Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Sprzęgło w Ciągniku Ursus C-330

dawid118 04 Maj 2010 19:38
  • #1 04 Maj 2010 19:38
    dawid118
    Poziom 7  

    Witam mam problem ze sprzęgłem u ursusie c-330 ,sprzęgło łapie na samym końcu i ciężko się wciska pedał. 2 lata temu wymieniłem tarcze 1 stopnia ,docisk i łożysko. Sprzęgło te wydaje się wydeptane , (nie służył pedał do podtrzymywania nogi jak u innych) . Nie wiem może tylko trzeba wyregulować , jest takie od remontu ale teraz gorzej . proszę o rade..

  • #2 04 Maj 2010 21:34
    cezarow12
    Poziom 9  

    Witam.
    Jaki typ sprzęgła? Stary czy nowy?

  • #3 04 Maj 2010 22:59
    cichus
    Poziom 21  

    Jeśli to sprzegło nowego typu (6 dzwigienek) to musisz tak wyregulować śrubami regulacyjnymi żeby odległość trzech dzwigienek pierwszego stopnia od łozyska wyciskowego wynosiła 7mm. Drugi stopień regulujemy na następnych trzech dzwigienkach zachowując odległość od łożyska 14mm. Pamietaj, że dzwigienki tego samego stopnia są poukładane na przemian i rozmieszczone co 120° na obwodzie.

  • #4 05 Maj 2010 13:11
    seweryn7701
    Poziom 30  

    A jaka jest różnica między nowym a starym typem? Pierwszy stopień stopień reguluje się tak jak mówisz a drugi dokręcamy wszystkie trzy śruby regulacyjne do oporu a potem popuszczamy 1.5 obrotu. Na tym polega różnica... w regulacji?

    Dodano po 1 [minuty]:

    C-330 rok 1972, informacja z książki wydawanej od 1970.

  • #5 05 Maj 2010 18:35
    dawid118
    Poziom 7  

    cichus napisał:
    Jeśli to sprzegło nowego typu (6 dzwigienek) to musisz tak wyregulować śrubami regulacyjnymi żeby odległość trzech dzwigienek pierwszego stopnia od łozyska wyciskowego wynosiła 7mm. Drugi stopień regulujemy na następnych trzech dzwigienkach zachowując odległość od łożyska 14mm. Pamietaj, że dzwigienki tego samego stopnia są poukładane na przemian i rozmieszczone co 120° na obwodzie.



    Sprzęgło jest starego typu bo ciągnik jest z 1978 r.

  • #6 05 Maj 2010 19:39
    cichus
    Poziom 21  

    Cytat:
    Sprzęgło jest starego typu bo ciągnik jest z 1978 r.

    Proszę nie sugerować sie datą tylko odkręcić wziernik z boku ciągnika od strony pompy wtryskowej i policzyć ile jest śrub regulacyjnych na obwodzie. Jeśli 3 stary typ jeśli 6 nowy.

  • #7 05 Maj 2010 20:55
    cezarow12
    Poziom 9  

    Witam

    [b]cytat: Sprzęgło te wydaje się wydeptane , (nie służył pedał do podtrzymywania nogi jak u innych)
    Powodem tego wydeptania są wypracowane tzw. wspornik dźwigienki sprzęgła, nr. katalogowy 0050/01-018/0, który przynitowany jest do osłony sprzęgła.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomniałem dodać: stary typ sprzęgła.

  • #8 15 Maj 2010 17:38
    Juholex18
    Poziom 11  

    Też tak miałem i musiałem wymienić tarcze I i II stopnia (niestety trzeba rozpoławiać).

  • #9 21 Sie 2010 21:50
    ajus38
    Poziom 7  

    Witam
    Posiadam stary typ sprzęgła -3 dźwigienki -już jest zużyte na tyle, że trzeba wymienić w nim prawie wszystko. Czy uda się tam założyć kompletne sprzęgło nowego typu na 6 dźwigienek?

  • #10 22 Sie 2010 14:07
    Dowódca baterii
    Poziom 16  

    ajus38 napisał:
    Witam
    Posiadam stary typ sprzęgła -3 dźwigienki -już jest zużyte na tyle, że trzeba wymienić w nim prawie wszystko. Czy uda się tam założyć kompletne sprzęgło nowego typu na 6 dźwigienek?

    Nie da się. Nowy typ sprzęgła ma inny docisk, którego występy wchodzą w wycięcia koła zamachowego. Mósiałbyś wymienić również koło zamachowe.
    Po co Ci zamieniać sprzęgło na nowy typ? Części do statego typu są dostpne. A zmiana ze starego na nowy spowodowana była unifikacją a nie modernizacją.

  • #11 13 Lis 2010 21:22
    UlfgaR
    Poziom 23  

    Ale trzeba przyznać, że nowy typ jest o wiele bardziej wytrzymały..

  • #12 24 Wrz 2014 12:59
    przemek102
    Poziom 8  

    Witam
    Mam problem po wymianie tarczy sprzęgłowej w ciagniku c 330 (ślizgało się). Był rozkręcany cały zespół sprzęgła, wymieniony odrzutnik oleju, sprawdzana tarcza od napędu WOM. Po złożeniu okazało się, że nie da się wrzucić żadnego biegu. Ponad to po ponownym rozpołowieniu ciągnika okazało się, że na nowej tarczy z żadnej strony nie ma żadnego śladu dociśnięcia. Jedyny pomysł to może zostały zamienione sprężyny w zespole sprzęgła. Jest 6 sprężyn krótszych i 6 dłuższych. Jedne powinny być przykręcone śrubami, na drugich powinna być osadzona osłona sprzęgła. Na tą chwile przykręcone są krótsze. Tutaj jest problem: Czy nie powinno być odwrotnie?
    Facet który to robi, chyba za bardzo nie wie :| Regulacja nic nie pomaga.

  • #13 25 Wrz 2014 12:30
    Bmash_pl
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich na forum.
    Oczywiście nowe sprzęgło będzie o wiele trwalsze, to po prostu się zużyło. Jedyne co mogę polecić to aby kupić oryginalne. Na zamiennikach można się często po prostu przejechać.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty