Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 03 Maj 2010 00:12
    mkj30
    Poziom 9  

    Tak jak w temacie: olej cieknie spod wałka pedałów.
    Zimą olej wylatywał bardzo wolno, ale teraz kiedy jest ciepło to wycieka nawet ok. 1l na 24 godziny.
    Nie wiem co z tym zrobić, wymieniałem już uszczelniacze (razem z wałkiem), ale z powodu rozrobionych otworów w obudowie skrzyni uszczelniacze nie wytrzymały nawet tygodnia.
    Myślałem nad pogrubieniem wałka, ale to chyba nie wypali ponieważ otwory w obudowie nie są idealnie okrągłe.
    Proszę o pomoc.
    Wszystkie podpowiedzi są mile widziane.

  • Pomocny post
    #2 03 Maj 2010 08:48
    olel
    Poziom 17  

    Najprościej by chyba był wstawić tulejkę w obudowę o właściwej wewnętrznej średnicy.

  • Pomocny post
    #3 03 Maj 2010 10:06
    685832
    Usunięty  
  • #4 03 Maj 2010 10:32
    mkj30
    Poziom 9  

    A czym powiększyć otwór pod tulejkę, jakimś rozwiertakiem?

  • Pomocny post
    #5 03 Maj 2010 12:34
    olel
    Poziom 17  

    Tak jakimś rozwiertakiem i najlepiej dorobić tulejkę.

  • Pomocny post
    #6 03 Maj 2010 16:02
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam To nie jest takie proste , ponieważ otwór rozbił się w miejscu gdzie przychodził wałek i to w jednym kierunku [ zrobiło się takie jajo ] a w miejscu gdzie był pierścień pozostał wymiar właściwy , a więc jeżeli chcesz to dobrze wycentrować powinieneś wybrać otwór w miejscu gdzie nie jest wybity [ do wyrównania otworu ] i wtedy wy tulejować . Możesz to zrobić [ ja nazywam ] brzęczkiem na kamień lub frezem jest to maszynka na powietrze względnie na wiertarkę . Niegdyś usuwałem taki mankament innym sposobem co prawda może mniej wytrzymały a mianowicie w miejsce gdzie przychodzi zimering wbijałem tulejkę z wystającym kołnierzem na zewnątrz pod pierścień , oczywiście to poszerza obudowę skrzyni , ale można skrócić tulejki . Piszę że krócej wytrzymałe ponieważ obudowa skrzyni jest trochę grubsza [ około 12 mm a tulejka w miejsce pierścienia góra 7 mm ] No i oczywiście potarza tokarza . Tulejka [do skrzyni] zewnątrz 35 mm otwór fi 25 szerokość około 7mm , to co na zewnątrz pod pierścień zewnątrz około 40 mm , otwór fi 30 , szerokość 8 mm [ tak aby nie odpadł koniec z pierścieniem , wszystko w jednym kawałku wykonane z mosiądzu , brązu . Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #7 05 Maj 2010 11:03
    jano720
    Poziom 13  

    Witam. Ja w takiej sytuacji rozwiercam rozwiertakiem nastawnym otwory
    w obudowie na wymiar 30 mm następni dotaczam tulejkę z brązu wciskam,
    rozwiercam na wym. 25mm i po problemie.
    Gwarantuję że metoda ta jest bardzo skuteczna.
    Kilka lat wstecz to stosowałem tulejki zwrotnicy od "żuka".
    Pozdrawiam.

  • #8 12 Cze 2011 12:32
    bolecq2
    Poziom 8  

    Witam
    Koledzy też zauważyłem że olej mi kapie spod tego pedała od sprzęgła ale tylko wtedy gdy się zagrzeje bo tak to nic nie kapie.
    1. Ale wytłumaczy mi ktoś czy ciężko jest usunąć tą usterkę?
    2. Co muszę kupić aby zlikwidować ten objaw?
    3. I jak w ogóle się za to zabrać?
    Z góry dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam.

  • #9 12 Cze 2011 16:29
    cichus
    Poziom 21  

    Widzę, że kolega trochę mało się orientuje w tym temacie więc proponuję na początek wymienić same uszczelniacze może to pomoże jeśli otwory nie są bardzo rozrobione. W przeciwnym wypadku trzeba oddać do kogoś i dać mu zarobić.

  • #10 25 Cze 2011 20:13
    bolecq2
    Poziom 8  

    Witam
    Koledzy dzisiaj wziałem się za zobaczenie jakie sa simeringi osadzone na tym ze wałku, i nie moge odczytac ostatniej liczby, jest 25x35 i tyle odczytałem, mógłby mi ktos podać ostatni wymiar i czy z obu stron sa takie same??
    Czy przy wymianie simeringow musze wyciągac wałek? jesli tak to czy w srodku skrzyni jest cos na tym wałku osadzone czy tylko służy on do pedału sprzęgła i do ręcznego, i czy trzeba spuszczać olej ze skrzyni jesli trzeba sciągać wałek.
    Panowie kapie mi tylko wtedy gdy zapale ciagnik i zaczne wciskać pedał sprzegła, spływa spod simeringa na dół skrzyni i kapie.
    Natomiast gdy dolałem olej do górnej granicy to zaczeło z drugiej strony kapać(od strony prawej, pedał gazu, tam jest taka plastikowa tulejka jakby)
    Bo tak to miałem minimum oleju w skrzyni.
    Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość:)

  • #12 26 Cze 2011 08:39
    bolecq2
    Poziom 8  

    no to znam już rozmiar, a odpowie mi ktoś na pozostałe zapytania?

  • #13 26 Cze 2011 11:43
    cichus
    Poziom 21  

    Tak z obu stron są takie same uszczelniacze.
    Tak wałek trzeba wyjąć.
    Na wałku wewnątrz skrzyni nic nie jest osadzone, także spokojnie nic się nie rozsypie w skrzyni.
    Tak olej trzeba spuścić.
    Jeśli kapie po wciśnięciu sprzęgła to prawdopodobnie już bardzo rozrobione są otwory w obudowie skrzyni. Wymiana uszczelniaczy może nie pomóc ale na początek warto to zrobić.

  • #14 26 Cze 2011 16:24
    bolecq2
    Poziom 8  

    kolego cichus, takiego znów luzu na boki nie zauważyłem, chyba ze jak spuszczę olej i wyciągnę uszczelniacze to wtedy coś się okaże. tak jak stoi to nic nie kapie, dopiero gdy dolałem do górnej granicy według miarki to zaczęło więcej kapać.
    Narazie wymienię same uszczelniacze chyba że będzie trzeba wymienić wałek to się go wymieni, a jeśli nadal będzie to samo to już będzie problem :|
    A odnośnie uszczelniacza to na grene znalazłem taki owy i wymiary ma inne:
    http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/20276

  • #15 26 Cze 2011 18:11
    cichus
    Poziom 21  

    Kolega znalazł zupełnie nie to co trzeba więc nie trzeba się dziwić, że wymiary są inne. Ten uszczelniacz jak sama nazwa wskazuje uszczelnia wałek sprzęgłowy który wychodzi ze skrzyni i współpracuje ze sprzęgłem. Nie ma to nic wspólnego z kolegi uszczelniaczem. Wyżej napisali jaki trzeba kupić rozmiar. Tego się trzeba trzymać.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty