znaczy, że coś z pierścieniami nie tak, ale one były niedawno wymieniane... chyba, że to jakieś chińskiej produkcji ;P
    Jutro jak nie zapomnę nagram filmik. Może z niego więcej wywnioskujecie.
  • #7 01 May 2010 07:52
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Tak samo się dumi z komina jak jest zbyt póżny wtrysk paliwa. Najczęściej przyczyną złego odpalania silnika jest zła regulacja kąta wtrysku lub niesprawność instalacji paliwowej. Sprawdż chociaż wtryski i kąt wtrysku paliwa bo przy tym najmniej roboty i będziesz widział co się dzieje.
  • #8 01 May 2010 10:18
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Nie ani wtryski ani pompa nie wchodzą w rachubę, ponieważ zapomniałem dodać, że po rozgrzaniu cyka silnik normalnie. Lecz godzina postoju i znowu nie chce zapalać

    To jest normalne zjawisko. Nawet przy złym kącie wyprzedzenia zapłonu silnik bedzie zapalał lżej gdy jest rozgrzany ponieważ łatwiej dochodzi do zapłonu oleju napędowego w komorze.
  • #9 01 May 2010 19:11
    Piotrunio32
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Słuchajcie, a jakby sprawdzić tulejki w rozruszniku.
    Być może zaciera się lub blokuje wirnik.
  • #10 01 May 2010 19:16
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Piotrunio32 wrote:
    Słuchajcie, a jakby sprawdzić tulejki w rozruszniku.
    Być może zaciera się lub blokuje wirnik.

    Baardzo śmieszne :D
  • #11 01 May 2010 20:15
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jak go odpalasz to jakiego koloru dym wydobywa się z wydechu? Jaki olej masz w pompie wtryskowej?
  • #12 01 May 2010 20:57
    magro
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Grzegorz_madera wrote:
    Jak go odpalasz to jakiego koloru dym wydobywa się z wydechu? Jaki olej masz w pompie wtryskowej?


    Dym jest koloru szarego / niebieskawego a olej w pompie to superol :D
    A oto obiecany filmik: wybaczcie za jakość ale było trochę ciemno na dworze. Ale raczej liczy się dźwięk niż obraz :P


    Link


    Edit: Rączka od gazu była zaciągnięta na maksa. Bo Gdyby była do 1/4 (dawniej tak zapalał) to tylko aku by się rozładowały.
  • #13 01 May 2010 21:18
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    No tak na słuch to moim zdaniem brak kompresji, czyli albo podwieszone zawory albo zapieczone pierścienie.
    Ale to tylko na słuch, jak możesz to zmierz ciśnienie sprężania.
    Sprawdź czy zawory nie opierają się o wałek odprężnika.
  • #14 02 May 2010 09:58
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Chodziło mi o to jaki dym wydobywa się podczas odpalania, a nie jak już odpali.
  • #15 03 May 2010 15:14
    magro
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dym wtedy jest koloru białego noo czasem szary .. no i gęsty jak z dobrej świecy dymnej. :P
  • #16 03 May 2010 21:42
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (-1)
    Jeżeli tak, to przypuszczam, że dawka paliwa jest prawidłowa. Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz tak jak już wcześniej koledzy pisali, ciśnienie sprężania.
  Search 4 million + Products
Browse Products