X
  • #1 03 May 2010 00:20
    malum
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Pilnie poszykują schematu zasilenia pompy paliwa Renault Laguna II z silnikiem 1,9 DCI 120KM.
    Samochód szwankuje, a mechanicy rozkładają ręce, jak sam nie zrobię to ...
  • #2 03 May 2010 00:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Lepiej to zostaw, widać nie masz pojęcia o czym piszesz.
  • #3 03 May 2010 11:15
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pawel wawa wrote:
    Lepiej to zostaw, widać nie masz pojęcia o czym piszesz.


    Możesz konkretniej powiedzieć o czym nie mam pojęcia?
    Gdzieś na układzie zasilania powstają przerwy w zasilaniu.
    Może to wina przekaźnika, może jakiegoś stuku.
    Potrzebuję schemat żeby prześledzić cały układ zasilenia pompy.
    Przy okazji gratulacje skoro po mojej prośbie o schemat udało Ci się ocenić że nic nie potrafię - tak trzymaj, potrafisz zmotywować...
  • #4 03 May 2010 11:21
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Pompa napędzana mechanicznie,a schemat zasilania to dwa kable na zawór regulacji ciśnienia.Ale problem raczej gdzie indziej tak jak Paweł pisze.
  • #5 03 May 2010 11:30
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (+1)
    Przecież tam jest jeszcze elektryczna w baku , koledzy zapomnieli?
    dla pytającego: podaj kod silnika i rocznik.
  • #6 03 May 2010 11:50
    Ambulans
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Opisz objawy jakie występują w aucie to może ktoś Ci coś podpowie.
  • #7 03 May 2010 12:06
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silnik F9Q754 z 2001 roku.
    CO do objawów.
    Samochód od czasu do czasu nie chce zapalić, ostatnio coraz częściej.
    Rozrusznik kręci i kręci i jakby nie dostawał paliwa.
    Z tego co znalazłem powody mogą być trzy:
    - pompa wtrysków (raczej wykluczam, bo nie ma problemów z nierówną pracą silnika)
    - czujnik położenia wału (jeszcze nie sprawdzałem, bo na 99% obstawiam ostatni punkt)
    - pompa paliwa
    Dwa razy zdarzyło się, że samochód zgasł w czasie jazdy, ale zazwyczaj po wyłączeniu nie chce już zapalić. Czasami wystarczy, że postoi kilka minut i zapala normalnie.
    Znalazłem jednak sposób na odpalenie. Gdy popukam kilka razy w skrzynkę bezpiecznikową w komorze silnika lub gdy to nie pomaga powyciągam i powkładam przekaźniki i bezpieczniki to samochód ożywa.
    Co ciekawe, najczęściej mam problemy w marcu i kwietniu, kiedy po zimie są wahania temperatur, tzn. w nocy zimno i wilgotno, a w dzień gorąco.
    Mechanicy próbowali już wielu "sztuczek". Podpinali go kilka razy pod komputer, oglądali instalację i nic.
    Osobiście obstawiam uszkodzony przekaźnik lub jakiś słaby kontakt na którejś z wtyczek, ale nie mając schematu nie wiem nawet którędy idą przewody i który to przekaźnik.
  • #8 03 May 2010 12:10
    Ambulans
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Ostatnio naprawiałem Renault Scenic 1,9DCI mające podobne objawy i był to uszkodzony przekaźnik, jednak nie było problemu z odpalaniem auta kiedy stało. Ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze wtryskiwacze. Podłącz w miejsce przelewów przezroczyste rurki i zobacz czy równomiernie się napełniają jak próbujesz odpalić.
  • #9 03 May 2010 12:23
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Ambulans wrote:
    Ostatnio naprawiałem Renault Scenic 1,9DCI mające podobne objawy i był to uszkodzony przekaźnik, jednak nie było problemu z odpalaniem auta kiedy stało. Ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze wtryskiwacze. Podłącz w miejsce przelewów przezroczyste rurki i zobacz czy równomiernie się napełniają jak próbujesz odpalić.

    Tylko gdyby były to wtryskiwacze, to pukanie w przekaźniki nic by nie dało. Poza tym gdy wreszcie układ zaskoczy to wyraźnie słychać jak zaczyna płynąć ropa w przewodach dochodzących do pompy, więc ewidentnie jest to problem z brakiem pompowania. W każdym razie od tego chcę zacząć, bo jak dla mnie to na 90% jest to przekaźnik, a 9% połączenia. 1% zostawiam dla innych problemów.
    Wiesz może, który z przekaźników w Lagunie jest od pompy paliwa?
    A właśnie, dwa razy spalił mi się bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika, po wymianie samochód odpalił normalnie.
  • #10 03 May 2010 12:28
    adrian1201
    Level 29  
    Helpful post? (+2)
    Jak uważasz że dasz rade to proszę nie zbędne do naprawy
    Attachments:
  • #11 03 May 2010 12:54
    Ambulans
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Jeśli pomaga pukanie w przekaźnik to masz winowajce.
  • #12 03 May 2010 13:08
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ambulans wrote:
    Jeśli pomaga pukanie w przekaźnik to masz winowajce.

    Tylko nie wiem który to przekaźnik, bo pukam w całą skrzynkę, no i może to nie przekaźnik a przewody łączące przekaźnik z instalacją :(
  • #13 03 May 2010 13:30
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    W komorze silnika są trzy różowe przekażniki po lewej stronie / kierowcy/. Skrajny to główny , drugi jest od pompy paliwa w baku.
  • #14 03 May 2010 13:40
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    emeryt2 wrote:
    W komorze silnika są trzy różowe przekażniki po lewej stronie / kierowcy/. Skrajny to główny , drugi jest od pompy paliwa w baku.


    OK, dzięki, idę sprawdzić, wieczorem napiszę co z tego wyszło
  • #15 05 May 2010 20:12
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    emeryt2 wrote:
    W komorze silnika są trzy różowe przekażniki po lewej stronie / kierowcy/. Skrajny to główny , drugi jest od pompy paliwa w baku.


    Czy na 100% to ten przekaźnik?
    Zgodnie z opisem z załączonym powyżej przekaźnik paliwa to 6, a ten różowy ma numer 9 i opisany jest jako przekaźnik wentylatorów.
    Poza tym 50A to chyba za dużo jak na pompę paliwa?!
  • #16 06 May 2010 06:18
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Masz rację , patrzyłem nie na to co trzeba , przekażnik pompy paliwa to pierwszy od góry w lewym rzędzie , pod dwoma małymi bezpiecznikami / R-6/.
  • #17 09 May 2010 13:30
    leinadzs
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Częstą przyczyną jest wiązka kabli idąca właśnie do tej skrzynki. Radziłbym ją przejrzeć
  • #18 09 May 2010 20:58
    malum
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    leinadzs wrote:
    Częstą przyczyną jest wiązka kabli idąca właśnie do tej skrzynki. Radziłbym ją przejrzeć


    Na razie wyciągnąłem przekaźnik, przeczyściłem wszystkie styki przekaźnika i gniazda i czekam, na razie (odpukać) wszystko jest OK.
    Na wszelki wypadek wożę ze sobą zapasowy przekaźnik, standardowy przerobiony pod ten ze skrzynki, ale powinien spełnić swoje zadanie. Nie wymieniam go na razie, bo chcę mieć pewność, że to przekaźnik.
  • #19 18 Oct 2010 15:53
    Amfa
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie pomocy mam lagunke ii 2001 r 1,9 dci i przestała mi chodzić pompa paliwa w baku. Co ciekawe nie posiadam w skrzynce bezpieczników tego przekaźnika nr 6 ??? Teraz nie wiem jak sprawdzić czy to fizycznie szlak trafił pompę czy coś padło w układzie elektrycznym. Może ktoś wie jak powinienem sprawdzić napięcia w kostce przy pompie (pod tylnym siedzeniem) jak tam jest układ masa, zasilanie, czujnik poziomu ropy, jakie tam napięcia i kiedy sie pojawiają ( po włożeniu karty)
  • #20 18 Oct 2010 20:25
    volsky
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Podaj wiecej danych do auta, tutaj nikt nie jest wrozka! Wyznacznik silnika (czytaj wyzej). Niektore laguny mialy pompe przy prawej podluznicy - przed komora silnika.
  • #21 18 Oct 2010 20:28
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    A jakieś Lagi II miały pompę w zbiorniku? Bo nie kojarzę...
  • #22 18 Oct 2010 20:43
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Amfa wrote:
    Panowie pomocy mam lagunke ii 2001 r 1,9 dci i przestała mi chodzić pompa paliwa w baku.
    )


    Masz 120KM i nie masz pompki dodatkowej.
  • #23 18 Oct 2010 21:01
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Romuś, dla nich każdy 1.9 to DCI
  • #24 19 Oct 2010 14:43
    Amfa
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam to jest laguna 1.9 dci 120KM z rocznika 2001 dorwałem sie do tego ustrojstwa w baku ale po wyjęciu okazało sie że tam jest tylko czujnik poziomu w kostce na zewnątrz mam 4 przewodu ale już do środka idą tylko 2 do czujnika poziomu :( pompy tam nie znalazłem). Obawy mam następujące: rano raz zapali pięknie jak w książce :) a raz nie kręci kręci próbuję wejść na obroty i chodzi na 400 i za chwilkę gaśnie i już nie odpalę. Na razie sobie radze w ten sposób że otwieram maskę i okno pasażera, przez okno wciskam przycisk start i szybko pompuje gruchą na przewodzie paliwowym i o dziwo działa bo autko odpala i po chwili pracuje normalnie dodatkowo jak jadę w trasie dam w gaz to czuję takie przyhamowanie i standardowo błąd zasilania paliwem.

    Pomocy
  • #25 19 Oct 2010 20:35
    volsky
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Wiec tak: Zapewne masz pompe CP3 a to oznacza, ze pompa niskiego i wysokiego cisnienia jest zespolona (na pompie wysokiego cisnienia jest taki srebrny element wygladajacy jak radiator). Jesli twierdzisz, ze po pompowaniu reczna "gruszka" auto odpala to oznacza, ze paliwo cofa sie do zbiornika. Jesli chodzi o kontrolke i slabniecie podczas jazdy to pewnie kontrolka dotyczy spadku cisnienia na rampie. Zobacz czy przewody nie sa zagiete i czy w tej "puszcze" w zbiorniku nie jest zacieta klapka przelewowa.
  • #26 21 Oct 2010 09:29
    Amfa
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Dzięki koledze "volsky" :please: :please: :please: pokłony bo inni co już zdążyli się wypowiedzieć to tylko szydzą jak na przykład wielki guru "Przemo9826" (nie wszyscy sie znają na samochodach, dlatego pytam i oczekuję jakiś podpowiedzi a nie tekstów już nie napisze na jakim poziomie kultury i inteligencji).

    Kolego volsky zgadza się sprawdziłem i rzeczywiście jest na mojej pompie oznaczenie CP3 :) znowu czegoś się nauczyłem heheheh.

    Wracając do tematu kupiłem takie ustrojstwo na allegro

    [url=http://axxxxxxxxx[/url]

    Czy dzięki temu upewnię sie że jest usterka w tej pompie ??
    Czy sprawdzę naprawdę ile daje mi turbinka (przeładowanie, niedoładowanie)??
    Czy sprawdzę wtryski czy dają dobrze czy nie bo chciał bym doprowadzić swoją lagunę do super stanu a tu ciągle błąd "fuel ignition fault" czy cosik w tym rodzaju wymieniłem już spor rzeczy, poczyściłem i jakiś czas jest oki i potem dupa znowu miły głos doprowadzający do szewskiej pasji.

    Pozdrawiam

    Moderated By Błażej:

    Regulamin 10.11. Ostrzeżenie. Pozdrawiam.

  • #27 21 Oct 2010 09:48
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Zainstaluj i się przekonaj.
  • #28 21 Oct 2010 11:11
    Amfa
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Bardzo kreatywna i dobra odpowiedz, nabijanie liczby postów ma się we krwi.
  • #29 21 Oct 2010 11:25
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    A jakiej oczekiwałeś, masz trochę wiedzy , troche kasy i od razu uderzasz w F9Q.
    To jak z motyką na słońce wg mnie.
  • #30 21 Oct 2010 15:23
    Amfa
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Oczekiwałem odpowiedzi typu " tak tym ustrojstwem zbadasz te interesujące cie parametry i dane o pracy silnika" a jeśli chodzi ci o temat kasy to wydać te przykładowo 90 zeta za urządzenie które mi da takie dane kiedy potrzebuje to nie jest atak motyki na słoneczko :) w Kwidzynie chcą 100 za podpięcie sie kompem a dodatkowe ustawienia czy diagnozy są płatne. Co ciekawe serwis Renault w Grudziądzu powiedział że nie da sie sprawdzić ile turbina pompuje a tu w opisie urządzenia czytam że można. Co do wiedzy mojej to jest z mechanik maszyn przemysłowych a nie samochodów.
  Search 4 million + Products
Browse Products